Tesla v Kalifornii otevřela největší Supercharger na světě

Zhruba v polovině cesty mezi San Franciskem a Los Angeles byla aktuálně otevřena největší nabíjecí stanice Tesla Supercharger.

Síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger patří mezi jednu z hlavních konkurenčních výhod americké značky.
foto: Tesla

Nový Tesla Supercharger je prozatím vybaven 56 nabíjecími stojany v3, které zvládají nejnovější elektromobily Tesla Model 3 a Tesla Model Y nabíjet výkonem až 250 kW. Připraveno je místo na zhruba desítku dalších stojanů.

Nabíjecí stanice se nachází ve městě Firebaugh. Lokace i čas otevření nejsou náhodné. Los Angeles a San Francisko jsou pro Teslu bez debat dva největší trhy. Navíc právě v této oblasti se v době svátků u Superchargerů tvořily fronty.

Nová nabíjecí stanice tedy svátečně přetížené síti výrazně uleví. Navíc to z videí z místa vypadá, že ke stávajících 56 by zhruba 10 stojanů ještě mohlo přibýt.

Samotná stanice je zastřešena střechou ze solárních panelů. Přes ulici se nachází restaurace a občerstvení. Dosud největší nabíječka Tesla Supecharger měla 50 stojanů a nacházela se v Číně.

72 Comments on “Tesla v Kalifornii otevřela největší Supercharger na světě”

    1. GF3 Šanghajole 2.halu na 200káček TMY údajně jen pro
      GF3 Šanghajole 2.halu na 200káček TMY údajně jen pro místní trh ale věřme ji že ;))
      GF4 Berlin jen na woko TMY a ještě podle toho kolik evropana podojí když je ta sarskrize a lidi nenosej jak fčíně…
      GF5 Texas na hranatý vobludy do kerejch zatím nemá baterky ani homologaci ale třeba to čínskej komouš ještě voplastuje kdo ví třeba se ted ífonoj mlaskoj rozvítí jak naložit s těma čerstvě podrbanejma 5 mijijardama 😉 PS: něco by mohl narvat do ventylátorů přeci jenom byly to státní prachy nadluh narvaný do akcijí… ;))

      https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/

      ale budme pragmatici fronta na banány je prostě fronta na banány ;))

      https://www.youtube.com/watch?v=a1uFudf37JU

      1. Za stejnou dobu ti děda Bezoušek natočí palivo na 30
        Za stejnou dobu ti děda Bezoušek natočí palivo na 30 tisíc km u jednoho stojanu, 60 tisíc u dvou.

        Takže jestli to nenabíjí pořád stejně, jako že oba víme že ne, tak tento výkřik pokroku na Bezouškovu 50 let starou orezlou pumpu nemá.

        To je tragédie….

        1. Uplne chapu ze se ti to zda jako tragedie. Zrovna jako ty, se
          Uplne chapu ze se ti to zda jako tragedie. Zrovna jako ty, se me uz 10 let dokola pta kamarad, jak rychle dokazu z iPhonu vyvolat fotky, ze jeho polaroid to zvladne za par vterin. Snazim se mu to vzdycky vysvetlit, ale von se jen smeje a smeje. Oba mate neco spolecneho. Je take mentalne zaostaly. Muzu vas zkontaktovat, muzete se nam pak smat spolecne. Ty ho budes vozit po vesnici se strasne rychle natankovanym barelem nafty v kufru a on te u toho muze strasne rychle fotit. Co rikas?

          1. Vidím, že se v problematice fotografie moc neorientujete,
            Vidím, že se v problematice fotografie moc neorientujete, tedy dovolte, abych vás poučil.
            Přes všechny prognózny je photo tisk rostoucí business, click&print řešení na rozdíl od kompakt foťáků nehynou a takový Instax je naprostý prodejní trhák.

            A přestože se jako poloprofesionál chechtám při pohledu na kvalitu těch čtverečků, tak na lednici nejsou moje vysoce kvalitní printouty, ale právě tyhle čtverečky. A o tom to je.

            Papírová fotka je hmotná věc a lidi mají hmotnou formu rádi. Čtečky nezabily knihy. Digitály nezabily papírové fotky.

                1. Veterani jsou hezka podivana a clovek zasne, jak s tim mohli
                  Veterani jsou hezka podivana a clovek zasne, jak s tim mohli drive jezdit.

