Japonské společnosti Toyota, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího hnoje a potravinového odpadu.
Samotné zařízení dodá Mitsubishi Kakoki. Toyota a Toyota Tsusho budou spolupracovat na vytvoření systému pro kompresi, skladování a přepravu bioplynu a vodíku a také na operačním systému. Všechny tři firmy budou také řešit optimalizaci návrhu pro místní podmínky.
SOUVISEJÍCÍ: Toyota bude mít v městě budoucnosti i molekulární stravu
Toyota a Mitsubishi chtějí využívat japonské technologie související s vodíkem k podpoře čisté energie přizpůsobené každé zemi a regionu. Budou proto spolupracovat i s různými dalšími zúčastněnými stranami, aby dosáhly uhlíkové neutrality.
Toyota je na poli vodíkové mobility a energetiky velmi aktivní. Vedle prvního sériového vodíkového vozu Toyota Mirai se účastní projektů na vývoj vodíkových nákladních aut, vlaků či lodí. Podílí se také na projektech výroby a distribuce vodíku a testuje jeho využití v rámci experimentálního města Wowen City.
zdroj: tisková zpráva
To můžou rovnou prdět do nádrže. V prdech je taky vodík. :)))
tojotu už néé 🙃
Vidím několik problémů s vodíkem:
1) V současné době pro jeho výrobu není přebytečná energie. V současnosti stále běží uhelky a plynovky i v době, kdy nejvíc svítí a fouká. Na tom se následujích minimálně 5 let nic nezmění. Lidi si navíc pořizují FVE s baterkami, takže tím se přetoky snižují.
2) Drahé elektrolyzéry, které aby se vyplatily tak musí mít co nejvyšší vytížení. Rok má celkem 8760 hodin a pro 1000 hodin se elektrolyzér nevyplatí ani kdyby v tuto dobu bral energii zadarmo.
3) Śpatná skladovatelnost vodíku, možnost výbuchu, nádrž v autě je těžká – váží cca 100 kg.
Kuřecí hnůj – to je zase drůbeží nápad…
Konzumace masa, respektive živočišná výroba má katastrofální dopady na životní prostředí, horší než průmysl, energetika, doprava….
Úkolem lidstva -pokud nechceme být posledníma generacema- je opustit konzumaci masa, nebo aspoň maso vyrábět efektivně= v bioreaktoru…
To by mě zajímalo, kde třeba za 100 let vemou slepičák 😃
Když se chtějí zabývat hovnem, ať je to opičí trus. Toho bude vždycky nasráno 😁
Spíš lidský hovno. Lidí je jak nasráno.
😉
Methan se rozpada pri teplote 750 stupnu Celsia na H2 a C. Je to stejny proces jakym se mel vyrabet tzv. sedy vodik z russackeho zemniho plynu. Nic noveho pod sluncem.
Kdyby radeji postavili palivovy clanek na methan, bylo by to efektivnejsi.
methanove clanky jsou moc levne a umi je kvalitni udelat kdejaky jouda nekde v garazi, na tom by nevydelali 😀
Hlavní důvod je, že metanový palivový článek produkuje CO2.
CH4 +O2 = H2O + CO2.
to je smutne, tolik driny pro par set kilo vodiku