Toyota se připravuje na výrobu elektromobilů, má dohody s BYD a CATL

Na autosalonu v Šanghaji nedávno Toyota představila model Toyota C-HR/IZOA s plně elektrickým pohonem. Pilně teď uzavírá čínská partnerství směřující k masivní výrobě elektromobilů.

Zatím pouze pro Čínu je určena plně elektrická verze oblíbeného modelu Toyota C-HR. Kromě něj ale připravuje japonská automobilka i v rámci své značky Lexus i další elektromobily.
foto: Toyota

Elektromobil Toyota C-HR se začne vyrábět příští rok v Číně pro tamní trh. Ve stejném roce by se měl začít vyrábět také dvojmístný elektromobil pro Japonsko a v Kjúšu navíc také malé sportovní elektrické SUV Lexus pro Čínu a Evropu. Okolo roku 2022 začne továrna Motomachi v Japonsku zvyrábět velké elektrické SUV.

Toyota uzavřela aktuálně partnerství s čínskou společností CATL zaměřené na vývoj a dodávky baterií pro elektroauta. Další spolupráci navázala s BYD, se kterou bude jak vyvíjet a vyrábět baterie, tak i elektromobily. Dlouhodobé partnerství v oblasti baterií má také s japonskou společností Panasonic.

Souběžně ohlásila Toyota plán urychlit své elektromobilní plány o pět let. Už v roce 2025 chce, aby polovinu celkových prodejů tvořily elektrifikované vozy.

Elektromobily, které Toyota vyvíjí pro globální prodej.

Elektromobily, které Toyota vyvíjí pro globální prodej.
foto: Toyota

Toyota přitom posledních 10 let šla přesně opačným směrem – elektromobilitu brala jako něco, co nemá budoucnost, a zaměřovala se místo toho na své hybridy a navíc i auta na vodík (Toyota Mirai).

Hlavním důvodem byl nejspíš fakt, že Toyota zatím jako jedna z mála automobilek žádný elektromobil nevyrábí. Do hry tedy vstupuje ještě později než Volkswagen, který přeci jen alespoň nějaké elektromobily na trhu už pár let má. Z vodíkových ambicí nicméně Toyota údajně nehodlá polevit.

Toyota, Electrek.co

204 Comments on “Toyota se připravuje na výrobu elektromobilů, má dohody s BYD a CATL”

  1. Prágl chce vyměnit 4 tisíce lamp veřejného osvětlení za
    Prágl chce vyměnit 4 tisíce lamp veřejného osvětlení za dobíjecí !! ;)))) 2 až 3 miliardy korun no KONEČNĚ 1* 🙂

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/v-praze-ma-byt-do-deseti-let-100-tisic-elektromobilu-nabijet/r~08e571ccaed011e994100cc47ab5f122/

    2019 Na podzim začíná Vinohrady
    2020 Smíchov
    2030 4 až 4,5 tisíce dobíjecích lamp veřejného osvětlení

    https://kcc-hho.webnode.cz/mapy-nabijecky/

        1. U nabíjení z lampy se bavíme o nějakých 7 kW max, na to
          U nabíjení z lampy se bavíme o nějakých 7 kW max, na to posílení trafostanice opravdu není potřeba. Vedení a výkopové práce jsou tam uvedeny a je to 300 Kč/m + 3000 Kč/m2, tedy rozhodně ne víc než 100 tisíc na jednu přípojku. Miliardu bych ještě skousnul, ale 3 už jsou magořina za tohle.

          1. Sodíková výbojka má spotřebu 120W. I když na lampě
            Sodíková výbojka má spotřebu 120W. I když na lampě budou dvě (znám takové lampy), tak 7 kW je 29 násobek původního odběru ! Při jedné výbojce tedy skoro 60 násobek! Pokud budete chtít zásuvku se 7 kW na každé lampě v okruhu, je jasné, že původní dráty a trafa to nemůžou dát.
            Zkuste si z domácího okruhu místo 16A tahat 480A. Nepůjde to i když si přemostíte jističe.

            1. Přečtěte si můj příspěvek a článek ještě jednou,
              Přečtěte si můj příspěvek a článek ještě jednou, počítá se tam s novým vedením i výkopovými pracemi i s uvedenou cenou. Přesto je výsledná cena totální šílenost, za tím si stojím. Kolik byste ještě obhajoval? 4 nebo 5 miliard?
              A že by v Praze nezvládla trafostanice několik 7kW odběrů navíc? To myslíte vážně? Vždyť pro celou jednu čtvrť v nereálném případě když budou nabíjet všichni najednou to bude odběr menší než při rozjezdu jedné tramvaje 🙂

              1. U pouličního osvětlení bych předpokládal že budou mít
                U pouličního osvětlení bych předpokládal že budou mít svoje trafostanice a ne že se budou připojovat na trafa v ulici pro bloky domů.

                A 7 Kw na každou lampu je hodně citelné navýšení odběru. Např. v naší ulici jsem viděl, že pro blok domů je společná pojistka 3x 120A (její zapojení bylo zajímavé divadlo s mohutným zábleskem). A pokud se to bude reálně používat tak současné nabíjení když přijedou všichni z práce domů je naopak velmi pravděpodobné.

                1. V našem domě se teď přidělávají dva podkrovní byty.
                  V našem domě se teď přidělávají dva podkrovní byty. Pokud si v obou zařídí elektrickou troubu + varnou desku, znamená to, že město investuje 2 miliony do posílení trafostanice? To je tak pro porovnání o jak šílené peníze za jak malý odběr se jedná. 7 kW to je 3x 10A, opravdu vám to přijde rozumná cena? Když bude v ulici 10 přípojek (to je tak max, jelikož to vychází na méně než 100 lamp na jednu městskou část), je adekvátní cena 5 milionů za 3x 100A?
                  V naší ulici jsem nabíjel na nabíječce ČEZ 50 kW, stojany tam jsou dva. To odpovídá 14 nabíjecím místům na lampách a zatím se žádná síť nehroutí a to jsou často obsazené oba dva, což se u 14 lamp pravděpodobně nestane nikdy.

    1. Myslím si, že Praha má jiné prioritnější problémy typu
      Myslím si, že Praha má jiné prioritnější problémy typu kolony na silnicích a MHD na hraně kapacity. Nicméně pokud mi před bytem postaví nabíječku, tak se zlobit nebudu. Zatím mají vytipované Vinohrady a Smíchov. Snad bude kabel součástí lampy a nebude se moci dát ukrást. V opačném případě kabel nevydrží noc.

  2. off
    Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10

    off
    Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních aut, říkají silničáři
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jeden-pretizeny-kamion-znici-silnici-vic-nez-10tisic-osobnic/r~ed413f3a900011e89f80ac1f6b220ee8/

    Jak nám řekl Zdeněk Mečíř, silniční inspektor KSUS, který v oblasti správy silnic pracuje téměř 40 let, přetížený nákladní vůz je pro silnici to nejhorší: „Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních automobilů.“

  3. Ot:
    Je zabavne neustale poslouchat od lidi, kteri nemaji

    Ot:
    Je zabavne neustale poslouchat od lidi, kteri nemaji zadnou osobni zkusenost jak jsou auta na baterky spatna technologie. Maly dojezd, dlouhe nabijeni atd.

    Mnohem zabavnejsi je pak, kdyz mate prilezitost nekoho bez techto zkusenosti svezt na delsi trase.
    Vcera jsem mel moznost jednoho elektromobily nepolibeneho cloveka, ktery jinak dela do aut “nekam hodit” necelych 500km.
    Vyjizdeli jsme hodne brzo rano (takze maly provoz) a spechali jsme a tak jsem zvolil variantu valit 160 az 200 a radeji dvakrat nabijet.
    V Humpolci jsme stali tak kratce, ze jsme ani nevystupovali z auta (nakonec by mi to vyslo i bez tehle zastavky) a v Praze jsme stihli jen vypit kafe. Snidani nam bohuzel neudelali bylo moc brzo.
    Jenom ziral jak rychle se s tim da cestovat a jak ve vysokych rychlostech diky absenci hluku z motoru ani nevnima jak rychle jedeme.