                2. jezdilo a jezdí se s tím úplně v pohodě, když sednete do
                  jezdilo a jezdí se s tím úplně v pohodě, když sednete do dobrého veterána, tak by jste se divil, jak malý pokrok jsou dnešní auta a jak to mohlo být jednoduché, aby to stejně dobře fungovalo…největší slabina jsou obecně brzdy, ne konstrukcí, ale velikostí aktivních ploch.
                  Naopak je to úžasný řidičský a strojařský zážitek.. a pro děti skvělá motivace, aby se v budoucnu věnovaly technice

                  a je to výborný filtr řidičů a držičů volantů…držič volantu s tím samozřejmě jezdit neumí a nemůže

        2. Kdyz uz jste si nebehl s tim dedou Bezouskem, tak si tu hru
          Kdyz uz jste si nebehl s tim dedou Bezouskem, tak si tu hru tedy zahrajme.

          1) 60tis. litru za hodinu? A na kolik, ze litru paliva ma deda bezousek vlastne nadrze? Resp. kolik maximalne ve skutecnosti natankuje aut nez mu to palivo dojde a bude se cekat na cisternu?

          2) Kolik, ze paliva natankujete az prijedete v noci a deda Bezousek bude spat?

          3) Kolik kilometru ujedete po natankovani u dedy Bezouska nez se vam zku.vi vstriky, protoze deda Bezousek pancuje naftu? Ne vazne v tehle tragikomedii uz hrat nechci.

          1. Máte recht, srovnejme to třeba s běžným MOLem
            Máte recht, srovnejme to třeba s běžným MOLem 24/7.

            Takže to máme 8 stojanů krát 72 litrů za minutu nafty krát 1440 minut za den děleno 5,5 litru na 100 km průměrné spotřeby osobáku a voilá … MOL za den doplní palivo vozidlům na 15 milionů kilometrů.

            Proti tomu není dobíjecí stanice Tesly ani směšná, je naprosté nic, smítko prachu…

            Jo mimochodem, pokud by tam bylo těch stojanů 56, jako u Tesly, tak to je hodně přes 100 milionů kilometrů. 😀 😀 😀

            PS: Palivo doplněno do osobáku za 40 sekund. Heč 😛

            1. Už jsi viděl pumpu s 56 stojanama? Jaké jsou náklady na
              Už jsi viděl pumpu s 56 stojanama? Jaké jsou náklady na výstavbu a provoz benzinové pumpy ve srovnání se Superchargerem? Bude ta pumpa mít 24/7 provoz někde na malém městě stejně jako můžou být nabíječky?

              Mimochodem, já když přijedu na chalupu v pátek večer, tak mám smůlu, protože pumpa je zavřená.

              1. Psal jsem kdyby, tedy podmiňovací způsob, čistě pro
                Psal jsem kdyby, tedy podmiňovací způsob, čistě pro srovnání.

                Ale odpověď na vaše otázky – náklady na Supercharger jsou samozřejmě mnohem vyšší. Poměrově zdaleka největší položka je totiž pozemek a nutnost větší plochy pro obsluhu stejného množství klientů to u nabíječek brutálně prodražuje.

                Na benzinku vám stačí cca 3000 m2 včetně pojezdových ploch, přičemž dobře umístěná pumpa s cenovou politikou postavenou na objemu jako je třeba Tank Ono odbaví jednoho zákazníka každé 2 minuty.

                Takže zainvestujete do něčeho, co vám pak na 1m2 odbaví jednoho klienta denně. Teď si to zkuste spočítat pro Superchager – tam to bude vycházet možná o dva řády hůře.

                Investice do nabíjecích stanic budovaných na lukrativních místech se prostě němůže vrátit. Náklady a pozemky jsou důvod, proč se nabíječky budují v podivných místech, jako jsou průmyslové zóny apod.

                1. Kolik stoji obsluha, ruzne revize, cisteni nadrzi atd?
                  Kolik stoji obsluha, ruzne revize, cisteni nadrzi atd?

                2. Obsluha má lehce nadminimální mzdu a rozhodnutí provozovat
                  Obsluha má lehce nadminimální mzdu a rozhodnutí provozovat čerpačku s oblohou je čistě na vás. Nic vám nebrání to mít bezobslužně. Čištění nestojí v podstatě nic. Vybavení čtyřstojanové stanice jsou jednotky set tisíc.

                  Pozemek. To je alfa omega všeho.

                3. Udelal jste dobre, ze jste o vlastnictvi benzinky jen
                  Udelal jste dobre, ze jste o vlastnictvi benzinky jen uvazoval. Takove predstavy ma mnoho zkrachovalych amateru.

                4. To víš že jo, přesně na tvoji radu jsem čekal 😀
                  To víš že jo, přesně na tvoji radu jsem čekal 😀

                5. Jasně, investice do čistějšího ovzduší se nevyplatí.
                  Jasně, investice do čistějšího ovzduší se nevyplatí. Bohužel. Mohu se zeptat runnere, Vy dýcháte jiný vzduch než já, že tak fandíte spalování ropy?

