Tesla Supercharger už nejspíš roste u Humpolce

Nedávno jsme psali, že první český Tesla Supercharger už se staví v Praze na Vídeňské. Z veřejně dostupných zdrojů plyne, že se tam SC skutečně staví, ale nejspíš to ještě potrvá. Stavba Superchargeru u Humpolce už je mnohem dál.

U čerpací stanice Benzina na 90. km dálnice D1 u sjezdu na Humpolec roste rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Stefan Moeller

UPDATE: 30.3.2016 16:30: Jaromír Marušinec, předseda Asociace elektromobilového průmyslu, potvrdil, že k dispozici bude 6 stojanů, tj. 3 duální nabíječe Tesla Supercharger, a k tomu 6 míst pro nabíječky E.ON – CHAdeMO, Combo a Mennekes.

UPDATE 29.3.2016 14:07: podle informací od lidí přímo na stavbě by mělo na místě vzniknout 6 nabíjecích stanic Tesla Supercharger a dalších 6 nabíjecích stanic ostatních standardů (pravděpodobně CHAdeMO+CSS)

Z několika zdrojů nám došly čerstvé informace o tom, že u čerpací stanice Benzina u Humpolce na 90. kilometru dálnice D1 směrem na Brno probíhají stavební práce. A vše nasvědčuje tomu, že se tam staví rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger.

To potvrzuje dřívější spekulace o tom, že čerpací stanice Benzina nabídnou rychlonabíječky Tesla. A také kuloární informace, že právě v prostoru u čerpací stanice Benzina na 90. km dálnice D1 směrem na Pelhřimov by SC mohl vzniknout.

Stavba se v současné době nachází ve stadiu výkopových prací, staví se už asi tři týdny. Stavbu zajišťuje firma Pozemní stavby Brno. Pracovníci benzinky potvrzují, že se jedná o nabíjecí stanici pro elektromobily, ale žádné podrobnější informace nevědí.

O tom, že se jedná Supercharger velmi dobře vypovídá fakt, že se na místě nachází osm vykopaných obdélníkových jam zhruba 2,4 x 1,4 m, rozmístěných tak, aby u každé mohlo vzniknout také parkovací stání.

auto rychlo-nabíjecí stanice Tesla Supercharger Humpolec čerpací stanice Benzina

foto: Stefan Moeller

Další indícií, která poukazuje na to že jde o nabíjecí stanici Tesla Supercharger pro elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X a brzy i Tesla Model 3, je fakt, že na oficiální mapě Superchargerů se na daném místě objevil šedý „stavební“ špendlík.

Stefan Moeller, Jaroslav Velcer

91 Comments on “Tesla Supercharger už nejspíš roste u Humpolce”

  1. DS&SC 90.km D1 (#03) Opět
    DS&SC 90.km D1 (#03) Opět po týdnu jsem provedl kontrolu a na dalších foto (Budoucí DS&SC na 90.km D1) je vidět, že to pokračuje.
    Jako RE: na dotazy níže ohl.základů – je jasně vidět k čemu jsou: jako fundament pro podpěry-sloupy budoucí střechy (na snímku v popředí).
    Tedy NEjsou to bloky pod SC či DS.
    Jsou zde vidět přípravy pro výkop pro uložení chráničky na kabel vn od blízkého trafa. Asi se to bude dělat po víkendu. Kaplička na dvojtrafo nn je zčásti hotova.
    Ať počasí přeje a stavba pokračuje.
    Pokračování příště…

  2. Dobrý den, prosím je
    Dobrý den, prosím je někdo stavař? Může mi vysvětlit proč se dělaj ty jámy tak hluboké. Dyť ta nabíječka je lehká, trafo je mimo? nebo je trafo pod každou nabíječkou? a to nedává smysl, protože je ho třeba chladit – aspoň tedy vzduchem. to nechápu? Nebo tam jdou nějaké bloudivé proudy? Bezpečnost pro lidi co chodí kolem auta při nabíjení? Nebo je to z důvodu dotační politiky EU. Viděl jsem před časem právě schválenou dotaci pro E.on pro elektromobilitu.

