Stellantis představuje první udržitelné motorové mazivo ze 100% regenerovaného oleje
První motorové mazivo v Evropě vyrobené z prémiového regenerovaného oleje nabízí stejný výkon jako mazivo na bázi nejkvalitnějších olejů.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
První motorové mazivo v Evropě vyrobené z prémiového regenerovaného oleje nabízí stejný výkon jako mazivo na bázi nejkvalitnějších olejů.
Společnost Total je mezi zakládajícími členy nově vytvořené aliance globálních firem produkujících plasty a spotřební zboží, která bude prosazovat eliminaci plastových odpadů, zejména těch, které znečišťují oceány.
Toyota Mirai je první sériově vyráběné vodíkové auto. Ačkoliv Německo nedávno ustoupilo od plánu na 1 milion elektrických aut do roku 2020, vodíková ekonomika tam pořád ještě má šanci.
Společnosti Peugeot a Total, které se již dlouhé roky věnují zlepšování energetických výkonů automobilů, znovu spojily své inovační síly nad projektem Peugeot 208 HYbrid FE. Cílem bylo vytvořit vůz nabízející skutečné potěšení z řízení (zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8 vteřin) a vykazující současně nízké emise CO2 (49 g/km).
Britský deník The Guardian přinesl v rámci svého speciálu o budoucnosti ropy také velmi exkluzivní článek týkající se informačního zkreslení o současných zásobách. Podle něj je svět mnohem blíže bodu, kdy ropa opravdu dojde, než se dosud všeobecně předpokládalo.
Britská stanice BBC vyzpovídala šéfa olejářského gigantu Total Christopha de Margerie. Ten upozornil, že pokud se jednotlivé národní korporace neodhodlají k dalším investicím do těžby ropy, mohl „by nastat problém“. „Během dvou až tří let už bude pozdě,“ dodal Margerie.
O co jde? Ekonomická krize zasáhla prakticky všechna odvětví. Nejen, že poklesl prodej automobilů, a to až o desítky procent, ale snížila se i výroba řady průmyslových produktů. To znamená snížení zájmu o ropu, tedy i snížení ceny.
„Zásoby ropy existují, ale pokud nebudete investovat, nedostanou se na trh,“ řekl Margerie. Upozoril, že dnes se rozhoduje o tom jaká bude produkce mezi lety 2010 až 2015. A podle současných indícií bud výrazně nižší, než je teď, resp. než by bylo třeba.
Hrozí tedy podle něj nedostatek ropy. Stejně tak hrozí, že její cena opět stoupne na více než 100 dolarů za barle. Otázkou je, zda je to dobře nebo špatně? Odpovědí by snad mohlo být „jak pro koho“. Automobilky významně investují do alternativních pohonů, vlády státu někdy dokonce zákonně požadují snížení spotřeby paliva.
Plug-in hybridy si pomalu derou cestu na trh, stejně jako elektromobily. To znamená pro koncové spotřebitele možnost na pohonných hmotách významně ušetřit. Pokud chtějí ropné koncerny udržet své zisky i přes klesající poptávku, bude třeba cenu ropy zvyšovat a společně s tím snižovat těžbu. Přesně jak říká Margerie.
Aktuálně vychází v USA kniha $20 Per Gallon (20 USD za galon) autora Christophera Steinera. Popisuje v ní každodenní život v době, kdy se bude cena ropy, resp. pohonných hmot postupně zvyšovat. Při ceně šest dolarů za galon údajně Američané přejdou na dieselové motory. Při deseti klesne počet aut. Při dvanácti se vylidní příměstské oblasti, 14 dolarů bude znamenat zánik společnosti Wal-Mart. A na 18 dolarech očekává Steiner ve Spojených státech konečně i vysokorychlostní vlaky. Tak uvidíme.