Tři měsíce po spuštění ultranízkoemisní zóny v Londýně ukazuje nová studie, že ovzduší ve městech mohou zlepšit užitkové vozy s hybridním elektrickým pohonem, které lze již objednávat.
foto: Ford
Tři měsíce po spuštění ultranízkoemisní zóny v Londýně jsou k dispozici výsledky rok trvající studie, která naznačuje, že nejpraktičtější a okamžitě dostupnou volbu pro organizace, jež chtějí přispět k čistšímu ovzduší ve městech, představují užitkové vozy s plug-in hybridním (PHEV) pohonem.
NEPŘEHLÉDNĚTE Ford Transit Custom jako plug-in hybrid už v roce 2019
Na projekt přispěl grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 133 mil. Kč) ústav Advanced Propulsion Centre, financovaný britskou vládou. Dvacet vozů Ford Transit Custom Plug-in Hybrid najezdilo za 12 měsíců celkem 240 000 km.
Cílem bylo zjistit, zda mohou zúčastněné organizace zajišťovat běžné denní úkoly, k nimž se obvykle využívají užitkové automobily se vznětovými motory, při maximálním možném využívání elektrického pohonu.
Do projektu se zapojily Addison Lee, Autoglass, British Gas, Clancy Plant, DPD, letiště Heathrow, Interserve, Mears Group, Metropolitní policie Londýn, Morrison Utility Services, RNLI, Royal Mail, Speedy Services, Sky, Transport for London a Vodafone.
Celkem 75 % jízd, uskutečněněných během zkoušek v centrálním Londýně, dokázaly vozy absolvovat na bezemisní elektrický pohon. V širším Londýně to bylo 49 %.
To ukazuje, že i bez rozvinuté sítě nabíjecích stanic mohou hybridní dodávky dramaticky snížit objem výfukových emisí produkovaných v městském provozu. Díky tomu, že plug-in hybridní vozy jsou vybaveny také spalovacím motorem, sloužícímu k prodloužení dojezdu, je lze nasazovat i na delší trasy.
Užitkové vozy v Londýně vykonají za typický pracovní den okolo 280 000 jízd, při nichž najezdí v součtu 13 milionů kilometrů. A čísla nadále rostou. Na dodávky připadá 75 procent nákladního provozu v dopravních špičkách, kdy jen centrálním Londýnem projede každou hodinu 7000 lehkých užitkových vozů.
Podobná situace panuje i v dalších evropských městech. Jednou z příčin je rozvoj online nakupování. Úřady po celé Evropě reagují zaváděním přísnějších opatření na regulaci škodlivin v ovzduší, což firmy nutí hledat udržitelné způsoby zajištění dopravní obslužnosti.
Ford již zužitkoval poznatky nasbírané během londýnského testování k optimalizaci modelu Transit Custom Plug-In Hybrid, který se začne prodávat koncem roku 2019.
Na základě testů dostane produkční model výkonnější elektromotor, optimalizované provozní strategie a také upravené displeje, jež řidičům poradí, jak maximalizovat rekuperaci energie.
Další data přinesou podobné programy v německém Kolíně nad Rýnem a ve španělské Valencii. Vedle Transitu Custom Plug-In Hybrid se jich zúčastní také nové Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Tyto dva modely nabízejí plug-in hybridní pohon jako první ve své třídě a na baterii mají standardně osmiletou záruku.
Vyspělá plug-in hybridní hnací soustava umožňuje zcela bezemisní provoz na vzdálenost až 50 kilometrů. Při využití zážehového motoru 1.0 EcoBoost lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 km.
Kompaktní baterii lze nabíjet z běžné 230V zásuvky, a protože je umístěná pod podlahou, neomezuje vnitřní prostor a přepravní kapacitu vozu.
