Počínaje tímto týdnem rozšiřuje japonská automobilka Honda v České republice nabídku o nový hybridní model – Honda Jazz Hybrid. Zaujmout chce zejména svým variabilním interiérem, jízdními vlastnostmi a příznivou cenou. Naše redakce už měla možnost podrobit horkou novinku krátkému testu a nedopadl špatně!
Na první pohled vypadá nový Jazz jako docela malinké autíčko. Zdání však klame. Využití vnitřního prostoru je totiž dobře řešené, takže se dá bez problému označit za rodinné MPV, i když s přívlastkem „mini“.
Hybridní technologii převzal Jazz od svých předchůdců Insightu a CR-Z. Právě kompaktní rozměry systému Honda IMA umožnily u tohoto vozu segmentu B zachování flexibilních sedadel „Magic seats“ a 300 l prostoru pro zavazadla. Zda se do auta vtěsnají tři horská kola na stojato bez nutnosti demontáže, jak praví propagační materiály, zjistíme až v plnohodnotném testu.
Detaily pohonu jsou stejné jako u výše zmíněných příbuzných modelů. Benzínová třináctistovka disponující maximálním výkonem 65 kW je doplněna o ultra-tenký 10kW elektromotor. Přínos minimalistického elektromotoru tkví hlavně v jeho vysokém točivém momentu 78 Nm, který citelně pomůže při rozjezdech a předjížděcích manévrech.
Jízdní vlastnosti hybridního Jazzu jsou nadprůměrné. Na zimou rozbitých silnicích nerozhodila podvozek jediná nerovnost. V zatáčkách drželo auto jako přikované bez zbytečných náklonů. Za kompromis mezi komfortem a stabilitou si zaslouží Honda jedničku.
Ovládání opět nápadně připomíná Insight či CR-Z. Systém Eco Assist měnící barvu podsvícení dle stylu jízdy zůstal na svém místě, stejně jako sbírání kytiček a tlačítko Econ. Některé funkce se však dočkaly dalších vylepšení. Systém Econ by měl nyní ještě lépe optimalizovat spotřebu. Objevila se také nová kontrolka „EV“, která indikuje provoz čistě na elektřinu. Výhradně elektrický pohon nelze vynutit, na rovince se však podařilo jet s nulovými emisemi bez problémů.
Kde Honda vytasila na konkurenci skutečně těžký kalibr, je cenová politika. Jazz Hybrid se totiž stal nejlevnějším hybridem na našem trhu. Navýšení oproti obdobně vybavené a srovnatelně výkonné konvenční verzi s automatickou CVT převodovkou je jen pár desítek tisíc. Slušně vybavený hybrid se dá pořídit již za 429.000 Kč a může tak konkurovat menším dieselům.
Během krátkého seznámení s vozem jsme měli možnost projet pouze 60km trasu. Na závěry ohledně spotřeby je tedy brzy, první výsledky však vyznívají vcelku pozitivně. Papírových 4,5 litru na sto kilometrů kombinovaně jsme atakovali spíše zespodu.
Nechme se tedy překvapit, jak dopadne hybridní Jazz v rozsáhlém testu plánovaném na druhou polovinu května.
Myslím si,že tohle auto je
Myslím si,že tohle auto je super.Dokáže jet po městě do 60km za 2 litry.A cena je solidní.Pokud by lidé uvažovali trochu jinak a přestaly jezdit v 3.litrových OFF road po městě,tak by bylo na světě lépe a hlavně čistší vzduch.Jenže většina zbohatlíků nekoupí manželce Hondu Jazz hybrid,ale právě BMW X5 atp.Takže kde je problém? problém je v lidském mozku! Auto má sloužit k dopravě z bodu A do bodu B s co nejnižší spotřebou a co nejméně smradu.
Problém JE v ľudskom
Problém JE v ľudskom mozgu, ale nie preto, aké auto si kto kúpi, ale preto, že už DÁVNO sa výroba automobilov neorientovala na ekologicky nezávadné – obnoviteľné zdroje…
Celkom nerozumiem tomuto
Celkom nerozumiem tomuto nahananiu sa za hybridnou technologiou. 4,5l mi nepride ako ekonomicky ci ekologicky argument.
S lahkou nohou na svojej Corse 1.3CDTI dam s prehladom 4,1l.
Mozno mi to niekto vysvetli…
to je diesel, ale pravda ze
to je diesel, ale pravda ze ked ju porovname aj s benzinovym autom Renault Thalia 1.2 16V po 14500 km priemerna spotreba 5.44 (realne udaje) cenu v CZ si zistite a potom si vypocitajte navratnost 🙂
Nie vsetci maju lahke nohy.
Nie vsetci maju lahke nohy.
S ľahkou nohou na plyne sa
S ľahkou nohou na plyne sa dá ísť s Priusom v meste za 0l. A ak porovnáme emisie, tak hybridy jednoznaćne vyhrávajú.
prevadzka cisto na elektrinu
prevadzka cisto na elektrinu je dost neekonomicka kedze ju brzdia odpory spalovacieho motora aj ked je prisposobeny na „uzatvorenie ventilov“ cize straty pumpovanim vzduchu (ako pri klasickom motore) odpadaju aj tak by som vyhlasenie ze to moze fungovat ako full hybrid povazoval sa dost odvazne
Ano, je to sporné a už se
Ano, je to sporné a už se těším na plnohodnotný test. Možná bychom se prozatím mohli shodnout na kategorii „takmer full-hybrid“ :o)
Já myslel, že to bude mild
Já myslel, že to bude mild hybrid?
Sice systém nedosahuje při
Sice systém nedosahuje při provozu na elektřinu takových výsledků jako ten od konkurenční Toyoty, ale dá se považovat za full hybrid – k pohonu může sloužit dočasně pouze elektromotor.
Opravdu může? Mě to tedy
Opravdu může? Mě to tedy připadá spíš jako další past na dotace.
Past na dotace? Jak to
Past na dotace? Jak to myslíte?
V rámci plnohodnotného testu se samozřejmě na tuto problematiku zaměříme.