          1. děkuji to chápu a pak mi
            děkuji to chápu a pak mi tam chybí ty rýhy pro kabely, pokud budou ty superchargery po boku vozů jako v Dorno v itálii.
            http://www.tecnolario.it/stazioni_di_ricarica/images/news/Inaugurazione_Dorno1709.jpg

            ==
            nevím jak se vkládá odkaz , aby šel prokliknout 🙁
            zkoušel jsem [img]http://www.tecnolario.it/stazioni_di_ricarica/images/news/Inaugurazione_Dorno1709.jpg[/img] a to nejde 🙁

            1. Asi po zabednění budou v
              Asi po zabednění budou v místech stojanů a rozvaděčů do základů do betonu uloženy a zality ohebné kabelové chráničky (2 plášťové – červené ohebné, které budou následně po betonáži uloženy do kabelových rýh v hloubce min. 60cm pod budoucím zpevněným povrchem a 90-120 cm pod nezpevněným povrchem. Tyto trubky asi není možné uložit do výkopů předem, protože by při výstavbě základů zavazely a mechanizací by byly poškozeny.
              Do kabelových chrániček budou zataženy kabely pro nabíjecí stojany, osvětlení, ovládání atd.
              Po provedení povrchů bude zahájena montáž technologických zařízení stojanů, rozvaděčů, sloupů osvětlení a nakonec bude provedena konečná úprava terénu – osetí travou a výsadba rostlin a keřů. Dále bude následovat technologická zkouška a ověření funkčnosti, kolaudace stavby s následným odstraněním případných nedostatků a nedodělků. A pak již jen stříhání pásky a ostrý provoz.
              Aspoň tak to bývá na stavbách obvyklé.

                1. PS-Brno, stavební povolení
                  PS-Brno, stavební povolení Humpolec 2015/10 s názvem „Nabíjecí stanice elektromobilů“.

      1. jé já jak jsem zblblej z
        jé já jak jsem zblblej z tesly tak jsem myslel, že píšete o Tesle 90D 🙂
        ===
        jasně chápu co myslíte, no buď bych to viděl vybagrované všechno (celý prostor ), pokud chtěj udělat lepší podloží , protože předtím ano vidím tam byl pouze trávník po kterém se nechodilo, takže potřeba zátěže max. zajíc nebo srnka. Tedy buď sundat celé nezpevněné podloží a zpevnit a/nebo pak 2 hlubší rýhy + spojnice (tedy tvar písmene „U“) na kabely.

    1. Ja si myslim, ze je to
      Ja si myslim, ze je to jednoduche – sklep, do ktereho se namontuje nadrz na benzin nebo vodik v pripade, ze by se EV neujaly a muselo se to prestavet na normalni pumpu ;-P Pardon, nedalo mi to.

      Ne, ted vazne, cekal bych, ze to bude zalozni prostor na nejakou dodatecnou infrastrukturu (treba vyrovnavaci baterie)

  3. DS&SC 90.D1 (#02)
    Po

    DS&SC 90.D1 (#02)
    Po dnešní návštěvě (týden po předchozí) již jsou hotové základy (spolu s uzemňovacími pásy) pro dvojité DS a SC. Tedy vlevo 3 a vpravo 3. Základ pro dvojtrafo již byl minule.
    Je připravené bednění pro podpěry střechy na obou koncích V-střechy.
    Tož to tu přibývá.
    PS: dal jsem foto na mapy.cz, snad bude schválena.

        1. tak třeba se toho někdo
          tak třeba se toho někdo blízko chytne, vidím tam naproti jak průmyslový „areál“ tak domy. Pořád si myslím, že majitelé Tesla jsou zajímavá klientela, ze začátku zejm. zahraniční, takže k občerstvení by šla i nabíječka s nižším výkonem (všechny zásuvkové normy), t.j všehcny EV, nebo třeba hotýlek s možností nabíjení. Co nestihneš nabíd v penzionu přes noc dobiješ na Superchargeru, tam pak už třeba jen za 15 minut.

