Tesla Gigatovárny 1 je dnes největší továrnou na výrobu li-ion baterií. Vztah společností Tesla a Panasonic je ale nesnadný.
Během minulého jara se mezi společnostmi Tesla a Panasonic rozhořela roztržka ohledně toho kdo může za to, že Tesla nevyrábí tolik elektromobilů Model 3, kolik by chtěla/mohla. Obě společnosti pak na čas zmrazily své investice do rozšíření výroby v Gigatovárně 1 v Renu v Nevadě.
Mezitím už tam výroba bateriových článků stačila díky investicím $1,6 mld. ze strany Panasonicu dosáhnout 35 GWh/rok. Nebylo to snadné, ale podařilo se.
Teď je podle rozhovoru Financial Times se zástupci společnosti Panasonic firma připravena rozšířit výrobu až na 54 GWh/rok. „Nebylo by to pro nás tak obtížné,“ dušují se v předním světovém ekonomickém deníku lidé z Panasonicu.
Panasonic má nyní v Gigatovárně 1 nad 3000 zaměstnanců, kteří obsluhují výrobní stroje, a dalších 200 technických asistentů z Japonska. Ti všichni se starají o to, aby výroba běžela 24 hodin denně 365 dnů v roce.
Než se ale do rozšíření Panasonic pustí, bude potřebovat mít jistotu odběru takového objemu baterií, tedy dohodu (nebo revizi dohody) s Teslou.
Jenže Tesla v posledním roce dává jasně najevo, že by si bateriové články nejraději vyráběla sama. Na druhou stranu, stále se zvyšující výroba elektromobilů Tesla Model 3 (jak v USA, tak nově i v Číně a brzy v Evropě) bude vyžadovat zvýšený přísun baterií. Navíc se chystá zahájení výroby elektromobilů Tesla Model Y.
Zvýšení z 35 GWh na 54 GWh ročně znamená přibližně 300 000 elektromobilů navíc (při průměrné velikosti baterie 60 kWh). Stále je to ale méně než polovina uvažované finální kapacity továrny, která by podle revidovaných plánů mohla vyrábět dokonce až 105 GWh bateriových člíánků ročně.
Francie pozastavila pripravy na vystavbu 6 novych JE.
Francie pozastavila pripravy na vystavbu 6 novych JE. 22.2.2019 bude odpojena dalsi JE od site a bude zrusena. Dokonceni jiz rozestavene JE Flamanville se opozdi o dalsi 2 roky, celkove o 10 let. Babisozeman nam chteji uvazat na krk stavbu nove JE ktera nebude nikdy dokoncena. Ten kamen na krku pak hodi do vody a zachran se kdo muze.
no vo tom nic nevim ale slyšel sem že od 2020 zahajují
no vo tom nic nevim ale slyšel sem že od 2020 zahajují výstavbu 6 nových bloků aby nahradili původní tak jesi sis to nevotočil 😉 jinak takhle vznikají fejky ;))
Leo už sám neví z kterého ceciku to vycucal….
Leo už sám neví z kterého ceciku to vycucal….
Tady muzete cucat z ceciku:
Tady muzete cucat z ceciku: https://www.spiegel.de/wissenschaft/technik/frankreich-verzichtet-nach-abschaltung-von-fessenheim-auf-bau-neuer-atomreaktoren-vorerst-a-1a992440-2337-4270-a8e7-8599fba79414-amp
Díky
Díky
Treba tady, nebo viz
Treba tady, nebo viz nize:
https://www.reuters.com/article/france-nuclearpower/france-will-not-decide-on-new-nuclear-reactors-before-end-of-2022-idUSL8N29E2Z7
A víte o tom, že pokud budete vytrhávat věci z kontextu a
A víte o tom, že pokud budete vytrhávat věci z kontextu a uvádět nepřesné nebo nepravdivé informace, že tím naprosto zabijete tu část tvrzení, kterou chcete prosadit?
Opětovně tu uvádíte odstavení jednoho bloku jako odstavení celé elektrárny, zamlčíte, že se jedná výhradně o reaktory, kterým je okolo 45 let a tedy na prahu životnosti a místo toho tam nacpete informaci o odstavení z ekonomických důvodů a mnoho dalších nepřesností, takže pak pro mě vaše příspěvky vyznívají jako Jo, ten o tom ví kulový, tak co má kecat do české energetiky.
Tak zrovna vas koment je objektivni. Smichal jste nekolik
Tak zrovna vas koment je objektivni. Smichal jste nekolik komentu dohromady. Ukonceni z duvodu nerentability se vztahuje zrejme na blok JE Three Miles Island. Dal jsem odkaz at si kazdy precte, proc to zavreli kvuli nekonkurecischopnosti. Ja fakt nehodlam opisovat cely clanek. Kazdy si muze precist o co se jedna. Zda byl 45 let stary neni rozhodujici. Proste ani levnejsi modernizace neumoznila komercni provoz. A ten prvni blok byl nucene odstaven kvuli nejvetsi jaderne nehode v USA.
Pokousim se porovnat pristup Cezka a jinych statu k vystavbe JE. Sorry, ale nerozlysuji, zda jednotlive bloky, ci cele elektrarny.
