Ceny elektromobilů Tesla v Česku šly rapidně dolů!

Za rok 2022 se v Česku prodalo 298 elektromobilů Tesla. A to i přesto, že ceny byly „našponované“ a téměř nekonkurenceschopné. Teď šly rapidně dolů.

Ještě před pár dny se elektromobily Tesla Model Y prodávaly v Česku za cenu začínající nad 1,5 mil. Kč. Nyní cena základní verze elektromobilu Tesla Model Y (dojezd 455 km, max. rychlost 217 km/h, zrychlení 6,9 s) klesla na 1 159 990 Kč. Verze Long Range s dojezdem 533 km a zrychlením 5 s stojí nově 1,349 mil. Kč (původně 1,7 mil. Kč). Tesla Model 3 začíná nově na 1,099 mil. Kč pro verzi s dojezdem 491 km. Ceny elektromobilů Tesla tím se tím v Česku konečně srovnaly s konkurencí.

Významný podíl na aktuálním snížení má jak nástup nového obchodního ředitele pro Česko, tak i lobbing českého Tesla Owners Clubu. Ten se už od jara 2020 aktivně zasazoval za to, aby Tesla buďto otevřela možnost nákupu elektromobilů Tesla v Česku za eura nebo snížení ceny.

Dosud si čeští zákazníci mohli pro Tesly samozřejmě místo nákupu v ČR dojet do Německa nebo Rakouska a pořídit je za tamní ceny, například přes různé zprostředkovatele. Tam se však museli potýkat například s vratkami DPH a jinými nástrahami. Snížení ceny by logicky mělo znamenat letos zajímavý nárůst prodejů v Česku a naopak snížení nákupů v sousedních zemích.

zdroj: vlastní

27 komentářů u “Ceny elektromobilů Tesla v Česku šly rapidně dolů!”

  1. Velké srovnání zlevněných Tesel s konkurencí v ČR
    (zdroj Švět hardware)

    Tesla Model 3
    sleva 15-20 %, o 260 tisíc Kč
    * Standard Range – 1.099.990 Kč (dříve 1,37 mil. Kč)
    * Long Range (4×4) – 1.299.990 Kč
    * Performance (4×4) – 1.459.990 Kč (dříve 1,72 mil. Kč)

    konkurence
    * VW ID.3 150kW 58kWh – 1,2 mil. Kč
    * VW ID.3 150kW 77kWh – 1,5 mil Kč
    * BMW i4 210kW 67kWh – 1,35 mil. Kč
    * BMW i4 250kW 82kWh – 1,5 mil. Kč
    * BMW i4 400kW 81kWh (4×4) – 1,91 mil. Kč
    * Hyundai Ioniq 5 125kW 58kWh – 1,17 mil. Kč
    * Hyundai Ioniq 5 168kW 77kWh – 1,34 mil. Kč
    * Hyundai Ioniq 5 239kW 77kWh (4×4) – 1,58 mil. Kč
    * Hyundai Ioniq 6 111kW 53kWh – 1,16 mil. Kč
    * Hyundai Ioniq 6 168kW 77kWh – 1,34 mil. Kč
    * Hyundai Ioniq 6 239kW 77kWh (4×4) – 1,58 mil. Kč
    * Kia EV6 125kW 58kWh – 1,33 mil. Kč
    * Kia EV6 168kW 77kWh – 1,43 mil. Kč
    * Kia EV6 239kW 77kWh (4×4) – 1,63 mil. Kč
    * Citroen e-C4 100kW 50kWh – 0,88 mil. Kč
    * Peugeot e-208 100kW 50kWh – 0,92 mil. Kč
    * Peugeot e-208 115kW 51kWh – 0,98 mil. Kč
    * Renault Megane e-Tech 160kW 60kWh – 1,17 mil. Kč

    Tesla Model Y
    sleva 17-23 %, o 350-400 tisíc
    * Standard Range – 1.159.990 Kč (dříve 1,5 mil. Kč)
    * Long Range (4×4) – 1.349.990 Kč (dříve 1,75 mil. Kč)
    * Performance (4×4) – 1.549.990 Kč (dříve 1,87 mil. Kč)

    konkurence
    * Škoda Enyaq 60kWh – 1,18 mil. Kč
    * Škoda Enyaq 150kW 77kWh – 1,3 mil. Kč
    * Škoda Enyaq 195kW 77kWh (4×4) – 1,4 mil. Kč
    * VW ID.4 128kW 77kWh – 1,38 mil. Kč
    * VW ID.4 220kW 77kWh (4×4) – 1,85 mil. Kč
    * BMW iX3 210kW 74kWh – 1,81 mil. Kč
    * Mercedes EQA 140kW 67kWh – 1,37 mil. Kč
    * Mercedes EQA 168kW 67kWh (4×4) – 1,46 mil. Kč
    * Mercedes EQA 215kW 67kWh (4×4) – 1,53 mil. Kč
    * Mercedes EQB 140kW 67kWh – 1,44 mil. Kč
    * Mercedes EQB 168kW 67kWh (4×4) – 1,53 mil. Kč
    * Mercedes EQB 215kW 67kWh (4×4) – 1,6 mil. Kč
    * Volvo C40 175kW 66kWh – 1,36 mil. Kč
    * Volvo C40 185kW 79kWh – 1,52 mil. Kč
    * Volvo C40 300kW 79kWh (4×4) – 1,63 mil. Kč