  4. Protože to mám 38 km k
    Protože to mám 38 km k tomuto místu, vydal jsem se tam lupínkem na soukromý průzkum. Tož pár TTD..
    Investorem je eOn, staví PS-Brno, stavební povolení Humpolec 2015/10 s názvem „Nabíjecí stanice elektromobilů“.
    O prázdninách t.r. se zde můžeme těšit na nabíjení. Asi možná to tu bude dříve než SC v Pze na Vídeňské 🙂
    Bude to tu největší DS ve střední eu.
    Image je cool, při pohledu od vjezdu z hlavní silnice to parkování bude mít tvar včetně zastřešení do písmene doleva nakloněného V. Na levém rameni 6 míst se SC a v pravém rameni 6 míst pro nabíjení netesel; zajímavostí je, že DS budou s různými výkony. Stání nebudou průjezdná, takže budeme couvat po anebo před nabíjením. Na konci levého ramene (je delší) bude dvojí trafo v budce.
    V místě je již nyní LPG+CNG stojan a v šopu ČS vaří dobře, tož snídat/obědvat/večeřet lze.
    Doufejme, že ceny za kW budou vlídné (vzor by se mi líbil dle PRE) a startovat by třeba mohli v dlouhém testovacím provozu za 0. Uvidíme.

    Pokusím se tam za čas zase zajet a napsat sem nějaké info. Někam na web dám foto a písnu link.

    EV Zdar!

    1. Pravda!! Korea toť zakleté
      Pravda!! Korea toť zakleté území, nikde o ní ani vidu ani slechu. Tak že jo v jižní to šéfuje jen Samsung s Hyundaiem a to je asi tak všechno na 50 milionu jihokorejců 😉
      Ale tak 15x CHADEMO tam je … 🙂 Oproti japoncom ovšem nic moc 😀

      chademo.com/wp/jpmap/

                1. Takže ČEZ má svojí
                  Takže ČEZ má svojí dobíječku v Praze na Budějovický vlastně na černo? No to mě teda podrž 😀 😀

  5. Dneska si jim polévku na
    Dneska si jim polévku na Vystrkově a co se nedozvím od vedlejšího stolu – eon a tesla to jedou ve velkem, bavili se o tam o tom lidi z PS brno s lidma z eonu. 12 parkovacich mist a co jsem vyrozumel a drobne zahledl v planech, budeme mit v CR mozna nejkrasnejsi stanici v evrope. snad budou brzo nejake oficialni obrazky. chtelo by to dotaz na eon, pokud jim patri i pozemek.

    1. Šéfe no my ti samozřejmě
      Šéfe no my ti samozřejmě preventivně věříme, ale primárně ti stejně věřit nemůžeme, protože to může být jak informace jedna paní povídala tak dezinformace 🙂 Čas však ukáže jak to opravdu je, každopádně spojení TESLA+E.ON by bylo pěkný. Německý E.ON už to hraje CNGčkem s Ruskem tak logicky by i zapadala vyvážená německý vychytralá strategie Elektro s Amíkem.
      Takže říkáš SupraSuperdobíječka na VYSTRKOVĚ
      6x TESLA
      +
      6x CHADEMO ?? ………. zajmavý 😉

  6. Jako nemůžu si pomoct, ale
    Jako nemůžu si pomoct, ale šedý špendlík vidím jen v základním pohledu, když odroluji dolů na https://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger. Jakmile si mapu přiblížím, tak na https://www.teslamotors.com/en_EU/findus#/bounds/65,55,34,-11,d?search=supercharger&name=Europe nevidím špendlík žádný, i když vypnu všechny filtry a nechám jen Destination Charging. Zkoušel jsem to několikrát a nic. Co dělám špatně?

