Tesla Model 3 bere Evropu ztečí, je nejprodávanější v Norsku i Nizozemsku

Měsíc březen je za námi, a tak se můžeme podívat, jak pokračuje spanilá jízda elektromobilu Tesla Model 3 napříč Evropou. Asi nebude žádným překvapením, že Model 3 se tu rychle zařadil mezi nejprodávanější auta vůbec.

Elektromobilům se daří na světovém i evropském trhu. Nejvíce z tohoto trendu těží Tesla se svým Modelem 3.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model 3 výrazně bodoval již v únoru a podle nejnovějších údajů to vypadá, že v březnu se mu na evropském trhu dařilo ještě lépe.

Začněme Norskem, světovou mekkou elektromobility. Zdejší podíl prodaných elektromobilů dosáhl za měsíc březen 58,4 % ze všech prodaných osobních automobilů. A co víc, 50 % z těchto prodaných elektromobilů tvořil právě Tesla Model 3, který tím definitivně potvrdil své dominantní postavení na norském trhu.

Jen za březen Tesla v této severské zemi doručila přes 5300 kusů elektromobilu Tesla Model 3, a výrazně tak hraje do karet plánům Norska, které chce od roku 2025 prodávat pouze elektromobily.

„Jsme si jisti, že letos dosáhneme celkového podílu na trhu ve výši 50 %. Možná to bude i více, což je úžasné.“ sdělila agentuře Reuters generální sekretářka Norské elektromobilní asociace (NEV).

Tesle se s Modelem 3 daří i v další severské zemi, kterou je Švédsko. Zde za březen dodala přes jeden tisíc kusů tohoto elektromobilu, což je druhý nejvyšší prodej auta do zásuvky v historii. Předtím se tisíc podařilo překonat pouze Mitsubishi Outlander PHEV v prosinci roku 2015, kdy japonský výrobce dodal švédským zákazníkům 1249 těchto vozů.

Prodejní úspěchy Tesla zaznamenává také v Nizozemsku, kde bylo během března registrováno 2195 elektromobilů Tesla Model 3 a autu se tak podařilo získat pozici nejprodávanějšího auta měsíce (včetně spalováků)!

Navíc se drží na páté příčce v žebříčku nejprodávanějších automobilů za rok 2019 v této zemi. Modelu 3 se v březnu dařilo i na trzích, kde Tesla nemá příliš silnou pozici, a tak například v Rakousku se Modelu 3 dočkalo 752 nových majitelů.

Zároveň se můžeme podívat i na kompletní prodejní výsledky elektromobilů za měsíc únor z celosvětového hlediska. Jejich prodeje v tomto měsíci vzrostly meziročně o 31 % na 1,4 % tržního podílu v rámci všech prodejů osobních automobilů na světovém trhu.

Celkově bylo prodáno v únoru 111 541 elektromobilů a plug-in hybridních vozů. Právě leden a únor jsou statisticky vždy nejslabší měsíce, co se prodejů osobních vozů týká, a proto by čísla v dalších měsících neměla klesat pod sto tisíc prodaných kusů měsíčně.

Čistě elektrické vozy tvořily se 78 tisíci prodaných kusů 70% podíl, a meziročně tak zaznamenaly 50% nárůst. Celkové množství prodaných aut do zásuvky za první dva měsíce roku 2019 činí 271 tisíc a očekává se, že celkové množství prodaných elektromobilů a plug-in hybridů díky tomu dosáhne 3,5 milionu prodaných kusů.

Pokud se podíváme na nejprodávanější modely, pak únoru jasně vládl Tesla Model 3 s celkovým prodejem 10 436 kusů. Podle odhadů by si měl své prvenství udržet až do konce roku. Druhým nejprodávanějším vozem za minulý měsíc byl Nissan Leaf 40kWh, kterého bylo prodáno 5 328 kusů.

Na třetím místě se umístil kompaktní crossover Yuan EV od čínského výrobce BYD. Právě tento vůz zaznamenal v lednu prodejní nárůst na více jak 10 tisíc prodaných kusů, ovšem s únorem přišel hluboký pád na 4 332 prodaných kusů.

104 Comments on “Tesla Model 3 bere Evropu ztečí, je nejprodávanější v Norsku i Nizozemsku”

      1. Jestli jste to myslel tak abych shrnul pro a proti, tak se to
        Jestli jste to myslel tak abych shrnul pro a proti, tak se to trochu k mému dvouletému výročí nabízí.

        Pojmu to tak po čem by se mi stýskalo, kdybych teď vyměnil Teslu za jiné bevko a po čem naopak vůbec.
        Vynechám tedy ódy na elektrický pohon, protože kromě výkonu mi stejný zážitek z tiché plynulé jízdy poskytne každé jiné bevko na trhu. A ten výkon zase není až tak něco bez čeho bych se nedokázal obejít. Poslední minimálně půlrok už stejně jezdím jen v režimu sport, takže mi to dá maximálně 400kW, které celé využívám jen vyjímečně. Tedy třeba 300kW e-Tronu by mi určitě stačilo také.

        Jedničkou v žebříčku toho po čem bych si stýskal je jednoznačně síť superchargerů. To je věc, ve které Tesla ostatním jednoznačně utekla nejvíce. Dlouhý nebo spíše neomezený dojezd nedělá velká baterka nebo nízká spotřeba, ale jednoznačně možnost opravdu rychlého nabíjení. To je také ten důvod proč bych znovu volil Teslu kdybych se musel aktuálně rozhodovat jaký nový vůz pořídit.

