Peugeot RCZ

Autosalon Frankfurt 2009: co chystá Peugeot?

Francouzská automobilka chystá na letošní řadu zajímavých novinek. Třiašedesátý ročník akce se pro nese v duchu „emocí a zodpovědnosti“. Může se pochlubit hned několika modely s velmi nízkými emisemi, např. – 99 g/km, Peugeot 107 – 106 g/km, Hatchback – 120 g/km či – 130 g/km. Na autosalonu představí nové modely a Peugeot RCZ. K tomu navíc přiblíží také svůj hybridní pohon nazvaný HYbrid4.

galerie: Peugeot RCZ
Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ
Mu by Peugeot - půjčování aut, skútrů či kol

Peugeot zavedl službu půjčování aut

Americké půjčovny aut ZipCar jsou čím dál tím populárnější. Francouzský Peugeot se novým trendem inspiroval a zavedl novou službu Mu by Peugeot. Francouzská automobilka spoléhá na lidi, kteří nemají zájem pořizovat si vlastní auto, nebo i skútr či kolo, případně na ty, kteří jej právě nemají k dispozici a potřebují si některý z dopravních prostředků na čas vypůjčit.

Služba funguje podobně jako dobíjení telefonů – po registraci na stránkách mu.peugeot.fr získáte speciální kartu na kterou můžete dobíjet kredity. Tyhle kredity pak můžete utratit za půjčení jízdních kol, skútrů, automobilů jako Peugeot 207 CC, 308 CC, Coupé 407, Peugeot 3008, užitkových automobilů nebo přílušenství jako jsou třeba GPS navigace. Navíc si můžete přes telefon rezervovat lístek na vlak, hotelový pokoj nebo zorganizovat cestu. K dispozici jsou také lekce ekologického způsobu řízení auta.
Mu by Peugeot - půjčování aut, skútrů či kol
Služba prozatím funguje ve městech Brest, Lyons, Nantes a Rennes, nicméně Peugeot by ji do roku 2011 rád zavedl v devíti evropských zemích. Zda se Peugeotu podaří dosáhnout alespoň takového uživatelského komfortu jako v případě ZipCaru je otázka (rezervace přes iPhone, vyhledávání přes GPS). Skutečnost, že i výrobce automobilů se začíná zajímat o koncept půjčování automobilů je však nanejvýš inspirující.

Peugeot 3008

PSA Peugeot Citroen chce diesel hybridy

Už před rokem automobilky Peugeot a Citroen předvedly na autosalonu v Paříži několik konceptů využívajících nového hybridního pohonu. Systém byl pojmenován HYbrid4 (původně HYmotion4) a prvním modelem, který jej využije, bude v roce 2011 crossover Peugeot 3008. HYbrid4 je pohonný systém využívající elektromotoru a dieselového HDi motoru, v případě Peugeotu 3008 to byl 2,0l diesel s výkonem 163 koní pro přední kola a elektromotor s výkonem 37 koní pro zadní nápravu. Aktuálně koncern PSA Peugeot Citroen ohlásil, že již pokročil v přípravě výroby zmíněného hybridního pohonu a v továrnách Mulhouse a Sochaux už běží pilotní výrobní projekty. Výhodou diesel-hybridního pohonu by měla být možnost namontovat jej do celé řady různých typů automobilů. Z výrobního pásu už sjelo několik prototypů modelu Peugeot 3008 (spotřeba 4,1 l, emise 109 g/km), předtím si hybridní pohon vyzkoušeli inženýři na modelech Citroen C4 a Peugeot 308. Druhým vozidlem v pořadí, které využije HYbrid4 bude Citroën DS5.

Peugeot 308 BioFlex

Peugeot 308 BioFlex – jízda na ethanol

Podpora biopaliv není u značky Peugeot nic nového. Už dnes mohou všechny benzinové motory francouzské automobilky jezdit na E10, všechny diesely (a také ty od Citroenu) zase na bionaftu B30. Nově však Peugeot uvádí svůj model Peugeot 308 s flexfuel motorem schopným „sežrat“ i bioethanol E85. Peugeot 308 BioFlex využívá stejný 1,6l čtyřválec s výkonem 110 koní jako model 307 SW BioFlex. Navíc je nová 308 vybavena novými 16″ pneumatikami Michelin Energy Saver, které mají snížit spotřebu paliva až o 0,2 l/100 km. V prodeji je pětidveřová hatchback verze v cenách od 20 600 euro.