Plug-in hybridní dodávky mohou zlepšit ovzduší ve městech, ukázala studie Fordu

Tři měsíce po spuštění ultranízkoemisní zóny v Londýně ukazuje nová studie, že ovzduší ve městech mohou zlepšit užitkové vozy s hybridním elektrickým pohonem, které lze již objednávat.

Dvanáctiměsíční studie s 20 plug-in hybridními dodávkami značky Ford se zúčastnily organizace jako letiště Heathrow, Sky, Speedy Services, Transport for London nebo Vodafone. Ford zahajuje podobné zkoušky v německém Kolíně nad Rýnem a ve španělské Valencii.
foto: Ford

Tři měsíce po spuštění ultranízkoemisní zóny v Londýně jsou k dispozici výsledky rok trvající studie, která naznačuje, že nejpraktičtější a okamžitě dostupnou volbu pro organizace, jež chtějí přispět k čistšímu ovzduší ve městech, představují užitkové vozy s plug-in hybridním (PHEV) pohonem.

Na projekt přispěl grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 133 mil. Kč) ústav Advanced Propulsion Centre, financovaný britskou vládou. Dvacet vozů Ford Transit Custom Plug-in Hybrid najezdilo za 12 měsíců celkem 240 000 km.

Cílem bylo zjistit, zda mohou zúčastněné organizace zajišťovat běžné denní úkoly, k nimž se obvykle využívají užitkové automobily se vznětovými motory, při maximálním možném využívání elektrického pohonu.

Do projektu se zapojily Addison Lee, Autoglass, British Gas, Clancy Plant, DPD, letiště Heathrow, Interserve, Mears Group, Metropolitní policie Londýn, Morrison Utility Services, RNLI, Royal Mail, Speedy Services, Sky, Transport for London a Vodafone.

Celkem 75 % jízd, uskutečněněných během zkoušek v centrálním Londýně, dokázaly vozy absolvovat na bezemisní elektrický pohon. V širším Londýně to bylo 49 %.

To ukazuje, že i bez rozvinuté sítě nabíjecích stanic mohou hybridní dodávky dramaticky snížit objem výfukových emisí produkovaných v městském provozu. Díky tomu, že plug-in hybridní vozy jsou vybaveny také spalovacím motorem, sloužícímu k prodloužení dojezdu, je lze nasazovat i na delší trasy.

Užitkové vozy v Londýně vykonají za typický pracovní den okolo 280 000 jízd, při nichž najezdí v součtu 13 milionů kilometrů. A čísla nadále rostou. Na dodávky připadá 75 procent nákladního provozu v dopravních špičkách, kdy jen centrálním Londýnem projede každou hodinu 7000 lehkých užitkových vozů.

Podobná situace panuje i v dalších evropských městech. Jednou z příčin je rozvoj online nakupování. Úřady po celé Evropě reagují zaváděním přísnějších opatření na regulaci škodlivin v ovzduší, což firmy nutí hledat udržitelné způsoby zajištění dopravní obslužnosti.

Ford již zužitkoval poznatky nasbírané během londýnského testování k optimalizaci modelu Transit Custom Plug-In Hybrid, který se začne prodávat koncem roku 2019.

Na základě testů dostane produkční model výkonnější elektromotor, optimalizované provozní strategie a také upravené displeje, jež řidičům poradí, jak maximalizovat rekuperaci energie.

Další data přinesou podobné programy v německém Kolíně nad Rýnem a ve španělské Valencii. Vedle Transitu Custom Plug-In Hybrid se jich zúčastní také nové Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Tyto dva modely nabízejí plug-in hybridní pohon jako první ve své třídě a na baterii mají standardně osmiletou záruku.

Vyspělá plug-in hybridní hnací soustava umožňuje zcela bezemisní provoz na vzdálenost až 50 kilometrů. Při využití zážehového motoru 1.0 EcoBoost lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 km.

Kompaktní baterii lze nabíjet z běžné 230V zásuvky, a protože je umístěná pod podlahou, neomezuje vnitřní prostor a přepravní kapacitu vozu.

