Toyota prodala v Evropě již 3 miliony hybridů

Japonská automobilka Toyota prodala od roku 2000 v Evropě 3 miliony vozů s hybridním elektrickým pohonem (HEV). Jen loni to bylo 550 000 hybridů dodaných evropským zákazníkům.

Třímiliontý vůz byla Corolla GR Sport předaná v minulých dnech zákazníkovi ve Španělsku. Nejprodávanějšími hybridy v Evropě jsou Toyota Prius PHEV, Prius a Prius+.
foto: Toyota

Společnost Toyota Motor Europe zahájila prodej hybridních elektrických vozidel před 20 lety modelem Prius. Dnes si evropští zákazníci mohou vybrat z 20 různých hybridních modelů napříč značkami Toyota a Lexus, což v roce 2019 představovalo 52 % z celkových prodejů a 63 % objemu prodeje v západní Evropě.

„Zákazníci, kteří vyhledávají sportovněji laděné vozy, také zvažují koupi auta s hybridním elektrickým pohonem. Je zřejmé, že spoléhají na to, že od naší hybridní technologie mohou očekávat jak požadované potěšení z jízdy, tak potřebný výkon,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Toyota Spain Miguel Carsi.

Díky své dlouhodobé strategii se zaměřením na hybridní elektrická hnací ústrojí u většiny modelových řad se společnost Toyota stala lídrem při plnění přísnějších emisních norem v Evropě, které jsou pro letošní a příští rok stanovené na 95 g/km. Plně hybridní technologie je totiž neuvěřitelně efektivní, pokud jde o převážně bezemisní jízdu ve městech.

Toyota prodala po celém světě už více než 15 milionů plně hybridních aut, díky čemuž v globálním měřítku snížila emise CO2 o více než 120 milionů tun. Hybridní technologie Toyota je také základem strategie společnosti zaměřené na prosazování různorodých typů pohonů od hybridů přes plug-in hybridy po elektromobily.

V Česku Toyota letos v prvním pololetí registrovala 1 740 osobních vozů s hybridním pohonem, což představuje podíl 42 % na celkem prodaných vozech. U značky Lexus tento podíl přesahuje 95 %. Zároveň byla Toyota jasným lídrem na tuzemském hybridním trhu, který meziročně stoupl o 32 % na 4 864 aut. Z toho bylo 745 tzv. plug-in hybridů.

tisková zpráva

20 Comments on “Toyota prodala v Evropě již 3 miliony hybridů”

  1. Tek upřímně řečeno, nic proti TOYOTĚ, ale Prius byl jen
    Tek upřímně řečeno, nic proti TOYOTĚ, ale Prius byl jen marketingový tah. V reálném provozu moc nepřinesl. Nyní snad TOYOTA dostává rozum a dělá už i PHEV, které mají podstatně větší smysl než mild hybridy ( vzhledem k dojezdu na baterii a spotřebě fosilních paliv ). Do nedávna se tomu vehementně bránila snažila se propagovat vodík. Ten je sice fajn, ale výroba je extrémně energeticky náročná a pokud nebude tedy výroba probíhat z OZE, tak je to špinavá technologie. O bezpečnosti a infrastruktuře nemluvě. Čas ukáže, ale baterie myslím budou v nejbližších 10-20 letech dominovat. Pro mne byl PHEV přechodem k EV a opravdu sním nejezdím jen okolo komína 🙂

    1. Máte bordel v názvosloví
      Mild hybrid – Spalovací motor

      Máte bordel v názvosloví
      Mild hybrid – Spalovací motor musí běžet stále elektromotor jen vypomáhá

      Full hybrid (akumulátor nelze nabít s externího zdroje )
      Prius Dokáže ujet několik km jen čistě na elektrinu a někteří nadšenci si Prius upravili / nechali upravit na Plug- in- hybrid Před několika lety tuto ůpravu nabizela i jedná Česká Fy EVC Group.
      http://www.hybrid.cz/galerie/toyoty-prius-plug-hybrid-prestavba-evc-group