    Tenhle clovek ma myslim uz jasno. O to lepe, ze ma mimo jine v jednom meste na starosti parkoviste a parkovaci systemy. V dohledne dobe bude pry na ne instalovat nabijeci stanice, tak ted uz vi jaky to ma smysl.

    1. „Jenom ziral jak rychle se s tim da cestovat a jak ve vysokych
      „Jenom ziral jak rychle se s tim da cestovat a jak ve vysokych rychlostech diky absenci hluku z motoru ani nevnima jak rychle jedeme.“

      Takto jsem jednou zíral při jízdě ve spalováku, když mě vezl „taxík“ (smluvní přeprava) na letiště. Přišlo mě že jedeme docela rychle a předjížděli jsme všechny, tak jsem si říkal kolik asi jedem 150? 160 ? Při pohledu na tachometr jsem se ale mírně zhrozil, protože jsem tam uviděl 230km/h ! Byl to nějaký větší Mercedes v ceně asi obdobné či spíše nižší než Tesla model X. Takže „ticho“ při větší rychlosti nebude anitak otázka druhu motoru, ale kvality odhlučnění a při ceně auta několik MKč to bude spíše očekávaný stadard.

      Mimochodem když jsem jako student měl škodu 100 MB, tak tam při rychlosti 120km/h už jsem také neslyšel motor (a že při těch 4000ot/min řval opravdu hodně). Při té rychlosti ho už totiž přehlušil řev větru kolem karoserie 😉

      1. Jj. I spalovak se da samozrejme odhlucnit.
        Dulezitejsi bylo to

        Jj. I spalovak se da samozrejme odhlucnit.
        Dulezitejsi bylo to prozreni, ze se s tim da jezdit vysokymi rychlostmi i na dlouhe trase a ne jen predvadet akceleraci v primce a pak se snecit aby to nekam dojelo, jak to radi nekteri nezkuseni prezentuji. No a hlavne ziral na tu rychlost nabijeni.

        1. Od 300 km/h nahoru na SC – to je naprosto působivá rychlost
          Od 300 km/h nahoru na SC – to je naprosto působivá rychlost nabíjení pro každého neznalého EV! Třeba když je tam ještě 2x tolik! V těchto chvílích říkám s těžkou ironií: „To je auto na …, a nikam to nedojede, co?

          1. 🙂
            A to me to ani 300km/h neukaze. Jednak ma Xko vetsi

            🙂
            A to me to ani 300km/h neukaze. Jednak ma Xko vetsi spotrebu a jednak mi nedavno BMS (po 130tis.km) uz take omezilo nabijeci vykon. Z puvodnich az 118kW na max. 109kW.
            I tak se s tim, ale stale cestuje paradne.
            Co teprve TM3 v kombinaci s SC3 nebo Ionity…
            A toho se jiz brzy take dockame!

            1. Jo, jo po SC se cestuje pěkně.
              Štve mne pak a nechápu

              Jo, jo po SC se cestuje pěkně.

              Štve mne pak a nechápu proč do nových elektromobilů ostatní automobilky jako např. Škoda citigo-ev dají tak mizernou a pomalou možnost dobíjení, že na 80% kapacity se to dobije za 1 hodinu! Proč do Citigo-e nedali alespoň 100kW DC nabýjení mi je fakt záhadou. Pak by to byla alespoň ta půlhodina na 80%.

              Stejně tak Mercedes dal jen 110 kW do svého auta, proboha proč?

              Teď jsem jel eUP-em 200 km, a 2x jsem nabíjel 15 minut. bylo to úplně vpohodě. Kdyby tam byla i jen o trochu silnější nabíječka tak bych se od toho auta vůbec nevzdaloval a prostě těch „pár“ minut jen počkal. To by byla úplná paráda a potom i takovýmhle „prdítkem“ by se dalo pohodlně cestovat ne jen kolem komína, ale i do okolních měst přes 100 km daleko.

              Ale VW a Škoda řekli: „Ne, nebudeme nikomu cpát rychlí nabíjení, ještě by jste si na to zvykli a líbilo by se vám to a co hůř, chtěli by jste to auto i kupovat!“ :-)))

                1. Baterie v Citygo by už mohla těch 90-100 kWh pobrat, když
                  Baterie v Citygo by už mohla těch 90-100 kWh pobrat, když Hyundai nebo Kia baterie 28 kWh se dá nabíjet příkonem kolem 60 kWh (špičkově 70 kWh). Samozřejmě, má kapacita vliv na nabíjení, které se provádí proudem 1C-2C.

                2. Tak v Japonsku ted „upgraduje“ nabijecky Nissan a to jen
                  Tak v Japonsku ted „upgraduje“ nabijecky Nissan a to jen protoze se mu ty stare rozbily z 50kW na celych neuveritelnych 90kW. 🙂 Pak jsou tu SCH a pristi rok maji zacit instalovat neco vykonnejsiho pro Porsche.

                3. Čísla máte dobre, ale tie koncovky nie. Nabíjací výkon
                  Čísla máte dobre, ale tie koncovky nie. Nabíjací výkon sa uvádza v KW

              1. Je to o chemii clanku, na jejimz vyvoji se Tesla podilela a
                Je to o chemii clanku, na jejimz vyvoji se Tesla podilela a patrne tedy nejakeho pokroku dosahli. Nejvice je to videt na TM3 a clancich 2170.
                No a pak samozrejme je to o kapacite a chlazeni.
                Cim lepe chlazena tim vetsi C do ni / z ni muzete ladovat a uz to jen nasobite kapacitou.
                Urcitou roli vsak hraje i architektura, jak jsme tu nedavno resili.

                Kazdopadne pokud to nekdo jiny tak zmakle nema pak je mozna lepsi, ze to neprehani. Ono by elektromobilite take moc neprospelo, kdyby se vsude na petroheadskejch serverech psalo, ze baterky z e-up jsou po 50tis. km odvarene.

    2. Děkuji, co jste tou akcí udělal pro EV! Důkaz, že tohle
      Děkuji, co jste tou akcí udělal pro EV! Důkaz, že tohle správná cesta. Vozit a pak dát řídit – pak už není třeba ztrácet čas přesvědčováním, argumentováním … Dokud nebudou jezdit v EV vysocí manažeři, nebude to ono, co je třeba!

        1. Půjčení volantu myslím obecně. Jasně, že v popisované
          Půjčení volantu myslím obecně. Jasně, že v popisované situaci bych to udělal stejně. Navíc Teslu půjčovat je vždy s velkým otazníkem. jakýkoli EV působí stejně. Cokoli se mi dostane pod ruku (zápůjčka), vždy se to snažím půjčit i dalším – to jsou super situace i pro mne. Nezapomenu na jednoho kolegu, co si takto půjčil i3 a pověsila se za něj Oktávka nebo Superb. Když přijel, měl oči jak knedlíky, co to je EV!

