Smart ForTwo ED

100 elektrických Smartů v Londýně

V polovině prosince se Londýnem bude prohánět kolem stovky malých elekotrmobilů Smart ForTwo. Jedná se o test, který by měl předcházet uvedení Smartu do prodeje v roce 2010.

Testované vozy nebudou směřovat k jednotlivcům, budou určeny hlavně pro oganizace – využije je například londýnská policie. První série je vybavena NiMH bateriemi, které poskytnou vozu dojezd kolem 100 km. Plné dobití zabere 3,5 hodiny.

Nejekologičtější auta – vítězí Smart Roadster

Magazín Autoweb přinesl zajímavý článek o nejekologičtějších autech současnosti. Jedná se o komplexní výzkum, který bere v potaz jak emise, tak i ekologickou zátěž při výrobě. Žebříček vypadá následovně:

  1. Smart Roadster – 66.2 bodů
  2. Cabriolet – 59.8
  3. Citroen C1 1.0 – 40.1
  4. 107 1.0 – 38.6
  5. Citroen C1 1.4 HDI – 31.3
  6. Panda 1.2 Dualogic – 28.4
  7. Ford Ka 1.3 – 27.5
  8. Yaris 1.0 – 27.2
  9. Fiat Panda 100hp – 23.6
  10. Pegueot 206 1.4 – 23.5
  11. Mini Cooper D – 23.3
  12. Toyota Prius 1.5 – 23.2

Nejmenší ekologické zatížení životního prostředí tedy způsobují velmi malá městská auta. Toyota Prius je výjimečná v tom, že se do žebříčku dostala i přesto, že se jedná o vůz vyšší třídy.

Smart ForTwo ED

Elektrický prcek Smart

Technické specifikace nového (Electric Drive) byly odhaleny. by měl pohánět elektromotor o výkonu 30 kW/41 HP, který poskytuje vozidlu stejné zrychlení jako konvenční motor – šedesátky dosáhne za 5,7 s.

Minivůz je určen zejména pro městský provoz, tam se za maximální rychlost 112 km/h a dojezd 115 km nebude muset vůbec stydět. Značnou nevýhodou oproti konvenčnímu Smartu pak zůstává poněkud delší „tankování“. Baterie Zebra potřebuje 4 hodiny k 80% nabití ze zásuvky 230 V, „plná nádrž“ zabere dvojnásobek času. Odměnou za některá omezení budou provozní náklady – 60 haléřů na kilometr. Jediným důležitým parametrem, který DaimlerChrysler nadále tají, je cena malého elektromobilu.

Něco mezi Segway a Smart

Už před nějakou dobou představili vědci z MIT svou vizi vozítka jménem CityCar. Šlo o miniaturní městské vozidlo budoucnosti. Aktuálně se v magazínu Newsweek objevila jeho poslední verze vytvořená ve spolupráci s General Motors a Frankem Gehrym. Jedná se o s motory ukrytými v kolech, minimálními rozměry a možností pohybovat se venku v jakémkoliv počasí. Využití se předpokládá především ve velkých městech, kde by fungovaly půjčovny vozítek CityCar.

Smart oficiálním partnerem Live Earth

O obrovské akci, sérii koncertů Live Earth, která proběhne 7. července jsme vás již informovali. Dala si za cíl upozornit na globální klimatické změny, což by se vzhledem k televiznímu přenosu do 120 zemí mohlo povést.
Smart se stal oficiálním partnerem zřejmě proto, že je to v současnosti „nejzelenější“ seriově vyráběný vůz se spotřebou kolem tří litrů na sto. Autíčka Smart by na akci měla zajišťovat dopravu celebrit.

Smart ForTwo (2004)

Malý automobil SMART je dnes součástí koncernu Daimler. Mezi jeho hlavní přednosti patří minimální rozměry, které dávají řidičům široké možnosti parkování ve městě. Dále pak nízké emise a spotřeba. Něco z historie si můžete přečíst na electroauto.cz

Smart jako elektromobil od Hybrid Technologies

Na automobilové výstavě SEMA 2006, která se konala od 30. října do 2. listopadu v , představila americké společnost Hybrid Technologies vůz předělaný na . Elektrický Smart využívá a stojí přibližně 35 000 dolarů. Maximální rychlost je 128 km/h, 193 km, doba dobíjení šeat až osm hodin. Baterie vydrží až 1500 nabití.