Leo to neřeš… Jirka je na stejné lodi…
Leo to neřeš… Jirka je na stejné lodi…
Na stejne lodi je relativni. Znate film Prepadeni v Pacifiku?
Na stejne lodi je relativni. Znate film Prepadeni v Pacifiku? Nejlepsi scena je ta dama v narozeninovem dortu.
1*
Dobrý příměr
1*
Dobrý příměr
Tak to začněte rozlišovat. Pokud řeknete, že se odstavila
Tak to začněte rozlišovat. Pokud řeknete, že se odstavila JE Ringhals z ekonomických důvodů a první odkaz vyhodí, že se po 44 letech úspěšného provozu odstavil jeden blok ze čtyř a že dva novější bloky budou v provozu ještě dalších 22, resp. 24 let, tak to opravdu vyzní dost špatně. To, že se reaktory odstavují na konci plánované životnosti je sakra rozhodující.
Totéž zde ve Francii. Dlouhodobý plán je větší diverzifikace a dostat se ze 75% podílu na 50% podíl a vy tu nadhazujete po plánovaném odstavení nejstarších bloků jako by měla jaderná energetika ve Francii za pár let skončit.
Zkuste se při porovnání držet těch věcí, co jdou opravdu porovnat, výstavbu s výstavbou (ideálně reaktorů stejného typu) a odstavování s odstavováním a nemíchat tendenčně jabka z hruškama.
Pletete se. Ve Francii jeste v rijnu 2019 prohlasili, ze
Pletete se. Ve Francii jeste v rijnu 2019 prohlasili, ze vystavi 6 novych bloku. A ted revokuji usneseni a odsouvaji rozhodnuti na 2022 a chteji vyckat, zda se do te doby podari dokoncit BLOK v JE Flamenville. Ve stejnem clanku se pise, ze uvazuji o prechodu na 100% OZE. To je ale napsane v nemeckem clanku. A proto nerad davam odkazy, protoze mam info z vice clanku. A prechod na 100% logicky znamena uzavreni vsech JE a vsech BLOKU.
https://www.spiegel.de/wissenschaft/technik/frankreich-verzichtet-nach-abschaltung-von-fessenheim-auf-bau-neuer-atomreaktoren-vorerst-a-1a992440-2337-4270-a8e7-8599fba79414-amp
Děkuji, přesně tohle jsem měl na mysli – přesné a
Děkuji, přesně tohle jsem měl na mysli – přesné a hodnotné informace dle relevantního zdroje a připojený odkaz jako vítaný bonus, jen tak dál :).
To je sileny jak se tady porad nekdo hada.
To je sileny jak se tady porad nekdo hada.
Tesla Gigafactory 3 in Shanghai Construction Update
Tesla Gigafactory 3 in Shanghai Construction Update 4K
https://www.youtube.com/watch?v=qYf3QEuu138
Tesla jede geogembl soudluzi, letos se dvojnásobí 400 na
Tesla jede geogembl soudluzi, letos se dvojnásobí 400 na $800 ;)))
https://www.google.ca/search?q=NASDAQ:TSLA
SpaceX se stala největším soukromým provozovatelem
SpaceX se stala největším soukromým provozovatelem satelitů 3x60ks
https://www.idnes.cz/technet/vesmir/starlink-spacex-start-falcon-9.A200106_214348_tec_vesmir_pka
Cesta, jak totalne zamrdat nebe cele svetove populaci ve
Cesta, jak totalne zamrdat nebe cele svetove populaci ve prospech sokromeho zisku male hrstky lidi se dari.
Ta celá světová populace tak ale dostane hi-speed pokrytí
Ta celá světová populace tak ale dostane hi-speed pokrytí internetu, což za to stojí
Tak tim si prave nejsem zcela jist.
Tak tim si prave nejsem zcela jist.
taky si myslím. Na čezký wifi a voptiku to nebude mít ani
taky si myslím. Na čezký wifi a voptiku to nebude mít ani náhodou, takže prospějou ty dlouhý satelitní pingy leda eskymákům a afričanům 😉 navíc by mě zajmala míra radiovýho ozářování země z těch 12.000 satelitů ví někdo?
Tak to já se moc rád přidám k eskymákům. Wi-fi bída,
Tak to já se moc rád přidám k eskymákům. Wi-fi bída, rychlost nic moc a každej den výpadky, optika žádná, kabel 20/2 bez garance.
Ping si můžeš spočítat sám, výška přibližně 1000 km krát dva tam a zpátky a pak už ti stačí jen rychlost světla.
ajaj no dnešní minimum wifi standart je 25/5 běžně 40/10
ajaj no dnešní minimum wifi standart je 25/5 běžně 40/10 navesnici. paneláky město mají dávno standart optiku/metal 50/50 lepší 100/100 za 3,4ry stovky měs. pokud to nedělají nějaký diletanti 😉
https://speedtest.cesnet.cz/
jinak s nastupujícím 5G už rychlost netu vůbec nemá smysl řešit natož nějaký satelit na samotě u lesa v rovníkový guineji 🙂
To jsou sice hezká marketingová čísílka, ale už nikdo
To jsou sice hezká marketingová čísílka, ale už nikdo nenapíše, že je po internetu pokaždé když je deštík, trochu mrzne nebo na anténu zasvítí sluníčko ze špatného úhlu (to sice přeháním, ale fakt mi přijde, že to jde normálně jen když je venku hezky a polojasno). Tak jsem měl asi smůlu na diletanty, no.