            1. To mohu jen potvrdit, Michelin me nechal ridit. Jen doted
              To mohu jen potvrdit, Michelin me nechal ridit. Jen doted nechapu, jak po tech par minutach, kdy jsem jen naslouchal, dokaze poznat rozumneho cloveka 🙂 Kazdopadne za tu prilezitost dekuji.
              Jo a vliv to melo takovy, ze mam pred Norimberkem zamluveneho i-Mieva, jen zatim nevim, jak jej dopravit domu. Kdyz delate toho taxikare a uz jste jedno auto vezl, nechcete si to zopakovat? 🙂 Ja vim, skareda provokace 🙂

                1. Jsem z Vysociny (mezi Trebici a Moravskyma Budejovicema). Jste
                  Jsem z Vysociny (mezi Trebici a Moravskyma Budejovicema). Jste hodny, dekuji, pokud jste to myslel vazne, bral bych Vas jako zalozni reseni. Snazim se ted sehnat auto, ktere utahne aspon 1,5 t. Dovezt prazdny bych mohl za autem kamarada.
                  Tak s tim odhadem Vam zavidim, ja jsem nenapravitelny naivka (jak jiz tu par lidi z mych prispevku spravne poznalo), v kazdem vidim jen dobraka 🙁

                2. 🙂
                  Já mluvím většinou jen vážně.
                  Pokud by jste si

                  🙂

                  Já mluvím většinou jen vážně.
                  Pokud by jste si přivezl plaťák abych nemusel otravovat známého tak v tom nevidím problém.
                  Jen pozor, v Německu smí myslím tohle tahat jen čtyřkolky a samozřejmě aby seděla váha tažného, plus nevím jak je to u nich s řidičákem. Jo a taky mě známej co vozí auta a půjčoval mi ten podval upozorňoval, že musí být auto správně přivázáno popruhy přes kola štítkem nahoru aby na něm mohli zkontrolovat nějaké údaje.

                3. Dekuji za radu. Auto, co prichazi v uvahu (kolega se jeste
                  Dekuji za radu. Auto, co prichazi v uvahu (kolega se jeste nepodival do technicaku) je Peugeot 5008 a to urcite nebude ctyrkolka (mimochodem, s Vami by byl odvoz vyrazne stylovejsi 🙂 ). Na rizeni bych zneuzil otce (ma E). Co se tyce uvazani jsme vubec netusil, nastuduji a dekuji za upozorneni.

                4. Rádo se stalo.
                  Jsem rád, že se řady elektromobilistů zase

                  Rádo se stalo.
                  Jsem rád, že se řady elektromobilistů zase o něco rozšíří.

                5. No vida.
                  Tak už případně víme jak tam zajet.
                  🙂

                  No vida.
                  Tak už případně víme jak tam zajet.
                  🙂

                6. Mimochodem pokud to jinak nezajistíte a plaťák si seženete
                  Mimochodem pokud to jinak nezajistíte a plaťák si seženete tak vám to odvezu zdarma.
                  Elektřinu zaplatí Tesla případně ČEZ, a ten čas rád věnuji pro dobrou věc.
                  🙂

                7. To je od Vas velice slechetne, tak bych se s Vami tedy
                  To je od Vas velice slechetne, tak bych se s Vami tedy vyrovnal aspon v naturaliich 🙂 A pokud byste mel zajem o rizeni traktoru, muzu nabidnout dva na projeti 🙂 Ale bacha, produkuji vibrace, smrad a hluk 🙂

                8. Na traktor mám řidičák také, ale zrovna po tom moc
                  Na traktor mám řidičák také, ale zrovna po tom moc netoužím.
                  🙂
                  To bych se spíše svezl třeba v tom Mievu ať si rozšířím zkušenosti.

                9. Tak to bude Vase povinnost na miste, abyste mi rekl, zda je z
                  Tak to bude Vase povinnost na miste, abyste mi rekl, zda je z Vaseho pohledu v poradku 🙂 No a pak jezdit u nas do alaluja (teda do vybiti 🙂 ).
                  Jinak jeden z traktoru je 60 let stary Steyr 35 koni, ktery se vsem libi, tak treba aspon tim byste nepohrdl 🙂

                10. No já nevím jestli jsem ten pravej na posuzování Mieva,
                  No já nevím jestli jsem ten pravej na posuzování Mieva, když jsem v něm ještě nikdy neseděl. Na to by jsme měli přibrat Láďu_Ion (nebo tak nějak, nikdy si tu přezdívku nezapamatuju) od Strakonic.

                11. Kazdopadne jste nesrovnatelne kompetentnejsi jak ja.
                  Pokud by

                  Kazdopadne jste nesrovnatelne kompetentnejsi jak ja.
                  Pokud by Láďa_MIEV chtel jet, mohu jej po ceste nabrat, nazor odbornika bych vrele uvital 🙂

                12. Vim, ze ma aplikaci a OBD ctecku k Ioniqu, takze predpokladam,
                  Vim, ze ma aplikaci a OBD ctecku k Ioniqu, takze predpokladam, ze bude mit i k trojcatum a to je nejdulezitejsi.
                  Ja fakt s timhle neporadim. Mam to jen k Tesle a Leafu.

                13. Bez OBD čtečky v rukou odborníka trojčata (a v podstatě
                  Bez OBD čtečky v rukou odborníka trojčata (a v podstatě žádný elektromobil, který s tímhle komunikuje) nekupovat. Ukážou se tam věci, které spousta prodejců ráda neřekne.

                14. žádný elektromobil, který s tímhle komunikuje, píšu.
                  žádný elektromobil, který s tímhle komunikuje, píšu. Tesla toho má v menu dost sama o sobě.

                15. To mi prijde jako dost odvazne tvrzeni, ze Tesla ma v menu
                  To mi prijde jako dost odvazne tvrzeni, ze Tesla ma v menu (UI) neco zasadne uzitecneho. Snad krom toho, ze se muzu prepinat mezi procenty a dojezdem a porovnat to s teoretickou hodnotou noveho auta.
                  A jako bonus, samotny OBDC je k nicemu, je treba adapter, protoze je tam specialni konektor (navic jiny v pred a po faceliftu).

                16. Když si vezmete obyčejné letité elektromobily, trojčaty
                  Když si vezmete obyčejné letité elektromobily, trojčaty počínaje, kde není lautr nic, tak Tesla je proti tomu úplná encyklopedie 🙂

                17. Z tohohle pohledu ano. Z pohledu toho, co se necha vycist z
                  Z tohohle pohledu ano. Z pohledu toho, co se necha vycist z diagnostiky (neco pres 250 hodnot jen na „motorove“ sbernici, jsou tam dve nebo tri dalsi) a co je videt v UI, uz moc ne.

                  Kdyby radsi misto netflixu udelali vizualizaci alespon nekterych dat… Verim, ze vetsina majitelu/geeku by to ocenila vic.

                18. To si take myslim. A s trojcaty nemam vubec zadnou zkusenost…
                  To si take myslim. A s trojcaty nemam vubec zadnou zkusenost…

                19. Dejte vědět termín a já zjistím, zda by ten den někdo z
                  Dejte vědět termín a já zjistím, zda by ten den někdo z mých dvou kolegů, co mají profi verzi vče. SW a umí to daleko lépe, mohl. Já mám jen tu OBD legraci za pětikilo, ta stojí za prd. Navíc jsou to kutilové a do trojčat už i sami vrtali, takže vědí i další věci, na co se kouknout u trojčecí ojetinky.

                20. Pojedeme v pondeli a asi to nakonec nebude nutne, protoze je
                  Pojedeme v pondeli a asi to nakonec nebude nutne, protoze je to od oficialniho prodejce Mitsubishi a baterka je jeste v zaruce. Tedy by snad nic dramatickeho hrozit nemelo.
                  Navic pry od roku 2014 se toho moc zjistit neda.

                21. To vypadá hodně dobře. Tak to přeji dobrý kup a
                  To vypadá hodně dobře. Tak to přeji dobrý kup a šťastný návrat.

                22. Dekuji, snad budu spokojeny. 🙂
                  Dekuji, snad budu spokojeny. 🙂

                23. Zdravim.
                  Tak to ma Pavel doma.
                  Musim uznat, ze jsem pochopil

                  Zdravim.
                  Tak to ma Pavel doma.
                  Musim uznat, ze jsem pochopil lecos z toho co jste tu psal. Zejmena o tom vnitrnim prostoru. To auto proste klame telem.
                  Jezdi to paradne. Na devadesatce je to ani clovek nemrkne. Nejvice me, ale dostal ten rejd. To uz se clovek toci na petniku a volant jeste stale neni na konci. Do mesta a na manevrovani na parkovistich to musi byt uplna pohadka.
                  Jedine zklamani za me je ten mrnavy kufr. Nechapu jak jste do toho dokazal poskladat zavazadla na dovolenou pro celou rodinu. To nebyl Tetris, ale nejake kouzla.
                  Tak snad bude Pavel spokojen.