Nedávno Ford oznámil, že v roce 2021 rozšíří nabídku elektrifikovaných užitkových modelů o nový Transit s čistě elektrickým pohonem. Ford je nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Řada Transit si v prvním čtvrtletí 2019 připsala 81 700 prodaných vozů, což odpovídá meziročnímu navýšení o 11,8 %.

tisková zpráva

44 Comments on “Plug-in hybridní dodávky mohou zlepšit ovzduší ve městech, ukázala studie Fordu”

    1. Co by říkali, že to jinak nešlo, že to ale byla chyba,
      Co by říkali, že to jinak nešlo, že to ale byla chyba, sypou si popel na hlavu a teď budou podvádět s elektrickými auty, které mají násobně větší uhlíkovou stopu při výrobě než diesly, které budou vypouštět od nyní čistčí vzduch, než je v okolí 🙂

      https://elektrickevozy.cz/clanky/jak-ekologicke-jsou-elektromobily-mozna-budete-prekvapeni

      https://jakubmarian.com/where-in-europe-is-electric-car-a-good-idea/

      1. Jo jo tady ty „zaručený ekonomicko-eko-vědecký studie“ to
        Jo jo tady ty „zaručený ekonomicko-eko-vědecký studie“ to je vždycky zábavný počtení :))))

        Enough with the ‚Actually, Electric Cars Pollute More‘ Bullshit Already
        https://jalopnik.com/enough-with-the-actually-electric-cars-pollute-more-bu-1834338565?fbclid=IwAR0U_iHXpGcKvYEbiEF1_M0DUGiQpKY9YVs0OjQoXtOmk3PRHqKm9kO_U5Q

        ARE DIESELS CLEANER THAN ELECTRIC CARS?
        https://evannex.com/blogs/news/are-diesels-cleaner-than-evs

        Ifo Institut odhaduje e-auta špatně – a dělá mnoho chyb
        Ifo-Institut rechnet E-Autos schlecht – und macht dabei viele Fehler
        https://www.focus.de/auto/elektroauto/studie-zu-klima-folgen-ifo-institut-rechnet-e-autos-schlecht-und-macht-dabei-viele-fehler_id_10611851.html

        Co Hans-Werner Sinn ve své studii elektrických aut přehlédl
        Was Hans-Werner Sinn bei seiner Elektroauto-Studie übersehen hat
        https://www.wiwo.de/technologie/mobilitaet/ist-das-e-auto-ein-rueckschritt-was-hans-werner-sinn-bei-seiner-elektroauto-studie-uebersehen-hat/24237236.html

  1. off
    The Hidden Subsidy of Fossil Fuels
    A new report says that

    off

    The Hidden Subsidy of Fossil Fuels
    A new report says that the world subsidized fossil fuels by $5.2 trillion in just one year. But that calculation is less tidy than it seems.
    https://www.theatlantic.com/science/archive/2019/05/how-much-does-world-subsidize-oil-coal-and-gas/589000/?fbclid=IwAR17_K2DTSLSUkC9Kg9TaXqq5lXokUAfI1cSSvqnxvSpQTEuNsfOz26qHus

  2. K síti se připojila největší solární elektrárna.
    K síti se připojila největší solární elektrárna. Rekord dlouho nevydrží
    Má maximální výkon 1 177 megawattů (MW), pokrývá plochu zhruba osmi kilometrů čtverečních a najdete na ní přibližně 3,2 milionu jednotlivých panelů. Stavba probíhala zhruba dva roky, na vrcholu procesu na ní pracovalo zhruba 2900 lidí

    Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/nejvetsi-solarni-elektrarna-sae-spojene-arabske-emiraty-nur-abu-zabi.A190710_134009_tec_technika_mla

  3. off
    Kromě toho že Audi s FIA zase slušně řečeno opět

    off
    Kromě toho že Audi s FIA zase slušně řečeno opět vyjebalo s ostatními závodníky a opět si kvůli svému lemplovství vymohlo zrušení etapy na Rallye Bohemia, tak se v přímém přenosu díky zpoždení v programu čučelo na pár elektroaut zatímco se čekalo na rychlostní zkoušku spalováků a komentátor Jiří Zíta s hostem hrají na experty přes energetiku a ekologii a blábolí o komínech :))))

    od 11:34
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/10207469169-svet-motoru/219471291263027-rally-bohemia-mlada-boleslav/

    Na sáhodlouhou žádost nakvašeného diváka o zrušení programu elektroaut odpověděl pořadatel suše NE 😀

  4. Bravo Britové, v tomto jim fandím a obdivuji je.
    Proč

    Bravo Britové, v tomto jim fandím a obdivuji je.
    Proč potřebují v Londýně ULEZ- ultra nízkoemisní zónu ?

    Znečištění ovzduší Londýnské zvyšuje riziko lidí srdečních a plicních onemocnění a astmatu. Každé dítě v Londýně dýchá jedovatý vzduch denně, poškozovat jejich růst plic. Silniční doprava je největším zdrojem emisí škodlivých zdraví v Londýně.

    To je důvod, přijetí opatření na pomoc nebezpečně znečištěného ovzduší a zlepšení veřejného zdraví.

    Přibližně polovina emisí oxidů dusíku (NOx) pochází z dopravy. Přispívají k nelegálním úrovním oxidu dusičitého (NO2) a pevných částic (PM) – znečišťující látky, které tvoří chronická onemocnění horší, zkrátit životnost a vývoj poškození plic.

