Ford Focus electric

GE, Ford a univerzita v Michiganu zvyšují životnost baterií

Společnost General Electric, automobilka Ford a Michiganská univerzita společně pracují na vývoji nového detekčního systému, který by měl v budoucnu výrazně prodloužit životnost baterií používaných v elektromobilech a . Aby toho bylo možné dosáhnout, chce GE zkombinovat nový ultratenký bateriový senzor se sofistikovanou simulací chování bateriových článků a díky tomu optimalizovat jejich řízení.

diskový spalovací motor

VIDEO: vědci objevili převratný typ spalovacího motoru

V dlouhodobém horizontu budou na silnicích vládnout jezdící čistě na energii z . Avšak ještě mnoho let budou mezi šetrnými automobily hrát prim . Právě pro hybridní pohony je určen nový typ , který v těchto dnech představil Dr. Norbert Müller, původem Němec, z Michiganské univerzity. Jde v pravdě o revoluční systém zcela nové koncepce.

lithium

Lithia je dostatek, tvrdí vědci z Fordu a Michiganské univerzity

Vzrůstající obliba a nastartovala patřičnou odezvu u výrobců aut. Výsledkem je rostoucí počet vyrobených vozů využívajících ke svému pohonu uloženou v lithium-iontových bateriích. Objevily se proto brzy spekulace zda bude v budoucnu dostatek lithia pro výrobu lithium-iontových . Vědci říkají, že nemusíme mít obavy.

General Motors chtějí dalších 30 miliard

Rozpadající se americká automobilka General Motors představila nedávno vylepšený restrukturalizační plán. Tři měsíce po první verzi přichází upravená předpověď budoucího vývoje, ve které GM žádají americkou vládu o dalších 22,5 mld. dolarů, resp. až 30 mld. dolarů do roku 2011 pokud prodeje aut nepůjdou tak, jak automobilka očekává. Přitom americký Kongres už General Motors, stejně jako podobně postiženému Chrysleru, už jednu půjčku přiřknul a zadotoval automobilový průmysl více než desítkou miliard dolarů. General Motors však nežádají o podporu pouze americkou vládu. Stejně tak přišli s prosíkem také za kanadskou, německou, britskou, švédskou ( a thajskou vládou a žádají o další miliardy dolarů. „Připadá mi, že z toho bude navždy dotovaný průmysl,“ komentoval aktuální dění nedávno Donald R. Grimes, ekonom z Michiganské univerzity. Mluvčí Bílého domu Robert Gibbs nicméně přislíbil, že „Prezidentův tým tyto zprávy v příštích dnech pozorně prozkoumá.“ O další peníze na provoz žádá také Chrysler, i když jde o v porovnání s GM „směšných“ pět miliard. Jestli ono by doopravdy nebylo nejlepší nechat desítky let staré a zrezivělé molochy prostě zkrachovat. Na jejich popelu by pak vyrostly zcela nové společnosti, které by alespoň v prvních letech své existence nutně skutečně přinášely zajímavé technologické inovace a skutečnou kvalitu – ne jen sály peníze ze zákazníků.