Automobilka Toyota představila studii elektrického vozu uBox. Nové auto do zásuvky cílí na generaci mladých podnikatelů generace Z.
foto: CU-ICAR/Toyota
Za „generaci Z“ neboli „internetovou generaci“ jsou považováni lidé narození od poloviny 90. let 20. století. Jsou to ti, kteří vyrostli ve světě, kde je internet samozřejmostí. A vztah k autům je jiný než u předchozích generací.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW Vision Next: auto pro 22. století
Podle toho ostatně i koncept Toyota uBox vypadá. Je to prostorné auto se skleněnou střechou a plně elektrickým pohonem – více přesných specifikací ale Toyota neposkytla. Pouze to, že auto může fungovat zároveň jako zdroj energie.
Flexibilní interiér lze upravit podle toho co právě potřebujete převézt – ať už jsou to kamarádi nebo jízdní kola. Navíc je možné auto upravovat s pomocí technologie 3D tisku a online komunity uživatelů a jejich nápadů.
Toyota zatím jako jedna z mála velkých světových automobilek stále nemá na trhu žádný elektromobil. uBox se podle všeho do výroby nechystá a pochybujeme, že by si tohle auto vůbec někdo koupil. Ale co třeba nový plug-in hybrid Toyota Prius Prime?
Toyota?? Ta Toyota, která
Toyota?? Ta Toyota, která dosud tvrdila, že budoucnost je ve vodíku a že oni bateriové elektromobily dělat nebudou?? Zdá se, že pomalu přišel čas, přiznat omyl. Koncept je samozřejmě určen k tomu, aby se nikdy nevyráběl, ale podvozková platforma a pohon už se na tom dá ve skrytu zkoušet. Důležité je, neříkat, že to je bateriový pohon, protože budoucnost je přeci ve vodíku.
Tak trochu úprav a
Tak trochu úprav a nebránil bych se. Záleží na ceně. Výhled dozadu asi nebude ideální, ale dopředu je super vidět. Kdyby byl poměr ceny-výkon dobrý, beru. Ale je vidět, že je stále v kurzu ukazovat, že to nejde.
keby to stálo 15 000e s
keby to stálo 15 000e s dojazdom 200km, tak by som sa za to nehanbil. je tak malý výber elektromobilov, že moje esteticke kritériá jsou proklete nízko. by sa mi páčil aj elektrický duncter 🙂
Připomíná vám taky
Připomíná vám taky obrněné vozidlo?
—
No, chybí tomu už jen střelecká věž. 🙂
A jestlipak víte, kolik se do takové Toyoty vejde západoněmeckých soudruhů?
Hlavně by mě zajímalo,
Hlavně by mě zajímalo, jestli ten přední „spojler“ s těmi rámovými nosníčky má ještě jinou funkci, než zvyšovat odpor vzduchu a uchránit geeky uvnitř před zběsile rychlou jízdou.
Niečo podobné mali hoši z
Niečo podobné mali hoši z filmu Blbý a blbší ale chýbajú tomu uši.
…ale sekli by mu 🙂
Zatím to vypadá, že
Zatím to vypadá, že většina automobilek si myslí, že elektromobil je vozidlo na extravagantní pohon, pro vyšinuté jedince, proto jim musí nabídnout řádnou obludu.
A pak někdo navrhne sedan, s čistě aerodynamickými tvary, účelným technickým řešením, dostatečným dojezdem. A statisíce lidí utratí vlastní peníze za (byť zatím nezávaznou) rezervaci 🙂
Velmi trefné! Zcela
Velmi trefné! Zcela souhlasím. Jestli to bude někdy v mých možnostech, tak Tesle také půjčím. Dobrý pocit je k nezaplacení.
Mimochodem, docela by mě
Mimochodem, docela by mě zajímalo, jestli na to nějak zareagují v Mnichově. Sedan, s výkonným motorem (předpoklad), pohon zadní nápravy, za příplatek AWD, aerodynamické tvary, lehce „sportovní“ střih, na Kačky lehce přes mega – to je přímý konkurent BMW řady 3! Jejich vlajkové lodi!
Z jejich nesmělých krůčků je vidět, že elektřiny se úplně neštítí, tak je jen otázkou, kdy představí BEV, co bude méně „i“novativní a více zaměřený na klasiku a masovou produkci.
A dalších min. 100 tisíc
A dalších min. 100 tisíc utratilo miliony za Esko.
Fotografové vždy hledají
Fotografové vždy hledají ten nejlichotivější úhel. Toto je poprvé, kdy budou muset lézt pod auto.
trefne, pobavilo :o)
trefne, pobavilo :o)
Koncept je to zajíavý, ale
Koncept je to zajíavý, ale barevné provedení je strašné. Je vidět že se to snaží tlačit směrem k futuristickému designu. Ještě tomu tak chybí řada modrých ledek kolem střechy a na těch artefaktech vepředu.
Jestli to bude mít slušný dojezd a za nějakou rozumnou cenu, pak by to mohlo i k něčemu být. Pokud vezmeme kolik se prodalo multiplí, tak toto zase nemusí být takový propadák. Myslím že by mohlo dobře posloužít i jako náhrada dodávek a podobných aut.
Nebude, páč se to nebude
Nebude, páč se to nebude vyrábět!
Nebude, páč se to nebude
Nebude, páč se to nebude vyrábět!
Chtěl bych to co poslední
Chtěl bych to co poslední dobou hulej designéři Toyoty. Vždycky, když už si myslim, že nic hnusnějšího nejde vyrobit, překonají se.
Tak nejak bych si tipnul, ze
Tak nejak bych si tipnul, ze kdyz nekdo navrhnul prvni auto, ktere nevypadalo jako kocar, tak reakce byly podobne 🙂
Nerikam, ze me tahle krabice nejak uchvatila, ale po deseti obludach se treba jeden design povede :))))
A vis co se rika, kdo nic nedela, ten nic nezkazi – kdyz budou vsichni sekat sedan, sedan a SUV vypadajici jako sedan, tak z toho nejaky inovativni design tezko vzejde.
To už je dneska podruhé,
To už je dneska podruhé, co jsem vykolejenej. Napřed jsem si poprskal monitor (hláška šéfa Fiatu), a teď mě pro změnu natáhlo z pohledu na Toyotu.
Občas mám pocit, že se svět zbláznil.
V některých automobilkách
V některých automobilkách fakt fetují!!!. To soutěží kdo u dělá hnusnější elektromobil????
Dělali to študáci. Mám
Dělali to študáci. Mám pocit, že ještě nezvládají ten jejich soft, bo dopadli podobně jako já při namodelování kurníku ve 3D. Taky to bylo takové zhroucené a když jsem to někde vyrovnal, vybulilo se to někde jinde. Akorát oni mají ještě ty kola 😀
…a nebo dost hulej.
Tak, snaha byla.. to je
Tak, snaha byla.. to je třeba (študenty) pochválit. Ale jinak je to hnus zeleno-modro-krabicovej.
Bych si myslel, že na mě zezadu někdo couvá. 🙂
Tak, v tomhle bych se mohl
Tak, v tomhle bych se mohl vydávat za mega hipsera,… kde se dá koupit? Beru
Jestli je hipsterství
Jestli je hipsterství koupit si auto co se mi libi misto koncernovych aut pres kopirak, tak jsem taky hipster 😀