        Druhá věc po, které by se mi velmi stýskalo je ten velký tablet a tedy ovládání auta skrze jednoduchý přehledný systém, ve kterém nic dlouho nehledáte, a žádný návod k němu nepotřebujete. Nejvíce mě na něm pak baví to jak jednoduše se dá zadat cíl do navigace. Prostě vyťukáte „zahradnictví brambora“ a ze seznamu všech zahradnictví brambora vyberete to vaše a už to počítá trasu. Stejně tak to, že si do kalendáře v telefonu nastrkám na celý den schůzky včetně zadání adresy a pak jen v autě ťuknu na kalendář a v něm na příslušnou schůzku a už mi to opět počítá trasu. To je prostě super věc. K tomu se pak váže ještě jedna zásadní věc, kterou postrádám v jiných bevkách a totiž fakt s jakou přesností mi Tesla spočítá s kolika procenty v baterce přijedu do cíle. V podstatě pokud dodržujete předpisovou rychlost, nebo jedete jen trochu svižněji tak se to liší maximálně o dvě tři procenta a to je fakt k nezaplacení. Kalkuluje to i s profilem tratě, takže to prostě započítá kde budu z kopce rekuperovat a naopak kde mi to spálí do kopce více.
        Další věcí, která je zatím z toho co jsem měl možnost porovnat unikátní je vnitřní prostor. O mrňousovi i-Pace se ani vyjadřovat nebudu, e-Tron je na tom také na to jak je z venku velký proti Tesle bídně, prostě Tesla se s tímto popasovala opravdu bezvadně, takže je to auto opravdu skladné a to se u rodiny se třemi dětmi velmi počítá.

        No a na co bych nevzpomínal rád?
        Na neustálé povrzávání stínítka, falkonek (jen těch pravých, které jsem, ale za ty dva roky řádně ochodil) nebo přední nápravy, či plastového obložení pátých dveří.
        Na vibrace které mě (i mého kolegu s Skem) sužují od rychlosti 140km/h a výše. Na neustálé návštěvy servisu, které se s nájezdem kilometrů stupňují. Na to, že se mnou Tesla úplně přestala komunikovat po tom co jsem jim začal posílat dotazy na choulostivé problémy kolem baterky, jakože mi od 85tis.km nájezdu začala vypínat auto při dvou nebo třech procentech a v servisu jen mlží a z centrály mlčí. Je fakt, že když se snažím v Nissanu řešit rapidgate narážím na úplně stejný přístup. Nejprve projevení jakési snahy, která mě asi měla uchlácholit a následné mlžení a oddalování řešení.
        Určitě bych nevzpomínal v dobrém na ty asistenty, o kterých jsem tu psal jako jsou automatické stěrače nebo automatická dálková světla.

        Suma sumárum až bude mít Ionity použitelnou síť nabíjecích stanic a do té doby věřím budou na trhu další počiny jako je e-Tron, který už by mohl plnit většinu mých kritérií budu mít velké dilema.
        Jen doufám, že to nebude dlouho trvat abych nemusel výměnu auta řešit dříve než tato situace nastane, protože bych vážně rád zkusil něco jiného, i kdyby jen proto abych se utvrdil v tom, že Tesla nebyla zase tak špatná. 🙂

        1. Dekuji za popsane dojmy z auta. Priznam se, z ejsem nestastne
          Dekuji za popsane dojmy z auta. Priznam se, z ejsem nestastne polozil dotaz na to slovo „šíleně“, kde jsem rpave mel na mysli, zda jsou na reklamaci nebo prodavaji jak mourovati. Ale rad jsme si pocetl Vase zkusenosti s Xkem.

      1. Koukám v Tilburku to vypadá furt stejně. Jen před dvěma
        Koukám v Tilburku to vypadá furt stejně. Jen před dvěma lety jsme tam byli s kolegou úplně sami. Na recepci i v té „čekárně“ bylo úplně prázdno.
        To je dobře, to je dobře. Jen tak dál. Tuhle facku ostatní automobilky potřebovali. Doufám, že je bude Tesla s trojkou fackovat co nejdéle, resp. tak dlouho dokud to ti zabedněnci opravdu nepochopí a nezačnou namísto nářků nad emisními limity něco plně elektrického fakt dělat.

        PS: Srovnání navigace v jeho Fordu cestou tam a pak v TM3 je fakt až k smíchu.

    1. Kup by to mohl být dobrý, ale záleží jak velkou ránu to
      Kup by to mohl být dobrý, ale záleží jak velkou ránu to dostalo. Pokud jsou to jenom plechy a přední nárazník, tak byste se do 100k asi vešel. Ale má to ťuklý i přední dveře, takže rána šla asi přes přední kolo, takže je možné, že může být něco s poloosou a to už by se nemuselo vyplatit. Nevím jak je to daleko, ale pokud máte čas, tak si udělejte výlet s nějakým mechanikem, který by to na místě okoukl a řekl by vám. Každopádně přeji ať se rozhodnete správně:-)

  1. Šmankote 5328 nešťastníků si pořídilo tu parodii na
    Šmankote 5328 nešťastníků si pořídilo tu parodii na elektroauto od Nissanu. No to se zase budou šířit pomluvy jak ty elektrický auta nikam nedojedou a hrozně pomalu nabíjej.

    Už to slyším v hospodě „A to jsem si chlapi pořídil toho Nissana, ten to dělá nejdýl, takže to má nejzmáklejší, a přitom takovej děs!“

  2. to je zas blafů ftextu jak že bysme se z toho měli posrrrr
    to je zas blafů ftextu jak že bysme se z toho měli posrrrr 😉 Nepřehladný splácaný zas jen voblbuje veřejnost. Je snad jasný že když 3 ROKY EVROPSKÝ NADRŽENCI SLINTALI TM3 A v ÚNORU PŘIJELA TESLÍ LOD že to budou lifrovat 3 roky starým objednavatelů jinak by asi nepřijela, takže to vůbec nic neznamená, nás zajímají až ty další popředobjednávkový2016 prodeje určující potávku po tý káře TM3 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

    a to se uvidí až další měsíce takže stále čekáme :))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    jo tady je prapůvodní zdroj norských čísílek bez vopisu 😉

    nrf.ac.za/

      1. no právě, přesně. známý byl na ampéru a jenom kolem TM3
        no právě, přesně. známý byl na ampéru a jenom kolem TM3 prošel, je sice tesly znalý, celkem in ale prostě s vlastnostmi Tesly ho to auto nebere. Já kdybych šel kolem a měl možnost se svést i ty kliky bych překousnul ikdyz urči TM3 ted už nekoupil, to leda TMY a možná 😉 A ted tedy, kolik takových bude? 😉 no uvidíme