Přesně tak, 5G má úžasné výsledky na krátkou
Přesně tak, 5G má úžasné výsledky na krátkou vzdálenost a bez překážek (i povětrnostních). Používá to velmi vysoké frekvence High band, které prostě neumí procházet snadno překážkami jako zeď, strom nebo déšť. Každý metr hraje roli.
Použitelný dosah pro High band je prý do 500m a bez překážek, takže hustota sítě musí být dalelko větší než nynější vysílače.
Jde použít i takzvané Low band 5G o nižšších frekvencích, které mají dosah a prostupnost daleko lepší, ale rychlost už je jen o něco lepší než současné 4G+
je dobře že nejsou, ty zbytečný vozařovačky
je dobře že nejsou, ty zbytečný vozařovačky nepotřebujeme, máme wifi :)) asi jako debilní 100kW vozařovačky DVBT2 s mizerným rozlišením, když máme TíVo po internetový voptickým kabelu ve fullHD že 😉
https://sledovanitv.cz
Ono není full HD jako full HD, že? Na jejím webu jsem to
Ono není full HD jako full HD, že? Na jejím webu jsem to nedohledal, jaký datový tok používají pro to Full HD vysílání. Pokud to není aspoň 10 Mbps, tak na velkých TV už to může být poznat a působit rušivě. A používajá h256 kodek?
DVBT2 stejnak nebude ve fullHD krom čt protože se komerční
DVBT2 stejnak nebude ve fullHD krom čt protože se komerční tv nedohodli a nedohodnou na licenčních poplatcích při pozemním vysílání a tAK SI fHD budou vysílat jen přes satelit 😉 Takže alespon nejaký FHD přes internet furt lepčí jak SD DVBT2, to je totiž jen komerční masírka pro socku KUPTE SEŤOBOX :)) už nejsou a nebůůůdou :))) 0 0 nedostupné na objednání fronta na banányyyy ;))))
https://www.czc.cz/pozemni-prijimace-prijem-tv-signalu_2/produkty
Jasně, to vím, že v DVB-T2 bude ve full HD jenom ČT.
Jasně, to vím, že v DVB-T2 bude ve full HD jenom ČT. Komerční TV budou na satelitu, kabelu nebo právě na IPTV, o tom se nebavím.
Mě jenom zajímalo, jakou technologii a jaký datový tok používá ta IPTV co máš, abych si udělal představu o kvalitě.
hele ani nevím nezjistoval sem jaký datový tok používá
hele ani nevím nezjistoval sem jaký datový tok používá ta IPTV sledovani.cz, zařizoval sem to před dvouma rokama babi a na 40palec se na tom koukalo vo dost líp jak DVBT. Ale co si matně vzpomínám dost to žralo data podle propočtů abych nekecal už nevím myslím že 1GB dat za hodinu. A podle toho kolik šlupek do toho láduje kelner si myslím tam jim to jede ještě líp
https://www.o2.cz/osobni/televize
V tom případě je to datový tok něco přes 2Mbps a to je
V tom případě je to datový tok něco přes 2Mbps a to je dost slabé, i když je to h256. Ale pokud ti to stačí, tak v pohodě… ono je to hlavně poznat při pohybu, nebo třeba na vodě a pod.
Ideální by bylo, pokud by šlo vybrat si stream podle toho, jaký mám internet, jako na Youtube.
jako sory ale to je blbost pokud ti to nedělali diletanti.
jako sory ale to je blbost pokud ti to nedělali diletanti. mam wifi 10 let s PARABOLOU !! (na šmejdský kostičky placičky se vysrrr 😉 rezerva 2 km sice první roky firma to ladila ale jinak už 7 roků to jede stabil bez chybně, takže jesi máš problém tak se obrat na firmu…
http://www.internetprovsechny.cz/wifi/
… technologicky problemy wifi sou fčezku dávno vyřešený 19ti roky vývoje 😉 tzn wifi za výpadky poklesy nemůže, to člověk 😉
PS: a v záloze jsou bejvalý telekomácký rozvody momentálně foukaný voptikou do každý vesnice, kde vod dslamu máš 250 metrů vokruh až 250MBit dle gusta každeho soudluha co si kdo mesicne zaplatí, techno už je vyřešeny….. ;)))
https://zrychlujemecesko.cz/mapa-pokryti
Já mám 20/5 Mbit v zapadákově, stačí to. Ty tisíce
Já mám 20/5 Mbit v zapadákově, stačí to. Ty tisíce satelitů na obloze bude pro astronomy peklo. Jak to bude vypadat při focení astronomických objektů je vidět na mé fotce. Tohle jen slabý odvar, bude to 5x jasnější.
https://imgur.com/a/lLpLaq8
Klidně bych vyměnil stabilní 20/5 za mých 50/10, kde
Klidně bych vyměnil stabilní 20/5 za mých 50/10, kde jediné co drží je upload, ale download klidně klesne k 1-2 Mbit a to v dnešní době nestačí třeba ani na Hybrid, kdy vykreslí tak akorát hlavičku stránky a pak to po pár vteřinách vzdá.
