Japonská automobilka Toyota prodala od roku 2000 v Evropě 3 miliony vozů s hybridním elektrickým pohonem (HEV). Jen loni to bylo 550 000 hybridů dodaných evropským zákazníkům.
foto: Toyota
Společnost Toyota Motor Europe zahájila prodej hybridních elektrických vozidel před 20 lety modelem Prius. Dnes si evropští zákazníci mohou vybrat z 20 různých hybridních modelů napříč značkami Toyota a Lexus, což v roce 2019 představovalo 52 % z celkových prodejů a 63 % objemu prodeje v západní Evropě.
NEPŘEHLÉDNĚTE Český trh s novými auty se propadl, hybridy ale rapidně rostou, elektromobily na rekordu
„Zákazníci, kteří vyhledávají sportovněji laděné vozy, také zvažují koupi auta s hybridním elektrickým pohonem. Je zřejmé, že spoléhají na to, že od naší hybridní technologie mohou očekávat jak požadované potěšení z jízdy, tak potřebný výkon,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Toyota Spain Miguel Carsi.
Díky své dlouhodobé strategii se zaměřením na hybridní elektrická hnací ústrojí u většiny modelových řad se společnost Toyota stala lídrem při plnění přísnějších emisních norem v Evropě, které jsou pro letošní a příští rok stanovené na 95 g/km. Plně hybridní technologie je totiž neuvěřitelně efektivní, pokud jde o převážně bezemisní jízdu ve městech.
Toyota prodala po celém světě už více než 15 milionů plně hybridních aut, díky čemuž v globálním měřítku snížila emise CO2 o více než 120 milionů tun. Hybridní technologie Toyota je také základem strategie společnosti zaměřené na prosazování různorodých typů pohonů od hybridů přes plug-in hybridy po elektromobily.
V Česku Toyota letos v prvním pololetí registrovala 1 740 osobních vozů s hybridním pohonem, což představuje podíl 42 % na celkem prodaných vozech. U značky Lexus tento podíl přesahuje 95 %. Zároveň byla Toyota jasným lídrem na tuzemském hybridním trhu, který meziročně stoupl o 32 % na 4 864 aut. Z toho bylo 745 tzv. plug-in hybridů.
Tek upřímně řečeno, nic proti TOYOTĚ, ale Prius byl jen
Tek upřímně řečeno, nic proti TOYOTĚ, ale Prius byl jen marketingový tah. V reálném provozu moc nepřinesl. Nyní snad TOYOTA dostává rozum a dělá už i PHEV, které mají podstatně větší smysl než mild hybridy ( vzhledem k dojezdu na baterii a spotřebě fosilních paliv ). Do nedávna se tomu vehementně bránila snažila se propagovat vodík. Ten je sice fajn, ale výroba je extrémně energeticky náročná a pokud nebude tedy výroba probíhat z OZE, tak je to špinavá technologie. O bezpečnosti a infrastruktuře nemluvě. Čas ukáže, ale baterie myslím budou v nejbližších 10-20 letech dominovat. Pro mne byl PHEV přechodem k EV a opravdu sním nejezdím jen okolo komína 🙂
Máte bordel v názvosloví
Mild hybrid – Spalovací motor
Máte bordel v názvosloví
Mild hybrid – Spalovací motor musí běžet stále elektromotor jen vypomáhá
Full hybrid (akumulátor nelze nabít s externího zdroje )
Prius Dokáže ujet několik km jen čistě na elektrinu a někteří nadšenci si Prius upravili / nechali upravit na Plug- in- hybrid Před několika lety tuto ůpravu nabizela i jedná Česká Fy EVC Group.
http://www.hybrid.cz/galerie/toyoty-prius-plug-hybrid-prestavba-evc-group
Plug- in- Hybrid ( Akumulátor lze nabit s externího zdroje )
Automobil dokáže ujet čistě na elektřinu desítky km .
Celosvětově je řazen do kategorie Elektromobil.
https://www.youtube.com/watch?v=fp9t0oI0oww&t=2232s
Dle meho soudu ani Vy to nepisete uplne presne (beru to podle
Dle meho soudu ani Vy to nepisete uplne presne (beru to podle reality).
