Roberto Fedeli, šéfinženýr výrobce luxusních sportovních vozů Maserati, aktuálně na autosalonu v Paříži přiznal, že značka dostala od mateřského koncernu Fiat-Chrysler povel vyvinout co nejrychleji elektrické auto.
foto: Maserati
Befél měl podle Fedeliho přijít přímo od samotného šéfa Fiat-Chrysler, Sergio Marchionneho, který je ovšem známým odpůrcem elektromobilů. Je to on, kdo pronesl památnou větu můžeme vyrobit auto jako Tesla Model 3, ale nechceme“.
První elektroauto Maserati musí být podle Fedeliho něco „úplně jiného“ než nabízí konkurence. Zejména proto, že Maserati bude jednou z posledních značek, které elektromobil nabídnou.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
První plug-in hybrid Maserati v roce 2017
Tesla Model 3 bude mít nový typ skla, Musk potvrdil Tesla Glass
„Takže bojovat proti Tesle asi není dobrý nápad,“ dodal. „Nemyslím si, že Tesla má nejlepší produkci na trhu, ale vyrábějí 50 000 aut ročně. Kvalitou jsou produkty Tesla podobné jako měly německé automobilky v 70. letech minulého století.“
Tak takhle to vidí Roberto Fedeli, šéfinženýr Maserati. Čísla mu trochu haprují, slova o německých automobilkách 70. let jsou trochu nadnesená, ale faktem je, že na výrobní kvalitu vozů Tesla se výtky snášejí poměrně často.
foto: Maserati
Co se týká prvního elektromobilu Maserati, vidí Fedeli hlavní nedostatek dnešních elektromobilů v jejich příliš vysoké hmotnosti. Jednou z největších výzev podle něj bude zajistit, aby si řidiči auto užívali i po prvních pár sekundách nadšení ze skvělého zrychlení.
Důležitou roli v tom bude hrát zvuk, ačkoliv Fedeli tvrdí, že zvuk určitě není tou nejdůležitější charakteristikou elektromobilů.
Já mám asi dlouhé
Já mám asi dlouhé vedení.
Z článku vyplývá, že Teslu haní.
Ale, pokud její kvalitu přirovnává ke kvalitě německých aut 70tých let, je to ohromná pochvala. Sám jsem vlastnil Audi 100 z roku 78.
taky me to napadlo 😀 ja
taky me to napadlo 😀 ja mival Taunuse z roku 76 a to auto bylo nesmrtelny
A Maserati uz taky breci. To
A Maserati uz taky breci. To je hezke.
cocotko z talianska, nech si
cocotko z talianska, nech si ide leštiť topánky.
Off
i3 tankuje z US Tesla
Off
i3 tankuje z US Tesla Destination chargeru přes redukci. Jde to prej i s Leafem, RAVem a CMaxem
https://youtu.be/VFEJyqGErag
Tesla Destination Charger je
Tesla Destination Charger je obyčený Type2 (Mennekes) konektor.
A to by si člověk po
A to by si člověk po letech řekl, že místní dlouhodobě diskutující mají základních věcech jasno. Bohužel, nemají :-(.
Ano, Tesla Destination Charger je obyčejná Mennekes zásuvka, které Tesla montuje u partnerů na dlouhé nabíjení, například přes noc. Požadavek je 22 kW výkon, takže nejsilnější Tesla s největší baterií tady nabíjí z nuly na 100 přes 5 hodin. Ale potěší i zastávka na 1 hodinku, když jste na obědě, protože nabije 1/3-1/5 baterie (dle velikosti). Takže z stejného wallboxu (obvykle to bývá wallbox) nabijí i všechna elektrická auta, pokud mají sebou kabel s koncovkou Mennekes. I můj Ion. Nejen ta s Mennekes zásuvkou jak např. všechny VW, Renault Zoe, Smart ED, BMW i3……
Žádnou redukci netřeba. Ostatně jde jen o chytřejší červený pětikolík 400V 32A s 2 datovými piny navíc. Tady se podle videa spíše koukám na to, že to bude video z USA a BMW nemá Mennekes, ale Yazaki zásuvku, proto ta redukce, když z nabíječky je přímo kabel s Mennekes konektorem.
To je asi redukce z Type2 na
To je asi redukce z Type2 na Type1.