Se satelity nezbývá než držet palce, ať jim vyjdou dobře testy (vliv na provoz, rozdíly teplot…) s tím jedním natřeným na černo co letěl spolu s dalšími předevčírem.
Taky jsem to řešil od doby co jsem se přestěhoval z Prahy
Taky jsem to řešil od doby co jsem se přestěhoval z Prahy (UPC) na vesnici. Jediná možnost tady je vzduchem. A problémem je, že je tady sice asi 6 poskytovatelů, ale všichni na 2,4 nebo 5 GHz, je to zahlcené, kolikrát musel provider ladit a hledat vhodný kanál… Pak povyrostl strom a bylo skoro po signálu. Nebo výpadek el. a přístupový bod mrtvý, záloha žádná, atd… Jeden provider max. 8/1, další sice 24/8 ale když jsem měl 20, byl jsem rád, s občasným pádem až pod 10. Pak to řešit, to mě nebavilo.
Jako, stačilo by to, ale z domova i pracuji, stahuji věci a hlavně streamuji. A pokud chce člověk trochu kvalitu, tak ten tok už je průměrně na 20-30 Mbps, špičky i víc a to jenom full HD, o 4K HDR nemluvě.
Teď mám 100/10 asi dva měsíce a zatím to pořád drží. Možná mám štěstí, že přís. bod je na dohled, bez překážek a je to vyhrazené pásmo, kde to žádná jiná WiFi neruší.
diletanti, taky mi to ladili jak vzteklý a kecali šmejdstvo
diletanti, taky mi to ladili jak vzteklý a kecali šmejdstvo to je, sehnal sem kvalitního dodavatele co nekecá a rozumí tomu a neladil to na koleni jako študáci a jedu stabilně 30/5 za 400 měsíčně i v 20:00 při vytíženosti na zprávách drží jak přibytý
https://speedtest.cesnet.cz/
je to vo dodavatelích, drbou, škrtěj a kecaj aby vám dali mín mega než by měli a tím ušetří korunu vo tom toje. A zahlcenost kanálů 5GHz na vesnici??? To ste asi u letiště páč to snad jinak není ani možný :)) to sem fživotě nezažil. Jo a říká se že když tam dáš předimenzovanou parabolu tak ten strom jak si cucne do trasy signálu pozná že tam je záření a víc už neroste anebo se uhne :)))))
Nevím, kde byl problém a je mi to jedno. Prostě občas
Nevím, kde byl problém a je mi to jedno. Prostě občas download padal pod 10 a to už bylo neakceptovatelné. Řešil to resetem AP nebo update FW nebo přeladění kanálu a já nevím co… až mě to přestalo bavit. Teď mám 100/10 za 550 a je to stabilní a spolehlivé a s rezervou stačí i na datově náročné 4K filmy, takže spokojenost 🙂
Ten strom neuhnul, svině 🙂 A než to přišel pokácet, tak to bylo zase 3 týdny s mizernou rychlostí. Jo a navýšení rychlosti by znamenalo update AP a to se mu nevyplatí, u nás ve vesnici má málo zákazníků a ostatním to bylo jedno. Ta jsem šel pryč.
100/10 za 550 je velice slušný ok
100/10 za 550 je velice slušný ok
všechno pod 20 down 5 up je sračka, hledej kvalitnějšího
všechno pod 20 down 5 up je sračka, hledej kvalitnějšího dodavatele co tě tolik nebude vokrádat !! 😉
http://www.internetprovsechny.cz/wifi/
https://zrychlujemecesko.cz/mapa-pokryti
20/5 Mbit v zapadákově za kolik měsíčně platíš?
20/5 Mbit v zapadákově za kolik měsíčně platíš?
cca 500, holt zapadákov v Praze bych to měl za 150 Kč.
cca 500, holt zapadákov v Praze bych to měl za 150 Kč.
Taky jsem ze zapadákova, ale naštěstí je tady provider,
Taky jsem ze zapadákova, ale naštěstí je tady provider, který nabízí 100/10 za 550, vzduchem. Nordic Telekom nebo O2, technologie je stejná, nazývají to 5G, ale nevím jestli to tak je, podstatné je, že to funguje, zatím spolehlivě.
čoveče je to zajmavý počteníčko
čoveče je to zajmavý počteníčko 😉
https://www.5gvevzduchu.cz/#tabs-casto-kladene-otazky
ajajajajaj stáhnete celovečerní film ve Full HD za 6 minut to by bylo dobré 😉
konečně sem se proklikal k ceníku 😉
https://www.nordictelecom.cz/docs/Cenik-sluzeb_01_12_2019.pdf
Jo, zatím to šlape stabilně těsně nad těch 100 Mbps. A
Jo, zatím to šlape stabilně těsně nad těch 100 Mbps. A mám to prvních 6 měsíců za půlku, takže levněji než předtím 24/8.
volovina, sem taky ze zapadákova a jeduuuu, wifi je dneska
volovina, sem taky ze zapadákova a jeduuuu, wifi je dneska už na každým kopci, vyměn dodovatele 😉
http://www.internetprovsechny.cz/wifi/
Staci to do okamziku nez potrebujete uploudovat video.