Nedávno Ford oznámil, že v roce 2021 rozšíří nabídku elektrifikovaných užitkových modelů o nový Transit s čistě elektrickým pohonem. Ford je nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Řada Transit si v prvním čtvrtletí 2019 připsala 81 700 prodaných vozů, což odpovídá meziročnímu navýšení o 11,8 %.
off
Der Fall Audi – ARD
off
Der Fall Audi – ARD reportáž
https://youtu.be/cLmCw-N1K-A
Neumim německy, co tam říkaj?
Co by říkali, že to jinak nešlo, že to ale byla chyba,
Co by říkali, že to jinak nešlo, že to ale byla chyba, sypou si popel na hlavu a teď budou podvádět s elektrickými auty, které mají násobně větší uhlíkovou stopu při výrobě než diesly, které budou vypouštět od nyní čistčí vzduch, než je v okolí 🙂
https://elektrickevozy.cz/clanky/jak-ekologicke-jsou-elektromobily-mozna-budete-prekvapeni
https://jakubmarian.com/where-in-europe-is-electric-car-a-good-idea/
Jo jo tady ty „zaručený ekonomicko-eko-vědecký studie“ to
Jo jo tady ty „zaručený ekonomicko-eko-vědecký studie“ to je vždycky zábavný počtení :))))
Enough with the ‚Actually, Electric Cars Pollute More‘ Bullshit Already
https://jalopnik.com/enough-with-the-actually-electric-cars-pollute-more-bu-1834338565?fbclid=IwAR0U_iHXpGcKvYEbiEF1_M0DUGiQpKY9YVs0OjQoXtOmk3PRHqKm9kO_U5Q
ARE DIESELS CLEANER THAN ELECTRIC CARS?
https://evannex.com/blogs/news/are-diesels-cleaner-than-evs
Ifo Institut odhaduje e-auta špatně – a dělá mnoho chyb
Ifo-Institut rechnet E-Autos schlecht – und macht dabei viele Fehler
https://www.focus.de/auto/elektroauto/studie-zu-klima-folgen-ifo-institut-rechnet-e-autos-schlecht-und-macht-dabei-viele-fehler_id_10611851.html
Co Hans-Werner Sinn ve své studii elektrických aut přehlédl
Was Hans-Werner Sinn bei seiner Elektroauto-Studie übersehen hat
https://www.wiwo.de/technologie/mobilitaet/ist-das-e-auto-ein-rueckschritt-was-hans-werner-sinn-bei-seiner-elektroauto-studie-uebersehen-hat/24237236.html
pražská díra dízlová 2020 povoluje vltavský kocábky už
pražská díra dízlová 2020 povoluje vltavský kocábky už „jen“ EURO 5 😉
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prazske-lode-hromadne-meni-motory-kdo-chce-kotvit-u-naplavky-musi-byt-eko-75864
ps: he3da asi nějak zaspala boco :))
off
The Hidden Subsidy of Fossil Fuels
A new report says that
off
The Hidden Subsidy of Fossil Fuels
A new report says that the world subsidized fossil fuels by $5.2 trillion in just one year. But that calculation is less tidy than it seems.
https://www.theatlantic.com/science/archive/2019/05/how-much-does-world-subsidize-oil-coal-and-gas/589000/?fbclid=IwAR17_K2DTSLSUkC9Kg9TaXqq5lXokUAfI1cSSvqnxvSpQTEuNsfOz26qHus
OT: Manufacturing in space could save life on Earth | James
OT: Manufacturing in space could save life on Earth | James Orsulak | TEDxMileHigh
https://www.youtube.com/watch?v=2JfVzMvLEn8
OT: Vše o nabíječkách elektromobilů s Ing. Jakubem
OT: Vše o nabíječkách elektromobilů s Ing. Jakubem Kottem, E.ON
https://www.youtube.com/watch?v=4S4xF5aXqbo
K síti se připojila největší solární elektrárna.