Je to redukce z US tesla
Je to redukce z US tesla jednofázového konektoru. V EU tesla pouziva jiny, trifazovy konektor, kompatibilni s type2, tzv. mennekes.
http://teslaclubsweden.se/wp-content/uploads/2014/09/US_EU_chargeport.jpg
JDapter
JDapter
Ano, to je přesně ono. Ale
Ano, to je přesně ono. Ale kdyby tesla chtěla, klidně to může zamknout. Nabíječka je schopna si ověřit, zda jde o teslu, pokud by ji tak někdo navrhnul ovšem…
Píšu o dobíjení v USA.
Píšu o dobíjení v USA.
To musí bejt strašnej
To musí bejt strašnej pocit, když nedodělky z Fremontu mizej jak housky na krámě a ty jejich klenoty nikdo nekupuje 😀
Čím to asi bude? :)))
Off
Arnold vám v tom
Off
Arnold vám v tom udělá jasno, skončete už s těma srackama! ;D
https://www.facebook.com/attn/videos/1177757868926337/
Až budou mít něco svého,
Až budou mít něco svého, tak pak mohou kritizovat konkurenci.
zrovna vcera mi jeden
zrovna vcera mi jeden nejmenovany fleet manager rikal, ze byl prekvapeny dobrou kvalitou vyroby u jejich noveho Modelu S. Asi taky cekal auto ze „70. let“ a prekvapilo ho ze dostal „nove“ 😀
Protože to neumíme, tak to
Protože to neumíme, tak to aspoň pohaníme….
Jak dobře my to tady v Česku známe, a svět se od nás učí. Už umí slovo tunelovat, tak nyní „ať sousedovi chcípne taky“.
Jinak pán zcela zjevně nepochopil, že elektromobilistům – a nejen jim – zvuk řvoucího mnohoválce opravdu nechybí.
No pravda je, že jsou
No pravda je, že jsou poruchová, ale to je normální u každých nových aut. Navíc Tesla auta jsou VELMI nepraktická, samozřejmosti, co mají auta za 100 tis. Kč v Teslách absentují…. hlavně šéf designer Tesly ne opravdu neschopný, zabývá se jen kravinami místo opravdu užitečných věcí.
Přesto Tesla je pro mě jediná existující skutečná automobilka, jen nejsem slepý fanatik typu iDiot.
Jakéžeto veci mají auta
Jakéžeto veci mají auta za 100k a v teslách absentují?
Napríklad spalovací motor.
Napríklad spalovací motor. 🙂
pomer ceny a uzitnych
pomer ceny a uzitnych vlastnosti 😉
třeba sklápěcí zadní
třeba sklápěcí zadní sedadla či box na brýle 😉
Za 159 Kč si držák na
Za 159 Kč si držák na brýle můžeš do TESLY nalepit na přístrojovku. 🙂
výborně, takže auto za
výborně, takže auto za milióny musím dovybavit kravinkami za 5 dolarů? To je vtip? 😀
🙂 přesně tak, je to
🙂 přesně tak, je to vtip…. myslím, že je v tom určitá lehkost bytí.
A škrabka, hlavně
A škrabka, hlavně škrabka! 😉
Prosím o upřesnění
Prosím o upřesnění které samozřejmosti máte na mysli.
třeba Model X ani neumí
třeba Model X ani neumí sklopit zadní sedadla, až nyní to přidávají
nemá ani box na brýle, Model S nemá ani dveřní kapsy atd.
je toho až moc
No môžem za seba povedať,
No môžem za seba povedať, že Leaf poruchový nie je…ani žiarovku som nemenil…75.000 km..
No ono aut co se vyserou do
No ono aut co se vyserou do 75 tisic km moc neni, ja jsem u citroenu mel prvni zavadu ve 110 000 a to bylo asi spis zanedbanou udrzbou (alias garazovy mechanik se pri prohlidce vykaslal na kontrolu brzd)..
Tak ono se není za co až
Tak ono se není za co až tak stydět. Přečtěte si třeba fórum uživatelů BMW i3 a zjistíte, že spousta lidí byla tak rozladěná, že BMW si už nikdy nepořídí. Hlavně v USA. To auto mělo několik fatálních chyb, které vychytali až postupnými svolávačkami. Jenom se o tom nepsalo podobně jako o Tesle a každé její závadě.
Zajímavé. O jaké
Zajímavé. O jaké fatální chyby šlo?