Staci to do okamziku nez potrebujete uploudovat video. Specielne 4K video.
na ziarenie zo satelitov mozes kludne zabudnut, aspon co sa
na ziarenie zo satelitov mozes kludne zabudnut, aspon co sa tyka nejakeho skodliveho vplyvu pre zdravie. Vzhladom na hodnoty vesmirneho ziarenia (vo vsetkych vlnovych dlzkach a frekvenciach, ale existuju) ktore dopadaju na zemsky povrch, dodatocna energia z vysielania satelitov (akychkolvek) tvori iba zlomok tejto energie, teda povestna „kvapka v mori“.
Astronauti zijuci na ISS dostavaju davky ktore su tisicnasobkom toho, comu je vystaveny ludsky organizmus na povrchu Zeme. A predsa ziju, bez vyraznejsich problemov alebo nasledkov ziarenia. Napr. oproti supermodernemu ISS bol Mir na tom daleko horsie, co sa tyka tienenia a predsa nie su zaznamenane ziadne zavaznejsie ci rozsiahlejsie nasledky u kozmonautov, ktori na Mire pobyvali casto dlhe mesiace. Polyakov tam stravil vkuse 14 mesiacov, zdravotne testy po navrate neukazali ziadne trvale nasledky sposobene ziarenim.
tady píšou, že to právě má být o 50% rychlejší než
tady píšou, že to právě má být o 50% rychlejší než standardní optika a prý levnější. Navíc v letadlech, lodích a vůbec mimo západní svět moc optik nevede. Já žiju v Praze a o optice a vůbec kabelu si zatím můžu nechat zdát.
https://www.businessinsider.com/spacex-starlink-satellite-internet-how-it-works-2019-5
mo to si myslím je technologicky marketingová blbost 😉 tak
mo to si myslím je technologicky marketingová blbost 😉 tak víc hledej 🙂
http://www.internetprovsechny.cz/wifi/
https://zrychlujemecesko.cz/mapa-pokryti
Standardní optika je co ? 100Mbps, 1 Gbps, 10 Gbps, 40 Gbps,
Standardní optika je co ? 100Mbps, 1 Gbps, 10 Gbps, 40 Gbps, 100 Gbps ? To všechno jsou standardní rychlosti optiky kterou lze běžné koupit a nasadit (nad 10 Gbps to už nebude levné, ale je to pořád běžná komodita).
Tady píšou, že to má umět do 1
Tady píšou, že to má umět do 1 gigabitu:
https://fortune.com/2019/10/22/elon-musk-twitter-spacex-starlink/
Ty optiky nad 10 Gbps nejsou běžné komodity pro veřejnost a koncové zákazníky a už vůbec ne kdekoliv na světě. Dá se i říct, že na drtivé většině Evropy by za nabídku do 1 Gbps jim lidi utrhali ruce. Já určitě, a to žiju v Praze.
Tak zatím dosáhli 610 Mbps. Na prázdné
Tak zatím dosáhli 610 Mbps. Na prázdné síti…
https://www.elonx.cz/starlink-pri-testu-dosahl-prenosove-rychlosti-610-mb-s-satelity-budou-cerne-a-mozna-budou-vynaseny-jinym-zpusobem/
Náhrada optiky to určitě nebude, zajímavá alternativa pro hůře dostupná místa možná ano, pro letadla určitě super.
Ta rychlost bude sdílená (tedy ne těch 610 Mbps, ale násobky) a uplink na zemi nebude z každého satelitu, takže ty pingy tak veselé nebudou.
Mimochodem 1 Gbps už ve městech tak nereálný není. Když pomineme optiky, které tuto rychlost umí na kilometry „od přirody“, tak to lze přenášet i vzduchem. Podívejte se co vyrábí např. česká firma Alcoma.
Kdo má kabel s 1Gbps pravděpodobně nebude cílový
Kdo má kabel s 1Gbps pravděpodobně nebude cílový zákazník, pokud nepřekvapí cenou. To se teprve uvidí.
A kde píšou, že bude rychlost sdílená? Zatím jsem všude četl, že ta rychlost bude pro koncového zákazníka. Kdyby byla sdílená tak se nechlubí, že film stáhnou za méně než minutu
Máte pocit, že pro každého zákazníka budou mít
Máte pocit, že pro každého zákazníka budou mít vyhrazený 1 Gbps ? To asi ne, že ? Dost pochybuji už jen o tom, že každý satelit bude mít pro sebe vyhrazený 1 Gbps. Ono ty Gb musíte taky dostat na zem do uplinku. A těch nebude tak moc.
Aha, tak to je domněnka ne fakt. No na skutečné reálné
Aha, tak to je domněnka ne fakt. No na skutečné reálné výsledky si asi budeme muset počkat, ale vzhledem k tomu, že současné internetové satelity zvládnou každý až 1000 GBps a ty se pak dělí, tak jde těžko předpokládat, že o mnoho modernější satelity, kterých bude o pár desítek tisíc víc budou mít max 1 GBps a ten pak dělit.