        1. Nebyl ten znamy nahodou muj prispevek, ve kterem jsem psal, ze
          Nebyl ten znamy nahodou muj prispevek, ve kterem jsem psal, ze jsem ji prehledl jak sire lany, ani si do ni nesedl a radeji se venoval e-Niru?
          Prehledl jsem ji zejmena kvuli tomu, ze i jen letmej pohled na otevrenej zadni kufr me utvrdil v tom, ze timhle sklepnim okynkem by jsme tam toho vazne moc nenalozili.
          A ano, druhy duvod je, ze ty auta potrebujeme na silnici a ne v servisu.
          Jenze tohle cerstvi majitele trojek, kteri jeste nemeli tu zkusenost vedet nebudou a tedy i jejich znami a sousede budou ohromeni tim novym zazitkem s elektroautem a objednavky se jen pohrnou.

          1. nene, tohle byl můj jeden známý, jel s firmou tam na
            nene, tohle byl můj jeden známý, jel s firmou tam na ampéra na nějakou elektro přednášku a když jsem ho zpovídal : Tak co viděls TM3? a von že jojo. A já no a co, jaká je co na ni říkáš? a von jako jo, šli sme kolem no, omladina ji tam vočumovala, ale nezastavili jsem se mě moc nezajímala 😉 Táhne se 200km do Brna a ani si ji neprohlídne, to sem chvíli rozdejchával

            1. Co se stalo?
              Uz jsem tady toho napsal dost a dost.
              Spousta

              Co se stalo?
              Uz jsem tady toho napsal dost a dost.
              Spousta veci na tom nefunguje jak ma. Neustale se resi nejake zavady.
              Tesla dostava sve majitele do pasti. Ukaze vam novy skvely navykovy smer individualni dopravy, ktery je lepsi nez cokoli co jste kdy zazil a je v tom nejlepsi, ale zaroven vas neustale necim stve. Jizda vlastni Teslou je takovy horkosladky mix emoci.

              1. oka, chápu. Já se nejdříve snažil najít váš
                oka, chápu. Já se nejdříve snažil najít váš předchozí komentář na toto téma, ale bez úspěchu, proto se ptám 🙂

                Myslíte, že je těch problémů opravdu tak výrazně víc než jinde? Kolega má pár let starého Bavoráka a má ho v servise snad každý měsíc. Jiný známý má jen pár měsíců starou Audi Q7 a taky si stěžuje, že jezdí od servisu k servisu – pokaždé s něčím jiným.
                Moje Mazda je docela ok – japonci jsou ještě stále spolehliví jak se zdá, ale co vidím okolo, tak je to asi výjimka.

                Chtěl bych T3 jako druhé auto, tak abych se připravil co mě čeká 🙂

                1. Je pravda, ze ani jinde to neni nijak ruzove. Mame ve firme v
                  Je pravda, ze ani jinde to neni nijak ruzove. Mame ve firme v provozu 11 aut a resime neco neustale, vcetne vymen motoru po 33tis.km nebo prevodovky po 60ti.
                  U Tesly jsem zatim takhle fatalni zavadu nemel, ale je to spousta mensich problemu, ktere casem cloveka umori. Kdyz pak prictu takove trapnosti jakoze sterace pouzivam pouze v rezimu cyklovace, protoze automaticke funguji otresne stejne jako automaticka dalkova svetla…
                  Nicmene aktualne je to stejne nejpouzitelnejsi bevko na trhu, a kdybych si dnes musel vybirat nove auto byla by to zase TMX ve verzi 100D.

                  Jako druhe auto do domacnosti myslim budete spokojenej. Me hodne tech problemu zpusobuje i vysoky najezd.

                2. Díky, to jste mě uklidnil.
                  A nájezd přes 100tis km za rok

                  Díky, to jste mě uklidnil.
                  A nájezd přes 100tis km za rok a půl já mít nejspíš nebudu 🙂

                3. Ted (2 roky) mam 118tis.km Po roce a půl to bylo asi jen
                  Ted (2 roky) mam 118tis.km Po roce a půl to bylo asi jen 90tis.km. 🙂

                4. No tak 120 tisíc není, dle mého, žádný vysoký nájezd.
                  No tak 120 tisíc není, dle mého, žádný vysoký nájezd. Samozřejmě, za 2 roky je to hodně, ale celková cifra je úplně v pohodě a to auto musí být jako nové. Co jsem kupoval 3 poslední auta (ojetiny), tak na tacho měly 180, 140 a 260 tisíc 🙂 To první byla Mazda 6, tam už byly nějaké problémy i věkem (11 let), nějaká koroze a tak… prodáno ve 250 tis. Další bylo Volvo, najeto 110, prodáno se 250 na tacho absolutně v pořádku. Za tu dobu jsem řešil jenom maličkosti za „pár korun“, nic vážného. No a poslední auto je Lexus, koupeno před necelým půl rokem s 260 tis., teď mám necelých 280 tisíc a zatím nic… ťuk, ťuk 🙂

                  Chci tím říct, že auto ve 120 tis. musí být tak akorát zajeté bez vůli na podvozku, s tlumiči v dobrém stavu, vše původní kromě brzd. To auto musí být jako nové a i moje zkušenosti s auty jsou zatím takové. Ale možná jsem měl jenom štěstí a taky si užiju, kdo ví…

                  Když jsem četl o těch vašich problémech a adaptivním tempomatem a autom. stěrači a dálkovými světly, tak jsem jenom kroutil hlavou. Evidentně je to nedostatek zkušeností U Tesly. Ono se to zlepší, ale chápu, že člověk nemá nekonečnou trpělivost.

                  Tak ať to jezdí a nekazí se.