                24. Hezoučká fotečka. David a Goliáš 🙂
                  Je to hbité,

                  Hezoučká fotečka. David a Goliáš 🙂
                  Je to hbité, mrštné, rejd je brutální, zadní náhon parádní.
                  Kufříček je malý, ale většinou jezdím sám nebo ve dvou, takže pak sklopím zadní opěradla a rázem mám Octavii v kombíku. Na tu 14 denní dovolenou jsme jeli na přírodní stavitelství a pak do Ekovesnice, tak jsme brali jen to nejnutnější. Zbytek byl na místě. I tak toho bylo dost. Zde je to na fotce naloženo včetně spacáků a pro představu o kus dál vyloženo http://www.hybrid.cz/elektricka-dovolena-2016-morava-slovensko
                  Ale vešli jsme se s menšími dětmi na sedačkách i na 14 dní Vranov, Vídeň, Bratislava, otevřený kufr je na fotce http://www.hybrid.cz/elektricka-dovolena-aneb-1179-km-za-pul-euro-dil-1.
                  Jen prostě není nikdy dozadu vidět, je to až po střechu.

                25. Na i-MiEV-ochv rocnik 2014 a novsich uz nefunguju v CANION-e
                  Na i-MiEV-ochv rocnik 2014 a novsich uz nefunguju v CANION-e dolezite udaje: citanie napeti jednotlivych clankov, kapacity baterie ako ju vidi BMS a teplot z 60 tepl. cidiel v baterii.
                  Na ionoch a zerach funguje vsetko aj u novsich.

                26. Už je to pár let, co jsme jeli po vlastní ose z Uherského
                  Už je to pár let, co jsme jeli po vlastní ose z Uherského Brodu do Č. Budějovic s C-Zerem, což je prakticky totéž auto. Bylo to peklo, nabíječky nikde, dvakrát jsme nabíjeli v hospodě a dvakrát u příbuzných, jinak bychom vůbec nedojeli. Ale teď už si dovedu transport po ose představit i z toho Norimberka. Cestou do ČR nabít na ENBW Alb Sud, pak na Fastned Schmidgaden. To už je pak 88 km na Kladruby, to se dá ujet lehkou nohou vcelku bez problémů. Pak už do Plzně, Písku, ČB. Pak klasické peklo z ČB ven – to je asi nejhorší úsek (nad ČB bydlím, mohu trochu elektřiny poskytnout), protože ani Vystrkov, ani Jihlava nejsou úplně v dojezdu iMiEVa. Řešení existuje – v Kamenici nad Lipou si dát tak 1.5 hodiny oběd a nabít na náměstí u pivovaru a dojet do Vystrkova. Nakonec Jihlava, případně Třebíč. Romantický výlet na více než celý den, ale na tohle člověk jen tak nezapomene :-). Patrně dáte přednost pohodlnějším způsobům, ale já chci jen říci, že i po vlastní ose je to už možné. A až se dožijeme nabíječky v J. Hradci, už to půjde i jednoduše :-).

                27. Prochazel jsem cestu a zda s emi schudnejsi jet pres Rakousko
                  Prochazel jsem cestu a zda s emi schudnejsi jet pres Rakousko a pak do Znojma. Bohuzel tam vidim jeden usek (pokud bych nechtel jet az do Vidne), ktery je pokryt pouze nabijeckami na cip a ne telefonem. Navic jsem jeste nezjistil, zda ta zluta petidenni prevozni znacka plati i v Rakousku.
                  Priznam se, ze kdyz projevil Michelin takovou ochotu, tak dobrodruzstvi po vlastni ose rad vynecham. Nerad cestuji, mel jsem se narodit do vesta, kde funguji teleporty. 🙂

                28. Nemecke zlute (petidenni) tak drahe nebyly, co si pamatuju.
                  Nemecke zlute (petidenni) tak drahe nebyly, co si pamatuju.

                29. Já Vás chápu :-). Asi bych to také nakonec zvolil,
                  Já Vás chápu :-). Asi bych to také nakonec zvolil, zvlášť když je tu taková nabídka. Hlavně akci zvládnete za zlomek času, budete – li mít o hodně kWh víc. Mimochodem, iMiEV je vcelku dobrá volba, C-ZERO máme dodnes a funguje výborně. Občas když do něj přesednu z Leafa, říkám si, že Leaf není o tolik lepší, o kolik byl dražší. Tak ať se zadaří a ať dobře jezdí.

                30. Rok sbiram informace a mistni uzivatel „ju“ mi vyargumentoval
                  Rok sbiram informace a mistni uzivatel „ju“ mi vyargumentoval i-Miev. Pred nedavnem byl na Bazosi laciny Fiat e500, ale bylo mi nakazano ze jsou potreba dvere i vzadu (mame 2 male deti). Rikam si, ze fajn musi byt i to dalkove ovladani topeni a taky jsem zde pochytil, ze lze u tohoto auta menit clanky. Z Leafu jsem mel mirne strach z jeho tepelneho nemanagementu, ale jinak interierove je moc pekny, narozdil od teto krabice od mlika 🙂 I kdyz jsme nasel Leafa Teknu s najezdem 60 tis za mene penez nez toto. Nejvic by se mi libil Ioniq, ale zda s emi zbytecne jej porizovat jako druhe auto.
                  Dekuji za prani, sam jsem hodne zvedav. Me okoli me ma za velkeho blazna 🙂

                31. Okolí se Vám možná bude divit, ale svézt budou chtít
                  Okolí se Vám možná bude divit, ale svézt budou chtít všichni. A všichni budou nadšeni. Fiata bych nebral spíše kvůli rychlonabíjení, mám pocit, že nemá žádné. Leaf je dobrý, jsem s ním spokojen, sice vypadá jak přejetá žába, ale zvykl jsem si. Jezdí dobře a dojede přece jen o fous víc než C-ZERO. A samozřejmě Ioniq je můj sen. Krásné auto s malou spotřebou a velkým komfortem. Dojede daleko a bez nadsázky se může stát prvním autem v rodině. U nás to zvládlo i to C-ZERO a nyní je jím Leaf. Citroen C5 mu jen tiše závidí z temna garáže. A to je to hodně dobré auto.

                32. A měl jste ve výběru Soul? V Německu je jich hodně,
                  A měl jste ve výběru Soul? V Německu je jich hodně, dlouho to tam bylo nejprodávanější EV.

                33. Jednou jsem tu cetl, mam dojem ze od Vas, ze hodne degradovala
                  Jednou jsem tu cetl, mam dojem ze od Vas, ze hodne degradovala baterie. Navic jsme si udelal vnitrni limit 300 tis Kc. A co jsme sledoval mobile.de a Autoscout, tak jsem v teto cenove kategorii videl za ten rok snad jednoho.

                34. Máte pravdu. Naše dva Souly dostaly oba před 150tkm nové
                  Máte pravdu. Naše dva Souly dostaly oba před 150tkm nové baterie, které se dostaly pod 70% kapacity.
                  Ovšem je třeba se na to dívat i z jiného úhlu. Tyto auta dostávala mimořádně zabrat. Jezdí denně stovky kilometrů a nabíjejí se téměř výhradně na DC. I přesto se k tomu KIA postavila čelem, a dodala komplet nové battery packy.
                  Nikdy nebyl problém s rychlostí nabíjení, teplotou a nebyla žádná oprava nebo výměna součástek mimo pneu a předních žárovek H7. Takže já osobně pro normální užití bych neváhal. Jeden už doma máme. Prostorově je mnohem lepší než i3 a pohodlné mnohem více. Svých 200km na plné nabití také zvládne.