Z toho co jsem zatím vysledoval budou chtít mít prvních 12000 satelitů, které budou mít omezené množství zákazníků, kde můžou klidně garantovat rychlost do 1GBps a později po rozšíření na plánovaných 42000 nabídnou širší klientele s podobnou rychlostí.
Satelity chtějí vypouštět i Amazon, Google a několik dalších a je otázka jak proveditelné to všechno bude. Ale má to potenciál.
Docela dobré video o tom je tady:
https://www.youtube.com/watch?v=Qd3suMNNIVs
Nevím, proč bych někomu rval ruce za 1 Gbps, nám ve firmě
Nevím, proč bych někomu rval ruce za 1 Gbps, nám ve firmě stačí bohatě 40/40 Mbps. Nedovedu si představit, kolik bude stát připojení, když ročně budou muset vyrobit a vynést 3-8 tisíc satelitů na oběžnou dráhu a ping bude jistě stovky milisekund (500-600ms). Vzhledem k cenám družic a cenám startu raket to bude cca 1-2 mld. USD ročně jen holé náklady (Stanley Morgan odhadoval až 10 mld. ale neuvažoval o nízkonákladové raketě). Z počátku odhaduju ceny 50-100 USD za připojení a 150 USD za satelitní jednotku.
jestli bude 1 Gbps stát stejně jako vašich 40/40 jak
jestli bude 1 Gbps stát stejně jako vašich 40/40 jak slibují, tak ano, lidi jim utrhaj ruce. Málokdo bude chtít platit víc za míň.
Ta cena se ale ještě uvidí, sami SpaceX v tom nemají jasno, možná to tak výhodné nebude. Nicméně každý satelit obslouží řádově více zákazníků, než kdy obslouží kabel, takže se náklady rozloží.
A ten ping 500-600 platí u současných satelitů, které jsou ve výšce nad 35 tisíc km. Starlink bude 550 km, kde se počítá s pingem mezi 25-35ms
SpaceX v nápadu satelitního intenetu není sám, je asi 5 firem co se o to paraelně snaží. Kdyby to nemělo ekonomický smysl, tak se o to nikdo nepokouší. SpaceX si umí ovšem jako jediný umí posílat satelity sám, má jich už nejvíc, proto se mluví jen o nich, ale kdyby to neudělali oni, udělá to dřív nebo později někdo jiný
Máte pravdu s latency, je pouze 3x vyšší než u
Máte pravdu s latency, je pouze 3x vyšší než u stávajících připojení, což pro někoho bude trochu omezující. Bavíme se lidech nebo firmách? Protože internet 50/50 s výbornou latencí a garantovanou propostností stojí dnes kolem 4-5 tis. Kč v Praze a pro firmy to je OK. V Praze si běžný člověk zaplatí 200-300 Kč za internet, nebude platit Starlink 2500,- Kč, navíc vše pod dohledem NSA.
Kabelům se to latency asi nevyrovná, ale vzduchem jsem
Kabelům se to latency asi nevyrovná, ale vzduchem jsem obvykle rád za latency do 20ms, což už je podobné.
A myslím, že v první fázi to nebude pro lidi, ale pro velké zákazníky. Jako obvykle u nových technologií
Určitě, třeba v Indii se na to těší, na jednu anténu
Určitě, třeba v Indii se na to těší, na jednu anténu pojede celá vesnice.
Intenzita zareni bude velmi mala, porovnatelna se satelitnim
Intenzita zareni bude velmi mala, porovnatelna se satelitnim TV. Pro spojeni se satelitem je potreba venkovni jednotka velikosti krabice od pizzy a wifi router nebo ethernet, ktery ten signal privede ke koncovym bodum. Prima komunikace mobil a satelit nebude. V pripade potreby bude signal prenasen pres pozemni vysilace i do mobilu.
nj ze satelitu vozařování ještě jde, 5Gsite to bude už
nj ze satelitu vozařování ještě jde, 5Gsite to bude už horsi ty bych zakázal stejně jako povinný dvbt2 televizní poplatkyyyyy :))
Zase to posuzovani celosvetove skutecnosti skrze ceske bryle.
Zase to posuzovani celosvetove skutecnosti skrze ceske bryle. Ze vy mate neco, neznamena ze to maji vsichni ostatni. A kdyz vy neco nepotrebujete, tak ze to nepotrebuje nikdo jiny. Jste prototyp Cechacka ktery se citi za nejdulezitejsiho. Pritom jste omezeny pitomec. A diky vam podobnym nebere Cesko nikdo vazne.
