Toyota jde do elektromobilů! Se Subaru

Včera to byli Jaguar Land Rover a BMW, dnes Subaru a Toyota. Společně budou vyvíjet bateriové elektromobily a elektrická SUV.

Toyota a Subaru se také dohodly na společném vývoji bateriového elektromobilu SUV nižší střední třídy, který bude každá z uvedených automobilek prodávat pod svojí značkou.
foto: Toyota

Společnosti Toyota a Subaru zveřejnily uzavření dohody o společném vývoji speciální platformy pro elektromobily s bateriovým pohonem (BEV) pro střední a velké osobní automobily.

Toyota a Subaru od uzavření dohody z roku 2005 postupně prohlubují svoji spolupráci v nejrůznějších oblastech, kam spadá i vývoj, výroba a prodej. Uveďme například aktivity, které v roce 2012 vedly k zahájení prodeje společně vyvinuté Toyoty GT86 a Subaru BRZ s pohonem zadních kol, resp. originálního plug-in hybridu Subaru Crosstrek Hybrid ve Spojených státech, kde Subaru uplatnilo poznatky související s technologiemi hybridního pohonu od Toyoty.

Automobilový průmysl se aktuálně nachází uprostřed zásadní transformace, která nastává ‚jednou za století‘. Subaru a Toyota se musejí věnovat rychlému vývoji technologií napříč nebývale širokým spektrem aktivit, aby dokázaly reagovat na nové domény CASE, zahrnující konektivitu automobilů (C), autonomní řízení nebo jízdní asistenty (A), nové formy mobility nebo sdílení automobilů (S) a elektrifikované pohony a komponenty (E).

Dnes oznámená dohoda staví na podstatném prohloubení dosavadní spolupráce a představuje novou epochu kooperace se speciálním zaměřením na doménu „E“ z výše uvedeného seznamu, tedy elektrifikované pohony a komponenty.

Efektivní a rychlý vývoj vhodných produktů je naprostou nezbytností s ohledem na různorodost potřeby elektrifikace vozidel v jednotlivých zemích či regionech s různou energetickou situací a vládní politikou, stejně tak jako z toho vyplývající odlišnosti v ekologických předpisech, probíhajících fázích přípravy infrastruktury nebo poptávce trhu po elektrifikovaných vozidlech.

Obchodní využitelnost elektromobilů s bateriovým pohonem kromě toho vyžaduje baterie s vysokou kapacitou a společně s rostoucí oblibou vozů tohoto typu budou na dodávky baterií kladeny řádově vyšší požadavky.

Kromě toho bude zapotřebí navrhnout nové přístupy v oblasti prodeje, vyplývající z odlišností ve využívání vozidel kvůli maximální dojezdové vzdálenosti a stupně dokončení infrastruktury. Uvedená témata se řadí do stále širšího seznamu náročných úkolů v oblasti nákladů, dodávek a způsobu prodeje.

Vzhledem nutnosti rychle reagovat na různorodé potřeby uvedených trhů a nejrůznější úkoly si Subaru a Toyota uvědomují nutnost prosazovat netradiční obchodní model, přesahující hranice odvětví a zapojující další podnikatelské subjekty se společnou vizí.

Obě uvedené firmy společně vyvinou speciální platformu pro vozy typu BEV coby první krok v tomto směru a současně urychlí přípravu na výrobu spojením technologií představujících silné stránky jednotlivých subjektů a posílí spolupráci ve všech možných oblastech.

Nová platforma bude vyvinuta tak, aby umožňovala široké uplatnění napříč různými typy vozidel, včetně sedanů a SUV pro segment C (nižší střední třída), resp. sedanů a SUV pro segment D (střední třída), stejně tak jako efektivní vývoj odvozených modelů vozidel.

V návaznosti na tuto dohodu s automobilkou Toyota nyní Subaru do tohoto společného projektu přesune své stávající zdroje v oblasti vývoje BEV. V tomto novém rámci bude Subaru i nadále usilovat o vytváření atraktivních elektromobilů SUV s bateriovým pohonem při současném zvyšování efektivity ve smyslu konstrukčního návrhu, vývoje, nákupu a dalších oblastí prostřednictvím nového společného projektu.

tisková zpráva

65 Comments on “Toyota jde do elektromobilů! Se Subaru”

              1. No nemyslim ze snite zas az tak moc. Nevim kdy to prijde ale
                No nemyslim ze snite zas az tak moc. Nevim kdy to prijde ale podle me jednou spalovaci motory skonci. Uplne. Az na muzealni kousky. Kdysi mi nekdo tvrdil, vehementne, ze CCD nikdy neprekona kvalitou film. Na co asi ten clovek dneska foti? Je to jen otazka casu.