    1. Na Tvé záslužné a obsažné pojednání o vývoji cen EV v ČR lze odpovědět jednou kratínkou větou, Kukínku: „To vše je k hov.nu“, resp. druhou větou „Je to dobré jen pro ty, co doma piglují gumovatku“. Tečka. Čekám v odpovědi pojednání na téma mého vývodu, mé staré…. Překvapilo by mně, kdybys třeba napsal, že tentokrát nepoužije pohrabáč ale motyku.

  2. 2023 – rok, kdy se elektromobily staly levnějšími než spalováky.
    Tak to bylo hodně rychlé oproti nedávným předpovětím cenové parity 2026/2027.

    BMW X3 – cena od 1 328 600 Kč
    Tesla model Y – cena od 1 159 990 Kč

    A také je to konec jedné kapitoly diskuzních dohadů, od jakého nájezdu se vyplatí EV.

      1. šéf Volkswagenu dostal záludnou otázku: Které konkurenční automobilky se nejvíc obáváte? Odpověď nebyla žádná evropská ani Tesla ale noční můra BYD do níž investoval i věhlasný „věštec z Omahy“ Warren Buffett. Je jedním z pionýrů, kteří chystají po norském testu velký evropský „výsadek“. Stejně tak by si Evropané měli zapamatovat značky jako Nio, Geely, Great Wall Motor nebo Xpeng, které mají podobné plány…
        https://www.tydenikhrot.cz/clanek/cinske-automobilky-opet-zkouseji-dobyt-evropu-tentokrat-s-elektromobily
        Čína v roce 2022 prodala 20 mega os.aut z toho 4 mega EV (5x víc než v USA) a 1,67 mega PHEV…
        1. BYD Co. 1.860.000 / +209%
        2. TESLA China cca 300.000
        3. GAC Aion 271.000 / +126%
        4. Hozon / CATL 152.073 vozy / +118%
        5. Li Auto 133.246 / +47%
        6. Xpeng Motors 120.757 / +23%
        7. Aito / Huawei 75.000
        8. Zeekr / Geely 71.941 / +199 %
        9. NIO 122.486 / +34%

        1. Už jsem psal kdysi – jak může někdo programovat, analyzovat – tj. vykonávat tvůrčí činnost, když se v praktickém životě omezí na jedno komunikační klišé „vývod“? Výsledky Tvého programátorského snažení bych Vykuku fakt nechtěl vidět, to bude stejně na pos.rání jako kvalita tesly či EV obecně. Asi proto je/jsou Ti tak blízká? Takže ano, i pro Tebe je určeno to, co jsem včera v Albertu zaslech. Budeš mít sracan a teslu hodíš ze srázu.

  3. že ještě před pár dny se elektromobily Tesla Model Y prodávaly v Česku za cenu začínající nad 1,5 mil. Kč se mi nezdá, kolipak bláznů je za ty prachy koupilo ?? Páč každý soudný pokud nejel do Německa/Rakouska pro novou tak koupil německou zdotovanou vojetinu 6M6k kolem 1 mega od Martina z nejrychlejšítesly 😀 😀 😀

    1. Ty ceny šly dolů celosvětově (modely 3 a Y), i když v ČR asi víc než třeba v DE. Jednak v ČR byla cena docela dost přepálená a jednak v DE mají pořád ještě nějakou dotaci. Důvodem bude zřejmě nižší poptávka, což ukazuje i dodací lhůta prakticky okamžitě (únor – březen).

    1. hele prznič!, sice tvé íkvé nedosahuje EV hranice ale to ještě neznamená že svět se bude točit na druhou stranu, nebude 😉 🙂 😀 😀
      Šáde
      2022 = 700.000
      2021 = 800.000
      2020 = 1.000.000
      2019 = 1.200.000
      Tesla
      2022 = 1.300.000
      2021 = 900.000
      2020 = 500.000
      2019 = 350.000
      2018 = 250.000
      2017 = 100.000

      1. Hele, Franto, eVolečku, používáš nějaký slovní průjem místo pojmu. Co znamená, když průjmuješ „EV hranice“? A nežvatlej v odpovědi nic o „soudluhovi“. Pokud máš Ty dluhy – tak Tvůj problém, mně do toho netahej, já zadlužený nejsem. A na teslakliky se vyserinkej laskavě taky, to by mně na tom křápu asi bolelo ze všeho nejmíň.

Napsat komentář