Elon Musk nedávno předal klíčky k prvním devíti elektromobilům Tesla Model S prodaným v Japonsku. Zároveň automobilka Tesla Motors pracuje na dalším zlepšování své domácí sítě rychlodobíjecích stanic Supercharger.
foto: Tesla Motors
První elektromobily Tesla Model S v Japonsku putovaly např. k Yoshi Yamadovi, šéfovi společnosti Panasonic. Ten byl přítomen na ceremonii ze zjevného důvodu – Panasonic dodává automobilce Tesla Motors bateriové články ze kterých pak vyrábí pro své elektromobily baterie.
Ostatně, to také Elon Musk na slavnostní ceremonii zmínil. Doslova řekl: „Myslím, že je důležité o Modelu S zdůraznit, že jeho baterie se vyrábějí v Japonsku… srdce Modelu S je japonské. To je myslím skvělé.“
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Proč Tesla staví továrnu právě v Nevadě?
Gigatovárna Tesla Motors vyroste v Nevadě
Tesla by mohla do roku 2020 prodávat až 5 typů elektromobilů
Japonsko se dnes může pochlubit nejhustší sítí rychlodobíjecích stanic „domácího“ standardu CHAdeMO (přes 2000). Proto se bude elektromobil Model S prodávat v Japonsku s adaptérem pro rychlodobíječky CHAdeMO.
Japonsko patří vedle USA a Evropy k největším trhům s elektromobily. Přesto Tesla ví, že v Japonsku nejspíš příliš mnoho zájemců neosloví – Japonci jsou totiž pověstní svým zájmem spíše o malá až velmi malá (kei) auta.
Pětimetrová Tesla Model S tam tedy najde pouze omezené využití. Např. šéf Panasonicu prohlásil, že ji nebude využívat on osobně, ale že půjde do firmy. Přesto je skvělé vidět, že Tesla má skutečně globální působnost.
Cena Tesla Model S začíná v Japonsku v přepočtu na 1,5 mil. korun (8,23 mil. jenů).
Nakonec stojí za zmínku také fakt, že Tesla neustále vylepšuje svou domácí (americkou) síť rychlodobíjecích stanic Supercharger. A to nejen co do počtu nově otevřených, ale i kvality těch již uvedených do provozu.
Aktuálně například zdvojnásobila počet stojanů ze čtyř na osm ve své stanici v kalifornském městečku Barstow, která patří k nejvytíženějším. Zároveň vylepšila její technologii tak, aby odpovídala té nejnovější, kterou má Tesla k dispozici.
Tesla se musí obracet v
Tesla se musí obracet v hrobě, když automobilka s jeho jménem používá elektrická auta na baterie.
prave naopak, slavi, protoze
prave naopak, slavi, protoze jeho asynchronni motor nasel noveho vyuziti 🙂
ostatni automobilky vyuzivaji synchronni motory.
TESLA je náš
TESLA je náš miláček!!
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
a máme ji o dost víc radši než třeba škodovku protože do ni nemusíme čerpat smrdutý benzín ani naftu. Tatka ji v klidu doma přez noc nabíjí v garáži a jezdí opravdu levně. Takže nepodporujeme benzínky stejnak jsem tam nerada jezdila na to odporné páchnoucí místo
+1 🙂
+1 🙂
Mozno mal Sunkael na mysli
Mozno mal Sunkael na mysli Teslovu „radiant energy“ namiesto baterie.
http://fuel-efficient-vehicles.org/energy-news/?page_id=953
„Japonci jsou totiž
„Japonci jsou totiž pověstní svým zájmem spíše o malá až velmi malá (kei) auta.“
Tak to je sice pravda, ale i Japonci si potrpí na luxus a luxusní auta se tam prodávají také. Ne, že by zrovna Tesla byla buhví jak luxusní, ale rozhodně to není auto z kategorie běžných aut.
Hlavní problém je jinde – Japonci kupují téměř výhradně jen japonská auta.
Díky za trefné doplnění.
Díky za trefné doplnění.