Tesla za uplynulé čtvrtletí navýšila hotovost o miliardu na úctyhodných $22 mld. Celkové příjmy dosáhly $24,318 mld.
Na příjmech za 4. čtvrtletí 2022 se z 88 % podílela divize automotive. Tesla nyní uvádí svou roční výrobní kapacitu na úrovni >1,9 mil. Pro srovnání, ještě před rokem to bylo >1,05 mil. Ještě letos se významně přidají Tesla Gigafactory Berlín a Texas. Za celý rok 2022 měla Tesla čistý zisk $12 mld. To je zajímavé zejména v porovnání s většinou legacy automobilek, které mají problém prodávat elektromobily se ziskem.
Příjmy v automotive rostly pro rok 2022 meziročně o 51 % z $47,232 mld. na $71,462 mld. Celkové příjmy taktéž o 51 % z $53,832 mld. na $81,462 mld. Marže v oblasti automotive se značce Tesla ve 4. čtvrtletí snížily z 27,9 % na 25,9 %. Zároveň ale v uplynulých týdnech Tesla významně snížila ceny elektromobilů, a to i v Česku, takže marže budou nejspíš klesat i v aktuálním čtvrletí. Tesla zároveň ujistila investory, že ve světle nejisté budoucnosti bude dál ořezávat náklady.
Další zajímavosti:
- Ve finanční zprávě se také v tabulce roční instalované kapacity v kolonce „Bude oznámeno“ objevila kraťoučká zmínka o „Robotaxi & další“.
- Systém autonomního řízení ve verzi FSD Beta je nyní skoro u všech zákazníků v USA a Kanadě, kteří si zakoupili FSD (asi 400 000 lidí). Kumulativní počet najetých mil stoupá exponenciálně ke 100 mil. mil.
- Energetická úložiště se meziročně ve 4. čtvrtletí zvýšila o 152 % na 2,5 GWh. Za celý rok 2022 to bylo 6,5 GWh.
- Celkově bylo v roce 2022 dodáno 1,31 milionu elektromobilů Tesla.
zdroj: tisková zpráva
Tesla poodhaluje co se skrýva pod kapotou
https://www.youtube.com/watch?v=DyGgrkeds5U
Expanze Tesly v Čínské továrně Šanghai (50% Tesla produkce) odložena, v krátkodobém horizontu pravděpodobně nedojde k žádnému výraznému nárůstu výroby uvedeno ve výroční zprávě 4Q2022
https://teslamag.de/news/tesla-china-produktion-vorerst-nicht-steigern-beaengstigende-kokurrenz-56267
A co to pomoze nam ostatnym, ktori si take auto nemozu dovolit? Schvalne kolko 7 miestnych EV ci PHEV existuje a za ake ceny? To co je teraz je sialenost. Neostava mi nic ine nez kupit naftu.
Pokud se podíváte do Národního akčního plánu čisté mobility, tak se v něm dočtete, že s podobnými kategoriemi elektromobilů se na EU úrovni vůbec nepočítá. V podstatě jsou tam dvě skupiny – první obsahuje vozidla kategorie mini a small – to je pro masy, které se budou muset uskromnit. Druhá jsou luxusní SUV – to je pro naboby, kterým to masy zadotují.
S ostatním se nepočítá. Je tam k tomu i takový hezký obrázek a komentář, že Tesla model S je mimo tuto koncepci.
Jooo, ono se uz to muze takhle psat? Jsem ze skoly pryc uz nejaky patek, uspokojive bylo „za ctyri“ ? Dyk to bylo u Tesly vsecko furt mega, sjupr, dupr a vcil za ctyri? Pane redachtor, myslete trosku politicky, skutecnost je treba trosku ohnout, prikraslit…. Se znamkou za ctyri pro tesliho premianta tu svetlou elektromobilni budoucnost nevybudujete.
dneska bude velka zelena svicka
to je jasný, poklesem akchčijí svět podojen lidi poškubáni, čínský dluhy vyrovnány, morgenem pumpování zas posvěceno, tak jede se na další pokus o gembl…. Otázkou je, co tezlatrejtrsbtc na to řekli v pátek ve Wošingtonu 😉 Přeci jenom leštička hlavic není v zájmu národní bezpečnosti 😀 😀