                5. Díky
                  Ono to tu momentálně vyznívá jakože jsem na Teslu

                  Díky

                  Ono to tu momentálně vyznívá jakože jsem na Teslu nějak hrozně naštvanej.
                  Skutečnost je taková, že jsem už na ty „prkotiny“ rezignoval. Rezignoval jsem už i na to, hádat se jestli je normální si třetí pozáruční výměnu poloos platit, když je evidentně odflákli. Rezignoval jsem na to, že budu muset příští týden vysolit další v lepším případě stovky eur za součástku na posilovači řízení plus 1,5x135eur za práci.
                  Už se tomu jen směju a vyhlížím jak to jde Ionity od ruky a s čím použitelným na elektřinu kdo jiný konečně přijde na trh.
                  Do té doby než než se bude dát i jiným elektromobilem než Teslou cestovat jako spalovákem to holt musím nějak vydržet a i potom budu mít Teslu navždy v srdci, protože mi ukázala, že to jde i jinak a lépe.

                6. Neberte to jako že chci porovnávat, nebo nějak hanit teslu.
                  Neberte to jako že chci porovnávat, nebo nějak hanit teslu. Ale auta kupuji nová a prodávám s nájezdem kolem 150tis km. Stáří v době prodeje 3-7 let. Vystřídal jsem mercedes cls, audi a3, bmw 530d, bmw540i, bmw x6 50i a nikdy jsem neřešil zásadní závadu. Nejdéle jsem měl mercedes, skoro 8 let a a3 vlastně 10 let. Za tu dobu potřebovalo cls jednou za 3000kč přeprogramovat převodovku + netěsný zadní tlumič na záruku. 530D vadné čidlo zda řidič sedí na sedačce – záruka, x6 – jednou vrzající víko kufru, 540i – nic, octavia – nic, fabia -nic, mondeo – nic.

                  Jako pro člověka co dřív hodně jezdil mi ty časté návštěvy servisu zní jako noční můra.

                7. Prostě u Xka nebrat verzi Performance, možná ani Skovou.
                  Prostě u Xka nebrat verzi Performance, možná ani Skovou.

                8. U Mazdy a Toyoty tyhle problémy jsou minimální, ale stane
                  U Mazdy a Toyoty tyhle problémy jsou minimální, ale stane se. chce to prostě vybírat na trhu auta s malou poruchovostí.

                9. Kolega mel Toyotu Rav4 a uzival si s ni uplne stejne. Pak si
                  Kolega mel Toyotu Rav4 a uzival si s ni uplne stejne. Pak si ji od nej koupil jeden z nasich zamestnancu a story pokracovala, je s ni neustale v servisu. Uz ma po generalce prevodovky, neustale mu to hlasi nejake zavady, nefunguje 4×4, pada to nouzoveho rezimu…

                10. Stát se může, jakmile má auto nějaké závady, tak je
                  Stát se může, jakmile má auto nějaké závady, tak je lepší to prodat. Já neměl v životě auto s nájezdem přes 200 tis. Běžně jsem je prodal do 150 tis. km. Vystřídal jsem v minulosti 5 Mazd a ani na jedné jsem neměl závadu. Výborné bylo MB E350 2010, po 4 letech jsem ho prodal, do dnes ho má soused, bez jediné závady má najeto cca 200 tis km.

                11. Ono je treba take rozlisovat “predkrizova” a
                  Ono je treba take rozlisovat “predkrizova” a “pokrizova” auta.
                  Ja kupoval v roce 2006 Octavii 1.9TDI PD nijak moc vybavenou. Zadna navigace, jen klima, park. senzory a automaticke sterace za dnes neuveritelnych vice nez 700tis. A to byli jeste jine platy…
                  A dodnes ji ma svagr, kteremu jsem ji prodal, ma uz najeto 350tis. a slape v pohode.

                  To vam zadne dnesni auto nevydrzi. Proto me vzdycky bavi kdyz tu nekdo srovnava cenu elektromobilu se spalovaky, a neuvedomuje si, ze to ev mu vydrzi jako stara kvalitni auta, ktera, ale stala v prepoctu ke mzdam jako ty dnesni ev a byli to drzaky, ale dnesni “levne” spalovaky to je za terest.

                12. Asi taky záleží na tom, jak máš štěstí na kus. Co jsem
                  Asi taky záleží na tom, jak máš štěstí na kus. Co jsem četl výpovědí lidí, tak jsou takoví, co v tom jezdí rok a v servisu nebyli, ale najdou se i takoví, co (obvzláště na začátku) musí řešit problémy. Většinou jsou to blbůstky jako vrzající sedačky, skřípající kliky u dveří nebo problém s lakem.

                  Ale zdá se že se Tesla zlepšuje a těch druhých už není zase tolik jako před rokem.

                  Ale to se ti můžeš stát jak píšeš u každé automobilky, že dostaneš kus, na kterém dělal někdo kdo neměl zrovna den. Kámoš si koupil novou Oktávku a za týden byla v servisu a během 3 měsíců tam byl už třikrát. Druhý kámoš si koupil ten stejný model o půl roku dříve a krom výměny pneumatik servis nenavštívil.

                13. no ale přeci vždyt i ti rumuni to umějí udělat snad líp
                  no ale přeci vždyt i ti rumuni to umějí udělat snad líp :))))))))))))

                  youtu.be/Ny39CHjEs7A?t=826

                1. Byl jste na některém Tesla srazu v Praze?
                  Krom přednášek

                  Byl jste na některém Tesla srazu v Praze?
                  Krom přednášek na téma co všechno se na kterém modelu se.e a příhod jak jezdí do servisu s Xkem, které veze druhou Teslu na podvalu aby ušetřili kilometry, protože ta frekvence návštěv servisu je fakt hustá tam byli nejvýživnější ty volné diskuse, když se majitelé rozpovídali co už si všechno zažili.
                  Stejně tak můj kolega je s jeho Skem v servisu neustále a už vybírá za co ten krám vymění.
                  Stejně tak jako rozhovory u superchargerů s lidmi co mají větší nájezd. Vtipné je, že jsem jim to také ze začátku nevěřil, když mi jmenovali co už jim všechno měnili a ťukal si na čelo, proč by mi to jako měli měnit.
                  Ne opravdu myslím, že mohu otevřeně mluvit za „majitele Tesel“.

