Tesla musela dočasně uzavřít Gigatovárnu v Šanghaji kvůli koronaviru

Koronavirus si klestí cestu světem a epidemie začíná mít vážné ekonomicko-hospodářské dopady. Tesla například musí uzavřít svou novou továrnu v Šanghaji, dodávky elektromobilů Tesla Model 3 se tak opozdí.

Dodání prvního v Číně vyrobeného elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla

Globální epidemie koronaviru už si vyžádala téměř 500 obětí, přes 24 000 je nakažených, z toho 3200 v kritickém stavu. Ohnisko nákazy je v Číně ve městě Wu-chan, hlavním městě čínské provincie Chu-pej a nejlidnatějším městě ve střední Číně.

V metropolitní oblasti žije přes 10 milionů obyvatel. Jde o výzkumné, dopravní a hospodářské centrum centrální Číny. Aktuální uzavření města bude mít významné hospodářské dopady.

Ty už začínají pociťovat podniky v celé Číně a nejen to. Aby se šíření nákazy zabránilo, zavírají se další a další podniky napříč celou zemí. Tesla Gigatovárnu 3 v Šanghaji nevyjímaje.

Zach Kirkhorn, šéf financí Tesly, minulý týden řekl, že firma očekává odstávku v dodávkách v Číně vyrobeného elektromobilu Tesla Model 3 o jeden týden až deset dnů.

Zatím není jasné, zda a jaký může mít koronavirus vliv také na výrobu ve Fremontu. Už teď je ale jasné, že jde o jeden z významných důvodů, proč akcie Tesla po včerejším ataku hranice $900 opět spadly k $760.

50 Comments on “Tesla musela dočasně uzavřít Gigatovárnu v Šanghaji kvůli koronaviru”

  1. souč Tesla 130 milijard …Musk se 2019 vzdal platu výměnou
    souč Tesla 130 milijard …Musk se 2019 vzdal platu výměnou za ambiciózní dohodu s akcionáři o výplatě obřích bonusů, na které bude mít nárok, pokud hodnota Tesly do roku 2028 vzroste na 650 miliard dolarů, všichni si klepali na čelo….
    1) splnil první podmínky dohody a pokud akcije neklesne pod $555 ani v příštích 6 měsících, bude mít nárok na odkup dalších 1,69 milionu akcií za zvýhodněnou cenu by vydělal přes 800 mega
    2) Pokud by pak Tesla do 8 let splnila plán, přišel by sizhruba na 176 miliard dolarů
    3) Bláznivé? Podle některých investorů má Tesla do 10ti let s tržní kapitalizací přes jeden 1.000 milijard dolarů

    https://www.forbes.cz/tesla-ma-hodnotu-uz-160-miliard-dolaru-a-dohani-i-toyotu-co-stoji-za-rekordni-kapitalizaci/

      1. nojo já vím že ste o tom psali ale to video je pro lidi a
        nojo já vím že ste o tom psali ale to video je pro lidi a ropáky daleko záživnější a výživnější a výukovější 😉 Co takhle navázat spolupráci se nezaujatými správnými servery ŽIVĚ + DIIT + ELONX + HYBRID ?? a spolupracovat 😉 fůzičku navrhuju , spojit síly proti společnýmu nepříteli, protože popravdě na hybrid chodím jen dotovat diskuzi, přečtený to už většinou mám vodjinud 😉
        To je jako článek o sda tabulce textově

        http://www.hybrid.cz/za-leden-se-v-cesku-prodalo-384-elektromobilu-alternativy-maji-43-podil

        ne že by na SDA měli dokonale přehlednou tabulku ale furt lepší jak změť písmenek

          1. ale blbe sem si přečetl tvuj přispěvek a nedá se muj pak
            ale blbe sem si přečetl tvuj přispěvek a nedá se muj pak už smazat tak sem ho nejAK přepsal. do malejch aut ted nevidim ale nefandim citygo je to mala předražená znouzecnost, kdyby vláda dala 50 a konzerva slevila 100 tak za 350 by už byl fičák 😉

                1. No jo, ale tvoje sympatie nerozhodují. Jestli to bude/nebude
                  No jo, ale tvoje sympatie nerozhodují. Jestli to bude/nebude hit je těžko soudit a hlavně by se muselo definovat, co to je hit a kolik se musí prodat, aby se to považovalo za hit.