že voni nemají neznamená že se vobloha kůli nim posere
že voni nemají neznamená že se vobloha kůli nim posere
Starlink ma povoleni k vypousteni ca. 12000 satelitu. Pri
Starlink ma povoleni k vypousteni ca. 12000 satelitu. Pri povolovani byly zohledneny pripominky astronomu, zemi provozujici vesmirne lety, letectvi atd. Myslite ze tam vsude sedi blbci? Mel byste jim poradit co delaji spatne.
ne ale zaprodanci, vo prachy de až na prvním místě 😉 a
ne ale zaprodanci, vo prachy de až na prvním místě 😉 a nařídili mu snižit odrazovost, na prvním satelitu už testuje novou barvu a jesi se mu to nepovede tak u stovky má stopku 😉 když už publikuješ házej linky jinak si tady každej bude cucat to svý a už sem ti to říkal několikrát 😉
Strejda google najde dostatek odkazu. Kdyz dam link, tak nekdo
Strejda google najde dostatek odkazu. Kdyz dam link, tak nekdo bude zase tvrdit ze je to kdovijaky zdroj. Lepsi je kdyz si kazdy zvoli zdroj kteremu veri. Ja na moc linku neklikam, pamatuji ty podvodne linky typu „hledas holku, klikni (a jsi v perdeli)“.
no to si nemyslim že je lepší bez linku, průhlednější
no to si nemyslim že je lepší bez linku, průhlednější je ukázat od kuds čerpal aby si každy mohl zvažit jak moc se zdroji da věřit
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Starlink
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Starlink
Obsah nasledujiciho clanku je nevhodny pro psychicky labilni.
Obsah nasledujiciho clanku je nevhodny pro psychicky labilni. Cteni na vlastni nebezpeci. Celkovy pocet Starlink 42000 satelitu.
https://spacenews.com/spacex-submits-paperwork-for-30000-more-starlink-satellites/
dík 😉 42.000 nových satelitů to je 3x víc už sme ani
dík 😉 42.000 nových satelitů to je 3x víc už sme ani nedoufali :)) úžas:
1) na orbitu lítá 3.228 družic
2) Pouze okolo 800 družic je ale stále aktivních
3) Celkem je na oběžné dráze nyní registrováno 13.901 objektů, z čehož 10.000 tvoří takzvané kosmické smetí
4) ílon množství chce z 13ti násobit¨
5) čeká nás 42.000/60 = 700 startů navíc, fakt eko 😉
Velka cast satelitu bude v nizke draze a do 5ti let spadnou na
Velka cast satelitu bude v nizke draze a do 5ti let spadnou na zem. Vesmirne smeti tim nevznikne. Ale musi byt nahrazovany.
furt špatný, další emise při startech nosičů a
furt špatný, další emise při startech nosičů a zaneřádění atmosféry těžkými kovy při dopadů tisíce satelitů. Nic z čeho by si sedla planeta naprdel ale tak víš co, Greta bude mít radost 😉
oprava: Starship a Super Heavy místo Falcon 9 se očekává, že bude schopna přepravit 400 satelitů Starlink místo 60 do vesmíru při každém letu, to bude rachot
Nejak se musi nahradit emise, ktere budou v atmosfere chybet
Nejak se musi nahradit emise, ktere budou v atmosfere chybet po zakazu spalovaku. Nekteri fandove ropaku by meli abstak a tim se to obejde.
Jo, to si dinosauři říkali taky jak je to škodlivý,
Jo, to si dinosauři říkali taky jak je to škodlivý, šetřili atmosféru co to šlo, koncepty Starship smetli ze stolu a jednoho hezkého dne jim stejně z těch těžkejch kovů všechny trefil šlak.
Až na nás jednou poletí taky nějakej větší šutrák, tak jak budeme za tu trošku metanu vděčný a třeba si z něj ještě jako bonus vezmeme trochu kobaltu do baterek 🙂
42000 satelitů po 230 kg je necelých 10 tisíc tun, s životností 5 let tedy 2000 tun za rok. Každý rok na zemi dopadne 40 000 tun vesmírného prachu, tak to bude 42 000, z toho si planete fakt na prdel nesedne.
A jedno srovnání na konec – velká výletní loď spotřebuje za 2 týdny 3000 tun paliva, což je kapacita nádrže Starship. Nevím jak je na tom s emisemi směs metanu a kyslíku, ale ten diesl na lodi nic moc.
https://www.kosmonautix.cz/2019/10/automaticke-systemy-omezujic
https://www.kosmonautix.cz/2019/10/automaticke-systemy-omezujici-kolize-druzic/
ále joo nesedne, ale je rozdíl mezi spáleným meteoritem
ále joo nesedne, ale je rozdíl mezi spáleným meteoritem většinou kamenitým / železitým a 42.000 satelity vyráběnými z koncentrovaných pozemských kovů kerý milijardy let planeta z velkýho třesku ukládala do podzemí aby vyčistila atmosféru a zvířata mohla žít 😉 No a ted přijde geneticky modifikovaná vopice a vytáhne je napovrch, tepelně koncentruje za pomoci fosilu a jemně zbůh..mlaskdarma rozpráší do atmosféry no není to žůžo 🙂
PS: a přitom stačilo jen natáhnout pitomí skleněný kabely ;))
No a proč to všechno? pro pár klaunů řízenejch vopicema z pralesa ?? :)) No a co potom soudluzi, 42.000 myslíte že to bude stačit?
A co Bezouš, bude mít s čím si hrát?
A co Šukrberg s čím ten si bude hrát dyž bez libry je fdepkách?
A co kuci BrinPejdžovy??
A krom gejtse co si hraje s hajzlama pro afriku ještě někdo chce si pouštět vesmírný lampijónky?? :))
off
Vo co tady jde? Je to cesta k udržitelnosti?
This farm in
off
Vo co tady jde? Je to cesta k udržitelnosti?
