Italský výrobce motokrosových motorek Tacita vstupuje na americký trh se zásadní novinkou. Elektromotorkou T-Cruise vybavenou 27kWh baterií.
foto: Tacita
Objemná elektrická motorka typu cruiser je výjimečná právě kapacitou své baterie. K dispozici jsou tři velikosti: se 7,5kWh baterií a dojezdem 80 km (cena $10 999), 15 kWh/150 km ($14 999) a 27,5 kWh/270 km ($27 999).
NEPŘEHLÉDNĚTE BMW ukázalo elektromotorku z budoucnosti Vision Next 100
Kapacitou se tak baterie této elektromotorky vyrovná některým dnes prodávaným elektromobilům, např. Hyundai Ioniq Electric nebo Kia Soul EV.
foto: Tacita
Narozdíl od většiny ostatních elektromotorek je Tacita T-Cruiser vybavena pětistupňovou převodovkou s hydraulickou spojkou. Navíc je k dispozici rychlonabíjení CCS.
Asynchronní třífázový elektromotor má max. výkon 30 kW/8000 ot./min. a max. točivý moment 70 Nm. Hmotnost ani max. rychlost zatím výrobce nedal k dispozici.
Je hezké, že když dělají spalovací motorkáři reklamu
Je hezké, že když dělají spalovací motorkáři reklamu své elektromotorce, tak tam zase narvou hudbu. Místo aby nechali zvuky okolí nebo valivého odporu pneumatik. Holt starého psa…..
Uz se nemohu dockat az prijde cas a ja vymenim i moji masinu
Uz se nemohu dockat az prijde cas a ja vymenim i moji masinu za elektromasinu.
Zadny vibrace a kraval, okamzitej zatah to bude clovek zase o neco blize tomu prostredi ve kterem jede, coz se mi uz ted na masine libi, co teprve potom.
Taky se těším. Parádně se pak bude jezdit po lese
Taky se těším. Parádně se pak bude jezdit po lese
Jj, svagri vyrabi ramy pro elektromotorky Kuberg co prodavaji
Jj, svagri vyrabi ramy pro elektromotorky Kuberg co prodavaji na Alze a vyrobce jim dal jeden kousek aby vedeli co delaji. Jeden ze svagru pak ma hodne polnosti, zakladal nejake mokrady a ted se dal i na myslivost (podle hesla poznej sveho nepritele, aby vedel co presne myslivci smi, nesmi a musi) a pochvaluje si prave, ze se vsude dostane tise, neplasi zver atd.
Jo ty co testujou Zero jsou dost překvapený že poprvý
Jo ty co testujou Zero jsou dost překvapený že poprvý slyšej zvuky z místa kudy jedou. Akorát asi budou dost nemile překvapený ostaní motoristy, že už ty řvoucí motorky dopředu neuslyšej.
Nojo no, musis pocitat s tim, ze s tebou nepocitaj. Ostatne to
Nojo no, musis pocitat s tim, ze s tebou nepocitaj. Ostatne to i na normalni masine.
Vždycky si vzpomenu na přednášku Jirky Vlka v
Vždycky si vzpomenu na přednášku Jirky Vlka v Ostravě-Vítkovicích na Střední škole dopravní, kdy v průběhu výkladu po obrovském sále neslyšně jezdilo Zero mezi řadami diváků sem a tam a dokola……
Po lese mi s tím nejezděte,
mám tam zasazené stromky
Po lese mi s tím nejezděte,
mám tam zasazené stromky
Jsem rád za každou vážně myšlenou elektromotorku, tady
Jsem rád za každou vážně myšlenou elektromotorku, tady je to ale cosi na půl cesty. Je to cruiser – super, taková tu ještě není. Jinak je to ale trochu divné, na co převodovka? Mají spočteno, že převodovými stupni zlepší efektivitu – dojezd? Zjevně, ne, protože např. Zero bez převodovky má spotřebu cca 6kW na 100km, tady to při obrovské baterii vychází na 10kW, přičemž o nějaké aerodynamice u obou motorek nemůže být řeč. Jasně, neuvádějí při jaké rychlosti – Zero taky těch 6kW bere při městských/příměstských rychlostech. A cena je v přepočtu na dojezd ještě vysoko nad Zero… chtělo by to víc konkurence…
Přijde mi, že je ten dojezd docela slabý? Z 27 kWh snad
Přijde mi, že je ten dojezd docela slabý? Z 27 kWh snad musí vymáčknout u motorky víc, ne?
Ne nutne, ony ty motorky zas nezerou o tolik min nez auto
Ne nutne, ony ty motorky zas nezerou o tolik min nez auto (teda kdyz nepocitam nejake 125 skutry). Konkretne V-Strom 650 pri normalnim jezdeni cca 4-4.5L, po dalnici to pri 130 jde klidne pres 7. Cili vpodstate tolik co fabie (a s naftovym kombikem jedu po dalnici za min). Predpokladam, ze u elektrik to bude podobne.
Porovnáváte neporovnatelné. Vysokootáčkové benzínové
Porovnáváte neporovnatelné. Vysokootáčkové benzínové motorky, kde výrobce spotřebu až tak neřeší, se můžou ve spotřebě vyrovnat úspornému autu. Ale spotřeba elektromotorky musí být zákonitě menší než u 10x těžšího auta.
Na 1 kWh ujedu v elektromobilu nějakých 6km, ale u elektroskůtru asi 20kwh.
Benzinovy 125 skutr taky jezdi za 2 (na dovolene jsme
Benzinovy 125 skutr taky jezdi za 2 (na dovolene jsme pujcovali a dal 1.8 ve dvou, docela jsem cumel)…
Obavam se, ze tu spotrebu (emise) vyrobci resi, taky se hraje na EURO normy a spol…
Pomer hmotnosti auto/motorka neni desetkrat, benzinova motorka tehle velikosti ma kolem 150-200 kilo (ten stromek myslim 210+20 benzin, par serepeticek navic jako kufry, padaky, nosice,… a nebude to daleko od 300), fabie nejakych 1200 (novejsi mozna budou tezsi). A motorka s normalnim posezem bude mit vyrazne horsi odpor vzduchu (coz se hodne projevuje prave na te dalnici).
Tahle elektromotorka na tom diky baterce nejsis bude jeste vyrazne hur (o srovnatelne velke baterce do Leafa nekdo psal, ze vazi 150 kilo, tady bude mozna min „obalu“) – motorka bude vazit nejmin jak tri az ctyri elektroskutry, mozna i vic, takze spotreba bude na 100% vyssi – klidne bych si tipnul, ze trikrat vic neni prehnany odhad – a jsme na tom stejne jak to elektroauto.
Těch cca 170kg mají v 30kWh Leafu jen samotné články,
Těch cca 170kg mají v 30kWh Leafu jen samotné články, celá baterie s krabicí pak váží 300kg. Na druhou stranu baterie Leafu nikdy nebyla vrchol technologie a vlastně ani průměr.
Ještě se mohli pochlubit výkonem, maximálkou případně
Ještě se mohli pochlubit výkonem, maximálkou případně hmotností. Nebo jsou snad u elektromotorek tyhle parametry už úplně bezvýznamné ?
Díky za upozornění, dostupné údaje jsme doplnili na konec
Díky za upozornění, dostupné údaje jsme doplnili na konec článku.