                1. Ale CCD překonal CMOS 😀
                  Senzory se horko tězko dostávali k

                  Ale CCD překonal CMOS 😀

                  Senzory se horko tězko dostávali k dynamickému rozsahu filmu speciálně v rolloutech u světel a v roliśení stínů a řada z nich to stále nedává.

                2. Mate pravdu ale jiste vite jak jsem ten priklad myslel :-).
                  Mate pravdu ale jiste vite jak jsem ten priklad myslel :-).

                3. No právěže příklad pokulhává, senzory akorát ovládli
                  No právěže příklad pokulhává, senzory akorát ovládli trh, ale ještě dlouho nepřekonali kvalitu filmu na 100 %.

                4. Ale jo, překonaly. se hodí hlavně na speciální účely a
                  Ale jo, překonaly. se hodí hlavně na speciální účely a i to zrno není problém emulovat softwarově.

                  Film se docela dlouho používal na velkoformátové snímky, ale i tam už byl nahrazený digitálem. Dnes už mají lepší dynamický rozsah i světelnost než filmy.

                5. No však píšu že jim to trvalo dlouho. Nebylo to hned.
                  No však píšu že jim to trvalo dlouho. Nebylo to hned. Navíc na ty obrázky čumíme jen na 8 bitových displejích a někteří jen na 6 bitových což je hrůza.

                  Emulace zrna je jen náš sentiment po filmovém artefaktu, na který jsme si zvykli ale nesouvisí s kvalitou záznamu obrazu. Když se fotilo na film tak bylo zrno nepřítel a vinětace známka nekvalitního objektivu. Teď když už je obraz konečně čistý se to tam postprodukčně za cpe zpátky vo 106. Najednou nám ta nedokonalost schází. :)))

            1. Zatím nemaj nic jen kecy a na představování různejch
              Zatím nemaj nic jen kecy a na představování různejch divotvornejch konceprů, zázraků, udělátek jsou experti, ale na jejich zavádění do masový výroby natož export po celém světě už ne.

              Dyson se taky holedbal brzkým nasazením zázračných SSB, ale pak to musel odepsat jako ztrátu. Takže fiasko. Zatím je to jen na úrovni mediálních píár zaklínadel a slibů.

    1. Od Panasonicu. Toyota podepsala loni smlouvu na dodávky
      Od Panasonicu. Toyota podepsala loni smlouvu na dodávky baterií právě s tímto gigantem, který stojí i za Teslou.

      Rozdíl je jenom v tom, že Toyota nedostane ty stejné HighTek baterie, co používá Tesla, protože licence patří Tesle a ne Panasonicu.

        1. Dovolím si zopakovat (slibuji že naposledy) vlastní
          Dovolím si zopakovat (slibuji že naposledy) vlastní příspěvěk k intelektuálnímu vlastnictví Tesly:

          „Proto Tesla znamená v chemii baterií absolutní ho***.
          Zde se můžete přesvědčit, jak vypadá svět know how v bateriích https://s3.amazonaws.com/documents.lexology.com/dae2fb8d-bc39-4282-8200-e5eb0e04da4f.pdf#page=1&toolbar=1&scrollbar=1&navpanes=0

          Mimochodem, katoda LiNiCoAlO2, co pro ně v licenci dělá Panasonic, je čínský patent z roku 2014, konkrétně CN103715423A (https://patents.google.com/patent/CN103715423A/en)

          Tesla jsou jen vocasové, co to prodávají.“

          1. Sice si nejsem úplně jistý, co má uvedený dokument z roku
            Sice si nejsem úplně jistý, co má uvedený dokument z roku 2016, který zpracovává data do roku 2014 společného s novýma bateriema od Tesly, co vyrábí pro Model 3 a o kterých se Sandy Munro zmínil, že jsou to nejlepší baterie na světě, ale budiž.

            A taky bych si dovolil značně pochybovat o tom, že Tesla ve svých nejlepších bateriích na světě používá katodu z roku 2014. Teď v době kdy se firmy předhánějí z novými lepšími katodami co 2 roky a když Tesla prakticky každý rok vylepšuje technolgii baterií.