                6. Otázka stojí jinak. Mám já jako investor provést
                  Otázka stojí jinak. Mám já jako investor provést nerentabilní investici, abyste vy mohl mít dojem, že dýcháte čistší vzduch?
                  Na to zapomeňte.
                  A odpověď na vaši otázku zní ano – je dost pravděpodobné, že dýchám jiný vzduch, jím jiné jídlo a mám jinou zdravotní péči, než vy. Život není rovnostářský.

                7. Rozhodně nejsem pro rovnostářství, to by pak mnozí
                  Rozhodně nejsem pro rovnostářství, to by pak mnozí užívali koláčů bez práce ( nebo z práce těch pilnějších). Ovšem aby se považovali za elitu ti, kteří byli kdysi pilní, ale rychle zjistili, že dojení státu nese víc jak regulérní podnikání, to zase ne. A když už v tomhle státě jsou „elita“, měli by mít alespoň tolik soudnosti, aby nenechali ovečky padat na hubu, stát tunelovat až do zhroucení a zaprodání podivným režimům…. To nesvědčí o jejich vysoké inteligenci. Klasickou ukázkou ( z branže Hybridu) je nezájem o stav dopravní infrastruktury, protože oni přece jezdí v SUV, Hummeru, vrtulníku… jednoho dne budou ještě bohatší, ale na cestu ze svého zámečku na ten od známých, budou muset už poříditt BVP či vznášeďlo. Opravdu mne netěší, že jedněm nevadí a druzí nechápou pomalý posun ČR z Evropy směr Mexiko apod.

                1. Copak jsem psal ze se chci vratit do minuleho tisicileti?
                  Copak jsem psal ze se chci vratit do minuleho tisicileti?

                2. Teším se až se znova rozšíří na moři plachetnice,
                  Teším se až se znova rozšíří na moři plachetnice, jestli to označíte za bezemisní pokrok nebo návrat před rok 1850…a plachetnice jsou krásně elegantní…už celých 300 let

                3. Plachetnice je nejpomalejsi zpusob jak se nepohodlne dostat s
                  Plachetnice je nejpomalejsi zpusob jak se nepohodlne dostat s velkou namahou z bodu A do bodu Z s mezibody B, C, D, E,….Y.
                  Presto plachteni miluji a mam kapitansky patent na vsechny velikosti a vsechny namorni oblasti pro sportovni ucely.
                  Jako pomocny pohon pro komercni lode vitr vitam.

                4. Zapomněl jste na drobnost 😉 – plachetnice je nejčistší
                  Zapomněl jste na drobnost 😉 – plachetnice je nejčistší způsob…stačí „kus hadru, klacek a kousek provázku a máte pohon“

                5. Zahrnul jsem to do meho komentu, ze vitr vitam. Ale mate
                  Zahrnul jsem to do meho komentu, ze vitr vitam. Ale mate pravdu, je dobre zduraznit, ze vitr ma obrovsky potencial nahradit spinavy mazut jako bezemisni energie.

                6. Přesně tak…pořád jsem ještě poněkud rozmrzelý z
                  Přesně tak…pořád jsem ještě poněkud rozmrzelý z Dánska, kde krásná městečka, docela dost BEV – výborné pokrytí nabíjecíma stanice (až to tak bude u nás, tak má BEV šanci na přirozené rozšíření), ale po celém mořském obzoru kontejnerové lodě, co stojí a dny a dny klapou a čekají frontu na přístav několik set km daleko.
                  PS: i veteránismus byl v Dánsku na slušné úrovni 🙂

                7. Plachetnice jsou pomalé. Např. opravdu rychlá a „moderní“
                  Plachetnice jsou pomalé. Např. opravdu rychlá a „moderní“ plachetnice Cutty Sark má zaznamenaný rekord :
                  The maximum logged speed for Cutty Sark was 17.5 knots (32.4 km/h; 20.1 mph), Her greatest recorded distance in noon to noon sights was 363 nautical miles (672 km; 418 mi) averaging 15 knots (28 km/h; 17 mph).

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Cutty_Sark#Performance

                  Kontejnerové lodě jezdí 22-24 uzlů/h víceméně nezávisle na počasí.

              1. Zřejmě nikomu v ČR netryská na pozemku ropa 🙂 A ani
                Zřejmě nikomu v ČR netryská na pozemku ropa 🙂 A ani nemusí, stačí se na 5 minut zastavit na benzince někde na trase a mám „nabito“. Na cestě je vám váš kabel k ničemu.

                Každý pohon je k něčemu vhodnější než jiný pohon a fanatické zastávaní se jednoho svědčí jen o hlouposti.

