Toyota Prius páté generace má velmi účinný hybridní systém. To se nedávno potvrdilo v USA, kde vůz ujel trasu z Los Angeles do New Yorku s průměrnou spotřebou 2,52 l/100 km, čímž výrazně vylepšil dosavadní nejlepší výsledek a vysloužil si zápis do Guinnessovy knihy rekordů.
Na trhu je v současnosti pátá generace vozu Toyota Prius, která se vyznačuje výrazným designem s karoserií ve stylu kupé a nejnovějšími hybridními systémy. V USA je Toyota Prius nabízen buď jako plug-in hybrid nebo také s klasickým systémem 2.0 Hybrid.
A právě tento vůz v základní verzi byl použit pro pokus o rekord. Řidičem vozu byl Wayne Gerdes, který se specializuje na dálkové úsporné jízdy. Jeho cesta začala před losangeleskou radnicí a vůz ujel 3211,7 mil (5168,7 km) až na newyorskou radnici.
Po cestě se Toyota Prius potýkal s různorodými podmínkami na silnici i s různým počasím. Vůz vystoupal do nadmořské výšky 2133 metrů a v Mohavské poušti se musel vypořádat s vedrem dosahujícím více než 40 °C. Nad Mexickým zálivem byly pro Prius výzvou velmi silné poryvy větru.
Lepší než homologovaná průměrná spotřeba
Cesta trvala týden a Gerdes na ní dosáhl průměrné spotřeby 93,158 mpg (2,52 l/100 km). Zlepšil tak předchozí rekord o téměř 0,6 l/100 km. Výsledek dosažený na trase ze západu na východ USA je zároveň výrazně lepší než homologovaná průměrná spotřeba paliva pro tento model, která činí 4,1 l/100 km.
„Ne každý dokáže jezdit takto efektivně, ale tento výsledek je ukázkovým příkladem schopností technologie Toyota,“ uvedl Gerdes. Zápis do Guinnessovy knihy rekordů je již 30. oceněním v oboru pro současnou generaci modelu Prius.
Hybridní Prius začal revoluci
Prius je prvním sériově vyráběným hybridním vozem, který způsobil revoluci v automobilovém průmyslu a učinil z Toyoty lídra v oblasti elektrifikace. Dnes automobilka v rámci své vícecestné strategie nabízí různé typy nízkoemisních a bezemisních pohonů, které dávají zákazníkům možnost volby.
Hybridy Toyota jsou k dispozici téměř ve všech segmentech a každá další generace modelu Prius určuje standard pro pohonné ústrojí, které kombinuje elektromotor s účinným spalovacím motorem a dosahuje tak nejnižší možné spotřeby paliva.
Pátá generace Toyota Prius je v Evropě, i na českém trhu, nabízená výhradně jako plug-in hybrid.
zdroj: tisková zpráva
Spotřeba podle WLTP 1,2l./100km.
Zápis do Guinness book za spotřebu 2,52l./100km.
Nemá náhodou ten WLTP cyklus modelovat běžný kombinovaný provoz? Plug-in hybridy jsou z hlediska emisí další “dieselgate” podvod. (A to je mám rád aby bylo jasno, taky jsem jeden jezdil, než jsem přešel na EV.)
Který prius hybrid tj. NE PLUG-IN má spotřebu podle WLTP 1,2l./100km ?
Stále je to dvojnásobek spotřeby energie při zcela běžné, nesoutěžní jízdě s elektromobilem.
Uz zase reklama na Toyotu. Toyota uz toho tolik nakecala a nic z toho neudelali.
Tak to jel asi krokem.
On je to plug-in. Takže jestli tam mají nabíječky po 10 km tak mohl poskakovat mezi nimi. Nikde jsem se v článku nedočetl, že jel jenom na benzin.
Nejednalo se o plug-in, ale o klasický hybrid. hxxps://pressroom.toyota.com/toyota-prius-sets-guinness-world-record-for-highest-mpg-for-a-coast-to-coast-drive/
„V USA je Toyota Prius nabízen buď jako plug-in hybrid nebo také s klasickým systémem 2.0 Hybrid. A právě tento vůz v základní verzi byl použit pro pokus o rekord.“