Tesla už nainstalovala 100 000 Powerwallů, nestačí je vyrábět

S tím, jak byly v Kalifornii zavedeny dotace na nákup domácích baterií, poptávka po Tesla Powerwall rapidně vzrostla. Elon Musk slibuje, že navýší výrobu.

Domácí bateriový systém Tesla Powerwall 2 (dvojka je hranatá, zatímco jednička byla zaoblená). Aktuálně se objevily spekulace, že na nadcházejícím Tesla Battery Day 22. září bude oznámen Powerwall 3.
foto: Tesla

Sehnat dnes v , natož ve zbytku světa, domácí baterii Tesla Powerwall, je velmi obtížný úkol. Už v dubnu Tesla oznámila, že nainstalovala 100 000. Powerwall.

Kromě toho, že je instaluje sama však tyto domácí bateriové systémy dodává i třetím stranám. Právě ty magazínu Electrek.co aktuálně hlásí delší prodlevy v dodávkách.

Některé aktuální objednávky byly odloženy dokonce až na první čtvrtletí 2021. Elon Musk proto na Twitteru napsal, že „Tesla tvrdě pracuje na zvýšení výroby Powerwallu.“

Za poslední čtvrtletí Tesla nainstalovala 419 MWh energetických úložišť, což zahrnuje zařízení typu Powerwall, Powerpack a Megapack.

43 Comments on “Tesla už nainstalovala 100 000 Powerwallů, nestačí je vyrábět”

                1. Dříve nebo později všichni budou jezdit BEV. A
                  Dříve nebo později všichni budou jezdit BEV. A samozřejmě že můžou zdanit všechny.

                2. To ano, u nás tak za 30 let.
                  To ano, u nás tak za 30 let.

                3. No bohzel asi ano. I kdyz myslim ze EV budou ted cenove padat,
                  No bohzel asi ano. I kdyz myslim ze EV budou ted cenove padat, porad potrva nez se obmeni vozovy park.

                1. Úplně stejně jako platí mýto kamiony. Budete muset mít v
                  Úplně stejně jako platí mýto kamiony. Budete muset mít v autě krabičku, která zaznamenává ujete kilometry. Krabičku budete muset dobíjet a pokud ji mít nebudete, tak dostanete pokutu od policie. Všudypřítomné kamery vás hned napráskají.

                2. Protože druhý den vyjdou návody jak to obejít. Taxametry
                  Protože druhý den vyjdou návody jak to obejít. Taxametry jsou taky plombované a certifikované, ale i ony mají nějaký datový vstup, který se dá obejít.

                  Každé kontrolní zařízení se dá obejít. Pokud kontrola nájezdu bude u jednotlivých aut, pak to nebude funkční způsob výběru. Zvýšení DPH bude 100x jednodušší na vymáhání.

                3. Jenže ono to nebude pomocí taxametrů. Například u
                  Jenže ono to nebude pomocí taxametrů. Například u kamionů takový výběr funguje. Budete si muset pořídit krabičku a tu dobíjet. Krabička bude počítat kilometry. Po cestách budou tisíce kamer, které budou porovnávat SPZ a porovnávat jestli se z krabičky odečetly peníze. Pokud ne, přijde vám pokuta nebo rovnou vyjede policie.
                  Satelitní mýtné není žádná novinka a na osobácích bude také fungovat a na všech silnicích.

                4. Dokážeš si představit, jak to asi tak bude fungovat na
                  Dokážeš si představit, jak to asi tak bude fungovat na miliónech soukromých aut? Nebude to fungovat. Krabička umí zpracovat pouze data která ji přijdou a stejně jako u taxametrů jde zfalšovat datový vstup. Chceš postavit mýtné brány s kamerama na každé okresce? Víš jaké by byly náklady na vybudování a provoz takového systému? Vláda, která s něčím takovým příjde, bude po právu ukamenována.

                5. Úplně jednoduše, GPS je dnes ta nejlepší věc. Krabička
                  Úplně jednoduše, GPS je dnes ta nejlepší věc. Krabička s GPS je malá záležitost.
                  Stejně jako miliony mobilu se hlásí k GPS, proč by měl být problém „několik“ osobních automobilů?