This farm in England is run by its animals | Pioneers for Our Planet
https://youtu.be/2DnLOzdFsEY
Wildland farming can change the environment, and the Knepp Estate is proof of this. By transforming agricultural deserts into something which is rich and biodiverse, the amount of carbon locked in the soil can also increase, and endangered species can be helped.
Tesla je největším výrobcem EV baterií na světě a taky
Tesla je největším výrobcem EV baterií na světě a taky největším výrobcem osobních EV.
Tak ono Tesla články potrebuje nie je pre model 3 a Y. Ale
Tak ono Tesla články potrebuje nie je pre model 3 a Y. Ale tento rok aj pre Semi (ak teda naozaj príde). Tam ich pôjde dosť ks, ale zas nebude toľko vozidiel.
A netreba zabúdať (ako sa často stáva) na články pre PowerWall, PowerPack a MegaPack. Je to iná linka ako pre automotive články, ale vraj sa to dá za pár dní prehodiť ak treba.
trochu OFF topic : Netušíte někdo jaké jsou počty
trochu OFF topic : Netušíte někdo jaké jsou počty rezervací na Tesla model Y ? Je mi divné, že u Modelu 3 se to vědělo dost přesně prakticky po celou dobu do začátku výroby. U CyberTruck to taky zveřejnili. Ale o modelu o kterém i Musk říká že o něj bude zájem větší než o všechny ostatní modely dohromady.. nic ? Ani odhady ?
Mozna ze to pujde zjistit z vysledku za 4. kvartal. Nejak musi
Mozna ze to pujde zjistit z vysledku za 4. kvartal. Nejak musi ty zalohy vakazovat. Ale nemam poneti, co vsechno zverejnuji.
Se snížením zálohy na $100 to bude prakticky nemožné
Se snížením zálohy na $100 to bude prakticky nemožné vyčíst z výsledků nebo odhadnout, zvlášť když se do toho přimíchají zálohy na Semi, Roadster, soláry, vrácené zálohy ze zrušených rezervací apod.
02/2016 při TM3 jim teklo do bot tak se snažili, ted jsou na
02/2016 při TM3 jim teklo do bot tak se snažili, ted jsou na výši a je jim to fuk 😉
off
VW zřejmě prochází výrobním peklem a tak jak
off
VW zřejmě prochází výrobním peklem a tak jak oznámil v Dánsku tak odsouvá dodání prvních kusu iD3
Dále se změní toto:
– Úvodná edícia vozidiel „First Edition“ nebude mať dvojzónovú klimatizáciu.
– Pre vozidlá s panoramatickou strechou nebude dostupný strešný nosič na bicykle.
– Top verzia „S“ so 77 kWh batériou a dojazdom 550 km (WLTP) bude iba 4-miestnym vozidlom.
https://www.teslamagazin.sk/volkswagen-id-3-dodanie-novinky/?fbclid=IwAR2OBQp3ZoOf2b6UjyLNJ-pQ4t84a09U8nmOcMkU3rX2dBa0i8jjEN0xWP0
No ty kráso! Tak to jsou ještě víc v zadeli než si asi
No ty kráso! Tak to jsou ještě víc v zadeli než si asi kdo myslel…
Jo, taky čumím.
Jo, taky čumím.
Tak musím uznat že skeptici jako vy měli pravdu. S těma
Tak musím uznat že skeptici jako vy měli pravdu. S těma čtyřma mistama je to už fraška. Jako první verze Prius Prime. Já to sice s tou chválou VW schválně trochu přeháněl ale je vidět že nevědí co dřív. No je v zájmu nás všech aby se vzpamatovali co nejdřív.
To si mě s někým pleteš, já nejsem skeptik, ale realista.
To si mě s někým pleteš, já nejsem skeptik, ale realista.
S vama se clovek aspon nenudi.
Preji den plny slunce.
S vama se clovek aspon nenudi.
Preji den plny slunce.
My nezijeme v Japonsku, nam radeji prejte dny plne
My nezijeme v Japonsku, nam radeji prejte dny plne „zahradniho“ deste. Potrebujeme doplnit zasoby podzemni vody. Pri pohledu do kalendare tak radeji mraz a hodne snehu (dlouhodobe > 1 metr vsude)
No vono je to tu podobný. Letos zatím sníh téměř nepadá.
No vono je to tu podobný. Letos zatím sníh téměř nepadá.
hmm vypadá to že „dělaj“ jak kdyby to nechtěli prodávat,
hmm vypadá to že „dělaj“ jak kdyby to nechtěli prodávat, možná vedení konzervy není úplně jednotný v přechodu k elektromobilům jako je šéf ;))
Možná že dělají jako kdyby to nechtěli prodávat, ale
Možná že dělají jako kdyby to nechtěli prodávat, ale také možná že dělají aby to vypadalo jako že dělají že to nechtějí prodávat aby to nevypadalo že spěchají.
njh rejžadla sou rejžadla a tezla už nemá náladu se
njh rejžadla sou rejžadla a tezla už nemá náladu se handrkovat, svět moc dobře ví kdo je 1dnička a je potřeba aby to pochopil i pindouš :)))
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/gigafactory-1/