Tesla rozjede betatest robotického řízení také v Kanadě a Norsku

Pro systém Tesla Autopilot nastává nová éra. V USA pokračuje intenzivní betatest plně robotického řízení, který bude brzy spuštěn také v Kanadě a Norsku.

Jsou tomu dva týdny, co Tesla rozjela betatest balíčku Full Self-Driving, tedy plně robotického řízení. To Elon Musk slibuje už řadu let.

Teď to ale konečně vypadá, že automobilka opravdu přichází s revolučním systémem. Četná videa od prvních pár uživatelů ukazují, že systém má chyby, ale i přesto jde o obrovský posun kupředu.

Navíc Tesla sbírá z každého auta doslova gigabajty dat a na základě nich systém dál upravuje a upgraduje. Dosud byl ale betatest omezen na vybrané uživatele v .

Podle Elona Muska jsou další na řadě Norsko a Kanada „hned poté, co v USA vyjdeme z ranné bety“. Jinými slovy, až se opraví ty největší chyby. V minulosti naznačil, že by to mohlo být někdy během prosince 2020.

Jak umí robotická Tesla jezdit a kde jsou stále chyby se můžete podívat na následujícím videu:

26 Comments on “Tesla rozjede betatest robotického řízení také v Kanadě a Norsku”

  1. Už jste někdo viděl Tesla autopilota poradit si s nějakou
    Už jste někdo viděl Tesla autopilota poradit si s nějakou neočekávanou nebo složitější situací?

    Jako jezdit po prázdných silnicích (a přitom jen tak tak nenabořit stojící auto za zatáčkou – pobavilo…) jako super, ale to je stále těch jednoduchých 80% úkolu. Chci vidět těch obtížných 20%. Protože autonomní řízení je i o těch 20%.

    Zatím jsem jen viděl alarm s nucený převzetím kontroly i v tak banální situaci, kdy zpoza zatáčky po hlavní vyjelo auto.

    Sorry, tohle NENÍ autonomní řízení.

  2. Po te co me v Norimberku opet odmitli s vymenou praskleho skla
    Po te co me v Norimberku opet odmitli s vymenou praskleho skla (pry ho nemaji a dodaci lhutu neznaji…) jsem si rekl, ze je na case otestovat Tesla Clinic v Praze. Slysel jsem na ne chvalu a tak jsem stejne planoval treba pristi vymenu poloos sverit jim.
    Zavolal jsem tam tedy jestli nemaji nahodou sklo na Xko. V patek jsem jim pristavil auto a vcera si ho vyzvedl vypucovane, vytunene o bezdratovou nabijecku na telefon a s novym sklem. Musim rict, ze na me udelali velky dojem. Asi to bude za tech cca 56km navic stat jezdit k nim namisto k Helmutum.
    Velkym prekvapenim pro me byl fakt, ze se mnou vse resila prijemna osoba nezneho pohlavi, ktera ne jen, ze se evidentne vyzna, je pekna a sympaticka, ale dokonce jsem ji pri vyzvedavani auta pristihl jak neco sama montuje. Neco takoveho jsem videl poprve a moc me to potesilo.

    Proc o tom, ale pisu pod timto clankem. Nejednou jsem si tu stezoval, ze muj autopilot casto bezduvodne dupe na dalnici na brzdu. Na jednom z Tesla srazu se mluvilo o tom, ze to chce zkalibrovat kamery. Kdyz jsem se toho v Norimberku dozadoval, bylo mi vysvetleno, ze to dela vice lidem a budu muset pockat na update, ktery to vyresi.
    No po vymene skla by se mela kalibrace kamer udelat, coz se predpokladam stalo a k memu prekvapeni na asi 80km dalnice cestou domu se choval autopilot o poznani lepe. V situacich kdy uz by se drive lekal auta ve vedlejsim pruhu a dupal na brzdu jen lehce ubral, kdyz jsme auto minuli zase pridal.
    Nechci se radovat predcasne, ale…

      1. Poloosy jsou u me takovy evergreen.
        Probirali jsme je i v

        Poloosy jsou u me takovy evergreen.
        Probirali jsme je i v Tesla Clinic a take se me spotrebe poloos divili.
        Nicmene dodrzuji jiz spoustu zasad, jakoze jezdim 95% v rezimu sport, Ludicrouse rezim zapinam uz fakt jen vyjimecne a i v nem vetsinou neslapu plyn az na podlahu.
        Zasadne neakceleruji s vytocenymi koly.
        Jezdim stale v nejnizsi poloze vzduchoveho podvozku, resp. v druhe nejnizsi a jakmile opoustim mesto prepinam uplne dolu.
        Pres to vsechno se s zeleznou pravidelnosti zacne rachtani homokinetickych kloubu na poloosach ozyvat vzdy po 40tis.km. Ze zacatku jen ve chvilich kdy je auto studene a pri nizkych rychlostech prudceji (cca 300kW a vice) akceleruji.
        Mam rad auta v poradku a tak mozna to co by jiny dalsich 40tis.km neresil nechavam vymenit.
        Je fakt, ze posledni vymenu jsem kvuli prvni covidove vlne odlozil a jel tam az po 50tis.km, a uz se to ozyvalo casteji, nicmene stale jeste me to v jezdeni nijak fyzicky neomezovalo.

            1. Kdysi pred hodne lety jsem mel BMW 316 a tam jsem zase menil v
              Kdysi pred hodne lety jsem mel BMW 316 a tam jsem zase menil v zaruce diferencialy asi 3x. Az casem prisli na to, ze tam byly moc dlouhe poloosy ktere za urcitych podminek tlacily na loziska v diferaku a tim ty loziska odchazeli. Kdyz vymenili celou zadni napravu, problem zmizel.

            2. Tak jsem hledal a našel jsem to, že údajně má X větší
              Tak jsem hledal a našel jsem to, že údajně má X větší zdvih na tlumení, takže pracují s větším zalomením ve výchozí pozici a přitom jsou shodné s eskem a že jsou víc v extrému namánané klouby – rozebrané jsem to neviděl, abych to mohl fundovaně potvrdit, ale mám zkušenost, že čím víc jsou tyče lámané, tím méně vydrží a využívání výkonu tomu nepřidá, takže by to mohlo být vodítkem

  3. No já nevím, není blbost to testovat v Kanadě a v Norsku.
    No já nevím, není blbost to testovat v Kanadě a v Norsku. Ti zas tolik obyvatel nemají 🙂 Navíc v Norsku tím budou ubývat potencionální zákazníci. Nebyla by Čína lepší? Tam se to tolik nepozná 🙂
    P.S. jinak se mi líbí, jak to testují ti ruští hackeři……

    1. Norsko není v EU, to znamená méně byrokracie při
      Norsko není v EU, to znamená méně byrokracie při povolování.Nejsou tam velcí producenti aut, nehrozí jejich lobbování.Nízké rychlostní limity a hustota provozu.Elektromobily tam mají všeobecnou podporu.A závěrem, předpokládám, že Musk to má na rozdíl od Vás určitě promyšlené.

  4. Ale jděte s těmihle zprávami tam kde slunce nesvítí, tedy
    Ale jděte s těmihle zprávami tam kde slunce nesvítí, tedy do ři.ti. Jak vidno v posledních dnech světlonoši evropských superzítřků tj. Francouzistán a Germanistán, jakožto i Austriastán jsou rozežírány slimáky a africkými kobylkami zevnitř, tudíž nebude třeba ani přiblbých neovládaných tesla.mrdek k tomu, aby byli lidi v dostatečné míře vyhubeni.

Napsat komentář