Toyota otestuje samořídící auto v městském provozu

Automobilka Toyota uvede příští rok v létě do veřejného testování autonomní auto na bázi Lexus LS pod označením P4. 

Testovací vůz s autonomií úrovně 4, při které auto zvládá jízdu zcela samo, bude od července do září nasazený v městském provozu v Tokiu.
foto: Toyota

P4 se objeví v rušné a často ucpané tokijské čtvrti Odaiba. Čtvrť pro testování schopností autonomní technologie Toyoty poskytuje náročné prostředí zahrnující chodce, dopravní provoz, různorodou silniční infrastrukturu a vysoké skleněné budovy.

Program bude otevřen široké veřejnosti, účastníci budou vybráni ze zaregistrovaných zájemců. V souladu s japonskými zákony bude na palubě vozidla vždy přítomen řidič v roli zálohy.

Lexus LS P4
foto: Toyota

„Tím, že jsme si dali tak náročnou výzvu v podobě autonomního provozu ve čtvrti Odaiba, jsme nasadili vysokou laťku, která si od nás žádá rychlé rozšíření schopností naší technologie za krátkou dobu,“ uvedl generální ředitel Toyota Research Institute Gill Pratt.

Testováno v USA

Toyota podrobila platformu P4 testování ve Spojených státech na vlastním uzavřeném testovacím okruhu v Ottawa Lake ve státě Michigan. Na okruhu simulovala ty nejnáročnější infrastrukturní podmínky čtvrti Odaiba a jízdní scénáře, za kterých bude P4 demonstrovat schopnosti autonomní jízdy.

Lexus LS P4

Lexus LS P4
foto: Toyota

Další testování softwaru P4 probíhá na veřejných komunikacích Tokia a kolem výzkumných laboratoří automobilky v Ann Arboru (Michigan) a Los Altos (Kalifornie).

V úrovni 4 už jezdí auta Toyota bez pomoci řidiče

Auto může řídit i člověk, ale není to nutné. Až na výjimky, kterými může být třeba velmi špatné počasí, husté sněžení apod. už auto zvládá všechno samostatně. A umí si poradit i v případě, kdy vyzve člověka k převzetí řízení, ale ten nereaguje. Pak auto samo bezpečně zastaví.

tisková zpráva

9 Comments on “Toyota otestuje samořídící auto v městském provozu”

      1. Ajaj Kuk promluvil. A ty jako reaguješ na co? To se jseš tak
        Ajaj Kuk promluvil. A ty jako reaguješ na co? To se jseš tak hloupoučkej, že si myslíš, že tu někdo vychází z vlastních informací? Tak možná u testů a to ještě jen z určité části.

        Každopádně je zajímavé, že Toyota a ostatní na to potřebují lidary a další věci a Tesla to zvládá s 6ti kamerama…

        1. Tak zatím level 4 nezvládá. A hlavně slibovala přejezd
          Tak zatím level 4 nezvládá. A hlavně slibovala přejezd USA a skutek utek. Mistrem PR v nesplněných termínech je Tesla. Poslední dobou se ale docela zlepšila, to uznávám. Viz továrna v Číně a snad Model Y. Myslím že to zvládne i bez lidaru, je jen otázka kdy. Držím ji palce.

          1. Tesla má v ulicích statisíce aut vybavených autopilotem,
            Tesla má v ulicích statisíce aut vybavených autopilotem, který už odřídil 2 miliardy kilometrů a každý den miliony přibývají, tak se trochu kroť. Toyota má kulové. Jenom říká že bude testovat.

            Tesla má L3. Rozdíl mezi L3, L4 a L5 je jenom v míře spolehlivosti. Pokud Toyota bude pod dohledem testovat L4, tak má vlastně L3, protože L4 dohled nepotřebuje.

            Hlavní rozdíl je v tom, že Tesla na to nepotřebuje Lidary a to je velké mínus pro Toyotu.

Napsat komentář