Toyota oficiálně představila světu svého prvního zástupce řady elektromobilů označovaných bZ, tedy beyond Zero. Je připraven pro sériovou výrobu. Evropská premiéra bZ4X je naplánována na 2. prosince 2021.
Toyota čerpá z bezmála 25 let zkušeností s bateriovými technologiemi pro elektrifikovaná vozidla. Očekává se, že i po 10 letech aktivního používání si baterie zachová 90 % původní kapacity. Předpokládá se desetileté používání nebo nájezd vozidla 240 tisíc km – podle toho, co nastane dříve.
Toyota nabídne nový systém pohonu všech kol, který zprostředkuje špičkovou ovladatelnost a jízdní schopnosti v terénu díky samostatnému elektromotoru pro každou nápravu. Dlouhý rozvor přináší prostornost ve vzdušné pětimístné kabině, jakož i slušný objem zavazadelníku. Při nesklopených zadních sedadlech je pro zavazadla připraveno 452 l.
Očekávaný dojezd s plně nabitou baterií přesahuje 450 km v závislosti na provedení (přesný údaj bude potvrzen později). bZ4X s pohonem předních kol využívá agilní 150kW elektromotor. Jednotka s maximem výkonu 150 kW a točivým momentem 265 Nm udílí vozu zrychlení z místa na 100 km/h za 8,4 sekundy a umožňuje rozjet se až na 160 km/h.
Provedení s pohonem všech kol disponuje maximálním výkonem 162 kW a točivým momentem 336 Nm, nejvyšší rychlost je stejná, zatímco zrychlení na 100 km/h činí 7,7 sekundy. Systém dále nabízí jízdní režim ‚jediného pedálu‘ s intenzivnější rekuperací energie při brzdění a možností zrychlovat a zpomalovat prostřednictvím samotného akceleračního pedálu.
Model bZ4X též nabídne řadu vyspělých technologických prvků včetně střechy s fotovoltaickými panely na podporu dobíjení baterie během jízdy i po zaparkování, a také třetí generaci systému Toyota Safety Sense s novými nebo vylepšenými prvky aktivní bezpečnosti a asistenty na podporu řízení.
zdroj: tisková zpráva
Už ten příšerný název napovídá, že prodejní trhák to nebude. Marketingový fail. Počítám, že to auto bude podobně žíznivé jako Volvo 40 recharge. Interiér a všemožné hrany osloví leda Japonce.
nebejt v nadpisu ze je to Toyota, tak bych si myslel ze je to nejaky facelift Hyundai Kona 😀
Kona je zaoblená, jak vně, tak uvnitř. Hrany a prolisy všude možně jsou typické pro toyotu.
Jaký je výkon těch solárních panelů?
pro podminky CR zcela jiste bezvyznamny, a tedy investice do te fotovoltaicke strechy se asi nikdyy nezaplati
Solární panely bude nabízet i Ioniq 5 a i ten německý Sion, teda pokud přijde na trh. A chlubí se, že to nabije za rok přes tisíc km a jaké je to super…
pro podminky CR je to dle me totalni nesmysl, a za cenu te fotovoltaicke auto strechy pujde poridit neco jako 2-4 nejake 300Wp panely a treba 5kWh baterka s OffGrid all-in menicem, takze kdys si tohle da nekdo na pristresek kde treba ten Ioniq5 parkuje, tak mu to rocne vyrobi 10x tolik elektriny nez ta striska na aute
a ted fakticky, kdo ma elektromobil typu Ioniq5 a nema garaz nebo pristresek, a zaroven parkuje nekde kde mu na auto muze svitit slunicko? takovejch lidi bude pocitam v CR tolik, ze i truhlar v duchodu by ty lidi spocitakl na prstech jedne ruky 😀
chapu to nekde v kalifornii nebo Australii kde slunce pere fakt vyzivne od rana do vecera, ale v CR podle me nesmysl
Odhadoval bych tak 250Wp (cca 1,5m2). Takže v létě by to mohlo utáhnout klimatizaci. Výhodné též při popojíždění v koloně. Určitý význam by to tedy mít mohlo.