Toyota představila závoďák, který místo benzínu spaluje vodík

Již brzy se na závodní dráze objeví unikátní sportovní Toyota Corolla Hatchback. Místo benzínu bude spalovat vodík.

Toyota již šest let vyrábí model Toyota Mirai, který pohání vodíkové palivové články. Vůz je vybaven elektromotorem, který získává elektřinu z chemické reakce kyslíku a vodíku. Nový závodní speciál vodík spaluje, podobně jako benzín. Narozdíl od tichého Mirai tak vodíkové Corolle nechybí vibrace nebo řvoucí zvuk výbuchů směsi ve válcích. Ten přitom neprodukuje žádné CO2.

Projev vodíkového motoru je podobný zvuku benzínového agregátu. „Není to tak odlišné od běžných vozidel na benzínový pohon, jak jsem čekal. Kdyby mi to neřekli, myslel bych si, že to je normální motor,“ uvedl závodník Hiroaki Ishiura, který řídil testovací vozidlo.

O nasazení vodíkového spalovacího agregátu v závodech rozhodlo vedení Toyoty až na konci minulého roku. GAZOO Racing připravila vodíkovou verzi tříválce o objemu 1618 cm3, což je objem jednotky G16E-GTS z Toyoty GR Yaris.

Závodní vůz s vodíkovým motorem bude při soutěžích tankovat vodík vyráběný výzkumným centrem Fukushima Hydrogen Energy Research Field. O sériové výrobě Toyota zatím nerozhodla.

tisková zpráva

23 komentářů u “Toyota představila závoďák, který místo benzínu spaluje vodík”

  1. tak proc ne ze, maj od Japonska kazdy rok na vyvoj vodikovych
    tak proc ne ze, maj od Japonska kazdy rok na vyvoj vodikovych pohonu vsimne cca 6 miliard jenu (cca 55 milionu dolaru), tak proc by nestaveli vodikove spalovaky na okruh 😀 mit takove vsimne od vlady tak si k tomu postavim i okruh s komplet vodikovou infrastrukturou a zalozim vlastni sampionat pro vodikove spalovaky

    1. Souhlas, proč ne, jsou to koneckonců jejich peníze, a
      Souhlas, proč ne, jsou to koneckonců jejich peníze, a možná se v dalších desetiletích povede nějaký zásadní „technický průlom“, ale na masové nasazení je současné řešení u osobních aut hlavně ekonomicky nereálné.

      1. Videl jste nekdy reakci H2 a O2? Takovou reakci urcite
        Videl jste nekdy reakci H2 a O2? Takovou reakci urcite nemuzete vyuzit k pohonu pistoveho motoru. U benzinu se pouzivaji regulatory horeni, ktere upravuji oktanove cislo. Horeni smesi H2/O2 by melo oktanove cislo nekde minus 10.000. Takove oktanove cislo samozrejme neexistuje, jen obrazne.
        A motor s h2/o2 by vydrzel tak asi 30 vterin, protoze sila plamene je vetsi nez autogen na rezani ocelovych bloku.

                1. A v případě nafty nebo benzínu ne?
                  A v případě nafty nebo benzínu ne?

                2. asi moc dobre vedej proc je to jen v zavodnim aute, ostatne
                  asi moc dobre vedej proc je to jen v zavodnim aute, ostatne vime jakou zivotnost meli 8 valce BMW upravene na spalovani vodiku, pocitam ze Toyota to ma podobne, a tim ze u zavodaku to nevadi tak mala zivotnost, tak si to proste zkousej

                  nejak to PR okolo vodiku udrzovat musej

Napsat komentář