                1. Po ceste je spousta vhodnych kabelu, ze kterych muzu, ale
                  Po ceste je spousta vhodnych kabelu, ze kterych muzu, ale casto nemusim nabijet, protoze velmi casto mi staci energie z domaciho kabelu.
                  Skoda ze nemuzu o vas prohlasit s takovou jistotou, jako vy se vyjadrujete o me, ze jste bystry clovek, protoze obhajujete zamorovani atmosfery jedovatymi latkami.

                2. Obhajuji rozum pred fanatismem. To, co je vhodné pro vás,
                  Obhajuji rozum pred fanatismem. To, co je vhodné pro vás, nemusí být vhodné pro všechny. A jak vidět na silnicích, ani není. Tak tady pořád necpěte ten váš elektromobil za každou cenu, působíte pak spíš směšně.

        1. V praxi to bude ještě horší, protože u čerpání PHM
          V praxi to bude ještě horší, protože u čerpání PHM bude velký poměr časového prostoje příjezd vozu, vystoupení, otevření nádrze, čerpání, zavření nádrže zaplacení,toaleta a ojedzd, příjezd dalšího vozu.

          Myslím že čerpadlo pojede tak max 10% čistého času i když by bylo u dědy nekonečná fronta.

          Kdežto u EV bude poměr opačný.

              1. na druhou stranu, když jedu kolem nabíječky, další 20-30
                na druhou stranu, když jedu kolem nabíječky, další 20-30 km není, dva dobíjí a třetí stojí, protože má dva porty, tak se stojí déle…a už vůbec nemluvím o tom, že když přijedu k lyžařskému středisku a půl roku tam nabíječka nešla a teď možná šla, ale zase zavřeli parkoviště a další je buď za čárou, kam se teď nesmí, nebo 20 km daleko, tak je to taky na vzteknutí se..

                mimochodem náš větší prcek vydedukoval k čemu jsou ty elektrokoloběžky xiaomi redmi atd…tvrdí, že to je pro to, aby si člověk mohl dojet od auta a pro auto nabíječce.

                1. Je to ten permanentni krikloun?
                  Je to ten permanentni krikloun?

                2. Však jo, já si taky vozím v kufru skládací elektrokolo na
                  Však jo, já si taky vozím v kufru skládací elektrokolo na výlety kolem nabíječky. Ty elektrokoloběžky budou brzo povinná výbava spalováků aby lidi mohli dojet domů z odstavného parkoviště za městem. Jenom nevím jestli u pětimístného auta bude nutno vozit pět koloběžek.

                1. Jednu takovou benzinku znam. Zastavi tam asi 5 aut denne.
                  Jednu takovou benzinku znam. Zastavi tam asi 5 aut denne. Docela daleko od vasich propoctu.

                2. Počkám, až vám dojde, proč je dneska na pumpách obchod s
                  Počkám, až vám dojde, proč je dneska na pumpách obchod s obsluhou.

                3. V nedeli se tam proda vic chlastu nez benzinu.
                  V nedeli se tam proda vic chlastu nez benzinu.

                4. To je taky děsný, to jsem nepochopil, že češi nevydrží
                  To je taky děsný, to jsem nepochopil, že češi nevydrží den bez nakupování chlastu

                5. Ze lidi chlastaji o 106 jsem uz davno pochopil. Ale nemuzu
                  Ze lidi chlastaji o 106 jsem uz davno pochopil. Ale nemuzu pochopit, ze spousta lidi nedovede planovat dele nez par hodin. Neni divu, ze se pak prosadi v politice takovy smejdi jako dnesni vlada a posluhovaci, kdyz znacna cast nevi co svym volebnim listek zapricini. Leda ze by se chteli pomstit, aby to tem uspesnym pekne zavarili. Kdyby meli alespon naznak racionalniho mysleni, koupili by si ten chlast uz behem tydne za mene penez v samoobsluze. Tech 30% se ukazuje ve vsech smerech jako luza.

                6. A není to náhodou stejných 30%, kteří kupují ojetá auta
                  A není to náhodou stejných 30%, kteří kupují ojetá auta a které potřebujete naučit kupovat ojeté elektromobily?

                7. Tak som si predstavil ako deda Bezoušek celý den obsluhuje
                  Tak som si predstavil ako deda Bezoušek celý den obsluhuje bezobslužný tankovací automat na vesnici a točí tam tu naftu o 106 :-DDD
                  S vami sa tu človek nenudí :))) Ale obdivujem ako sa snažíte obhajovať každú somarinu, ktorú sem napíšete. Ja by som na to nervy, čas ani chuť nemal. Jednoducho by som si priznal chybu a hotovo. Ale tak každý sme iný.

Napsat komentář