K síti se připojila největší solární elektrárna. Rekord dlouho nevydrží
Má maximální výkon 1 177 megawattů (MW), pokrývá plochu zhruba osmi kilometrů čtverečních a najdete na ní přibližně 3,2 milionu jednotlivých panelů. Stavba probíhala zhruba dva roky, na vrcholu procesu na ní pracovalo zhruba 2900 lidí
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/nejvetsi-solarni-elektrarna-sae-spojene-arabske-emiraty-nur-abu-zabi.A190710_134009_tec_technika_mla
Zaujímavý progres. Doteraz najväčšia solárna
Zaujímavý progres. Doteraz najväčšia solárna elektráreň v Indii ( v článku ju nespomenuli) sa rozkladá na ploche 10km2 s výkonom 650MW. Použili 260Wp panely. Arabi 370Wp ?
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/nejvetsi-solarni-elektrarna-sae-spojene-arabske-emiraty-nur-abu-zabi.A190710_134009_tec_technika_mla
off
Kromě toho že Audi s FIA zase slušně řečeno opět
off
Kromě toho že Audi s FIA zase slušně řečeno opět vyjebalo s ostatními závodníky a opět si kvůli svému lemplovství vymohlo zrušení etapy na Rallye Bohemia, tak se v přímém přenosu díky zpoždení v programu čučelo na pár elektroaut zatímco se čekalo na rychlostní zkoušku spalováků a komentátor Jiří Zíta s hostem hrají na experty přes energetiku a ekologii a blábolí o komínech :))))
od 11:34
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10207469169-svet-motoru/219471291263027-rally-bohemia-mlada-boleslav/
Na sáhodlouhou žádost nakvašeného diváka o zrušení programu elektroaut odpověděl pořadatel suše NE 😀
S tou elektrárnou si pekne nas*al 😀
S tou elektrárnou si pekne nas*al 😀
Off
Say carbon, Nejrychlejší elektrická loď na
Off
Say carbon, Nejrychlejší elektrická loď na světě
Elektrika vod Kreislera
https://youtu.be/RDZl94GcrPU
off
Srovnání novejch malejch EV – konkurence přituhuje a to
off
Srovnání novejch malejch EV – konkurence přituhuje a to je dobře
Mini Cooper SE Electric Vs. Peugeot e208, Opel Corsa E And Renault Zoe
https://insideevs.com/reviews/359385/mini-electric-compared-zoe-peugeot-208-opel/
Bravo Britové, v tomto jim fandím a obdivuji je.
Proč
Bravo Britové, v tomto jim fandím a obdivuji je.
Proč potřebují v Londýně ULEZ- ultra nízkoemisní zónu ?
Znečištění ovzduší Londýnské zvyšuje riziko lidí srdečních a plicních onemocnění a astmatu. Každé dítě v Londýně dýchá jedovatý vzduch denně, poškozovat jejich růst plic. Silniční doprava je největším zdrojem emisí škodlivých zdraví v Londýně.
To je důvod, přijetí opatření na pomoc nebezpečně znečištěného ovzduší a zlepšení veřejného zdraví.
Přibližně polovina emisí oxidů dusíku (NOx) pochází z dopravy. Přispívají k nelegálním úrovním oxidu dusičitého (NO2) a pevných částic (PM) – znečišťující látky, které tvoří chronická onemocnění horší, zkrátit životnost a vývoj poškození plic.
U nás v Brně je debilním politikům u zádele co my a naše děti dýcháme. Za paskvil rezidentní parkování utratili 50 miliónů korun, nízko emisní dopravu nezvýhodnili ani o Ň, parkovací místa a nabíjení elektromobilů nevybudovali ani jedno ale zlodějský tunely razí jeden za druhým, občas zavřou nějakýho Švachulu, asi málo odsypával…
Já bydlím nad Pisáreckým tunelem a okna musím mít zalepený lepící páskou.