                35. Ja toto auto porizuji na kratke vzdalenosti. Sice obcas (tak
                  Ja toto auto porizuji na kratke vzdalenosti. Sice obcas (tak jednou za 2 mesice) jedu 100 km do prace, ale to jeste asi zvladnu dosavadnim autem, uvidim. Chvili jsem premyslel se placnout pres kapsu a koupit Ioniqa, ale pak jsem si rikal proc? Proto jsem si dal hranici 300 tis (loni to bylo jeste 200 🙂 ). To radeji jeste pockam 4 roky, nez vymenim stavajici auto. To by uz melo byt na trhu neco kloudneho – velkeho a s rozumnym dojezdem. Ale dekuji za zkusenosti.

                36. Prave mi vyskocila celkom dobra ponuka na i-MiEV, rok
                  Prave mi vyskocila celkom dobra ponuka na i-MiEV, rok 2014/14200km za 10980€ z Gelsenkirchen/DE … keby som nemal uz dva i-MiEV-y, beriem ho :-)))
                  https://www.autoscout24.de/angebote/mitsubishi-i-miev-electric-vehicle-led-klima-sitzheizung-elektro-silber-94e96ce6-ad25-4c76-9595-1147eb071206?utm_medium=email&utm_source=DE-RTM&utm_campaign=TatsuSearchSubscriptionResponsive_de-DE_Live&utm_term=button_vehicle_offer

                37. Diky, docela maso. To je tam dojezd 80 km prednastavenych?
                  Diky, docela maso. To je tam dojezd 80 km prednastavenych? Doufal jsem, ze to bude mit delsi 🙂

                38. Počítá to s nějakou referenční spotřebou, to se dá
                  Počítá to s nějakou referenční spotřebou, to se dá změnit, pak jsem tam dal taky dobíjení max. na 85%, min. rezerva baterky tuším 10%, atd… dá se s tím pohrát 🙂 A asi by se to dalo i lépe vymyslet jak to dělá ten automat, ale pro představu je to celkem dobrý.

                39. Pro predstavu je to primo desive 🙂
                  Pro predstavu je to primo desive 🙂

                40. No jo… tak pro městské auto je peklo jet delší trasu po
                  No jo… tak pro městské auto je peklo jet delší trasu po dálnici 🙂

                41. trojčata s přehledem po vlastní ose. Samozřejmě
                  trojčata s přehledem po vlastní ose. Samozřejmě počítejte s 80 km dojezdu, chcete rychle a po dálnici a navíc na rychlonabíječkách nabíjet jen na 80% za 15-20 minut a pokračovat dále.

    3. My jsme dělali akci pro zákazníky s Teslou (2x TMS a 1x
      My jsme dělali akci pro zákazníky s Teslou (2x TMS a 1x TMX) a všem se to líbí, jenže… Když ono se pak lidem těžko vysvětluje cena, srovnatelný s TMX je Mercedes GLE AMG 43 4×4 (cca 400 k výkon) a stojí 1,9 mil. s nájezdem 15-30 tis. km. TMX s podobným nájedem staré 2 roky stojí 2,5-3 mil. Navíc řada lidí nepotřebuje brutální výkon a spokojí se s GLE AMG 250 k, které rok staré stojí kolem 1,5 mil. Takže když se k tomu GLE přidá lepší masteriály a vnitřní design a na dálnicích větší ticho v autě (asi tomu nebudete věřit, stačí si to změřit) pak je nepřesvědčím.

      1. tak jim u toho taky musíš vysvětlovat jak si na tu káru
        tak jim u toho taky musíš vysvětlovat jak si na tu káru vydělat přeci ! Musíš je taky naučit nechodit do práce, nevotročit za drobný a naučit lidi drbat 😉

        https://cz.xtb.com/xstation

        jinak to pak samozřejmě je jen hezká prezentačka hmmm hmmm a na konci je to pak stejný jako na začátku ne horší, páč vo to víc jich je navíc nasrsss že na ni nemaj 🙂 Pamatuj si že pošahanej kapitalismus je zhovadilost a nepřítel mého nepřítele je můj pšítel úďo ;))

          1. Za TMX neperformance verzi date lehce pres tri s dani. Stejne
            Za TMX neperformance verzi date lehce pres tri s dani. Stejne velky a vykonny Mercedes vas vyjde na to stejne.
            U ojetin rozdil je, ale ma to svuj duvod.
            Ja bych treba ojety spalovak za mega a pul nekoupil ani kdyby mi tvrdili, ze ma najeto jen 50tis. Ojetou Teslu bych koupil v pohode i za dva.

            1. Ovšem lidi nepotřebují výkon 500k, až na vyjímky. Tohle
              Ovšem lidi nepotřebují výkon 500k, až na vyjímky. Tohle si asi myslí Tesla, že to všichni potřebují. Nové GLE 245 kW (nebo GLS) stojí 2.1 mil. a nikoliv 3 mil. Když někdo kupuje lehce jeté auto, tak je v záruce. Já měl Mercedes E z roku 2009 (model 2010) a za 10 let se opravoval jeden tlumič (vymetl jsem díru) a má najeto cca 200 tis. km. Ne každému se sypou auta jako vám, máte extrémní nájezd a ještě k tomu ty auta nešetříte.

              1. Nesetrim je stran mnozstvi najetych kilometru a vyuzivani
                Nesetrim je stran mnozstvi najetych kilometru a vyuzivani vykonu, jinak jsem si auta vzdy hyckal a v tom je prave ten problem.
                Koupite auto i kdyby jen za dva mega, starate se o nej, dbate o to nevytacet studeny motor, tankujete jen premiova paliva a pak jedete do znackoveho servisu a oni vam vymeni olej stylem dva litry do auta, dva litry domu. Vcera jsem se o tom s tim chlapikem zrovna bavil. To jsou jeho slova.
                Taky staci natankovat jednu nadrz spatne nafty a mate v haji vstriky. Ne, ze bych nemel par desitek tisic na jejich vymenu, ale zase narazime na ten servis, ve kterem ne jen, ze dohnoji vymenu tech vstriku a budou vam tvrdit, ze traktorovy zvuk a skubani motoru je prece uplne normalni, ale jeste zmrvi neco dalsiho.
                Ne, dekuji nechci. Tohle je pro me ta hlavni svoboda, kterou mi elektromobil dava.

                1. Pro mě bylo vždycky největší uptrpení začít si
                  Pro mě bylo vždycky největší uptrpení začít si schánět další auto a nebo chodit do servisů a jednat se všema těma lidma co se kolem toho motaj a vědět, že většinou platim za nesolidnost a šlendrián nebo rovnou podvod. V Americe je dýler aut synonemem největšího odpornosti a nesolidnosti.

                2. Hele Kuku a čím takoví lidé jako ty vlastně jezdí?
                  Hele Kuku a čím takoví lidé jako ty vlastně jezdí?

                3. 21 let starou spalovací popelnicí. V květnu jsem se chtěl
                  21 let starou spalovací popelnicí. V květnu jsem se chtěl plácnout přes kapsu a pořídit si 10 let starýho Priuse, ale holt to zatím musí počkat.

                4. Na každém autě se něco vysype, jednou to jsou tlumiče (ty
                  Na každém autě se něco vysype, jednou to jsou tlumiče (ty má mimochodem Tesla pekelné drahé) jednou elektronika, jednou vstřiky atd. Pokud člověk má auta v záruce nebo dnes lépe v nájmu, tak to řešit nemusí. Za výborné auto dáte dnes tak 20 tis. měsíčně za Teslu S nebo X tak 40 tis. měsíčně. Za ten rozdíl mám luxusní domek na Kanárských ostrovech. Přiznejme si to na rovinu, máte EV protože vás to baví, ne abyste ušetřil.