    U nás v Brně je debilním politikům u zádele co my a naše děti dýcháme. Za paskvil rezidentní parkování utratili 50 miliónů korun, nízko emisní dopravu nezvýhodnili ani o Ň, parkovací místa a nabíjení elektromobilů nevybudovali ani jedno ale zlodějský tunely razí jeden za druhým, občas zavřou nějakýho Švachulu, asi málo odsypával…
    Já bydlím nad Pisáreckým tunelem a okna musím mít zalepený lepící páskou.

        1. Přesně tak, je to porovnání Trabantu s Octávkou a to
          Přesně tak, je to porovnání Trabantu s Octávkou a to doslova, stačí u TM3 otevřít dveře a jediný pohled ukazuje ten obří rozdíl (viz video). Nechápu, že je někdo kvůli dojezdu a pár vychytávkám dát 1.3-1.8 mil. za takové auto, no ale lidi jsou hodně různí, pravda. Kdyby stálo 850 tisíc, je to něco jiného. Mimochodem z videa se dozvíte, že je STEJNÁ cena za měsíční pronájem iPace a TM3 – 611 GBP, zajímavé…

          1. Možná to bude tím, že někdo kupuje Teslí systém se
            Možná to bude tím, že někdo kupuje Teslí systém se vším, co nabízí, jiný chce papírový „náskok díky technice“. Za mně bych bral raději Teslí systém, i když ta dvě auta nejsou porovnatelná, Audi je určitě o min. třídu výše.
            A ta stejná cena za pronájem je asi díky SC a schopnosti s Teslou cestovat, což vyvažuje tu jinou velikost Audi.

  5. off
    Čínský startup s přisprostlým jménem „Seres“ to v

    off
    Čínský startup s přisprostlým jménem „Seres“ to v USA zabalil. Kdo by to byl řekl, že výroba elektroaut není procháka růžovou zahradou? 😀

    https://electrek.co/2019/07/12/seres-electric-car-launch-us-hold/#disqus_thread

    Cestou koupili i statrtup vod zakladatele Tesly Eberharda, ale ten už je teď opustil a zakládá novej startup.

  6. off
    Už i některejm dinosaurům pomalu dochází že vyrobit

    off

    Už i některejm dinosaurům pomalu dochází že vyrobit jen elektroauto nestačí a že jim chybí druhá půlka řešení a tou je intergovaná bezstarostná síť dobíječek. No jo možná se k tomu pomalu dopracují jak se to má dělat.

    Electric Cars Are Difficult To Live With According To Jaguar Boss
    https://insideevs.com/news/359330/jaguar-director-ev-still-not-easy/

  7. Takéto PHEV s pidibaterkou sme vám mohli vyrábať už pred
    Takéto PHEV s pidibaterkou sme vám mohli vyrábať už pred 20 rokmi a dnes by sme vám už dodávali PHEV s 30kWh baterkou s reálnym dojazdom 100km na elektrinu. K tomu by sme vám aj vyrobili čisté BEV dodávky s dojazdom na elektrinu aj 300km aby ste si mali z čoho vyberať a zbytočne sa nedusili v mestách, keďže už dávno vieme koľko kilometrov sa reálne po mestách najazdí aj bez tejto trápnej štúdie.
    Nám ale vôbec nejde o to aby ste sa nedusili, ale aby sme poriadne zarobili, a to sa dá bez veľkej investície iba tak ako sme to robili doteraz.
    S pozdravom, autodinosauri.

    1. Přesně. Je to jen další trik spalovacích prasat. A
      Přesně. Je to jen další trik spalovacích prasat. A pěkně hnusný. Ford jsou stejní šmejdi jako podvodníci z Fauvé. Udělají vše proto, aby ty spalovací popelnice udrželi při životě.
      240.000 km za 12 měsíců u 20 aut vychází na 1.000 km za 1 měsíc na 1 auto, přepočteno na pracovních 21 dní nám vyjde 47,6 km denně!!!
      Tohle zvládne zvětšená dodávka Nissan eNV200 upravená od Voltie https://www.voltia.com/ dokonce 4x, slibuje průměrný dojezd 200 km na 1 nabití https://www.voltia.com/specifications/.
      Takhle jen Ford sprostě okradl britské daňové poplatníky zbytečnou studií o 133 mil. Kč. Hnus velebnosti.

      P.S. Ford zahajuje podobné zkoušky v německém Kolíně nad Rýnem a ve španělské Valencii. Takže na řadě na porážku jsou daňoví poplatníci Německa a Španělska. Hlídejte si peněženky, za chvíli dorazí do ČR.