off
Srovnanání iPace a
off
Srovnanání iPace a M3
https://www.youtube.com/watch?v=ariBwkoMeFo
Za mě v České republice je jasný vítěz iPace, má
Za mě v České republice je jasný vítěz iPace, má menší dojezd, má větší spotřebu, je daleko dražší, ale je prostě hezčí 🙂
Souhlasím! I pomalejší nabíjení, ale stejně pro mne
Souhlasím! I pomalejší nabíjení, ale stejně pro mne super 🙂 Ale při srovnání s Tesla X nemá ani tu spotřebu větší a to je vozidlo ke srovnání, nikoli Tesla 3
Přesně tak, je to porovnání Trabantu s Octávkou a to
Přesně tak, je to porovnání Trabantu s Octávkou a to doslova, stačí u TM3 otevřít dveře a jediný pohled ukazuje ten obří rozdíl (viz video). Nechápu, že je někdo kvůli dojezdu a pár vychytávkám dát 1.3-1.8 mil. za takové auto, no ale lidi jsou hodně různí, pravda. Kdyby stálo 850 tisíc, je to něco jiného. Mimochodem z videa se dozvíte, že je STEJNÁ cena za měsíční pronájem iPace a TM3 – 611 GBP, zajímavé…
Možná to bude tím, že někdo kupuje Teslí systém se
Možná to bude tím, že někdo kupuje Teslí systém se vším, co nabízí, jiný chce papírový „náskok díky technice“. Za mně bych bral raději Teslí systém, i když ta dvě auta nejsou porovnatelná, Audi je určitě o min. třídu výše.
A ta stejná cena za pronájem je asi díky SC a schopnosti s Teslou cestovat, což vyvažuje tu jinou velikost Audi.
Pozor porovnává se Tesla s Jaguárem ne s Audinou.
Pozor porovnává se Tesla s Jaguárem ne s Audinou.
Přesně tak. Bohužel cena je v EU nesmysl, když si to
Přesně tak. Bohužel cena je v EU nesmysl, když si to někdo koupí v USA za 12 průměrných platů po odečtení federálního bonusu z daní, pak to celkem chápu. U nás by to za i 20 průměrných platů šlo na dračku 🙂
Aj ta krajta! Popletl jsem hrušky s jablky…. Díky.
Aj ta krajta! Popletl jsem hrušky s jablky…. Díky.
off
Recenze Pežotu e208. Sice pidi ale z venku vypadá
off
Recenze Pežotu e208. Sice pidi ale z venku vypadá pěkně.
https://www.youtube.com/watch?v=gJNFlnDJohM
off
Taycan v
off
Taycan v Goodwoodu
https://www.youtube.com/watch?v=TVn2eUgKYoc
off
Čínský startup s přisprostlým jménem „Seres“ to v
off
Čínský startup s přisprostlým jménem „Seres“ to v USA zabalil. Kdo by to byl řekl, že výroba elektroaut není procháka růžovou zahradou? 😀
https://electrek.co/2019/07/12/seres-electric-car-launch-us-hold/#disqus_thread
Cestou koupili i statrtup vod zakladatele Tesly Eberharda, ale ten už je teď opustil a zakládá novej startup.
„Kdo by to byl řekl, že výroba elektroaut není procháka
„Kdo by to byl řekl, že výroba elektroaut není procháka růžovou zahradou?“
Třeba polovina diskutujících zde s jejich tisíci radami, jak by to měl Musk dělat lépe? 😀
off
Už i některejm dinosaurům pomalu dochází že vyrobit
off
Už i některejm dinosaurům pomalu dochází že vyrobit jen elektroauto nestačí a že jim chybí druhá půlka řešení a tou je intergovaná bezstarostná síť dobíječek. No jo možná se k tomu pomalu dopracují jak se to má dělat.
Electric Cars Are Difficult To Live With According To Jaguar Boss
https://insideevs.com/news/359330/jaguar-director-ev-still-not-easy/
Takéto PHEV s pidibaterkou sme vám mohli vyrábať už pred
Takéto PHEV s pidibaterkou sme vám mohli vyrábať už pred 20 rokmi a dnes by sme vám už dodávali PHEV s 30kWh baterkou s reálnym dojazdom 100km na elektrinu. K tomu by sme vám aj vyrobili čisté BEV dodávky s dojazdom na elektrinu aj 300km aby ste si mali z čoho vyberať a zbytočne sa nedusili v mestách, keďže už dávno vieme koľko kilometrov sa reálne po mestách najazdí aj bez tejto trápnej štúdie.