                1. The cobalt content of our Nickel-Cobalt-Aluminum cathode
                  The cobalt content of our Nickel-Cobalt-Aluminum cathode chemistry is already lower than next-generation cathodes that will be made by other cell producers with a Nickel-Manganese-Cobalt ratio of 8:1:1.

                2. A kde tam vidíš přesné složení? 😀 máš tam jenom
                  A kde tam vidíš přesné složení? 😀 máš tam jenom základní prvky, které mimochodem nejsou novinkou. Jde o celou technologii výroby.

                  To není jako když pečeš buchty, kdy smícháš ingredience v míse, pořádně to prohněteš a ono z toho něco bude 😀

                3. Dobrý, takže ses neobtěžoval přečíst si ten patent a
                  Dobrý, takže ses neobtěžoval přečíst si ten patent a jen bliješ kraviny, tak si polib, dál s tebou nebudu ztrácet čas.

          2. Diky. Musim uznat ze jsem vas mozna kritizoval trochu tvrde.
            Diky. Musim uznat ze jsem vas mozna kritizoval trochu tvrde. Uvadet zdroje a data na podporu argumentu,to cenim. Prekvapila me ta Toyota na tretim miste, to se tu nebude libit. Na Toyotu tu skoro kazdej nadava. Na druhou stranu je primo strasidelna ta absence treba evropskych vyrobcu automobilu……

            1. Ta data jsou zastaralá. A hodně zastaralá. Například
              Ta data jsou zastaralá. A hodně zastaralá. Například vůbec neuvádí Teslu mezi výrobci baterií/podatelů patentů.
              V té době ještě neexistovala Gigafactory.
              A speicálně pro Runnera: Ano, Tesla je uváděná jako producent baterií z Gigafactory a nikoliv Panasonic, takže v těch žebříčcích není schovaná pod Panasonicem.

              V těch tabulkách Tesla ani není a dnes je Tesla největším výrobcem baterií na planetě. Tak moc se věci změnily a tak moc jsou ta data zastaralá.

                1. A na to jsi přišel jak, že odmítá dál investovat, když
                  A na to jsi přišel jak, že odmítá dál investovat, když podle Tesly opak je pravdou a Panasonic i Tesl dále budou investovat do gigafactory.

                  Ale tvrdila to Tesla, takže podle tvoji logiky opakmusí být pravdou 🙂

            2. Nemyslím, že na Toyotu někdo nadává. To je spíše v
              Nemyslím, že na Toyotu někdo nadává. To je spíše v oblibě u Tesly.

              Toyota je největší automobilka na světě proslulá svou kvalitou. Bohužel zaspali v BEV, protože vsadili na vodík a to byla chybná sázka, takže jsou dnes značně pozadu. Nemám však pocit, že by je to nějak ohrozilo.

              Narozdíl od Audi nebo BMW, které mají mnohem větší problémy, protože v jejich segment prémiových automobilů začínají ovládat elektromobily a v této oblasti nejsou schopni konkurovat.

            1. Co je na tech hybridech tak spatneho? Jejich vyhoda (aspon v
              Co je na tech hybridech tak spatneho? Jejich vyhoda (aspon v Japonsku) je, ze se tu masove prodavaji. Par prodanych drahych EV bohuzel zatim ovzdusi ve meste nezlepsi ani nahodou tolik jako masove prodavane hybridy. To jste vsichni takovi zaslepenci ze krome EV nic jineho neuznavate? EV jsou proste porad silene drahy a pro vetsinu lidi neprakticky. Sam jsem velkem fandou EV ale zatim nikdo EV za rozumnou cenu nedokaze vyrobit. Ani Tesla ne.

              1. Na tipcarsu najdeš dnes E-Golfa s nájezdem 13000km za cenu
                Na tipcarsu najdeš dnes E-Golfa s nájezdem 13000km za cenu nové Škodovky Scala v téměř stejné výbavě.
                Cena už dnes není hlavní problém pro pořízení EV. Když si do obou aut sedneš, poznáš rozdíl v použitých materiálech. Když se v tom projedeš, máš hned jasno že E-Golf je i jetý lepší, než nová Scala.
                Pravdou je, že nabíjení někde na sídlišti v Klatovech je trochu problém. Ale je to řešitelný problém.
                Když s oběma autama najdeš +150-200tis.km, vyjde ti líp E-Golf finančně v provozních nákladech a myslím, že i v zůstatkové ceně bude na tom podobně, jako Scala.
                Argument, že nedojedu na dovolenou do Chorvatska je hloupý. Dojedu.