                5. Jestli je v najmu nebo koupene, stejne vam budou v servisu
                  Jestli je v najmu nebo koupene, stejne vam budou v servisu tvrdit, ze to klepani motoru je normalni.

                  O setreni penez jsem nic nepsal.
                  Tesla me uz taky stala na opravach spoustu penez, ale nestalo se, ze by mi pri oprave jedne veci zmrvili jinou. A kdyz se neco pokazi na tak zasadni veci jako je motor, tak mi ho bez reci v zaruce na pockani vymeni…

                6. Je to váš pohled na věc. Můj pohled je, že jsem měl v
                  Je to váš pohled na věc. Můj pohled je, že jsem měl v životě cca 16 spalovacích aut a prakticky se na nich nic zásadního neporouchalo. Já mám EV pro zábavu a baví mě ty nízké náklady. TMX ani GLE bych nekoupil ani za polovinu ceny, prostě taková auta mi nevyhovují. Kdyby dělal Mercedes něco ve stylu EQC, ale tak do 430 cm délky, to bych bral hned.

                7. Kazdy holt mame jine preference.
                  Ja mam auta na jezdeni. Pro

                  Kazdy holt mame jine preference.
                  Ja mam auta na jezdeni. Pro zabavu mam masinu. Na te se mi take nikdy nic zasadniho nepokazilo, protoze maly najezd a olej jsem si radeji doposud menil sam.

                8. Je to tak, já už jezdím tak 60 km denně a životem se
                  Je to tak, já už jezdím tak 60 km denně a životem se bavím, vy jste tak o 15 let mladší, rodina malé děti tak se holt musíte ještě honit 🙂

                9. Nooo. Deti jsme meli dost pozde… 🙂
                  Uz se taky moc nehonim.

                  Nooo. Deti jsme meli dost pozde… 🙂
                  Uz se taky moc nehonim. Byvalo to mnohem horsi.

                10. To nebylo 500km, ale necelych 1000km. Vylozil jsem ho,
                  To nebylo 500km, ale necelych 1000km. Vylozil jsem ho, vyresili jsme co bylo treba a jel jsem zpet…
                  500km jsem si dal ke svacine ve ctvrtek, a dneska si to dam zase domu.
                  Na elektrinu je to, ale relax.

                11. 500 km na našich silnicích Relax, to vám závidím tohle
                  500 km na našich silnicích Relax, to vám závidím tohle vidění naší dopravy 🙂

                12. Je fakt, ze jsem doufal v tu sobotu v mensi provoz a byl
                  Je fakt, ze jsem doufal v tu sobotu v mensi provoz a byl docela hustej, na druhou stranu ani v sobotu ani ve ctvrtek jsem vylozene kolonu nechytil, takze pohoda.
                  Uvidime dneska.

                  Ctvrtnicek toho natocil vic dilu a je to fakt sranda. Jen si clovek nesmi pripoustet jak moc je to ze zivota.

                13. Mašinu? Doufám že elektrickou.
                  Mašinu? Doufám že elektrickou.

                14. Bohužel má benzínovou 🙂
                  Bohužel má benzínovou 🙂

                15. Takže kdy vám odejde motor, odtáhnete to do servisu v
                  Takže kdy vám odejde motor, odtáhnete to do servisu v Mnichově, tam si dáte kávu a oni vám na počkání vymění motor?

                  Ještě jste psal: „…ze dohnoji vymenu tech vstriku a budou vam tvrdit, ze traktorovy zvuk a skubani motoru je prece uplne normalni, ale jeste zmrvi neco dalsiho.“

                  S tímhle jsem si vzpomněl, jak Tesla uveřejní update FW a druhý den už třeba do rána nenabijete…. všechno má svoje.

                16. V updatech maji chyb od verze devet nekolik, ale za vice nez
                  V updatech maji chyb od verze devet nekolik, ale za vice nez dva a ctvrt roku se nestalo, ze by dorucili chybu, ktera by me nejak omezila v jezdeni.

                  Elektromotor neni spalovaci motor. U nej se vam nestane, ze nenastartujete. Mam za sebou dve vymeny a pokazde jsem s tim normalne jezdil az do naplanovaneho terminu vymeny. Samotna vymena pak trvala asi tri hodiny, tedy na pockani.
                  To, ze je motor hlucnejsi neni duvod vozit auto do servisu odtahovkou.
                  A zkuste zajet do servisu se spalovakem s tim, ze motor uz neni tak tichy jako kdyz byl novy, ze ho chcete v zaruce vymenit nebo zgeneralkovat…
                  Jinak jsem teda ani neslysel o Tesle, ktera by zustala stat s poruchou motoru. To je vysada spalovacich motoru.

                  Vam ta Tesla porad lezi pekne hluboko v zaludku.
                  Ja nemam problem si zanadavat na spoustu jejich nedokonalosti, az nekterou realnou vytahnete tak si spolu zanotujeme, ale hloupe pomluvy proste musim vyvracet, to se na me nezlobte.

                  PS: Ted si vzpominam. Jednou se mi stalo, ze jsem rano nemel nabito. To, ale myslim nesouviselo s updatem, ale s tim, ze mi zatuhnul system.
                  Kdyz jste mi to tak pripomenul tak mi dochazi, ze ac verze devet obsahuje par dosud neopravenych chyb tak je pravda, ze je mnohem stabilnejsi. Uz ani nepamatuju kdy bych musel kvuli necemu restartovat, nebo kdy by neco zatuhlo.

                17. Bavíme se obecně nejde o Teslu. Každé auto má svoje, vy
                  Bavíme se obecně nejde o Teslu. Každé auto má svoje, vy přehlížíte chyby na EV, ostatní přehlíží chyby na spalovacích autech. Já pouze nemám rád, když někdo z něčeho dělá modlu a haní vše ostatní. Chápu že nesnesete kritiku Tesly, ve které už mám něco naježděno a prostě mi jako auto nevyhovuje, to je celé. Vaše diskuze často končí tím, že někdo nemá rád Teslu a vůbec neberete v potaz, že prostě někomu vyhovuje auto od výrobce aut.

                18. To asi nečtete moje příspěvky.
                  Na Teslu tu žehrám docela

                  To asi nečtete moje příspěvky.

                  Na Teslu tu žehrám docela často. Naposledy před dvěma týdny jsem tu barvitě líčil jak mě štve adaptivní tempomat, který kvůli novým funkcím autopilota úplně zmrvili.

                  Taky jsem tu už párkrát psal jak mě naštvali s eTronem, že ho s tou spotřebou tak zprznili, protože jsem si na něj vážně myslel jako na nástupce mé Tesly atd.

                  Ne, chyby Tesly určitě nepřehlížím. Nedostatky elektromobilů také ne. Například nového Leafa haním i ve svém podpisu dole, stačí se podívat.

                  Jen prostě nemám rád, když se někdo naváží do něčeho s čím nemá dostatečné osobní zkušenosti. Prostě se mu to zdá drahé, tak si najde na internetu nějaké ty pomluvy, pak si do toho na chvíli sedne, najde si nějakou tu nelícující spáru a má jasno jakej je to shit.

                  Jak už jsem napsal, má to opravdu spoustu nedostatků a až se trefíte do některého reálného, rád to tady s vámi rozmáznu. I tak je, ale nutno uznat, že je to díky bravůrní spotřebě, a síti superchargerů (navzdory obdivuhodnému tempu jakým Ionity staví) zatím jediná plně použitelná náhrada spalovacích aut.

                  A co se spalováků týká, tak ty jejich nedostatky jsou pro mě tak zásadní, že je prostě přehlížet už nemůžu a nebudu.