                  To spíše vy budete výjimka, které to určitě ani pneu nikdy nesjíždělo zevnitř, že?
                  Vysvětlil bych si to dvěma způsoby. Buď máte malý nájezd, takže těch problémů ještě nebylo tolik, a tedy nad nimi mávnete rukou jako já do chvíle než mi došla trpělivost. A nebo za B jste typ člověka, který si nepřipustí, že auto za které dal tolik peněz má nějaké vady. Neboť on má přece vždy všechno dokonalé.
                  Nechci vás urazit, ale tak to na mě působí.

                  Mimochodem, tady je zlomek závad, které jsem zdokumentoval:

                  https://www.youtube.com/watch?v=hdZtc7JTUKA

                  https://www.youtube.com/watch?v=mgBXaSG6qn0

                  https://www.youtube.com/watch?v=Dl-eIAoCMag

                  https://www.youtube.com/watch?v=kbLAVsh4yKk

                  https://www.youtube.com/watch?v=f-0kghwAp_E

                  https://www.youtube.com/watch?v=Uq5XowuK6DI

                2. Ano na srazech jsem byl, jezdim hodne po Evrope, bavim se
                  Ano na srazech jsem byl, jezdim hodne po Evrope, bavim se také často s lidmi u Supergargeru a důvod proc ted reaguji je, ze tady Vasimi příspěvky vznika dojem, ze TMX je vicemene poruchovy `zmetek`. Verim Vam Vase problemy s autem, zrejme to zmetek asi bude. Verim, ze i ostatní si problémy nevymysleli, proc taky, ze..Byl jsem rad, ze jsem auto nakonec koupil az po 2 letech od zacatku vyroby, detske nemoci byly uz odstraneny, tedy alespon u mne..
                  Nicmene nic z Vasich strasti mne nepotkalo, je mi lito. Duvody pro které jsem se občas stavoval v servisu Tesla mne pripadaji tak malichcerne a bezne, ze nestoji za to se tady o nich zminovat. Ano, zadni pneu se sjizdeji pomerne rychle, zalezi také na stylu akcelerace apod. Je to preci jen EV. Stejny problém mají nakonec i jiné ctyrkolky. Krome toho koupit nove gumuy po 40 000 km mi zase nepripada az tak nenormalni. TMX je mym autem snu a na kazdy ujety km s timto vozem se tesim jak male dite.

                3. ok a co je to konkrétně za typ TMX + měsíc/rok výroby
                  ok a co je to konkrétně za typ TMX + měsíc/rok výroby

                4. Je pravda, ze jsem se tu ted rozepsal hlavne o tech
                  Je pravda, ze jsem se tu ted rozepsal hlavne o tech negativech, takze to asi vyznelo blbe, ale je fakt, ze se take stale tesim na kazdou delsi cestu.
                  Me se teda sjeli zevnitr loni i predni. Ne tak moc jako zadni, ale sjeli. Jinak je fakt, ze na sezonu mi vystaci, a na zadnem aute mi dele nevydrzeli.
                  Na druhou stranu nechci pred temi problemy uz zavirat oci a vykladat tu jen o tech pozitivech (coz take stale delam), snazim se byt proste objektivni. A pisu to vsechno jak to je. Co jde casto dokumentuji fotkami nebo videi abych pak nebyl osocovan, ze si to vymyslim.
                  Proste mame s kolegou asi smulu.

                5. Znovu opakuji, za nemam důvod Vam neverit. Ctu pravidelne i
                  Znovu opakuji, za nemam důvod Vam neverit. Ctu pravidelne i ruzna zahranicni Tesla fora, takze jsem v celkovam obraze. Tesla sama mediim moc info nedava, mluvi za ni obchodni uspechy. Proto se o firme svetova media zminuji hlavne negativne, pokud to jde. Uspech dela nepratele. Reaguji zde tedy také proto, aby byla trochu rovnováha. Asi mam stesti, ale ne všechny výrobky Tesly jsou poruchove. Myslim, ze mate opravdu smulu. Na druhé strane autu davate zabrat, slusny najezd, cesta po Evrope s autem na navesu..k tomu nakonec takove auto je, ze..Ja mu tak `zakourit` nedavam, v porovnani s Vama ho asi spis setrim…. Kdoví, co mne ceka po 130 000 km..Ale zatim…musim zaklepat..Preji, at se Vam ta negativni spirala zastavi..

                6. Diky, ja vam preji at vam vydrzi v dobre kondici i nadale.
                  Diky, ja vam preji at vam vydrzi v dobre kondici i nadale.

                7. že ne všechny výrobky Tesly jsou poruchové? že by
                  že ne všechny výrobky Tesly jsou poruchové? že by Michelin byl na světě ze současných 150.000 TMX jediný??? :)))

                  kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

                  Anebo spíše jediný co si s tím dal práci a rozepsal/zdokumentoval 😉 štěstí že se ty info alespon od jednoho cloveka tady na světově zapomenutým hybridím serveru k nám do prdelákova vůbec dostali když tesla na informování doslova sere! a z vás dalších se CELÁ PRAVDA tahá jak z chlupatý deky ;(

                  Myslim, ze opravdu nemá jen smulu a TESLA by mu měla za ty jeho 3 MEGA z 2017ctýho navalit rovnou novou káru za ten PÁTEČNÍ PRŮSER dřív než se to dostane k Vaculíkoj ! ! ! :)))

                  youtu.be/Ny39CHjEs7A?t=826

                  asi mu sám napíšu protože to možná bude mít větší smysl než tweetovat elonoj protože TMX mě poslední dobou PĚKNĚ SEREEEE

