Tento měsíc to budou již dva roky co byly zákazníkům dodány první kusy elektromobilů Tesla Model S. Co se na autě za tu dobu změnilo? A je to ještě vůbec to samé auto jako na začátku?
foto: Tesla Motors
Třebaže se to může zdát jako by to bylo včera, dva roky od zahájení výroby jsou za námi a proto přinášíme podrobný přehled změn. Nejedná se o chronologické řazení a je možné, že nám některé změny unikly, přesto je to solidní seznam. Posuďte sami zda se ještě jedná o stejné auto jako dřív:
- Přidány parkovací senzory jako příplatkový doplněk.
- Přidána motoricky sklápěná zpětná zrcátka jako součást Tech balíčku.
- Nová možnost červeně zbarvených čelistí brzd – pouze pro Performance modely.
- Kromě základních 19″ palcových kol byly přidány příplatkové 19″ turbínové kola, avšak Aero kola již nejsou k dispozici.
- Přidán balíček pro chladné podnebí jako příplatková výbava.
- Přidán příplatkový balíček Performance Plus.
- Vylepšen kožený interiér a rozdělen do více částí příplatkové výbavy.
- Přidáno prémiové osvětlení interiéru jako příplatková výbava.
- Přidán Prémiový povrch pro odkladový prostor mezi řidičem a spolujezdcem jako příplatková výbava.
- Vylepšen design předních mlhových světel, nově jako příplatkové vybavení.
- Celkově přeprácován zadní spoiler a navýšena jeho cena.
- Odebrána 40kWh baterie z nabídky, čímž efektivně došlo ke zvýšení základní ceny.
- Přidána celá řada příplatkového příslušenství jako jsou střešní nosiče, držáčky na nápoje pro druhou řadu sedadel, adaptéry pro různé zásuvky, zimní podlahové koberečky atp.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Top Gear: Tesla Model S je nejdůležitější auto, jaké jsme kdy testovali
Ačkoli by se z tohoto seznamu mohlo zdát, že všechny změny jsou příplatkové a slouží jen pro zvýšení zisků, není tomu tak. Zde se můžete podívat na přehled změn jež jsou automatickou součástí nových vozidel.
- Přidán třídílný „pancíř“ pro lepší ochranu baterie.
- Byla vydána aplikace pro mobilní telefony, přes kterou lze auto kontrolovat a ovládat.
- Halogenová světla byla zrušena a nahrazena xenonovými na všech modelech.
- Přidány a následně vylepšeny podlahové koberečky.
- Přidána přední zatáčecí světla pro nízké rychlosti.
- Změněn design čelní masky.
- Přepracován design klik dveří.
- Přepracované uložení ramen přední nápravy – původně dostupné pouze na Performance Plus verzi. Nyní je na všech modelech.
- Dvojitý zesílený zadní nárazník instalován jen ve verzích s dětskými sedačkami – efektivně tak došlo k oslabení zadní části, ale prodloužení deformační zony u verzí bez dětských sedaček.
- Pohodlnější přední sedačky.
- Mnoho dalších úprav pro zvýšení spolehlivosti – obzvláště 12V systému a hnacího ústrojí včetně hlavní baterie, která má již čtvrtou verzi s podporou dobíjení výkonem až 120 kW.
- Průběžná výstavba SuperChargerů, které vůbec nebyly k dispozici prvních několik měsíců prodeje Modelu S a dnes je již bereme jako samozřejmost.
A konec konců se nejedná jen o hardwarové úpravy, ale také často diskutované softwarové změny, které zákazníci dostávají pomocí bezdrátových aktualizací. Jmenujme jen ty významnější.
- Povolen SuperCharing.
- Přidány profily pro různé řidiče.
- Simulace automatické převodovky ve velmi nízkých rychlostech.
- Mnohokrát vylepšovaná navigace.
- Hlasové ovládání a „písničky na přání“ – auto vám zahraje libovolnou skladbu aniž by byla uložena v autě.
- Vylepšené možnosti pro nastavení dobíjení.
- Radikálně snížena spotřeba elektřiny pro vypnutý automobil.
- Auto si pamatuje kde jste již nabíjeli a jakým výkonem.
- Možnost připojení na wi-fi.
- Asistent rozjíždění do kopce.
- Vylepšeno chování vzduchového podvozku.
- Přidány dopravní informace pro navigaci.
V současnosti se chystá nová verze softwaru (v6). V přípavě je už delší dobu a na veřejnost se dostaly informace, že přinese zohlednění dopravních informací, nadmořské výšky a počasí při navigaci a také každé auto bude poskytovat informace o provozu ostatním vozům.
Dále by také navigace měla dát uživateli na výběr z několika navržených cest a upřednostňovat cestu přes SuperChargery. A konečně si majitelé budou moci svoje auto také pojmenovat!
Pěkný přehled, jen bych
Pěkný přehled, jen bych poprosil autora, aby psal spisovně:
přidánA (ta) světla, (ta) zrcátka, atd. Je to asi hnidopišství, ale mě to rve oči 🙂
Díky za upozornění,
Díky za upozornění, napravili jsme.
Když už si stěžujete na
Když už si stěžujete na gramatiku, tak aspoň nepište „mě to rve oči“ 🙂
🙂
🙂
Díky lidem, kteří
Díky lidem, kteří uvěřili investovali nebo předem zaplatili zálohu na Elektromobil, který byl ještě ve stádiu vývoje- přípravy na hromadnou výrobu by tato automobilka nemohla svého cíle dosáhnout. Děkuji
Cítím v tom ironii.
Cítím v tom ironii. Evidentně netušíte, kolik chyb odstraňují běžné automobilky po prvním roce od uvedení nového modelu. Většinou ještě daleko závažnějších.
viz treba Nissan Leaf, ta
viz treba Nissan Leaf, ta prvni generace se s tou druhou neda srovnavat 🙂
Tak jsem to nezamýšlel .
Tak jsem to nezamýšlel . Elektromobilům fandím.
O výrobě v automobilovém průmyslu vím své.
Opomenul jste zmínit i druhou stranu mince.
Taky při těch vylepšeních nahrazují některé komponenty levnějšími a mnohdy méně kvalitními s nižší životností pro dosažení vyšších zisků.
Možná se dočkáme i
Možná se dočkáme i zvýšení kapacity baterek a chystá se i pohon 4×4 🙂
Oboji jsou zatim jen
Oboji jsou zatim jen spekulace. Ani jedno zatim nebylo potvrzeno Teslou… Obzvlaste na zvyseni kapacity baterii v blizke dobe neverim. Mozna az se rozjede GigaTovarna… Ale to je este 3 roky vzdalena budoucnost.
Přesně tak.. takže dámy
Přesně tak.. takže dámy co jsou zvyklé na automat nebudou nerózní..
Může někdo osvětlit, co
Může někdo osvětlit, co to je?
„Simulace automatické převodovky ve velmi nízkých rychlostech.“
Jinak samozřejmě gratulace k úspěchům! 🙂
Zřejmě tím autor myslel,
Zřejmě tím autor myslel, že když auto stojí a pustí se brzda tak se vůz mírně rozjede (na rovině). Neboli opačně, když jedete a sundáte nohu z plynu tak vůz brzdí (rekuperuje), ale ne až do úplného zastavení. V nízké rychlosti brzdit přestane a popojíždí.
U Modelu S si právě můžete vybrat mezi tím jestli má vůz popojíždět nebo zcela zastavit.