Pro systém Tesla Autopilot nastává nová éra. V USA pokračuje intenzivní betatest plně robotického řízení, který bude brzy spuštěn také v Kanadě a Norsku.
foto: Tesla
Jsou tomu dva týdny, co
Teď to ale konečně vypadá, že automobilka opravdu přichází s revolučním systémem. Četná videa od prvních pár uživatelů ukazují, že systém má chyby, ale i přesto jde o obrovský posun kupředu.
Navíc Tesla sbírá z každého auta doslova gigabajty dat a na základě nich systém dál upravuje a upgraduje. Dosud byl ale betatest omezen na vybrané uživatele v USA.
Podle Elona Muska jsou další na řadě Norsko a Kanada „hned poté, co v USA vyjdeme z ranné bety“. Jinými slovy, až se opraví ty největší chyby. V minulosti naznačil, že by to mohlo být někdy během prosince 2020.
Jak umí robotická Tesla jezdit a kde jsou stále chyby se můžete podívat na následujícím videu:
Už jste někdo viděl Tesla autopilota poradit si s nějakou
Už jste někdo viděl Tesla autopilota poradit si s nějakou neočekávanou nebo složitější situací?
Jako jezdit po prázdných silnicích (a přitom jen tak tak nenabořit stojící auto za zatáčkou – pobavilo…) jako super, ale to je stále těch jednoduchých 80% úkolu. Chci vidět těch obtížných 20%. Protože autonomní řízení je i o těch 20%.
Zatím jsem jen viděl alarm s nucený převzetím kontroly i v tak banální situaci, kdy zpoza zatáčky po hlavní vyjelo auto.
Sorry, tohle NENÍ autonomní řízení.
Po te co me v Norimberku opet odmitli s vymenou praskleho skla
Po te co me v Norimberku opet odmitli s vymenou praskleho skla (pry ho nemaji a dodaci lhutu neznaji…) jsem si rekl, ze je na case otestovat Tesla Clinic v Praze. Slysel jsem na ne chvalu a tak jsem stejne planoval treba pristi vymenu poloos sverit jim.
Zavolal jsem tam tedy jestli nemaji nahodou sklo na Xko. V patek jsem jim pristavil auto a vcera si ho vyzvedl vypucovane, vytunene o bezdratovou nabijecku na telefon a s novym sklem. Musim rict, ze na me udelali velky dojem. Asi to bude za tech cca 56km navic stat jezdit k nim namisto k Helmutum.
Velkym prekvapenim pro me byl fakt, ze se mnou vse resila prijemna osoba nezneho pohlavi, ktera ne jen, ze se evidentne vyzna, je pekna a sympaticka, ale dokonce jsem ji pri vyzvedavani auta pristihl jak neco sama montuje. Neco takoveho jsem videl poprve a moc me to potesilo.
Proc o tom, ale pisu pod timto clankem. Nejednou jsem si tu stezoval, ze muj autopilot casto bezduvodne dupe na dalnici na brzdu. Na jednom z Tesla srazu se mluvilo o tom, ze to chce zkalibrovat kamery. Kdyz jsem se toho v Norimberku dozadoval, bylo mi vysvetleno, ze to dela vice lidem a budu muset pockat na update, ktery to vyresi.
No po vymene skla by se mela kalibrace kamer udelat, coz se predpokladam stalo a k memu prekvapeni na asi 80km dalnice cestou domu se choval autopilot o poznani lepe. V situacich kdy uz by se drive lekal auta ve vedlejsim pruhu a dupal na brzdu jen lehce ubral, kdyz jsme auto minuli zase pridal.
Nechci se radovat predcasne, ale…
Každá pozitivní zkušenost je dobrá, hlavně v současné
Každá pozitivní zkušenost je dobrá, hlavně v současné době.
Apropo, to ještě není finálně vyřešen problém s poloosami?
Poloosy jsou u me takovy evergreen.
Probirali jsme je i v
Poloosy jsou u me takovy evergreen.
Probirali jsme je i v Tesla Clinic a take se me spotrebe poloos divili.
Nicmene dodrzuji jiz spoustu zasad, jakoze jezdim 95% v rezimu sport, Ludicrouse rezim zapinam uz fakt jen vyjimecne a i v nem vetsinou neslapu plyn az na podlahu.
Zasadne neakceleruji s vytocenymi koly.
Jezdim stale v nejnizsi poloze vzduchoveho podvozku, resp. v druhe nejnizsi a jakmile opoustim mesto prepinam uplne dolu.
Pres to vsechno se s zeleznou pravidelnosti zacne rachtani homokinetickych kloubu na poloosach ozyvat vzdy po 40tis.km. Ze zacatku jen ve chvilich kdy je auto studene a pri nizkych rychlostech prudceji (cca 300kW a vice) akceleruji.
Mam rad auta v poradku a tak mozna to co by jiny dalsich 40tis.km neresil nechavam vymenit.
Je fakt, ze posledni vymenu jsem kvuli prvni covidove vlne odlozil a jel tam az po 50tis.km, a uz se to ozyvalo casteji, nicmene stale jeste me to v jezdeni nijak fyzicky neomezovalo.
Není tam chyba jinde? Jestli ty poloosy nejsou důsledek.
Není tam chyba jinde? Jestli ty poloosy nejsou důsledek.
Tak to netusim.