                8. tak je to tam
                  tak je to tam soudluzi

                  svetmotoru.auto.cz/writerprofile/176/martin-vaculik

                  se vším všudy ílonova „kraksna“ x si to zasloužila. Ještě zejtra zvážím apel do norimberka za to X co poškozuje „dobré“ jméno řady a basta, hotovo iděm

                  tesla.com/de_DE/findus/location/store/nuremberg-karolinenstrasse

                  dáme jim počudit sráčům

                9. Dle mého názoru pouze slabomyslný člověk si může koupit
                  Dle mého názoru pouze slabomyslný člověk si může koupit Teslu a věřít že ho občas nepostihne nějaká nutnost
                  navštívit servis.Mě se zatím opravdu nepoštěstilo vyslechnout si na superchargeru něčí pláč na ukrutnou závadovost,
                  takže mi nezbývá než Vám věřit,ale spíš se přikláním na stranu Herose či Juxe.Už má babička mi vtloukala“Jaký pán,
                  takový krám.“

                10. Jj. Já byl na auta vždycky ras. Proto se všechny vždy
                  Jj. Já byl na auta vždycky ras. Proto se všechny vždy prodali dříve než jsem je začal prodávat, protože si je většinou vzali známí nebo příbuzní, kteří mě znají a vědí jaký jsem na auta magor.
                  U spalováků, které měli prodloužený servisní interval jsem si je nechával přeprogramovat na zkrácený abych neměnil olej po 30tis.km, ale po 15tis.km. Jezdil jsem vždy na aditivovaná dražší paliva. Když jsem jezdil v zimě krátké trasy, tak jsem vždy dal nějakou okružní jízdu abych motor prohřál než ho zase chcípnu. Poctivě jsem po jízdách na dálnici dochlazoval turba před chcípnutím.
                  Mytí vždy jen ruční. S Teslou nabíjení na běžné ježdění jen na 60%. S Teslou jezdím od začátku většinou, a poslední půlrok jen v režimu sport. Dle rady v servisu jezdím poslední půlrok kvůli poloosám jen v druhé nejnižší nebo úplně nejnižší poloze podvozku atd. atd.

                  S občasnou nutností navštívit servis jsem počítal a problém mi to nedělalo. Ale když jsem byl na přelomu roku v servisu každý jeden až dva týdny, to už bylo i na mě trochu moc.
                  Když mi aktuálně odešel posilovač řízení a už po telefonu mi řekli v servisu, že vědí čím to je tak jsem asi jediný komu se to stalo.
                  Skutečnost, že připojím přívěs s třináctipinovou zástrčkou a auto mi okamžitě nahlásí hromadu závad jsem si asi také způsobil sám. Fakt, že mi měnili oba klíčky, protože oba byli od začátku vadné a otevírali mi samovolně nabíjecí port jsem si asi také způsobil jejich nadměrným opotřebením, ačkoli jeden z nich ležel od začátku v šuplíku a vytáhl jsem ho jen abych vyloučil, že to dělá ten první klíček, jenže ono to hned dělalo zase…

                  Tak buďte tak hodný nechte si svůj názor pro sebe, když nevíte nic o tom čím jsem si prošel a jak k tomu došel.

                  PS: To, že po jízdě v dešti otevřu třeba i s několika denním odstupem přední kufr a z jeho víka mi do něj vyteče voda jsem si také asi způsobil špatným zavíráním? Ze začátku jsem to řešil se servisem, řekli mi, že tam vyvrtali nějaké díry aby to mohlo odtékat a nezměnilo se jako obvykle nic, takže jsem to jako u spousty jiných závad vzdal.

                11. Omlouvám se zda jsem se Vás nějak dotkl,ale vzhledem k tomu
                  Omlouvám se zda jsem se Vás nějak dotkl,ale vzhledem k tomu že pár majitelů Tesel
                  znám osobně,se mi tolika problémům ani nechce věřit,asi páteční kus.Proto jsme
                  zavedli čtyřdenní pracovní týden ku všeobecné spokojenosti.

                12. Budu upřímný. Spousta mých známých také neví o všech
                  Budu upřímný. Spousta mých známých také neví o všech problémech co jsem si prošel. Ono není vždy čas rozebírat to úplně podrobně, takže když se mě někdo zeptá jak jsem spokojenej většinou to nějak shrnu, jakože má to svoje chyby, ale furt mě s tím baví jezdit…

                  Jenom zaměstnanci si ze mě dělají legrácky neboť ví jak často nejsem v práci, protože jsem v servisu. Třeba když se psalo jak Tesla shání lidi pro servis v Praze tak mi jeden kolega povídá „asi se tam přihlásim, uvidíme se častějc“…

                13. vypleskni někde web nebo kanál s fotodokumentací a popisem
                  vypleskni někde web nebo kanál s fotodokumentací a popisem at sme na tebe zvědaví a můžeme to porovnat. Takhle to máš jen snůžku blahoslavených keců kerým se nedá věřit 😉

                14. Kdyz dovolite, nic vypleskávat nebudu a je mi uprimne jedno,
                  Kdyz dovolite, nic vypleskávat nebudu a je mi uprimne jedno, jestli mym informacim verite, Franto Koudelko. Nejsme zvykly cokoliv komukoliv vypleskávat a ani to neumim..

                15. no to je škoda, protože spoustu lidí praktický informace
                  no to je škoda, protože spoustu lidí praktický informace by moc zajímali a tady na zběsilí hybridí diskuzi sice je pupek elektromobilismu ale to málo co náhodou vyplesknete si přečte jen zlomek lidí, já sám tady často bloudím a zpětně nalézt jednotlivý přízpěvek bez uložení adresy je detektivní práce. Takže potom nedostatek pravdivých praktických informací a naopak přehšle cílených dezinformací jiných zpravodajských webů vyvolává u potencionálních teslích zájemců strach a flustraci a málo se pak množí teslí motivace a nadšení 😉 alespon youtube kanál 😉

                16. Zpusob Vaseho vyjadřování ( vulgarní tón dotazu ) je pro
                  Zpusob Vaseho vyjadřování ( vulgarní tón dotazu ) je pro mne neakceptovatelný .