Nám ale vôbec nejde o to aby ste sa nedusili, ale aby sme poriadne zarobili, a to sa dá bez veľkej investície iba tak ako sme to robili doteraz.
S pozdravom, autodinosauri.
off
Pomalý přechod na elektrická auta pohřbil Haralda
off
Pomalý přechod na elektrická auta pohřbil Haralda Krugera jako šéfa BMW.
Slow transition to electric cars dooms BMW chief Harald Krueger
https://www.latimes.com/business/la-fi-bmw-ceo-krueger-electric-cars-20190706-story.html
To je mi náhodička, že jen co Ford představí hybridní
To je mi náhodička, že jen co Ford představí hybridní dodávku, vyjde studie, podle které je to nejlepší do města. Vlastně to čistí vzduch.
Přesně. Je to jen další trik spalovacích prasat. A
Přesně. Je to jen další trik spalovacích prasat. A pěkně hnusný. Ford jsou stejní šmejdi jako podvodníci z Fauvé. Udělají vše proto, aby ty spalovací popelnice udrželi při životě.
240.000 km za 12 měsíců u 20 aut vychází na 1.000 km za 1 měsíc na 1 auto, přepočteno na pracovních 21 dní nám vyjde 47,6 km denně!!!
Tohle zvládne zvětšená dodávka Nissan eNV200 upravená od Voltie https://www.voltia.com/ dokonce 4x, slibuje průměrný dojezd 200 km na 1 nabití https://www.voltia.com/specifications/.
Takhle jen Ford sprostě okradl britské daňové poplatníky zbytečnou studií o 133 mil. Kč. Hnus velebnosti.
P.S. Ford zahajuje podobné zkoušky v německém Kolíně nad Rýnem a ve španělské Valencii. Takže na řadě na porážku jsou daňoví poplatníci Německa a Španělska. Hlídejte si peněženky, za chvíli dorazí do ČR.
Doplňuji technickou poznámku. 47,6 km denně a podle
Doplňuji technickou poznámku. 47,6 km denně a podle článku jenom 75% resp. báječných 49% v širším centru na elektriku . Není co slavit. A ano souhlasím. Jsou to prasata.
Jwenom ne Voltii, dojezd vůbec není ani z daleka 100 km v
Jwenom ne Voltii, dojezd vůbec není ani z daleka 100 km v reálu. Vůbec nebudu zmiňovat užitečnou hmotnost 😀 . Potvrzeno z DPD které je testovalo 😀
To testovanie Voltie u DPD zrejme dopadlo dobre, ked si do
To testovanie Voltie u DPD zrejme dopadlo dobre, ked si do Francuzka objednali 100kusov.
https://www.teslamagazin.sk/voltia-env200-zakazka-ocenenie/
Dojazd s 40kWh bateriou je cca 200km. Tych cca 100km to mohlo byt u prvej generacie s 24kWh bateriou.
no to každopádně, dízlprasata bych už do města 2019
no to každopádně, dízlprasata bych už do města 2019 nepustil, to jim umožňuje pouze neschopná vláda čezký země a uotvírácio na magistrátu 😉
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/temelin-dukovany-vlada-cez-stavba-jaderna-elektrarna-energeticka-spolecnost_1907081618_mpr
https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/jaderna-energetika/jaderna-energetika-v-ceske-republice/nove-jaderne-zdroje/novy-temelin/proc-nova-jaderna-elektrarna
Ono se to takto nezdá, ale podle „Užitkové vozy v Londýně
Ono se to takto nezdá, ale podle „Užitkové vozy v Londýně vykonají za typický pracovní den okolo 280 000 jízd, při nichž najezdí v součtu 13 milionů kilometrů.“ to vychází 47 km na jednu jízdu.
I když, dal jsem onehdá řeč s „PPL“, a on prý najede tak do 150 km denně. Tak to asi fakt sedí.