                  Navíc už v době stavby mýtného systému od Kapsh bylo jasný že je GPS lepší volba, jen prostě Kapsh namazal víc.

                  GPS vidí všude je to o dost levnější než brány.

                  Stejně to jednou bude. Už dnes mají auta krabičku v případě nehody vyšle GPS signál se souřadnicemi.
                  Stejně tak to bude i pro výběr daně na správu silnic.

                  Nebo to nic těžkého, jen lidi vymyslí pořád něco složitého aby nahrávali víc peněz pro sebe.

                6. Odstíníš nebo úplně odpojíš od napájení.
                  Odstíníš nebo úplně odpojíš od napájení.

                7. Po celém světě tyto systémy fungují dobře, ale Martin
                  Po celém světě tyto systémy fungují dobře, ale Martin jako první nalezl jednoduché řešení, ti co zařízení navrhli jsou asi hlupáci 🙂

                8. Funguje to dobře u soukromé přepravy nebo jenom u kamionu,
                  Funguje to dobře u soukromé přepravy nebo jenom u kamionu, kterých je na silnicích řádově méně a jsou vlastněny firmami, které si nelajznou popotahování a likvidační pokuty a platí pouze za vybrané úseky dálnic a silnic první třídy?

                  Vždyť policie není schopná ani kontrolovat proražené filtry pevných částic, které ověříte kapesníkem. Jak bude kontrolovat elektronickou jednotku, jestli není cinknutá?

                9. Kontrola je celkem jednoduchá, pokuty nejsou likvidační,
                  Kontrola je celkem jednoduchá, pokuty nejsou likvidační, 5000 Kč je bloková pokuta, ve správním řízení 100 000 Kč. Zařízení se kontroluje přes mikrovlnný vysílač:
                  Kontrolu výběru mýtného zabezpečuje provozovatel systému ve spolupráci s Celní správou. Mikrovlnná (DSRC) technologie elektronického zařízení umožňuje komunikaci se speciálním subsystémem zajišťujícím kontrolu výběru mýtného. Zabezpečuje také kontrolu plnění povinnosti úhrady mýtného a dalších povinností vyplývajících ze zákona o pozemních komunikacích, dokumentaci mýtných incidentů a řešení mýtných přestupků. Kontrolní stanice nebo hlídková vozidla vytvoří záznam o průjezdu vozidla, který obsahuje údaje z elektronického zařízení, fotografie, laserovým systémem zjištěnou kategorii vozidla a počet náprav. Záznam se následně v aplikaci na to určené kontroluje a dochází ke kontrole údajů získaných kontrolní stanicí s údaji evidovanými v centrálním systému. Zjištěné nesrovnalosti (tzv. mýtné incidenty), které zachytí, se automaticky odesílají do centrálního registru, kde jsou roztříděny a opětovně prověřeny. Potvrzené incidenty jsou klasifikovány jako mýtné přestupky, řešené dále v souladu s platnou legislativou.

                10. A četl jsi vůbec to co jsi mi poslal?
                  „Kontrolní stanice

                  A četl jsi vůbec to co jsi mi poslal?

                  „Kontrolní stanice nebo hlídková vozidla vytvoří záznam o průjezdu vozidla, který obsahuje údaje z elektronického zařízení, fotografie, laserovým systémem zjištěnou kategorii vozidla a počet náprav“

                  Tohle je možné pouze na omezeném množství komunikací. U dálnic a vybraných silnic první třídy. Ale NENÍ možné to provozovat všude na všech komunikacích. Vážně si myslíš, že to NĚKDO bude kontrolovat na všech okreskách v zemi? A ten NĚKDO budou obce. Myslíš, že obce mají finance na něco takového na kontrolu každého auta místního Pepíka, co projede kolem? A že budou z obcních prostředků suplovat práci státu při výběru daní? Nebo že stát vybaví všechny dopraváky v zemi přístroji na kontrolu a bude je nutit postávat u každé zapadlé silnice a postaví po zemi statisíce kontrolních stanic u každé polňačky.