                19. V pořádku jenom dodám, že jsem v Tesle jezdil možná
                  V pořádku jenom dodám, že jsem v Tesle jezdil možná dříve než vy, nejde o cenu, dnes se dá koupit TMS za 1.3 mil v pohodě, ale já si za podobně peníze koupím raději opět Kiu 🙂

                20. Asi to není o tom jestli dříve nebo později, ale jak
                  Asi to není o tom jestli dříve nebo později, ale jak dlouho a jak hodně.
                  Rozdíl může být leda v tom, že jste třeba testoval některý ze starších ještě problémovějších kousků. Já už zase nemohu posoudit kvalitu TM3, jestli a jaký posun tam udělali.
                  A vlastně ani dnešních modelů X nebo S.
                  Nedávno jsem v jednom zbrusu novém Xku seděl a rozdílů je tam na první pohled opravdu hodně.

                  PS: Ještě k těm spalovákům. Ty jejich nedostatky jsem přehlížel dost dlouho dokud jsme měl za to, že není jiná cesta.
                  Teď už vím, že je (byť zatím o něco dražší v pořízení) a tak si mohu konečně s úlevou zanadávat.

                21. Já jsem nikdy neměl technický problém s Teslou. TM3 je
                  Já jsem nikdy neměl technický problém s Teslou. TM3 je nízký sporťák s pro mě s příšernou palubkou, TMY bych bral, ale s palubkou s designem TMS, TMS a TMX jsou zbytečně pro mě samotného obří auta pro příměstský provoz a relativně zbytečně velkou spotřebou.

                22. Souhlasim, ze ta palubka TM3 me neuchvatila a to jak je nizka
                  Souhlasim, ze ta palubka TM3 me neuchvatila a to jak je nizka resp. jak blbe se do ni nastupuje a “vylejza” je pro me o dost zasadnejsi neduh.
                  Velikost Xka mi nastesti naprosto vyhovuje.

                23. Updaty – ony se spis ty vylozene nepovedene do Evropy vubec
                  Updaty – ony se spis ty vylozene nepovedene do Evropy vubec nedostanou, protoze napred se nasazuje v Americe a zjisti se to uz tam.

                24. Je to možné, protože o nových funkcích se často píše
                  Je to možné, protože o nových funkcích se často píše také dávno před tím než je dostaneme my.

                25. Mám EV pro to abych našetřil na domek v Recku
                  Mám EV pro to abych našetřil na domek v Recku

          2. Bohuzel. Ja bych taky EV karu ale…jesi jste jiz cetl me
            Bohuzel. Ja bych taky EV karu ale…jesi jste jiz cetl me dokolaseopakujici plky tak se omlouvam a nepokracujte dale. Mam Prius Plugin 2012, pred 2 roky v dobe koupe mel najezd 64000km, byl 5 let starej za 1 260 000 jenu. Ted 93000 km. Baterie se zatim drzi. V lete asi 20km na elektriku. V zime 16. Ale spotreba je 3.5l/100km i v jenom hybridnim rezimu. A to i kdyz jedu vetsinu po dalnici. To v Nemecku podle me uz leckde zaplatite za elektriku vic. A po natankovani 40l mi dojezd ukazuje asi 950km. Jak se mam presvedcit k tomu abych si koupil Teslu za asi 5 200 000 jenu (bez FSD) a za asi 6 000 000 s FSD? A to neni ani long range verze. Ten Prius by me stal novej 3 200 000 jenu, to jen pro uplnost. Takze clovek kteruho EV nezajimaj se zatim presvedcuje dost tezko. Leaf 40kW stoji asi 3 300 000 jenu ale to je porad mala baterka. 62kW stoji pres 4 000 000 jenu. To uz je dost, ujede alew skoro 400km ale ten chybejici TMS je na nic.

      2. No vidite jak si elektroauta drzi cenu.
        Tohle je uz snad dost

        No vidite jak si elektroauta drzi cenu.

        Tohle je uz snad dost omlete tema. Nad cenou prvnich dotykacu take lidi kroutili hlavou.

        O cene jsme za celou cestu nemluvili. Nezajimala ho. Patrne proto, ze je dost inteligentni aby si domyslel, ze to auto asi bylo drahe, ale ze cena elektroaut pujde uz jen smerem dolu…

        PS: Mimochodem to nebyla zadna predvadecka za ucelem vnucovat nekomu Teslu nebo elektroauta. Proste jsem potreboval nekoho nekam odvezt.

      1. V sobotu mi doslo, ze diskutovat si tam i tady muzou hejteri o
        V sobotu mi doslo, ze diskutovat si tam i tady muzou hejteri o cem chteji. Tech aut uz jezdi tolik, ze neni nouze o osobni zkusenost a bude se to nabalovat jako snehova koule.
        Uz chapu proc je jim nejvetsim trnem v oku Tesla. Ta totiz v tomto udelala a dela jednoznacne nejvice.
        Jejich vlhky sen o jejim krachu je tedy pochopitelne zbozne prani.

    4. Já tomu věřím a zřejmě bych byl stejně nadšený jako
      Já tomu věřím a zřejmě bych byl stejně nadšený jako ten váš známý. Většina rozumných lidí vidí ty výhody elektrického pohonu, ale vidí i ty nevýhody. A to už je problém u některých fanatických zástanců EV. Prostě ty nevýhody nevidí, nebo je obrací na výhody (u nabíjení si odpočinu, dám kafe, poznám spoustu míst a lidí, atd… podobné kecy). To pak úplně sráží jejich argumenty na úroveň dětí ze školky.

      Auta na baterky jsou dobrá technologie, je to tiché, spolehlivé a určitě velmi konfortní na ježdění (to posoudit neumím). Ale chce to ještětrochu vývoje.

      Další problém je cena a relativně malý výběr a vysoká cena a to už nemluvím o ojetinách. Ale věřím, že i to přijde. Když jsem kupoval na podzim auto (ojetinu), tak jsem koukal i po EV. Ale není EV, co by mi udělal takovou službu kterou potřebuji a kterou mi ten spalovák udělá. A klidně bych zaplatil víc, třeba 20% oproti spalováku. Ale uznávám, že jsem socka, kupuju ojetiny a teda že jsem ještě pžr let odsouzený žít se spalovacím autem 🙂 Ale přežiju to a až mi to bude dávat smysl, bude i to EV, není kam spěchat.

  4. Bursíkův zelený tenor: „Běžné autopopelnice budou
    Bursíkův zelený tenor: „Běžné autopopelnice budou muset z Prahy zmizet“

    = šéfuje teprve týden staré Komisi hl. m. Prahy pro udržitelnou energii a klima 😉
    = do roku 2030 snížit emise CO2 o téměř 50%
    = do roku 2050 snížit emise CO2 o téměř 100%

    Aby toho bylo dosaženo, je třeba, aby pražané postupně vyměnili auta se spalovacími motory za elektromobily :))))))))

    https://echo24.cz/a/SMBqC/bursikuv-zeleny-teror-bezna-auta-budou-muset-zprahy-zmizet

    „Pokud má teď Pražan automobil se spalovacím motorem, tak by měl být jeho poslední,“

    https://plus.rozhlas.cz/auta-se-spalovacimi-motory-budou-muset-z-prahy-zmizet-varuje-novy-sef-komise-8021049

      1. Nejaký ste na nich nabrúsený 🙂
        Je pravda, že vela

        Nejaký ste na nich nabrúsený 🙂
        Je pravda, že vela čistých BEV neurobili ale myslím, že pre znižovanie emisií výfukových plynov urobili so svojimi HEV a PHEV určite viac ako všetci ostatní, ktorí sa až nedávno zobudili, nerobili ani prd a „vyhrážajú“ sa kolko miliónov BEV budú v roku 20XY vyrábať.
        Treba ich nechať tak, bude im to trvať možno dlhšie, ale verím že vypustia do sveta kvalitu.

        1. Jo, tady se vdeku nedockate. EV zaslepenci kteri nechteji
          Jo, tady se vdeku nedockate. EV zaslepenci kteri nechteji videt realitu. Ja bych taky rad aby Toyota vyrabela vic EV ale proste to zatim ekonomicky nedava smysl. A to ze nekdo ignoruje ty miliony hybridu uz nechapu vubec. A navic, vemte si jak malo se prodava treba v CR hybridu. Kdo by asi ty drahy EV kupoval?