Tak to netusim.
zajmavy poznatky dikas
zajmavy poznatky dikas
Kdysi pred hodne lety jsem mel BMW 316 a tam jsem zase menil v
Kdysi pred hodne lety jsem mel BMW 316 a tam jsem zase menil v zaruce diferencialy asi 3x. Az casem prisli na to, ze tam byly moc dlouhe poloosy ktere za urcitych podminek tlacily na loziska v diferaku a tim ty loziska odchazeli. Kdyz vymenili celou zadni napravu, problem zmizel.
Tak jsem hledal a našel jsem to, že údajně má X větší
Tak jsem hledal a našel jsem to, že údajně má X větší zdvih na tlumení, takže pracují s větším zalomením ve výchozí pozici a přitom jsou shodné s eskem a že jsou víc v extrému namánané klouby – rozebrané jsem to neviděl, abych to mohl fundovaně potvrdit, ale mám zkušenost, že čím víc jsou tyče lámané, tím méně vydrží a využívání výkonu tomu nepřidá, takže by to mohlo být vodítkem
Ano to vím.
Psal jsem, že proto jezdím ve městě v druhé
Ano to vím.
Psal jsem, že proto jezdím ve městě v druhé nejnižší (což je nejnižší poloha, která jde nastavit trvale) a jakmile opouštím město snižuji podvozek do úplně nejnižší polohy.
Posledni aktualizace SW to mela vyresit. Asi vam nahrali
Posledni aktualizace SW to mela vyresit. Asi vam nahrali nejnovejsi verzi.
Take me napadlo, ze by to mohlo byt novou verzi, ale byla by
Take me napadlo, ze by to mohlo byt novou verzi, ale byla by to velka nahoda. V Norimberku jsem to resil uz nejmene pred rokem.
Ta aktualizace je docela nova. Maximalne 1-2
Ta aktualizace je docela nova. Maximalne 1-2 tydny.
Edit.
https://teslamag.de/news/neue-tesla-software-kleine-extras-laut-musk-ende-riskantes-bremsen-30408
Edit 2.
Je to uz starsi nez 2 tydny.
Jestli to dobře chápu (i když na konci článku zmiňují
Jestli to dobře chápu (i když na konci článku zmiňují verzi 2020.36.3.1, se kterou údajně ujeli 200km již bez tohoto problému), tak by to měla řešit poslední verze 2020.40.3.
Já mám, ale stále 2020.36.16…
JJ. Dominik s manželkou sú fakt šikovní.
JJ. Dominik s manželkou sú fakt šikovní.
s manželkou?? a copak je to za čůču? 🙂 kde ta se vzala
s manželkou?? a copak je to za čůču? 🙂 kde ta se vzala ftesle depak ta se vyhůčila, fotófotófotó :))
Autopilot toho drona je take dobry.
Autopilot toho drona je take dobry.
A neřídí toho drona náhodou ta Ruska (pokud jsem dobře
A neřídí toho drona náhodou ta Ruska (pokud jsem dobře zaslechl), co sedí na místě spolujezdce? Se mi zdá, že má v ruce ovladač s displejem.
Z videí na YT to vypadá naprosto bombasticky. Sice si
Z videí na YT to vypadá naprosto bombasticky. Sice si pořád myslím, že posunout se z tohoto stavu do opravdu bezpečného autonomního auta je víc práce, než dojít sem, ale to nevadí, je to pecka.
No já nevím, není blbost to testovat v Kanadě a v Norsku.
No já nevím, není blbost to testovat v Kanadě a v Norsku. Ti zas tolik obyvatel nemají 🙂 Navíc v Norsku tím budou ubývat potencionální zákazníci. Nebyla by Čína lepší? Tam se to tolik nepozná 🙂
P.S. jinak se mi líbí, jak to testují ti ruští hackeři……
Norsko není v EU, to znamená méně byrokracie při
Norsko není v EU, to znamená méně byrokracie při povolování.Nejsou tam velcí producenti aut, nehrozí jejich lobbování.Nízké rychlostní limity a hustota provozu.Elektromobily tam mají všeobecnou podporu.A závěrem, předpokládám, že Musk to má na rozdíl od Vás určitě promyšlené.
No jo, ale pořád je tam těch málo lidí k sestřelování.
No jo, ale pořád je tam těch málo lidí k sestřelování.
Jste asi neviděl jak se jezdí autem po číně. To je Něco
Jste asi neviděl jak se jezdí autem po číně. To je Něco mezi afrikou, vitenamem a českem. To by byl tvrdý test. No to zatím nemají.
Neviděl. Ale těžko na cvičišti, lehko na bojišti 🙂
Neviděl. Ale těžko na cvičišti, lehko na bojišti 🙂
autopilot za 200.000
autopilot za 200.000 Kč
https://www.youtube.com/watch?v=Ey-k5Hl3fZM&feature=youtu.be&t=916
Ale jděte s těmihle zprávami tam kde slunce nesvítí, tedy
Ale jděte s těmihle zprávami tam kde slunce nesvítí, tedy do ři.ti. Jak vidno v posledních dnech světlonoši evropských superzítřků tj. Francouzistán a Germanistán, jakožto i Austriastán jsou rozežírány slimáky a africkými kobylkami zevnitř, tudíž nebude třeba ani přiblbých neovládaných tesla.mrdek k tomu, aby byli lidi v dostatečné míře vyhubeni.