Mild-hybrid nemusi mit elektromotor,ale postaci k tomu inteligentni 48 V system v aute a nebo vysokonapetove kondenzatory (ktere rekupuruji energii),ktere pomahaji palubnimu systemu (klima atd…) a tim padem se nezapina alternator,snizuje to spotrebu
A to tu máme ještě kategorii mikro Hybryd, ale ta si
A to tu máme ještě kategorii mikro Hybryd, ale ta si vystačí už s 12V
Nejde jen o napětí, ale o to jak systém funguje
https://fdrive.cz/clanky/micro-hybrid-mild-hybrid-full-hybrid-plug-in-hybrid-jaky-je-mezi-nimi-rozdil-1857
Co potom Audi TDI které má 48V rozvod který používá pro buzení elektrického tutbodmychadla
https://fdrive.cz/clanky/nove-technologie-pozmeneny-design-i-48v-soustava-to-je-nove-audi-a5-4254
Ps: Kam by jste zařadil elektrokola ?
Pracují s napětím 24,36,48V…
Akumulátor jde nabít ve většině případu jen s externího zdroje, protože je mezi poháněným kolem a elektromotorem volnoběžka nefunguje rekuperace
A podle EU směrnice motor jen vypomáhá ( i když je to třeba podle velikosti nastavené asistence i 200% ) aby se elektropohon aktivoval je potřeba šlapat .
Dobře Toyota.
Dobře Toyota.
fuj Toyota, šmejdský hybridy místo skutečných elektro aut
fuj Toyota, šmejdský hybridy místo skutečných elektro aut 🙂
Dnes již víme, že kvalitní hybrid bude i za 20 let
Dnes již víme, že kvalitní hybrid bude i za 20 let funkčni a v kondici a nejede klidně další desetitice až statisíce kilometrů. Je otázka, kde bude v té době elektroauto stejného stáří, odhaduji, že valná většina bude v bídné kondici, bude-li vůbec, protože jen blázen by investoval do nové baterie, aby nemusel jezdit jen kolem komína. Zbytečně trollíš o šmejdském hybridů a haníš Toyotu, kvalitou jsou jedni z nejlepších co jezdí,tedy v průřezu mezi technologiemi na silnicích. Kdo chce baterky, koupi si baterky, kdo chce hybrid koupi si hybrid, každé má své pro a proti, každý s koupi co mu vyhovuje. Je opravdu zbytečné se obouvat do jiné technologie, i když ji třeba sám nepreferuješ.
nesmyslný lži 🙂
nesmyslný lži 🙂
Řekl troll 🙂
Řekl troll 🙂
Realita Funkční kusy kde akumulátor sloužil víc jak
Realita Funkční kusy kde akumulátor sloužil víc jak 15let
1 gen se oficialně nedovážela individuální dovozy Slovensko, Polsko
https://www.youtube.com/watch?v=GnX4sLkiYoI&t=188s
https://www.youtube.com/watch?v=Fe0X6PdY_68
https://www.youtube.com/watch?v=hpQ5IHofw9M
Dvě pohonné jednotky prodlužují životnost Akumulátoru
Když je pod kapotou druhý zdroj pro pohon
Pokles kapacity akumulátoru za nízkých teplot a vliven stárnuti majitele tolik netrapí Takže automobil vykazuje delší životnost .
Navíc za nizkých teplot je spalovací motor cenným zdrojem energie pro temperování interiéru (Neplatí pro BMW i3 REX )
Velké plus je, že může bez problému provozovat člověk který nemá moznost každodenního nabíjení
Když jedete delší trasu Nefunkční / Obsazená nabíjecí stanice
vás neomezuje jedete dál.
Toyota plug-in-hybrid GO
Za 745 prodaných Dávám palec nahoru.
Hybridy spolehlivější než elektromobily?