                  Jak říkám, myslím, že Citigo-e se bude v ČR prodávat tak, že dosáhne cca. polovinu trhu. Pokud to není hit, tak ti ostatní jsou potom jenom přicmrndávači… samozřejmě, pořád se bavíme o trhu v ČR 🙂

                2. Hit by to byl, kdyby udelali eFabii combi. To bych bral jako
                  Hit by to byl, kdyby udelali eFabii combi. To bych bral jako nejlepsi evropske auto.

                3. To by pak stálo určitě přes 800 tisíc, stejně jako
                  To by pak stálo určitě přes 800 tisíc, stejně jako elektrická Corsa nebo 208.

                4. A pritom by stacilom kdyz by tam bylo to same co v CitiGo IV.
                  A pritom by stacilom kdyz by tam bylo to same co v CitiGo IV. Mozna by se tam veslo i chlazeni baterky…

                5. Akorát, že auto velikosti Fabie kombi už kde kdo používá
                  Akorát, že auto velikosti Fabie kombi už kde kdo používá jako první auto pro rodinu, i na delší trasy. A tam by bylo limitujícím faktorem to relativně pomalé nabíjení, stejně jako u nového Ioniqu, Soulu, Kony a Nira s tou menší baterkou.

                6. Ten, kdo jede jednou za rok do Chorvatska 1 000 km, tak to
                  Ten, kdo jede jednou za rok do Chorvatska 1 000 km, tak to holt pojede o 5 hodin dele nebo vymeni na tu chvili auto se sousedem. Kdo jezdi trasy > 200 km vickrat mesicne, nema dle meho Fabii. Mne osobne by odesly zada.

                7. Rozdil mezi Citigo a Fabii neni 300.000. Stacila by se stejnou
                  Rozdil mezi Citigo a Fabii neni 300.000. Stacila by se stejnou elektro vystroji.

                8. Možná je to v tom, že do starého Citigo jenom šoupli
                  Možná je to v tom, že do starého Citigo jenom šoupli větší baterku a u stávající Fabky by se toho muselo předělat víc. Nevím… ale tak se koukněte kolik stojí ta 208, Corsa, Zoe a podobná malá auta. Jako auto na splnění emisí jim Citigo bude stačit, předpokládám, takže ani u té hypotetické e-Fabky by nemuseli nutně s cenou nějak moc nízko.

                9. Co je krachy a filouš?
                  Translator si s tím neví rady…

                  Co je krachy a filouš?
                  Translator si s tím neví rady…

                10. *krachy je překlep krachly tzn naporcovali a ízy a dřív
                  *krachy je překlep krachly tzn naporcovali a ízy a dřív přeměnili na elektromobilku
                  *filouš je zkratka osobní filozofije tj postoj člověka k věci ve smyslu smýšlení dle nejlepšího vědomí svědomí vývoje a výzkumu 😉

                1. Pokud VW dodrží termín. Jinak je to pořadí ID.3 taky
                  Pokud VW dodrží termín. Jinak je to pořadí ID.3 taky odvážné. Každopádně až ID.3 bude, tak jo.

    1. Vždycky se někdo napakuje, korekce byla zřejmě nutná,
      Vždycky se někdo napakuje, korekce byla zřejmě nutná, nyní se pravděpodobně cena na delší dobu usadí na nové úrovní cca 500-700$,
      další level přez 1000$ by mohl být po zařazení do indexu. Extrémní výkyvy jsou ale u této akcie také možné. Takže závěr jako vždy když se jedná o akcie drobných akcionářů- nebudeli pršet nezmoknem.

      1. Tak to je jasne, ze treba otvorit short. Aj teraz by sa to
        Tak to je jasne, ze treba otvorit short. Aj teraz by sa to oplatilo. Na druhej strane zas nemal pravdu, ze short uzavrie pri 180$ 😉

        Akciovy trh je o stasti a nacasovani nie o myslienke. Takze jeho teorie o bankrote su uplna hlupost ako aj jeho spravanie a vychova.

Napsat komentář