Štítek: stlačený zemní plyn
TEST: Škoda Octavia G-TEC (CNG) – české auto budoucnosti
Škoda Citigo G-TEC už je na trhu pár měsíců, aktuálně se přidala také Škoda Octavia G-TEC. Umí jezdit extrémně levně – třeba z Berlína do italského Jesola za 35,71 euro (asi 1000 Kč). Podle redakce magazínu Hybrid.cz jde o české auto budoucnosti. Přečtěte si proč.
Z Berlína do italského Jesola za 35,71 euro – se Škodou Octavia na CNG
S novým modelem Škoda Octavia G-TEC je možné ujet 1172 km z Berlína do Jesola v Itálii s palivem za méně než 40 euro. V rámci soutěže s rodinou Baumannových z Berlína o co nejnižší spotřebu dosáhl Rakušan Gerhard Plattner s vozem Octavia G-TEC spotřeby pouhých 2,93 kg/100 km.
TEST: Seat Leon TGI – sportovec s pohonem na CNG
Český trh se utěšeně plní novými modely aut s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Mezi poslední novinky patří i Seat Leon TGI vybavený nově vyvinutým motorem 1,4 litru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem.
Hasiči v Pardubicích jezdí také na CNG
Hasiči v Pardubicích si pořídili vozy na CNG již v roce 2013 a jsou velmi spokojeni. Jejich úspora na pohonných hmotách s vozem Škoda Citigo činí oproti původním Feliciím dvě koruny na každém kilometru. Další úsporou je i nulová silniční daň.
Škoda Citigo G-TEC (CNG)
Nová Škoda Citigo G-TEC s pohonem na CNG (stlačený zemní plyn) se stala prvním továrním vozem automobilky Škoda s pohonem na tento druh paliva. Auto vyniká spotřebou 4,4 m3/100 km a emisemi CO2 na úrovni 79 g/km.
Proč jezdit na zemní plyn neboli CNG?
Uvedení nové Škoda Octavia G-TEC s pohonem na plyn spustilo lavinu zájmu o stlačený zemní plyn čili CNG. Podívejme se na hlavní výhody tohoto alternativního paliva proti dvěma nejropzšířenějším typům fosilních paliv, benzínu a naftě.
Zemní plyn se má stát třetím nejrozšířenějším palivem
Nejvíce vozidel na CNG dnes globálně přibývá v oblasti kamionové dopravy, dodávek a autobusů, protože pro firmy to znamená velké úspory a doba návratnosti investic je velmi krátká. Podle poslední zprávy Navigant Research z dubna 2014 by mělo jezdit do roku 2022 jen nákladních vozů a autobusů na CNG až 3,7 milionu.