Štítek: hlukové znečištění
Znečištění ovzduší ohrožuje zdraví většiny obyvatel České republiky
Znečištěné ovzduší stále představuje vážnou hrozbu zdraví a životy obyvatel České republiky. Největší nebezpečí představuje vdechování prachových části, které mělo v roce 2013 na svědomí zhruba 5200 předčasně zemřelých a zhruba 1900 pacientů, kteří museli být hospitalizováni pro akutní srdeční nebo dýchací obtíže.
FIM zakládá oficiální závody elektromotorek
Díky úspěchu prvního bezemisního motocyklového závodu TTxGP pořádaného na britském Isle of Man se Mezinárodní federace motocyklistů rozhodla vytvořit oficiální závody elektromotorek od roku 2010. FIM Series poběží v rámci Road Racing Grand Prix Commission, které velí Azhar Hussain, zakladatel TTxGP. FIM Series si klade za cíl stát se mezinárodní platformou pro rozvoj elektrických motorek a technologie kolem nich, která pak bude mít vliv na bezemisní dopravu jako takovou. Prezident FIM Vito Ippolito si pochvaluje nejen nulové emise, ale také řádově nižší hlukové znečištění.
Vzlétlo první komerčně dostupné letadlo na elektřinu
Elektrokola, elektroskútry, elektromobily, elektrolodě a teď i elektroletadla. Na elektřinu prostě může být úplně cokoliv. Ostatně, i my jsme na elektřinu. Světově prvním komerčně dostupným letadlem na elektřinu je výrobek společnosti Yuneec – model E430.
Letecká doprava je dnes zdrojem obrovského množství emisí oxidu uhličitého a významně tak přispívá ke klimatické změně či chcete-li „globálnímu oteplování„. V současné době probíhá spousta výzkumných projektů, které se snaží vyrobit např. solární letadlo poháněné elektromotorem a solárními panely.
Dvoumístné elektrické letadlo E430 se však brzy stane prvním komerčně dostupným letadlem na elektrický pohon. Konstrukce z lehkých kompozitů dokáže poletovat vzduchem až dvě a půl hodiny, „nadoraz“ se nabije za tři hodiny. Celá tahle hračka pak stojí 89 000 dolarů, tedy asi 1,8 mil. Kč.
Rozpětí křídel letadla je 13,8 m, pohotovostní hmotnost 178 kg, maximální zatížení pro start 430 kg, výkon motoru je 54 koní. Samotná lithium-polymerová baterie váží 72 kg. Běžná cestovní rychlost je kolem 90 km/h. Aktuálně se letadélko chystá k certifikaci v Kalifornii, v prodeji by mělo být začátkem příštího roku.