      Plug- in- Hybrid ( Akumulátor lze nabit s externího zdroje )
      Automobil dokáže ujet čistě na elektřinu desítky km .
      Celosvětově je řazen do kategorie Elektromobil.


      https://www.youtube.com/watch?v=fp9t0oI0oww&t=2232s

      1. Dle meho soudu ani Vy to nepisete uplne presne (beru to podle
        Dle meho soudu ani Vy to nepisete uplne presne (beru to podle reality).
        Mild-hybrid nemusi mit elektromotor,ale postaci k tomu inteligentni 48 V system v aute a nebo vysokonapetove kondenzatory (ktere rekupuruji energii),ktere pomahaji palubnimu systemu (klima atd…) a tim padem se nezapina alternator,snizuje to spotrebu

        1. A to tu máme ještě kategorii mikro Hybryd, ale ta si
          A to tu máme ještě kategorii mikro Hybryd, ale ta si vystačí už s 12V
          Nejde jen o napětí, ale o to jak systém funguje
          https://fdrive.cz/clanky/micro-hybrid-mild-hybrid-full-hybrid-plug-in-hybrid-jaky-je-mezi-nimi-rozdil-1857

          Co potom Audi TDI které má 48V rozvod který používá pro buzení elektrického tutbodmychadla

          https://fdrive.cz/clanky/nove-technologie-pozmeneny-design-i-48v-soustava-to-je-nove-audi-a5-4254

          Ps: Kam by jste zařadil elektrokola ?
          Pracují s napětím 24,36,48V…
          Akumulátor jde nabít ve většině případu jen s externího zdroje, protože je mezi poháněným kolem a elektromotorem volnoběžka nefunguje rekuperace
          A podle EU směrnice motor jen vypomáhá ( i když je to třeba podle velikosti nastavené asistence i 200% ) aby se elektropohon aktivoval je potřeba šlapat .

      1. Dnes již víme, že kvalitní hybrid bude i za 20 let
        Dnes již víme, že kvalitní hybrid bude i za 20 let funkčni a v kondici a nejede klidně další desetitice až statisíce kilometrů. Je otázka, kde bude v té době elektroauto stejného stáří, odhaduji, že valná většina bude v bídné kondici, bude-li vůbec, protože jen blázen by investoval do nové baterie, aby nemusel jezdit jen kolem komína. Zbytečně trollíš o šmejdském hybridů a haníš Toyotu, kvalitou jsou jedni z nejlepších co jezdí,tedy v průřezu mezi technologiemi na silnicích. Kdo chce baterky, koupi si baterky, kdo chce hybrid koupi si hybrid, každé má své pro a proti, každý s koupi co mu vyhovuje. Je opravdu zbytečné se obouvat do jiné technologie, i když ji třeba sám nepreferuješ.

          1. Realita Funkční kusy kde akumulátor sloužil víc jak
            Realita Funkční kusy kde akumulátor sloužil víc jak 15let
            1 gen se oficialně nedovážela individuální dovozy Slovensko, Polsko
            https://www.youtube.com/watch?v=GnX4sLkiYoI&t=188s

            https://www.youtube.com/watch?v=Fe0X6PdY_68

            https://www.youtube.com/watch?v=hpQ5IHofw9M

            Dvě pohonné jednotky prodlužují životnost Akumulátoru
            Když je pod kapotou druhý zdroj pro pohon
            Pokles kapacity akumulátoru za nízkých teplot a vliven stárnuti majitele tolik netrapí Takže automobil vykazuje delší životnost .
            Navíc za nizkých teplot je spalovací motor cenným zdrojem energie pro temperování interiéru (Neplatí pro BMW i3 REX )

            Velké plus je, že může bez problému provozovat člověk který nemá moznost každodenního nabíjení

            Když jedete delší trasu Nefunkční / Obsazená nabíjecí stanice
            vás neomezuje jedete dál.