Tedy pokud je prumer 47km, tak to dnesni (p)hev dodavka neda a
Tedy pokud je prumer 47km, tak to dnesni (p)hev dodavka neda a vysledkem bude diky startovani studeneho motoru vetsi znecistovani.
Navic u nas se prave s timto typem aut jezdi jak p.ase, takze by to bylo kontraproduktivni. Mozna by byl jen mensi bo.del z brzd diky (slusne) rekuperaci.
Otazka je jak slusna bude ta rekuperace do (patrne nechlazene)
Otazka je jak slusna bude ta rekuperace do (patrne nechlazene) baterky o velikosti par kilowathodin.
Jakym maximalnim vykonem muzete takovou baterku pri rekuperaci nabijet? A o kolik takovy vykon zbrzdi partunove auto?
Ja se bojim, ze to zadna hitparada nebude.
PHEV rekuperují lépe a více než EV. Automat si přeřadí
PHEV rekuperují lépe a více než EV. Automat si přeřadí a je schopen narekuperovat hodně na krátké vzdálenosti i zatížen přívěsem (viz „UDA“ a jeho NIRO_PHEV).
Myslim, ze to nebude o zarazenem rychlostnim stupni, ale o
Myslim, ze to nebude o zarazenem rychlostnim stupni, ale o energii, kterou je schopna baterka pojmout. Ta se pak bude rovnat (nebo pujde nejakym koeficientem prepocitat, samozrejme tam budou jeste ztraty) kineticke energii, ktera bude touto rekuperaci autu odebrana, resp. o tolik bude auto zbrzdeno.
Jestlize vime, ze treba Ioniq zvladne rekuperovat do vzduchem chlazene baterky o kapacite 28kWh kratkodobe maximalnim vykonem 98kW pak je jasne, ze do treba polovicni baterky to pujde pri stejnem C polovicnim vykonem, ale ta dodavka bude patrne o parset kilo tezsi…
PS: A roli v tom bude hrat urcite i vykon elektromotoru coby generatoru, ktery byva u phev vetsinou take nizsi nez u ev. Tedy mi neni jasne jak by mohl phev “lepe” rekuperovat nez ev.
UDA osobně porovnal pocitově rekuperaci u mého IONIQa,
UDA osobně porovnal pocitově rekuperaci u mého IONIQa, když jsem u něj byl a má pro porovnání ještě MiEVa a zpomalení rekuperací je říkal větší u NIRA PHEV díky zpřevodování, které si vozidlo nastaví podle potřeby. Vozidlo tedy rachleji zpomalí. Do baterie nevím kolik teče, bude to asi jak píšete.
Zajimave. Stalo by za to to nejak sofistikovane otestovat.
Je
Zajimave. Stalo by za to to nejak sofistikovane otestovat.
Je pravda, ze vykon motoru se pocita z otacek a krouticiho momentu, takze podrazenim a tedy vytocenim elektromotoru do vyssich otacek muze skutecne podat vetsi vykon v nizkych rychlostech nez u ev, ale otazka je jestli je to baterka schopna pojmout.
Nejsem u pc tak kratce, mameril jsem pres diagnostiku proud
Nejsem u pc tak kratce, mameril jsem pres diagnostiku proud pri rekuperaci kolem 70A coz je na 400V systemu 28kW a to umi pomerne dlouhodobe i velmi nizke rychlosti kolem 20 km/h. A pri teto rychlosti dela 28 kw brutalni zpomaleni, jaky ve meste bezne nepouzijete. Ale pri 130 kdyz je zarazena sestka tak uz je 28 kw malo to staci tak na udrzeni rychlosti z prudkeho kopce. Ale tohle neni pripad toho tranzita to je seriovy hybrid neme prevodovku.
Diky za doplneni.
Tedy ve meste to muze rekuperovat opravdu
Diky za doplneni.
Tedy ve meste to muze rekuperovat opravdu lepe. Ve vetsich rychlostech pak patrne hure.
Otazka je jak pisete, jak se bude chovat ten Transit, navic v kombinaci s jeho vetsi vahou.