          1. Ty si zase nepochopil ekonomiku prodeje hybridů. Oni se
            Ty si zase nepochopil ekonomiku prodeje hybridů. Oni se neprodávaj protože jsou dražsí než normální spalováky a i ojetý hybridy jsou furt drahý. Na to se ti každej čecháček vyprdne a půjde si radši koupit ochcáfku v dehtu co jezdí taky zapět a táhne vocpodu.

            1. V Japonsku se prodavaj.
              Jinak mate s CR pravdu ale myslite si

              V Japonsku se prodavaj.
              Jinak mate s CR pravdu ale myslite si ze se budou prodavat cisty EV ktery jsou jeste drazsi? (zatim samozrejme) Plus obycejnej clovek bude vydesenej, bude se bat ze se mu vybije baterka atd. Tohle vsechno a nejen cena se musi prekonat.

    1. Nebuď naivní, nesnaží se o nic, jsou donuceni. Stejně
      Nebuď naivní, nesnaží se o nic, jsou donuceni. Stejně jako byli donuceni v Kalifornii, když vyráběli compliance RAV EV, stejně jako jsou donucení v Číně a časem je to čeká v Norsku, Holandsku i jinde a přesně na ty termíny oni mířej. Nedělaj ani jeden krok na před. To není źádná snaha, ale nezbytnost.

      1. To je nakonec ve vysledku jedno (skoro no). Ja si spis myslim
        To je nakonec ve vysledku jedno (skoro no). Ja si spis myslim ze ted cekaji na baterii s pevnym elektrolytem. Treba v Japonsku se EV proste prodavaji blbe. Sem ted zvedavej jestli zacnu vidat od podzimu TM3. Zrovna vcera jsem cetl clanek o elektromobilite tady a je to tristni. Vetsinou 50kW nabijecky nebo nizsi. A vetsinou jeden stojan, to clanek taky nerozebiral. Na par mistech 90kW nabijecka (sic!) a to u dealera Nissanu a to jen proto ze se jim stary rozbily! Jo jako sila. A ten novej Leaf e+ na nich nabijel maximalne 73kW. O Tesle v clanku ani slovo, o Ionity a 350kW taky ne, aspon jsem nic nezaznamenal. Snad to nakopnou pristi rok rychlonabijecky pro Porsche. (otazka je jesi tam bude moct nabijet taky nekdo jinej). Jinak vodikovy pripojky tu nejsou, delal jsem si jen legraci z japonsky „vodikovy ekonomiky“. I kdyz co my vime jak to dopadne. 🙂
        Nejlevnejsi nyni koupitelna TM3 bez jakejchkoli priplatku a „options“ coz je myslim i ten autopilot balicek stoji malinko pres 5 000 000 jenu.

    1. Zase bych na ne nebyl az tak zlej. Pro cistsi vzduch udelali z
      Zase bych na ne nebyl az tak zlej. Pro cistsi vzduch udelali z tradicnich automobilek asi nejvice. Skoda jen, ze se pri rozhodovani mezi baterkou a palivovym clankem priklonili na spatnou stranu.
      Kdo vi co uz mohli vyrabet kdyby se misto vodiku rozhodli pro baterky.

      1. na to že je to největší automobilka světa udělali pro
        na to že je to největší automobilka světa udělali pro elektromobilitu kulový, možná tak ji leda účelově prijusema přibrzdovali… A když vezmu fpotaz že měli ještě vonehdá navíc plnou hubu vodíku tak to at si na tý druhý straně barikády klidně trhnou 😉

          1. nooojoo v porovnání velikosti automobilky to bylo nula nula
            nooojoo v porovnání velikosti automobilky to bylo nula nula prd a možná to tak bylo schválně 😉 Kdyby nějaký šikmooký elon působil na svět před 20ti lety, určo bysme se vo tom dozvěděli 😉

            PS: nevíš jak pokračuje těžba hydrátů metanu?? 🙂

  5. No tak slava, ze uz to pochopili i v Toyote.
    I kdyz trochu mi

    No tak slava, ze uz to pochopili i v Toyote.
    I kdyz trochu mi v tom rezonuje ta Cina a Cinsky trh.
    Holt asi snatek z rozumu. Pochopili, ze jestli nechteji o Cinsky trh prijit tak budou muset nejake baterkace vyrabet. Jen se bojim aby se neprodavali jen tam.

    1. Toyota prozatim nema duvod se s elektromobily cpat kamkoliv
      Toyota prozatim nema duvod se s elektromobily cpat kamkoliv mimo Cinu, hybridy jim funguji dobre, prodeje jim u nich stoupaji a z ekonomickeho hlediska nemaji duvod je tlacit na trh pri soucasnych cenach, pripraveni na elektromobily budou az bude potreba je do 2-3 let skutecne uvest i na trhy kde to nyni neni z jejich hlediska potreba, vesmes ty elektromobily ktere budou mit pro Cinu nebude problem uvest na ostatni trhy klidne behem 1 roku, ale k tomu zatim nemaji duvod

      moc dobre vedi ze elektromobil neni o znacce, ale o parametrech, podle nich se lide u elektromobilu rozhoduji nejvice, proto take boduje Tesla, ma parametry velice dobre pro jeji fanousky ale i pro ty kteri nemusi mit jen tu svou jedinou znacku v garazi, zaroven v Toyote vedi ze spousty prodeju delaji moznosti nabijeni, tedy v krajinach kde to jeste neni vyznamne dobudovane nema smysl na elektromobilitu tlacit, pokud k tomu nemam ekonomicky duvod a ten Toyota zatim jiste nema, na hybridech prozatim vydelaji podstatne vice

      nepochybuju ze kuprikladu nastupce soucasne nove Coroly se jiz vyvyji tak aby mohl byt i cistym elektromobilem, tazke treba nekdy za 5-6-7 let se treba dockame, tou dobou bude i v EU jiz elektromobil ekonomicky zajimavej i pro Toyotu, neb budou zase o neco prisnejsi emisni limity, a kdo vi? treba to jiz bude s jejich a Panasonicem vyvyjenyma solid state bateriema 🙂

            1. Ja bych je tak neodsuzoval.
              Zacali s hybridy v dobe kdy je k

              Ja bych je tak neodsuzoval.
              Zacali s hybridy v dobe kdy je k tomu jeste ani moc nenutili emisni limity a kdy ostatni na ne uplne kaslali.
              Pak to jen spatne odhadli a namisto aby se pustili do cistych baterkacu vsadili na vodik, ktery se v te dobe zdal s ohledem na tehdejsi cenu lithiovek jako lepsi cesta.
              Dulezite je, ze uz si to snad zacinaji uvedomovat.

                1. To nejsou kompromisy.
                  To jsou negativní vlastnosti.
                  Kompromis

                  To nejsou kompromisy.
                  To jsou negativní vlastnosti.

                  Kompromis označuje takový výsledek, na který jsou schopny přistoupit všechny zúčastněné strany, což ale nemusí znamenat optimální výsledek.

                1. V Japonsku lze vyřídit povolení na umístění zařízení
                  V Japonsku lze vyřídit povolení na umístění zařízení pracující s vodíkem pod tlakem 700 bar do obytného domu?
                  A pokud ano, máte se rád? A svou rodinu? A sousedy? A sousedy sousedů? 😀

                2. Docela nedávno nám bagr překopl elektriku. Nic moc efekt,
                  Docela nedávno nám bagr překopl elektriku. Nic moc efekt, jen to trošku mlasklo, zablejsklo se a zakouřilo se. Kdyby překopl vodíkovou přípojku, Elon by v mžiku měl po starostech s vymýšlením, jak dostat bagr na Mars. 🙂

Napsat komentář