Po mnoha odkladech je elektromobil Tesla Cybertruck konečně tady. Bude to ale opravdu taková pecka, jakou jsme čekali?
UPDATE 1.12.2023 18:O9: Jak Cybertruck AWD (se dvěma motory), tak Cyberbeast (s třemi motory) mají baterii o kapacitě 123 kWh. Prodlužovač dojezdu má 50kWh akumulátor. Cybertruck se může na nabíječce V4 Supercharger nabíjet až do rychlosti 350 kW. Z 15 % na 85 % se dokáže nabít za pouhých 18 minut.
Tesla a Elon Musk předali první kusy dlouho očekávaného elektromobilu Tesla Cybertruck zákazníkům. A konečně zveřejnili podrobnosti o autě. Ovšem nikoliv během samotné prezentace.
Ta se nesla ve stylu videí na téma „Tesla Cybertruck zvládne čtvrtmíli s Porsche 911 taženým na podvalu rychleji, než Porsche 911“. Další ukázka: dveře Tesla Cybertruck jsou neprůstřelné, odolají kalibrům .45” & 9 mm. Což Musk doprovodil názorným videem, ve kterém střelec vyprázdní do dveří elektromobilu Tesla Cybertruck zásobník.
Skutečné specifikace Tesla Cybertruck se objevily teprve po ukončení prezentace. A to si novináři museli ještě spoustu věcí vyjasňovat se samotným Muskem přes X/Twitter.
Rear-Wheel Drive | All-Wheel Drive | CyberBeast | |
Cena | $60 990 | $79 990 | $99 990 |
Dojezd (km) | 400 | 544 | 512 |
Dojezd s extenderem (km) | – | 752 | 704 |
Zrychlení (sek) | 6,5 | 3,9 | 2,6 |
Pohon | zadní | 4×4 | 4×4 |
Max. rychlost (km/h) | 180 | 180 | 210 |
Tažné zařízení (kg) | 3400 | 5000 | 5000 |
Třeba – co je to ten „extender“? Dřív se za „range extender“ označoval spalovací motor, který sériovým plug-in hybridům dokázal prodloužit dojezd, protože fungoval jako generátor. Například u BMW i3 REx nebo Chevrolet Volt. V případě Tesla Cybertruck je ale „range extender“ prostě baterie navíc, která se vloží do korby! Zabere jí asi z jedné třetiny. A není zatím jasné, jak snadné je range extender nainstalovat a kolik (navíc) bude stát.
Proti specifikacím a cenám původně ohlášeným v roce 2019 se nová tabulka pochopitelně liší. Ceny jsou vyšší, specifikace zejména u nejvýkonnější verze nižší – hlavně s ohledem na dojezd, který měl být původně přes 800 km.
Na korbě (183 cm x 122 cm) uveze elektromobil Tesla Cybertruck až tunu. „Ale reálně i víc,“ dodal Musk při prezentaci. Poloměř otáčení je menší, než má Tesla Model S. Jde o první auto, jehož vnitřnosti jsou postavené na 48V architektuře. Auto je standardně vybaveno 35″ pneu do každého terénu a má světlou výšku 43 cm, která se může přizpůsobovat okolnostem.
Tesla Cybertruck také poprvé přichází s řízením po drátě neboli steer-by-wire. Volant tedy není přímo mechanicky propojen s koly. Vše je řízeno elektronicky a auto vám pomáhá otáčet koly jinak v malé rychlosti a na dálnici. Auto má pět zásuvek, z toho čtyři 120V (20 A) a jednu 240V (40 A). Zcela novou funkcí je Powershare, což je V2L, V2V a V2H technologie – u které ale zatím nejsou jasné detaily.
zdroj: Electrek.co, Tesla
To není auto To je šilenost
https://www.youtube.com/watch?v=Pj2jMhwKuv4
https://www.youtube.com/watch?v=0rlzCHsDoxE
https://www.youtube.com/watch?v=D1v0FNR3-Xc
Cybertruck vs. Lamborghini Urus
youtube.com/watch?v=fl-wz50yAHo
Cena CT 2,3 milionu Kc, Urus pres 10 milionu Kc.
Hned bych si ho koupil kdyby se tu prodával 😁