Tesla koupila německého výrobce zařízení pro průmyslovou automatizaci

Jan Horčík - 08 Listopad 2016

Kdo umí nejlépe organizovat práci a stavět nejlepší továrny? Němci. Právě v Německu aktuálně Tesla koupila společnost Grohmann Engineering, která vyrábí zařízení pro průmyslovou automatizaci.auto výroba elektromobilů Tesla Model S továrna Fremont

Německá společnost Grohmann Engineering, kterou založil a vede Klaus Grohmann, je jedním ze světových lídrů průmyslové automatizace. Tesla firmu kupuje, přejmenovává na Tesla Grohmann Automation a ustanovuje novou divizi Tesla Advanced Automation.

Jejím prvním, ale nikoliv posledním sídlem bude Prüm, kde sídlí i Grohmann Engineering. Tesla očekává, že během následujících dvou let vytvoří v Německu dalších 1000 expertních pracovních míst se zaměřením právě na automatizaci výroby.

Prüm je tak dalším německým prvkem ve firmě poté, co si Tesla pro výrobu Modelu 3 najala bývalého šéfa produkce Audi Petera Hochholdingera. A je dost možné, že to byl právě on, kdo s aktuální akvizicí ve velké míře pomohl.

Tesla chce už v roce 2018 vyrábět 500 000 aut za rok. To je obrovská výzva, protože dnes zvládá asi 100 00 aut za rok. "Urychlení nástupu udržitelné energie je možné pouze s vysokoobjemovými továrnami," píše Tesla v tiskové zprávě.

Jen díky nim bude možné vyrábět velké objemy vysoce kvalitních produktů za příznivé ceny. Elon Musk už dříve mluvil o právě budované gigatovárně v Nevadě jako o "stroji, který vyrábí stroje".

A takových strojů bude potřeba mnoho. Proto Tesla Motors označuje svou první gigatovárnu jako "Gigafactory 1". Navíc Tesla rozšiřuje i svou hlavní továrnu ve Fremontu, aby byla připravena na Tesla Model 3.

"Jakožto stroj, který vyrábí stroje, naše továrny jsou pro nás tak důležité, že věříme, že si zaslouží řádově více pozornosti v oblasti návrhu než to, co vyrábějí," píše se dále v tiskové zprávě. Továrna samotná se údajně poté stává více produktem, než produkt samotný. Pod vedením Klause Grohmanna se bude v Prümu vyrábět několik klíčových automatizovaných výrobních systémů továren Tesla.

Zástupci firmy věří, že v kombinaci s výrobními kapacitami v Kalifornii a Michiganu i dalšími lokacemi, které přibudou, bude výsledkem exponenciální zlepšení v rychlosti a kvalitě produkce, souběžně s významným snížením kapitálových výdajů na každý vůz.

Akvizice Grohmann Engineering, která má být německými regulatorními orgány schválena v následujících týdnech a dokončena začátkem příštího roku, je v krátké době už druhým významným nákupem Tesly. Nedávno firma za $2,6 mld. koupila SolarCity.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Autorovi bych doporucil obklad a cestu do Japonske tovarny na zkusenou,aby se z te germanofilie probral.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Palec nahoru Kulda! Přesně tak, autor je obětí německé propagandy a germánského klišé o kvalitě a spolehlivosti. Pro začátek bych autorovi doporučil nastudovat něco o Toyota Way, wikipedia bude určitě nápomocnější, než nanicovatý slogan Das Auto, kterým jsou mnozí odkojeni...

A kde si myslíš že se to ty Žaponcí učili? V Rusku? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Největší automatizace nastala během spolupráce Japonců s GM.

Kvalitu se taky učili od GM? ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to bylo před 70 lety, komiku.

.

Pikantni na celem je, ze Grohmann Engineering dodava zarizeni vsem nemeckym automobilkam. Ted jim bude zarizeni dodavat Tesla Grohman A.. Takovou potupu uz dlouho nezazili :-)

Opravdu bude?
Nevyžere jim celou kapacitu Tezla se svou TM3? :D

Z toho musej mít ve Vlčím hradu, Štutgartu a Mnichově psotník :))))
Kolik % trhu s výrobníma linkama maj?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Na nemeckych serverech pisou, ze T-G bude nadale dodavat stalym zakaznikum.
Uz se tesim az bude ve vyrobnich halach vsude napis Tesla :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi bude treba dohodu, napríklad T-G = tesla gigafactory, grohman ... a medzi nami - v trabim v roku 77 som mal pásy VOLVO. podobne vo volve 90 najvyššej výbave, dva kusy v československu bol motor audi, ...

Nóóó :D

Slušnej vobtes, kus Detroidu koupili už taky. Alles gute.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele PaRi

Nemusím být Sybila, abych uhádl minimálně jeden z bodů pondělní porady ve VW ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Budú tam posúvať rok nástupu tej štvrtiny predaných EV alebo navyšovať percentá :))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol