Mnichovská automobilka BMW slaví 100. narozeniny ve velkém stylu. Kromě jiného představila koncept BMW Vision Next – auto pro příští století.
foto: BMW
Bavorské motorové závody slaví 100. let a při té příležitosti představí v průběhu letošního roku čtyři nové koncepty od každé své značky. Tedy BMW, Mini, Rolls-Royce a motorku.
V případě BMW Vision Next vcelku pochopitelně automobilka neprozrazuje čím je vlastně auto poháněno. Malý jaderný reaktor to asi nebude, fosilní paliva předpokládáme také ne, takže zbývá baterie nebo palivové články. Na co jiného byste chtěli jezdit ve 22. století?
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2016: plug-in hybrid BMW 740e iPerformance
Koncept jde nicméně ruku v ruce s náhledem na automobilismus posledních 100 let. Slibuje víc všeho: komfortu, asistenčních systémů, zážitků. V BMW tak nějak zapomněli, že za 100 let může (a nejspíš bude) svět vypadat úplně jinak a automobilismus jak ho známe dnes může být (a nejspíš bude) passé.
Nevadí. V konceptu BMW Vision Next je stejně spousta technologií, které zatím nebyly vynalezeny. Interiér se přeskupuje podle vaší potřeby, protože si můžete zvolit zda budete řídit auto sami, nebo využijete robotické autonomní řízení.
Navíc vůz využívá upravenou realitu (augmented reality – AR) aby dal řidiči k dispozici co možná nejvíce informací o tom co se kolem něj děje a jak by měl nejlépe jet.
A pak jsou tu trojúhelníčky. Geometrická modla všech hipsterů se prorvala až do nejnovějšího konceptu BMW. Asi aby ukázala, že i v BMW pracují lidé s divnými účesy.
Organicky se měnící trojúhelníková mozaika tvořící přední blatníky a kryt kol se podle BMW jmenuje „Alive Geometry“. Má napodobovat hejnou ptáků a informovat řidiče o tom co se kolem něj děje. Když zatočíte kola, roztáhne se, nebo naopak smrští.
Celkově na nás nový koncept BMW působí spíš rozpačitě. Před lety s konceptem BMW Vision EfficientDynamics a výsledným BMW i8 dokázali, že se umí pouštět do odvážných vizí. Tak proč ne teď, když můžou doopravdy popustit uzdu fantazie?
BMW VISION NEXT
BMW VISION NEXT 100
https://www.youtube.com/results?search_query=BMW+VISION+NEXT+100+
BMW – ukázka veterána za
BMW – ukázka veterána za 100 let ? chi chi
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/draha-a-jeste-drazsi-to-je-energeticka-revoluce-v-nemecku
Nemci si prali zruseni
Nemci si prali zruseni jadernych elektraren a tak si to asi i radi zaplati. Vystavba FVE a VE uspesne pokracuje. Akorat problem je ve vystavbe site. Bohuzel kazdy by chtel aby vse fungovalo a kdyz mu kolem bydliste nekdo chce natahnout draty, tak s tim zasadne nesouhlasi. Je to rozpor mezi abstraktnim chtenim a realnou realizaci.
Presto je dobre, ze buduji zelenou energetiku. Kdyby to nezacali, byla by konvencni elektrina o hodne drazsi nez dnes. Zelena elektrina prolomila monopolni postaveni elektrarenskych gigantu. A to snizilo cenu elektriny po cele Evrope i v CR.
No, to je sice pěkné, ale
No, to je sice pěkné, ale k čemu je to řadovému spotřebiteli?
Uvedu svůj příklad (D02d, 3x25A)
R.2009:
– tarif Basic (tehdy ještě nebyl eTarif)
– cena silové elektřiny: 2,13 Kč/kWh
– stálý plat: 115,43 Kč/měsíc
– celková cena za kWh: 4,54 Kč/kWh
– cena za 2500 kWh: 12747,13 Kč
R.2016:
– tarif eTarif
– cena silové elektřiny: 1,21 Kč/kWh
– stálý plat: 115,65 Kč/měsíc
– celková cena za kWh: 4,06 Kč/kWh
– cena za 2500 kWh: 11525,78 Kč
Takže přestože se cena silové elektřiny snížila o 0,92 Kč/kWh, tj. zaplatím za ni o 2300 Kč méně, tak díky OZE a dalším zeleným vyfikundacím je faktura menší pouze o 1220 Kč. Rozdíl ve výši 1080 Kč, tj. téměř polovinu úspory, požrali zelení.
Navíc tvrzení, že nebýt zelené energetiky, tak by byla konvenční elektřina o hodně dražší než dnes, je nesmyslné a zavádějící. Ano, jistý vliv obnovitelných zdrojů tu je, ale mnohem větší podíl na poklesu cen silové elektřiny na burze mají především dopady těžby břidlicových plynů v USA a s tím souvisejícího masivního dovozu uhlí z USA do Evropy za neskutečně nízké ceny a dále de facto zhroucení trhu s emisními povolenkami. V důsledku toho se vyplatí provozovat i tu nejšpinavější uhelnou elektrárnu, protože její výrobní náklady na kWh jsou enormně nízké. Životní prostředí tím dostává pěkně na (_._), ale to si zelení ekoteroristi nikdy nepřiznají. Navíc se na tom podepsala i nedávná finanční krize, omezování výroby ve velkých ocelárnách, hutích apod. V důsledku toho všeho je na trhu takový nadbytek levné silové elektřiny, že její cena klesla z cca 90Eur/MWh pod 30Eur/MWh, čili na třetinu. Takže tyto vlivy, nikoli jen zelená energetika.
A musím se zeptat podruhé: Co z toho máme my, řadoví spotřebitelé? Troufám si tvrdit, že nic. Nebo téměř nic. Jen platíme někomu jinému v součtu plusmínus totéž. Imaginárního cíle bylo dosaženo, bylo prolomeno monopolní postavení elektrárenských gigantů, takže už to za vinu gigantům dávat nemůžeme… ale moje peněženka to v podstatě nepoznala.
Za nadmerne platby za
Za nadmerne platby za solarni elektrinu muze nas cesky parlament a vlivne solarni skupiny. Nejvetsi solarni elektrarny byly vlastneny anonymnimy vlastniky a to nejspis byly prave poslanci a jejich kmotri. Ten solarni tunel v CR si udelali oni pro sebe. Stat jeste zije v postkomunistickem duchu, protoze lide jsou zvykli krast, podvadet a lhat. To je ten problem Ceska a predrazene solarni elektriny. Nedavejte vinu kde neni.
Sáákra… a kdo těm
Sáákra… a kdo těm expertům ze zrádcovskýho Mnichova nakukal že nějaký 22. století vůbec bude :DDD
Za sto let obyčejná kola,
Za sto let obyčejná kola, auto se nebude vznášet nad zemí?
7000 let a pořád to frčí
7000 let a pořád to frčí 🙂