  8. no to každopádně, dízlprasata bych už do města 2019
    no to každopádně, dízlprasata bych už do města 2019 nepustil, to jim umožňuje pouze neschopná vláda čezký země a uotvírácio na magistrátu 😉

    https://www.irozhlas.cz/ekonomika/temelin-dukovany-vlada-cez-stavba-jaderna-elektrarna-energeticka-spolecnost_1907081618_mpr

    https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/jaderna-energetika/jaderna-energetika-v-ceske-republice/nove-jaderne-zdroje/novy-temelin/proc-nova-jaderna-elektrarna

  9. Ono se to takto nezdá, ale podle „Užitkové vozy v Londýně
    Ono se to takto nezdá, ale podle „Užitkové vozy v Londýně vykonají za typický pracovní den okolo 280 000 jízd, při nichž najezdí v součtu 13 milionů kilometrů.“ to vychází 47 km na jednu jízdu.

    I když, dal jsem onehdá řeč s „PPL“, a on prý najede tak do 150 km denně. Tak to asi fakt sedí.

    1. Tedy pokud je prumer 47km, tak to dnesni (p)hev dodavka neda a
      Tedy pokud je prumer 47km, tak to dnesni (p)hev dodavka neda a vysledkem bude diky startovani studeneho motoru vetsi znecistovani.
      Navic u nas se prave s timto typem aut jezdi jak p.ase, takze by to bylo kontraproduktivni. Mozna by byl jen mensi bo.del z brzd diky (slusne) rekuperaci.

      1. Otazka je jak slusna bude ta rekuperace do (patrne nechlazene)
        Otazka je jak slusna bude ta rekuperace do (patrne nechlazene) baterky o velikosti par kilowathodin.
        Jakym maximalnim vykonem muzete takovou baterku pri rekuperaci nabijet? A o kolik takovy vykon zbrzdi partunove auto?
        Ja se bojim, ze to zadna hitparada nebude.

          1. Myslim, ze to nebude o zarazenem rychlostnim stupni, ale o
            Myslim, ze to nebude o zarazenem rychlostnim stupni, ale o energii, kterou je schopna baterka pojmout. Ta se pak bude rovnat (nebo pujde nejakym koeficientem prepocitat, samozrejme tam budou jeste ztraty) kineticke energii, ktera bude touto rekuperaci autu odebrana, resp. o tolik bude auto zbrzdeno.

            Jestlize vime, ze treba Ioniq zvladne rekuperovat do vzduchem chlazene baterky o kapacite 28kWh kratkodobe maximalnim vykonem 98kW pak je jasne, ze do treba polovicni baterky to pujde pri stejnem C polovicnim vykonem, ale ta dodavka bude patrne o parset kilo tezsi…

            PS: A roli v tom bude hrat urcite i vykon elektromotoru coby generatoru, ktery byva u phev vetsinou take nizsi nez u ev. Tedy mi neni jasne jak by mohl phev “lepe” rekuperovat nez ev.

            1. UDA osobně porovnal pocitově rekuperaci u mého IONIQa,
              UDA osobně porovnal pocitově rekuperaci u mého IONIQa, když jsem u něj byl a má pro porovnání ještě MiEVa a zpomalení rekuperací je říkal větší u NIRA PHEV díky zpřevodování, které si vozidlo nastaví podle potřeby. Vozidlo tedy rachleji zpomalí. Do baterie nevím kolik teče, bude to asi jak píšete.

              1. Zajimave. Stalo by za to to nejak sofistikovane otestovat.
                Je

                Zajimave. Stalo by za to to nejak sofistikovane otestovat.
                Je pravda, ze vykon motoru se pocita z otacek a krouticiho momentu, takze podrazenim a tedy vytocenim elektromotoru do vyssich otacek muze skutecne podat vetsi vykon v nizkych rychlostech nez u ev, ale otazka je jestli je to baterka schopna pojmout.

                1. Nejsem u pc tak kratce, mameril jsem pres diagnostiku proud
                  Nejsem u pc tak kratce, mameril jsem pres diagnostiku proud pri rekuperaci kolem 70A coz je na 400V systemu 28kW a to umi pomerne dlouhodobe i velmi nizke rychlosti kolem 20 km/h. A pri teto rychlosti dela 28 kw brutalni zpomaleni, jaky ve meste bezne nepouzijete. Ale pri 130 kdyz je zarazena sestka tak uz je 28 kw malo to staci tak na udrzeni rychlosti z prudkeho kopce. Ale tohle neni pripad toho tranzita to je seriovy hybrid neme prevodovku.

                2. Diky za doplneni.
                  Tedy ve meste to muze rekuperovat opravdu

                  Diky za doplneni.
                  Tedy ve meste to muze rekuperovat opravdu lepe. Ve vetsich rychlostech pak patrne hure.
                  Otazka je jak pisete, jak se bude chovat ten Transit, navic v kombinaci s jeho vetsi vahou.

Napsat komentář