            Toyota plug-in-hybrid GO
            Za 745 prodaných Dávám palec nahoru.

            Hybridy spolehlivější než elektromobily?
            Podle hodnocení britského měsíčníku What car? patří hybridním modelům prvních pět míst žebříčku a až za nimi je první elektromobil. Žebříčku kraluje právě Toyota, která je spolehlivostní svých aut – nejen hybridů – proslulá. Japonský výrobce jako jediný na světě vyrábí hybridy již od roku 1997. V prvním čtvrtletí letošního roku tvořily hybridní vozy 12,5 % prodejů nových aut. Dohánějí tak auta se vznětovým motorem, která měla podíl 18,3 %.
            Toyota vede i mezi staršími ojetinami
            http://www.hybrid.cz/hybridy-spolehlivejsi-nez-elektromobily-hodnoti-britsky-magazin

            1. jistě, z ničeho nic začnou fosil znovu stavět auta, co
              jistě, z ničeho nic začnou fosil znovu stavět auta, co vydrží půl mil. km … tomu uvěří jen malé děti 🙂

              Tesla to už dá, hlavně model 3 má zatím největší potenciál 😉
              motorově a baterkově Tesla už dá i 700 tis. km

              hele, víš, že hybridy mají i fosil motor, nebo nevíš? 🙂

                1. přesně, tvrdit, že fosil auta (i hybridy) najednou vydrží
                  přesně, tvrdit, že fosil auta (i hybridy) najednou vydrží 15 let, je ještě k tomu hloupý fanatismus 🙂

                2. A fosil auta nevydrží 15 let ? Jak to že tedy „Průměrné
                  A fosil auta nevydrží 15 let ? Jak to že tedy „Průměrné stáří osobního auta v ČR poprvé překročilo 15 let“ ?

                  https://www.garaz.cz/clanek/prumerne-stari-osobnich-aut-21003915

                  Co tedy za auta tvoří ten průměr v ČR ? Šlapací auta ?

                  Mimochodem průměrné stáří motorek je v ČR neuvěřitelných více než 33 a půl roku!

                3. já mám 16 let starý, spolehlivý auto oproti ostatním
                  já mám 16 let starý, spolehlivý auto oproti ostatním (novým šmejdům), ale už několikrát zdechlo, už by dávno nejezdilo, kdyby se nevyměnily zásadní části 🙂

                  hochu, tak více používej to na krku, jestli tam něco je 🙂

        1. to akože „kvalitný hybrid“ nemá kurvítka?
          dvanásťročný

          to akože „kvalitný hybrid“ nemá kurvítka?
          dvanásťročný spaľovák po pár (4?) rokoch začal troliť – vyhodil chybu, časom ju sám zmazal a dnes,keď chcem prísť na príčinu, tak sa objaviť nedá – tie teoretické príčiny (vačkové hriadele) postupne prehľadávam a po vymazaní chyby sa objevuje opakovane po 12km.
          tojota je natom ešte horšie, tam sa to odstrániť údajne vôbec nedá.
          motor vyvinuli v bmw, býva aj v „mini“.

        2. Škoda reagovat na tohoto kremelského blbečka a paranoika.
          Škoda reagovat na tohoto kremelského blbečka a paranoika. Vše, co není Tesla, je šmejd a pod. perly. No ale člověk se alespoň trochu zabaví v okurkové sezoně 🙂 Ale vést s ním diskusi nemá smysl, lže a vymýšlí si, už se to tady několikrát potvrdilo. Že, jenjo? 🙂

    1. Valná většina řidču rozvážkových firem nevypíná
      Valná většina řidču rozvážkových firem nevypíná motor při stání .
      (Je to oběžujíci pořát startovat a zhasínat motor Navíc standartní startér dřive odejde )
      Proč je doposud nenapado vyrábět plnohodnotný hybridní užitkáč ?


      http://www.hybrid.cz/plug-hybridni-dodavky-ford-mohou-zlepsit-ovzdusi-ve-mestech-ukazala-studie

Napsat komentář