Stellantis představuje první udržitelné motorové mazivo ze 100% regenerovaného oleje
První motorové mazivo v Evropě vyrobené z prémiového regenerovaného oleje nabízí stejný výkon jako mazivo na bázi nejkvalitnějších olejů.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
První motorové mazivo v Evropě vyrobené z prémiového regenerovaného oleje nabízí stejný výkon jako mazivo na bázi nejkvalitnějších olejů.
Nedílnou součástí festivalu Evolution 2013, který se konal ve dnech 19. – 21. dubna na Výstavišti v pražských Holešovicích, byly i workshopy, semináře a diskuse. Ve veletržním kině běžel např. film Zelená poušť, který režíroval student Přírodovědecké fakulty UK v Praze Michal Gálik. Snímek pojednává o devastujícím kácení tropických deštných lesů na ostrově Borneo.
Životnost oleje je dána mnoha faktory a i přes veškerý technický pokrok zůstávají doporučení na jeho výměnu již přes půl století téměř neměnná. Nemění se ale velké množství oleje zbytečně? Jak poznat, že už olej neslouží tak jak by měl? Tyto otázky by měl zodpovědět přístroj kontrolující kvalitu oleje – Lubricheck.
Není pochyb o tom, že vážný problém pro životní prostředí představuje množství vyjetého motorového oleje pocházejícího z oblasti automobilového průmyslu a jeho ekologická likvidace. Společnost Valvoline se nyní rozhodla nepříznivou situaci řešit a přichází se svým novým recyklovaným olejem nazvaným NextGen.
Řetězec britských supermarketů Morrisons začal u pěti desítek svých čerpacích stanic nabízet bionaftu B30. Ta se skládá ze 30% z bionafty a ze 70% z klasické nafty, jedná se o jednen z nejvyšších komerčně dostupných a automobilovými výrobci schválených mixů. Například Peugeot a Citroen potvrdili, že všechny diesely vyrobené za poslední dekádu dokáží na B30 bez problémů jezdit. V poslední době se ale často objevuje skepse ohledně biopaliv obecně. „Náš nový B30 se z 50% skládá z recyklovaného oleje na vaření a z druhé poloviny z rostlinných olejů, konkrétně řepky olejky, vše je to britská produkce,“ řekl Phil Maud, ředitel oddělení pohonných hmot řetězce Morrisons, a pokusil se tak alespoň částečně biopaliva ospravedlnit. Také ČR zavedla nedávno povinně podíl biosložky v naftě s cílem prosadit biopaliva a splnit cíle EU, jedná se ale pouze o jednotky procent.
Biopaliva jsou stále velmi aktuálním tématem. Přinášíme proto rozhovor s Tomášem Volným, jednatelem společnosti RapidOil, která se zabývá přestavbami automobilů na pohon olejem a obecně technickým využitím rostlinného oleje v dopravě a energetice.
Čím vás zlákala oblast alternativního olejového pohonu a jak dlouho už se jí (jako firma/jednotlivec) věnujete?
Prvně jsme s tímto pohonem dieselu setkali na začátku roku 2005 při realizaci zakázky jiné naší firmy v Německu, zde jsme také zakoupili první komponenty. Komponenty jsme podle německého návodu instalovali a od té doby jezdíme na rostlinný olej. V témže roce jsme na tento účel založili RapidOil. Tato firma se realizuje v oblasti technického nasazení rostlinného oleje v dopravě a energetice.