Podle hodnocení britského měsíčníku What car? patří hybridním modelům prvních pět míst žebříčku a až za nimi je první elektromobil. Žebříčku kraluje právě Toyota, která je spolehlivostní svých aut – nejen hybridů – proslulá. Japonský výrobce jako jediný na světě vyrábí hybridy již od roku 1997. V prvním čtvrtletí letošního roku tvořily hybridní vozy 12,5 % prodejů nových aut. Dohánějí tak auta se vznětovým motorem, která měla podíl 18,3 %.
Toyota vede i mezi staršími ojetinami
http://www.hybrid.cz/hybridy-spolehlivejsi-nez-elektromobily-hodnoti-britsky-magazin
jistě, z ničeho nic začnou fosil znovu stavět auta, co
jistě, z ničeho nic začnou fosil znovu stavět auta, co vydrží půl mil. km … tomu uvěří jen malé děti 🙂
Tesla to už dá, hlavně model 3 má zatím největší potenciál 😉
motorově a baterkově Tesla už dá i 700 tis. km
hele, víš, že hybridy mají i fosil motor, nebo nevíš? 🙂
Hele Nejhorši je
Hele Nejhorši je fanatizmus
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fanatismus
Technologie elektropohonu postupně sama prokáže svou budoucnost
Za mě jsou největší propagátoři lidé ( v důchodovém věku ) na elektrokolech .
Jak řekl jeden Pan na přednášce .
Proti odpůrcum elektrifikace neni potřeba bojovat oni postupně vymřou .
přesně, tvrdit, že fosil auta (i hybridy) najednou vydrží
přesně, tvrdit, že fosil auta (i hybridy) najednou vydrží 15 let, je ještě k tomu hloupý fanatismus 🙂
A fosil auta nevydrží 15 let ? Jak to že tedy „Průměrné
A fosil auta nevydrží 15 let ? Jak to že tedy „Průměrné stáří osobního auta v ČR poprvé překročilo 15 let“ ?
https://www.garaz.cz/clanek/prumerne-stari-osobnich-aut-21003915
Co tedy za auta tvoří ten průměr v ČR ? Šlapací auta ?
Mimochodem průměrné stáří motorek je v ČR neuvěřitelných více než 33 a půl roku!
já mám 16 let starý, spolehlivý auto oproti ostatním
já mám 16 let starý, spolehlivý auto oproti ostatním (novým šmejdům), ale už několikrát zdechlo, už by dávno nejezdilo, kdyby se nevyměnily zásadní části 🙂
hochu, tak více používej to na krku, jestli tam něco je 🙂
A co mate za auto?
A co mate za auto?
Ferrari:::
Ferrari::: https://www.zbozi.cz/vyrobek/buddy-toys-ferrari-go-kart-2001/#utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm
to akože „kvalitný hybrid“ nemá kurvítka?
dvanásťročný
to akože „kvalitný hybrid“ nemá kurvítka?
dvanásťročný spaľovák po pár (4?) rokoch začal troliť – vyhodil chybu, časom ju sám zmazal a dnes,keď chcem prísť na príčinu, tak sa objaviť nedá – tie teoretické príčiny (vačkové hriadele) postupne prehľadávam a po vymazaní chyby sa objevuje opakovane po 12km.
tojota je natom ešte horšie, tam sa to odstrániť údajne vôbec nedá.
motor vyvinuli v bmw, býva aj v „mini“.
Škoda reagovat na tohoto kremelského blbečka a paranoika.
Škoda reagovat na tohoto kremelského blbečka a paranoika. Vše, co není Tesla, je šmejd a pod. perly. No ale člověk se alespoň trochu zabaví v okurkové sezoně 🙂 Ale vést s ním diskusi nemá smysl, lže a vymýšlí si, už se to tady několikrát potvrdilo. Že, jenjo? 🙂
Valná většina řidču rozvážkových firem nevypíná
Valná většina řidču rozvážkových firem nevypíná motor při stání .
(Je to oběžujíci pořát startovat a zhasínat motor Navíc standartní startér dřive odejde )
Proč je doposud nenapado vyrábět plnohodnotný hybridní užitkáč ?
http://www.hybrid.cz/plug-hybridni-dodavky-ford-mohou-zlepsit-ovzdusi-ve-mestech-ukazala-studie