  7. Teraz som si vsimol sedy
    Teraz som si vsimol sedy stavebny spendlik aj pri Bratislave. Kraaasne sa nam to rozrasta. U nas bude druhy SC asi na dlhsie obdobie aj posledny. Osobne tipujem ze po dokonceni severnej casti D1 na Tatry pribudne este jeden tam za cca 5 rokov a bydeme mat hotovo.
    Kto ma garaz a chademo konektor ich viac ani nikdy potrebovat nebude.

    1. Přesně tak. Na Ampéru
      Přesně tak. Na Ampéru jsem vyrozuměl, že kopnout se tam nikdo v dohledné době určitě nechystá. Zkušenost ČEZu je pro ně prý dostatečným varováním před unáhleným rozhodnutím. Doslova zaznělo, že již zahájili výběrové řízení, které ukončí někdy na podzim(!!) a pak budou pečlivě vyhodnocovat nabídky…

      Doplním, že to pak už bude padat listí a potom sníh – takže máme jen jednu velkou jistotu: letos určitě nic nebude!! (((

      Podle mne, ve skutečnosti jde pořád jen o úplatky, které u nás neoddělitelně provází veškeré dotace výměnou za obdivuhodně impotentní záruční a pozáruční servisní smlouvy. Výsledkem je, že dotace jsou vyčerpány, výsledek žádný nebo nedotažený (vzpomeňte mýtné brány, rádiové informace o překážkách tmc-rds a mnoho dalších…), přitom si nikdo na nikoho nestěžuje, normálnímu fungování vždy cosi záhadně brání, přitom nikdo za nic nemůže a všichni se shodnou jenom na tom, že by to chtělo ještě něco přisypat, aby pak už bylo všechno konečně tip-ťop….. (((

      1. E.ON na Ampéru říkal, že
        E.ON na Ampéru říkal, že musí vybrat dodavatele dobíjecích stanic (předpokládám, že to je požadavek dotace, protože tuto stanici jistě postaví s dotací jako součást FAST-E). To, co tady můžou dělat je příprava, tj. roztáhnout po ploše příkon, připravit parkovací stání a pak (na podzim, až je vyberou) tam umístit dobíjecí stojany. Jásal bych teda až ve chvíli, kdy tam něco funkčního bude stát.

      2. Žila, byla, jednou jedna
        Žila, byla, jednou jedna polostátní firma, která tak dlouho váhala, až si fandové vybudovali nejhustější pokrytí WiFi na světě. A pak byla jiná firma, která tak dlouho prudila, až se lidi naučili grabovat CD, a pak ještě jiná, a jiná, a jiná… Takže s ČEZem nebo bez ně, nabíjet se bude.

    1. 1) Jak víte, že stanici
      1) Jak víte, že stanici staví Američan zpoza oceánu? Podle špendlíku na mapě?
      2) Chápu jásot majitelů Tesly, ale nerozumím, v čem je Supercharger klíčový pro celou existenci elektromobility v ČR. Zejména majitelé ne-Tesly musí vysloveně chrochtat blahem.

      1. 1) Tak jistě, tesla
        1) Tak jistě, tesla charcher bude stavět Rus, kdepak by to stavěl amík, to dá rozum 😀 Asi jako CNG plničky E.ONu na Benzině stavěl polák, když je ta Benzina je to polská firma nebo stavební firma moravská, tak to staví moravák :D. Co slovíčkaření mající demagigicky dokázat nepravdu a zesměšnit?

        2) Lze rozumně provozovat automobil Tesla a ten překvapivě lidé hodně kupují a dají tak vzniknout komunitě elektromobilů vě větším než „hobby“ měřítku.
        Stavba nabíječek byla pochválena i od myslím Audi představitele? Asi neví o čem mluví, když jejcih způsob chce zavádět i u nich po vzoru Tesly 😀

        P.S. jedna věc je zesměšňovat oponenta výblitky „chorochtat“ apod. a jiná dávat argumenty…

Napsat komentář