Toyota nasazuje do závodů hybrid s výkonem 1000 koní

Tým Totoyta Racing zahajuje letošní sezónu světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) závodní premiérou nového modelu TS040 HYBRID o výkonu 1000 k, jenž se divákům tento víkend představí ve vytrvalostním 6h závodu v britském Silverstone.

Toyota jde do nového závodního roku s vylepšeným hybridním závodním vozem TS 040
foto: Toyota

Nový vůz využívající průlomovou hybridní technologii TOYOTA s pohonem všech kol již absolvoval přes 25 000 testovacích kilometrů v rámci přípravy na prvních osm letošních závodů šampionátu WEC, jehož součástí je i slavný podnik 24h Le Mans.

Na okruhu Silverstone se představí vozy TS040 HYBRID s aerodynamickou úpravou zajišťující vysoký přítlak, a tedy lepší záběrové schopnosti, ovšem s nižší maximální rychlostí. Aerodynamický kit pro nižší přítlak (a vyšší rychlost) je již připraven pro ostrý souboj v závodu 24 hodin Le Mans letos v červnu.

Za volantem vozu TS040 HYBRID č. 7 budou usedat Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima, zatímco s vozem č. 8 budou soutěžit Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi.

Tým TOYOTA Racing se závodu na okruhu v Silverstone účastnil dvakrát a v obou případech si dojel pro pódiové umístění. V sezóně 2013 startoval dokonce z prvních dvou pozic na startovním roštu. Skvělým zahájením nové sezóny by bylo dojet si v Silverstone pro vítězství, o což bude tým samozřejmě usilovat.

S ohledem na nové předpisy platné pro sezónu 2014 bude TS040 HYBRID disponovat vyšším výkonem, o který se stará zážehový agregát 3,7 litru o výkonu 520 k společně s hybridní soustavou pohonu nabízející výkon 480 k; oproti předchozímu modelu TS030 HYBRID přitom nový vůz vykazuje o čtvrtinu nižší spotřebu paliva.

Při zpomalování se zapojují motorgenerátory na obou nápravách, čímž vypomáhají klasické brzdové soustavě a současně zpětně získávají energii, která se ukládá do vysokokapacitního kondenzátoru. Naopak při akceleraci se funkce motorgenerátorů obrátí a začnou se chovat jako elektromotory poskytující výkonové posílení.

Oproti předchozím sezónám může TS040 HYBRID rekuperovat a opětně využívat takto získanou energii na libovolném místě závodní trati, a tak tým může moderní technologii strategicky využívat v zájmu maximální hospodárnosti i výkonu.

První příležitost k praktickému vyzkoušení průkopnické technologie dostanou jezdci na Silverstone v pátek během dvou 90min. tréninkových jízd (v 12:55 a 16:55 hodin). Poslední trénink se uskuteční v sobotu (10:00 až 11:00), následuje kvalifikace (13:00) a vlastní 6h závod bude zahájen v neděli ve 13:00h.

tisková zpráva

Napsat komentář