                1. 🙂 S cenou mate pravdu ale. Nevim jesi jde o stejne auto ale
                  🙂 S cenou mate pravdu ale. Nevim jesi jde o stejne auto ale dojezd u e-Golfa 2017 udava EPA 200km. Kolik asi tak da po dalnici pri -10C kdyz pojedu aspon 120km/h? 150km? No jo, jenze se musi pocitat s rezervou takze abych tak po 130km zacal hledat nabijecku. Rychlost nabijeni jsem radsi nehledal ale na Teslu to jiste nema ani nahodou. Na denni jezdeni mozna ale i tady je to na hrane, na delsi vejlety prakticky nepouzitelny. Nekolikrat sem ujel za den pres 600, nejvic 840km. Pritom nabijet to by mi uz asi hrablo. A to jsem velkej EV nadsenec. Dve auta si kupovat nehodlam, pujcovat si auto je taky opruz. V soucasny dobe jedine Tesla nebo e-Tron (rychly nabijeni), a korejska auticka. Na jedno nabiti aspon 400km. Budu si muset jeste pockat. Mate pravdu ze s tim do Chorvatska dojedete, to ale dojedete nakonec i na kole. Otazka je kolik hodin vam prida nabijeni cestou a dojezd 200km mi pripada strasne malo. Ale jak jsem psal, dalo by se. A to jsem ani neuvazoval degradaci baterie. Jiste by to i me na 80% cest stacilo, ale ten zbytek. Tesim se na ID 3.

                2. eTron sice nabíjí rychle, ale jeho dojezd je hůř než
                  eTron sice nabíjí rychle, ale jeho dojezd je hůř než mizerný 🙁
                  Dneska jsou použitelní prakticky jenom korejci nebo Tesla. Případně si počkat s čím přijde VW Group za pár let.

                3. Tady je simulace, eGolfem
                  Tady je simulace, eGolfem Praha-Rijeka:
                  https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=dac7e45c-b33d-4546-9630-3721dd8747c2

                  Vychází to na 10 hodin jízd + 3 hodiny nabíjení. Nevím, jak to odpovídá skutečnosti, hlavně jestli je aktuální síť nabiječek. Ale dal jsem tam max. rychlost 120 a aby baterka neklesla pod 10 proc. Možná zkušený elektromobilista by to řešil lépe.

                  No a srovnání Hyundai Kona 64 kWh:
                  https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=80c402d1-b45a-42b0-9bd3-228d37a57958

                  Jiná trasa a jenom 3 nabíjení. Možná by se to dalo i na dvě zastávky, tu první vynechat, celkem asi 2 hodiny nabíjení a 8 a půl hodiny jízdy. To už celkem dá 🙂 No akorát mega a čtvrt za malý crossover 🙁

                4. Když se kolem sebe dívám, tak hromada rodin má dnes dvě
                  Když se kolem sebe dívám, tak hromada rodin má dnes dvě auta. Statisticky lidé jezdí relativně malé trasy. Ano jet s tím někam 700km je vopruz. Taky ujedu 800km, ale dnes už se mám rád a jedu takovouto trasu na několikrát. Ona jedna chvilka nepozornosti na silnici je pak zatraceně drahá. A mít oči na silnici 10 hodin je záhul i pro trénovaného automobilového závodníka. Mimochodem i spolujezdci, kteří nemusí řídit toho mají po několika hodinách dost a vyžadují pauzu na kávu, na wc na protáhnutí.
                  Takže do každé rodiny jeden elektromobil a jeden plug in hybrid a ten jen na přechodnou dobu, než bude na každé ulici co 2km vzdálená nabíjecí stanice. A nebo si za cenu takových dvou aut můžete koupit jednu Teslu.
                  Všechno je jen v myšlení lidí. Jezdíme 1000km daleko a přitom ani nevíme co vše máme ve vzdálenosti 50km od domova.

                  Když je ti 20let, řešíš bydlení, práci, kariéru. Když je ti 40 většinou řešíš nové auto a dovolenou. Když je ti 50 už na dovolenou letíš. Když je ti 70 jsi rád, že ti doktor nechá řidičák. Když je ti 30 a máš peníze na Teslu, máš pravděpodobně i peníze ne letenku. Proč by si jel někam 12hodin autem, když tam budeš za dvě hodiny? 🙂

                5. souhlas
                  „Do každé rodiny elektrické hodiny“
                  Až budou

                  souhlas

                  „Do každé rodiny elektrické hodiny“

                  Až budou nabíječky co 2 Km tak už asi nikdo nabíjení řešit nebude, otázka je cena tj. kdo zaplatí ty nabíječky, protože z marže za nabíjení to nebude to nevychází.