                17. Hlavne cipisovi nejde o zkusenosti, ale o to mit dalsi mesic
                  Hlavne cipisovi nejde o zkusenosti, ale o to mit dalsi mesic co tapetovat do vsech diskuzi. Na nektere lidi je proste lepsi nereagovat (i kdyz vzdycky poznat vsechny jejich multiidentity na 100% nejde).

                18. no jistě žEryk tak ten má co vyprávět ;)) no tak nic
                  no jistě žEryk tak ten má co vyprávět ;)) no tak nic kuci, podejte si ruce

                19. Kdyby ti to bylo jedno tak sem nepíšeš.
                  Kdyby ti to bylo jedno tak sem nepíšeš.

                1. Rád bych tomu věřil, ale třeba ty softwarové závady,
                  Rád bych tomu věřil, ale třeba ty softwarové závady, které nasekali v devítce museli předpokládám postihnout všechny bez ohledu na rok výroby.
                  Stejně tak nevěřím, že automatické stěrače, které sami označují za betaverzi fungují někomu lépe.
                  Nebo, že automatická dálková světla někomu nedělají tu prasárnu, že to pálí do zrcátek autům které jedou cca 200m až 300m před vámi.

                2. Zatim to nevim. Reknu vam to v druhe pulce dubna. Predani se
                  Zatim to nevim. Reknu vam to v druhe pulce dubna. Predani se kona az 16.4. Nejak nestihaji kvuli M3. Mozna ze maji novejsi sensory. Moje stara Octavia 2002 take spustila sterace kdy se ji zachtelo. Chtel jsem tu automatiku nechat vypnout, ale pry by nefungovalo zase neco jineho. Tak jsem se s tim smiril.

                3. Jééžíš já zapomněl, že si jí máte co nevidět
                  Jééžíš já zapomněl, že si jí máte co nevidět vyzvednout. Tak doufám, že jsem vám moc nezkazil náladu.
                  Určitě by mě zajímalo jakej pokrok v kvalitě udělali a hlavně jestli třeba tyhle věci stran stěračů nebo autopilota a podobně fungují u nových lépe.
                  Budu rád, když se pak třeba někdy potkáme.

                4. Snad se mi nebude ted zdat o nestiracich steracech. Napisu
                  Snad se mi nebude ted zdat o nestiracich steracech. Napisu moje dojmy.

                5. Nová verze stěračů je fakt dobrá. Jinak tu prázdnou
                  Nová verze stěračů je fakt dobrá. Jinak tu prázdnou obrazovku nabíjení mi to dělá taky, asi chyba v SW. Naštěstí už odstranily chybu, kdy se místo vypnutí mlhovek odemklo auto 🙂

                6. To je taky pěkné. Mlhovky moc nepoužívám, takže tohle
                  To je taky pěkné. Mlhovky moc nepoužívám, takže tohle jsem ani nezachytil.
                  Včera se mi nainstalovala verze 19.8.4 a zdá se, že tu prázdnou obrazovku nabíjení už odstranili.

                  A co vy a vaše nové Xko. Jezdíte hodně a taháte přívěs. Kolik máte najeto a co na to poloosy?
                  A co jiné závady? Máte srovnání s předfaceliftovým Skem, takže asi zlepšení veliké. No najde se i tak něco co váš štve nebo zklamalo?

                7. No u me to vypada ze se mi neinstaluji upgrady, vzdy mi to
                  No u me to vypada ze se mi neinstaluji upgrady, vzdy mi to delaji v servise. Ted mam 2018.50.6
                  Mam najeto 75.000 poloosy menene pri poslednim servise. Mam vymeneny nabijeci port a zadni sedacku. Hned na zacatku posuv okenka u spolujezdce. S privesem jezdim vic nez bez nej. Zklamanim je pro me slabsi palubni nabijecka. Taky me stve ze tesla nekomunikuje. Pokud mam problem s poloosama tak by mi prislo logicke abych dostal mail s vysvetlenim, zeje lepsi mit podvozek na low atd…Jinak sjizdeni gum na vnitrku vubec nepozoruju.
                  Mimochodem, chtel bych prodat nepouzitou 22″ sadu kol, co jsem dostal z referal programu. Kdyz jsem je poptal v tesle abch zjistil cenu tak jen za disky chtely 6 tis. euro. Myslite ze to ma skutecne takovou hodnotu?

                8. No tak toho taky nebylo malo na to jak kratce ho mate.
                  Ta

                  No tak toho taky nebylo malo na to jak kratce ho mate.
                  Ta nekomunikace me stve asi nejvic. Clovek by jim i lecos odpustil, kdyby se mnou o tom, alespon mluvili. Jenze v servisu vetsinou krci rameny a jako by se bali vubec nejak reagovat a z centraly pro jistotu prestali odepisovat uplne.

                  K tem poloosam mi dali v servisu rady az po druhe vymene. No na druhou stranu i pres jejich dodrzovani je mam opet v haji a za stejny pocet kilometru jako drive, takze to bylo asi k nicemu.

                  Ty pneu mi to sjizdelo zevnitr hlavne zezacatku. Pak asi seridili pri nektere pravidelne kontrole geometrii, protoze ted uz je to mnohem lepsi. Pritom, kdyz jsem ji chtel po nich zkontrolovat hned ze zacatku jak jsem to zjistil (tehdy jeste v Mnichove) tak mi rekli, ze je to sportovne nastavene, takze jsou schvalne ty odklony do A aby to lepe sedelo v zatackach…

                  Cena tech kol, to je otazka. Pro nekoho tu cenu mit muzou pro jineho ne. Ja treba, kdyz kupoval druhou sadu, tak jsem silhal po tech sedivych, ktere stali vcetne pneu 5tis.eur a nakonec jsem se na paradu vykaslal a vzal ty klasicke za asi 3200eur.
                  Me by na tech 22 palcovych asi odrazovala hrozba vyssi spotreby. Uprime me stve, ze jsem nekoupil na zimu spis 19tky, kdyz jsem pak od vas slysel, ze jsou i pohodlnejsi.