                11. Tohle se dá dobře zautomatizovat a výběr pokut je
                  Tohle se dá dobře zautomatizovat a výběr pokut je neziskovější věc na světě. Podívej se kolik je stovek úsekových měření. Navíc se údaje tachometru pak dají porovnávat na STK. Prostě cestu si najdou, ale chápu, snažíš se obhájit svůj názor, tak jako vždy. Kdyby se kontroly daly do rukou soukromým firmám, tak bude víc kontrol než BEV aut 🙂

                12. Nedá se to zautomatizovat, protože je to silně
                  Nedá se to zautomatizovat, protože je to silně individuální. Kdyby to šlo zautomatizovat, tak je to dávno zautomatizované na dálnicích.

                  A jestli chceš osobně žít ve světě kde je ekonomika postavená na vybírání pokut, tak to je dost smutné. Naštěstí většina lidí by na to nikdy nepřistoupila.

                13. Bohužel většina lidí přistoupila na vybírání pokut
                  Bohužel většina lidí přistoupila na vybírání pokut formou odpustků. Tedy zaplať a nedostaneš body. Denně platí tisíce lidí pokuty za rychlost z usekovych kamer v tomhle Babišstánu.

                14. To že my, nebo nejpozději naše děcka se dočkáme
                  To že my, nebo nejpozději naše děcka se dočkáme sledování on-line auty a špehování všudy přítomnými kamerami, je smutný cíl, ke kterému spějeme. Tedy souhlas s Babišstánem a vybíráním odpustků. Tam je zas smutné, že třeba na obchvatu Vsetína tou kamerou „chrání“ přechod pro chodce, který je tam celou dobu v rozporu s předpisy. Aby byl v souladu (na vytížené komunikaci s rychlostí 90km/h) , musel by mít středový ostrůvek. To ovšem radnici ani místního dopravního inženýra zřejmě netrápí. Důležité je, že kasička na peníze funguje (na ten ostrůvek už vyděla určitě několikrát). O tom, že dle mého, by k zajištění bezpečnosti v tomto místě stačilo omezení z 90 na 60km/h se ani nebavím.

                15. Četl jsem o místě, kde obec udělala zpomalovací úpravy a
                  Četl jsem o místě, kde obec udělala zpomalovací úpravy a lidi začali dodržovat rychlost. Bohužel policie, která zakoupila radar za velkém peníze najednou neměla příjmy z pokut za rychlost. Obec nakonec zrušila úpravy, aby řidiči mohli jezdit rychleji a policie byla spokojená.

                16. Jako že si policajti neumí najít jiný úsek kde se jezdí
                  Jako že si policajti neumí najít jiný úsek kde se jezdí rychleji?

                17. A co si zvolit politickou reprezentaci, ktera se obejde bez
                  A co si zvolit politickou reprezentaci, ktera se obejde bez tohoto prijmu a spis bude snizovat naklady na stati aparat?

    1. S LiFePo4 a jejich novou baterií na bázi suché baterie. V
      S LiFePo4 a jejich novou baterií na bázi suché baterie. V prvním případě údajně cena z 25.000 USD/tunu ( současné baterie ) na 8.000 USD/tunu. U té první je ale energetická hustota o něco nižší než u současná baterie. Tedy pro dojezdy do 500 km. ta druhá bude nejspíš ta milionová !!! Tam prý bude vyšší hustota i výkony nabíjení i vybíjení. Uvidíme !!!

      1. Odkdy se cena baterie určuje na tuny?
        Energetická hustota

        Odkdy se cena baterie určuje na tuny?
        Energetická hustota LiFePO není o něco nižší. Ona je o hodně nižší. Skoro o polovinu. Ale kompenzuje to tím, že neobsahuje poměrně drahý nikl a tedy má nižší cenu za kWh.

        A levná je zatím. Ale to se může dost dobře rychle změnit, protože fosfáty jsou relativně vzácné a jejich cena tomu zatím neodpovídá. Pokud by se spotřeba fosfátů rychle zvýšila, tak skokově se zvýší i cena.

Napsat komentář