Toyota bZ4X: konečně první elektromobil, dojezd 450 km, fotovoltaická střecha

Toyota oficiálně představila světu svého prvního zástupce řady elektromobilů označovaných bZ, tedy beyond Zero. Je připraven pro sériovou výrobu. Evropská premiéra bZ4X je naplánována na 2. prosince 2021.

Toyota čerpá z bezmála 25 let zkušeností s bateriovými technologiemi pro elektrifikovaná vozidla. Očekává se, že i po 10 letech aktivního používání si baterie zachová 90 % původní kapacity. Předpokládá se desetileté používání nebo nájezd vozidla 240 tisíc km – podle toho, co nastane dříve.

Elektromobil Toyota bZ4X. foto: Toyota

Toyota nabídne nový systém pohonu všech kol, který zprostředkuje špičkovou ovladatelnost a jízdní schopnosti v terénu díky samostatnému elektromotoru pro každou nápravu. Dlouhý rozvor přináší prostornost ve vzdušné pětimístné kabině, jakož i slušný objem zavazadelníku. Při nesklopených zadních sedadlech je pro zavazadla připraveno 452 l.

Interiér elektromobilu Toyota bZ4X. foto: Toyota

Očekávaný dojezd s plně nabitou baterií přesahuje 450 km v závislosti na provedení (přesný údaj bude potvrzen později). bZ4X s pohonem předních kol využívá agilní 150kW elektromotor. Jednotka s maximem výkonu 150 kW a točivým momentem 265 Nm udílí vozu zrychlení z místa na 100 km/h za 8,4 sekundy a umožňuje rozjet se až na 160 km/h.

Provedení s pohonem všech kol disponuje maximálním výkonem 162 kW a točivým momentem 336 Nm, nejvyšší rychlost je stejná, zatímco zrychlení na 100 km/h činí 7,7 sekundy. Systém dále nabízí jízdní režim ‚jediného pedálu‘ s intenzivnější rekuperací energie při brzdění a možností zrychlovat a zpomalovat prostřednictvím samotného akceleračního pedálu.

Prapodivná kaplička elektromobilu Toyota bZ4X. foto: Toyota

Model bZ4X též nabídne řadu vyspělých technologických prvků včetně střechy s fotovoltaickými panely na podporu dobíjení baterie během jízdy i po zaparkování, a také třetí generaci systému Toyota Safety Sense s novými nebo vylepšenými prvky aktivní bezpečnosti a asistenty na podporu řízení.

zdroj: tisková zpráva

8 komentářů u “Toyota bZ4X: konečně první elektromobil, dojezd 450 km, fotovoltaická střecha”

        1. pro podminky CR je to dle me totalni nesmysl, a za cenu te fotovoltaicke auto strechy pujde poridit neco jako 2-4 nejake 300Wp panely a treba 5kWh baterka s OffGrid all-in menicem, takze kdys si tohle da nekdo na pristresek kde treba ten Ioniq5 parkuje, tak mu to rocne vyrobi 10x tolik elektriny nez ta striska na aute

          a ted fakticky, kdo ma elektromobil typu Ioniq5 a nema garaz nebo pristresek, a zaroven parkuje nekde kde mu na auto muze svitit slunicko? takovejch lidi bude pocitam v CR tolik, ze i truhlar v duchodu by ty lidi spocitakl na prstech jedne ruky 😀

          chapu to nekde v kalifornii nebo Australii kde slunce pere fakt vyzivne od rana do vecera, ale v CR podle me nesmysl

Napsat komentář