                9. Tak malo toho neni, auto mam sice kratce ale zato hodne
                  Tak malo toho neni, auto mam sice kratce ale zato hodne jezdim. Porad ale kdyz se zamyslim, jake problemy jsem resil se spalovacimi auty, tak ani u jednoho z mych elektromobilu se nikdy nestalo, ze by auto nejelo. 22″ kola jsou samozrejme na sportovni jizdu, rychle prujezdy zatacek a tak. Pro uzivatele jako ja, navic se slabsi motorizaci nemaji smysl.

                10. To je to co take stale rikam. Jakmile clovek auto trochu
                  To je to co take stale rikam. Jakmile clovek auto trochu pouziva tak stejne neustale neco resi, a presne jak jste rekl, s ev se nam jeste nestalo, ze by to vubec nejelo.

                  No ja uz take na sportovni jizdu rezignoval.

                11. Ty kola prodáte reálně tak do 60tis kč, jestli ovšem
                  Ty kola prodáte reálně tak do 60tis kč, jestli ovšem vůbec. Přece jenom majitelů Tesel je pořád jako šafránu.

                12. No, doufám, že to bude víc. Za 60 jsem prodal 20″ sadu.
                  No, doufám, že to bude víc. Za 60 jsem prodal 20″ sadu.

                13. Na FB je skupina prodejců dílů z Tesly. Tam jsou furt
                  Na FB je skupina prodejců dílů z Tesly. Tam jsou furt ňáký kola.

                  Tesla Parts Buy Sell Trade
                  Teslas for sale by owner

                14. Ano, prosim, mne funguji perfektene, ikdyz je sami oznacuji za
                  Ano, prosim, mne funguji perfektene, ikdyz je sami oznacuji za beta verzi, verte, nebo ne. U automatickych svetel tlumi bez problemu auta jedouci prede mnou. Problém však je u protijedoucích kamionu, zvlast pokud jsou mezi dalnicemi kere. Zajimave je, ze se to tyka pouze kamionu, ve spojeni s temi kery.. asi snad ze sedi vyse…

                15. Me to na protijedouci vetsinou reaguje, na auta prede mnou
                  Me to na protijedouci vetsinou reaguje, na auta prede mnou taky, ale na auta jedouci prede mnou 200m a dal uz ne, pritom to urcite jeste v zrcatkach prijemne neni a treba Leaf v takovych pripadech dalkova zhasina.

                16. A nemas AP1 HW? Tam oboji fungovalo.
                  A nemas AP1 HW? Tam oboji fungovalo.

                17. Mám AP 1 , funguje zcela perfektně, stěrače, dálková
                  Mám AP 1 , funguje zcela perfektně, stěrače, dálková světla, autopilot. Občas jedu MB a tam tlumení dalkových světel znatelně horší.

                18. No neviem ako ini majitelia starsich tesiel… Ja mam TMXP90DL
                  No neviem ako ini majitelia starsich tesiel… Ja mam TMXP90DL prevzatu 9/2016 (cize vyrobenu cca dva mesiace skor) a nemal som ziadnu poruchu okrem vymeny oboch prednych sedadiel, ktore mali faldy z vyroby (menili vsetky z tej serie), zvolavacej vymeny parkovacej brzdy pri prvom servise 20 tis (tiez menili vsetkym nepodarenu seriu od Bremba) a potom vymeny prednych poloosi, ktore mi vymenili sami pocas servisu pri cca 45tis km, pricom som ich o vymenu ani neziadal, lebo sa mi este nezdali zrele na vymenu. Teraz mam 65 tisic a zatial nic okrem toho co som napisal.
                  Niektore funkcionality fungovali na AP1 velmi dlho ovela lepsie ako na AP2. Myslim, ze napriklad automaticka detekcia dazda pre zapnutie stieracov este stale funguje lepsie na autach s AP1 ako na vyssich verziach AP, ktore nemaju dazdovy snimac a snazia sa dazd detekovat z kamier, co sa im nie vzdy podari korektne.

    1. Ta první várka lodí pro Evropu je už vyprodaná a už se
      Ta první várka lodí pro Evropu je už vyprodaná a už se objednává na květen.

      A další Q se otvírají nové země pro M3. To máme Austrálii, Nový Zéland, Británii, Japonsko, Jižní Koreu, Macao, Hong Kong, Taiwan – samé chudé země třetího světa 😀

      Ještě letos by k tomu měla přibýt Indie.

      A na další roky už se plánuje Jižní Amerika, Jižní Afrika a dost možná i východní Evropa.

      Jo a nezapomeň že prodeje elektromobilů každý rok rostou.

      Jediná otázka tedy zní: Jak Tesla vyrobí tolik aut 😀

        1. No já do východní Evropy počítám i nás. A pochybuju,
          No já do východní Evropy počítám i nás. A pochybuju, že si Tesla otvírá servis jenom tak aniž by tu chtěli prodávat auta. Zvlášť když to můžou prodávat online – bez kamenných poboček. V Polsku se taky připravuje otevírání servisu.

          1. To oni chystají pro Helmuty co jim to umře na exotické
            To oni chystají pro Helmuty co jim to umře na exotické dovolené.
            Snad nemyslíte, že ty superchargery tu stavěli také pro nás? Podívejte se kolik jich mají v Chorvatsku. A proč jich tam mají tolik? Protože tam jsou dederóni zvyklí jezdit kempovat.
            🙂

                1. To dřív v Šangaji rozjedou výrobu než tu zprovozněj ten
                  To dřív v Šangaji rozjedou výrobu než tu zprovozněj ten servis 😀

        1. 😀
          Boss: Potřebujeme pro Shanghai nějaký koncept.
          Grafik:

          😀

          Boss: Potřebujeme pro Shanghai nějaký koncept.
          Grafik: Však jsem vám ho dal minulý týden.
          Boss: Ne, ten. Něco nového pro prezentaci co máme za 10 minut. Ať je co ukázat.
          Grafik: Co?
          Boss: Neptej se blbě a něco nakresli.

Napsat komentář