Toyota už prodala přes 7 milionů hybridů

Japonská automobilka Toyota se jako první mezi světovými výrobci aut odhodlala před téměř 20 lety k sériové velkovýrobě hybridních aut. První modelem byla Toyota Prius. Dnes už má v nabídce hybrid prakticky každá světová automobilka.

TISKOVÁ ZPRÁVA

• Prodeje společnosti Toyota Motor Europe (TME) dosáhly od ledna do září 2014 objemu 660 621 vozů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 4,7 % (evropský trh(1) přitom v témže období rostl tempem pouhých 0,1 %)
• Od ledna do září letošního roku měla TME tržní podíl na úrovni 4,8 %
• Úhrnné prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus vzrostly meziročně o 14 %
• V porovnání se stejným obdobím loňského roku se dařilo zejména modelům Toyota Corolla (+44 %) a Auris (+13 %)
• Prodeje vozů Lexus vzrostly meziročně o 19 % a dosáhly úrovně 37 528 jednotek
• Výrazným meziročním nárůstem zákaznických objednávek ve 3Q kopíruje evropský trend také Toyota Motor Czech na českém trhu

Společnost Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že ve třetím letošním čtvrtletí se na evropských trzích prodalo 208 157 vozů Toyota a Lexus, čímž celkové prodeje za první tři letošní kvartály dosáhly objemu 660 621 kusů (meziroční nárůst o 4,7 %); tržní podíl skupiny za uvedené devítiměsíční období tak činí 4,8 %.

Hlavní úspěchy hybridního pohonu

Hybridní modely Toyota během prvních tří kvartálů letošního roku oslovily 108 835 zájemců, což představuje meziroční nárůst o 12 %. Prodeje hybridních vozů Lexus i díky výraznému úspěchu nového modelu IS hybrid vzrostly meziročně o 27 %, což představuje 22 184 hybridních vozů prodaných za prvních devět měsíců letošního roku. Hybridní modely značky Lexus představují plných 60 % ze všech prodaných vozů Lexus.

Prodeje hybridních vozidel za první tři kvartály 2014 celkově dosáhly 131 019 kusů, a tak se od evropské premiéry modelu Prius v roce 2000 prodalo v tomto regionu celkem 795 361 hybridních vozů značek Toyota a Lexus. V globálním měřítku pak automobilky Toyota a Lexus právě oznámily dosažení milníku 7 milionů prodaných hybridních vozů.

Obzvláště dobře si vedl model Toyota Auris Hybrid Touring Sports s prodeji na úrovni 27 089 kusů. Každý druhý Auris prodaný v Evropě disponuje hybridním pohonem.

Oproti srovnatelnému období roku 2013 se prodeje Toyoty Yaris Hybrid zvedly o 12 % na 42 463 kusů v souladu s tradičně dobrými prodejními výsledky tohoto modelu, a to i přes ukončování výroby dosavadní generace v průběhu letošního léta.

Yaris Hybrid se vůbec nejlépe prodával letos v září, a to díky úspěšné premiéře nového modelu Yaris.

Hlavní úspěchy Toyoty

Viceprezident pro obchod a marketing TME Daniele Schillaci uvedl: „Naše prodejní výsledky od počátku roku 2014 jsou dokonale sladěny s našimi plány.

AYGO nové generace po celé Evropě vzbuzuje velkou pozornost stávajících zákazníků i zájemců přicházejících od konkurence, což je dobrým znamením i pro poslední letošní kvartál. A v Rusku se nám daří dobře i přes obtížné podmínky na trhu, a to díky naší pozici masové a současně prémiové značky.“

Prodeje řady Toyota Auris vzrostly o 13 % na 108 179 kusů, zejména díky úspěchům verze Auris Hybrid Touring Sports. I nadále se velmi dobře prodává Corolla s meziročním nárůstem o 44 % na 62 415 jednotek – z toho 75 % vozů se prodalo v Izraeli, Rusku a Turecku.

Hlavní úspěchy značky Lexus

Během prvních devíti letošních měsíců vzrostly prodeje vozů Lexus o 19 % na 37 528 jednotek, což znamená meziroční nárůst ve srovnatelném období o 5 920 vozů. Velmi příznivý trend byl zahájen již počátkem roku díky úspěchům nového IS, které jsme představili vloni.

Prodeje modelu IS vzrostly o 25 % na 9 592 vozů, z toho plných 79 % s hybridním pohonem. Prodeje hybridních vozů s označením IS meziročně vzrostly díky úspěšné premiéře tohoto modelu o 36 %.

Velmi dobré výsledky vykazuje i nově představený Lexus NX, jenž si během prvních týdnů po premiéře objednalo již přes 5 000 zákazníků. Lexus je jednou z nejrychleji rostoucích značek v celé Evropě; celoročně plánujeme navýšit prodeje o 20 %, a překročit tak letos roční prodejní objem 50 000 vozů.

Pozitivní trend i v České republice

Také situace v ČR kopíruje vzestupný trend ohledně zájmu o vozy značek Toyota a Lexus. Ve 3Q 2014 evidovala Toyota Motor Czech nárůst zákaznických objednávek ve výši 13 %.

V září došlo v České republice meziročně k nárůstu zákaznických objednávek dokonce o 16 % a tím se tento měsíc řadí prodejně k nejúspěšnějším měsícům Toyoty od listopadu 2013. Nejúspěšnějšími modely na českém trhu jsou Aygo, Yaris a Auris.

Značka Lexus dosáhla ještě výraznějších prodejních úspěchů a to především díky uvedení letošní novinky na český trh- modelu Lexus NX300h. Ten je zároveň vstupem této značky do segmentu kompaktních prémiových crossoverů. Lexus vykázal v ČR ve 3Q 2014 meziroční nárůst zákaznických objednávek ve výši plných 44 %.

Stejně jako u značky Toyota byl pro Lexus měsíc září nejúspěšnějším měsícem od loňského listopadu, neboť meziroční výsledek potvrdil zvýšení počtu realizovaných smluv na koupi nových vozů Lexus o významných 33 %.

tisková zpráva

Napsat komentář