                6. Zaplatíme to úplně všichni. Zaplatíme to v ceně
                  Zaplatíme to úplně všichni. Zaplatíme to v ceně elektřiny a poplatků s tím spojených. Nebo si myslíte,že rafinérie, pumpy tu někdo stavěl jako charitu??

                7. Právě a koupil by jste si elektromobil, když by Vás vyšlo
                  Právě a koupil by jste si elektromobil, když by Vás vyšlo nabíjení třeba 2x tolik , než benzín? A když tam zase lidi nabíjet nebudou, tak budou muset zdražit zase víc a bude s toho efekt spojité nádoby.

                  Zrovna řeším nabíjení PHEV při cestě na dovolenou při plánovaných zastávkách , nevíte někdo jak a za kolik v Itáli se platí za nabíjení ENEL AC typ2?

                8. Upřímně nekoupil. Jenže vše není jen o penězích.
                  Plug

                  Upřímně nekoupil. Jenže vše není jen o penězích.

                  Plug in hybridní vůz na dovolené nabíjet jen zdarma. Na 20km dojezdu se moc nevyplatí za to platit.

                9. Právě že většina lidí ty peníze řeší i když já
                  Právě že většina lidí ty peníze řeší i když já bych si ho třeba koupil, protože zase často nejezdím dálky, ale musel by stát stejně jako spalovák

                  Myslel jsem to právě na turisticky atraktivních místech,že bych to měl i jako formu parkování. Pisa, Florencie,Benátky atd.

                  Na baterku ujedu mimálně 50 Km a spotřebu to má stejnou jako třeba e-golf, nebo kona kolem 15 Kwh/100 Km takže by se to mělo vyplatit stejně jako u čistýho elektromobilu.

                  Navíc se vyplatí baterku dobít před jízdou po dálnici, líp to táhne a motor nemusí jet na vysoký otáčky jen si přede na šestku kopec nekopec.

              2. Dle mého názoru hybridy v Japonsku nemají přímou
                Dle mého názoru hybridy v Japonsku nemají přímou spojitost se snahou či dokonce uvědomělosti místní populace ohledně čistoty vzduchu. Lidé si většinou chtějí pořídit to, co jim reklama vykreslí jako aktuální trend. Je to vidět u oblečení, spotřební elektroniky, bydlení a není důvod proč by tomu mělo být jinak u aut. U nás a v EU byl vykreslen jako onen vzor vůz poháněný „čistým“ dýzlem, který má nižší spotřebu než benzín (jasná výhoda pro běžného zákazníka) a nižší emise CO2. O produkci emisích jedů se zde bezostyšně lhalo a vlády v EU to tolerovaly dokud se to neprovalilo. V Japonsku automobilky vsadily na benzínové hybridy, které mají pro běžné uživatele vesměs podobné vlastnosti jako dýzl.

                Chi tím říct, že kdyby si EU automobilky místo dízlů tenkrát zvolily také benzínové hybridy, tak konkrétně v čechách není vysněným vozem oktáfkafkombíkuftédéíčku ale právě hybridní oktávka. A především o nějakém tédéičku by tu nikdo nevěděl, natož aby se tohoto typu pohonu dožadoval.

                1. Celkem souhlasim. Hybrid ma navic proti TDI tu vyhodu ze
                  Celkem souhlasim. Hybrid ma navic proti TDI tu vyhodu ze neprodukuje mikrosaze, motor pokud neni potreba se okamzite vypina, diky cemuz je auto tissi a rekuperuje, to znamena ze produkuje min prachu (setri brzdove desticky). Skode ze to EU lidri nevideli.

                2. Já si myslím , že hybrid musí šetřit životní
                  Já si myslím , že hybrid musí šetřit životní proštředí, když bere polovinu , nebo třetinu paliva.

                  Jinak by to nedávalo logiku já mám spotřebu v průměru 2,5 l/100 Km srovnatelný karoq v benzínu a automatu bere 3x tolik .

                  Nebo myslíte že když se spálí litr benzínu v hybridu, tak to udělá víc smradu než v klasice?

Napsat komentář