Svaz dovozců automobilů vyzval prostřednictvím memoranda představitele České republiky k aktivnější podpoře ekologické dopravy v ČR.
foto: Škoda
Stávající Národní akční plán čisté mobility Ministerstva průmyslu a obchodu obsahuje podle SDA řadu pozitivních nástrojů, ale v praxi neplní svoji roli, a Česká republika proto stále výrazně zaostává za ostatními evropskými zeměmi, a to jak v oblasti zavádění ekologických vozů, tak ve stáří vozového parku.
NEPŘEHLÉDNĚTE Česko dá firmám dotace na nákup elektromobilů
SDA proto navrhuje po vzoru okolních zemí přistoupit k ověřenému a efektivnímu kroku: k podpoře nákupu nízkoemisních vozidel po omezenou dobu a ke zlepšení podmínek pro používání ekologických služebních vozů i pro soukromé účely.
„Česká republika patří stářím vozového parku přes 15 let mezi poslední státy v Evropě, lépe jsou na tom i všechny okolní země,“ říká Josef Pokorný, tajemník Svazu dovozců automobilů. „To se odráží také v nízké bezpečnosti, vysoké spotřebě paliva a vysokých emisích u nás provozovaných vozidel.“
Odbyt zejména ekologických vozů je v ČR hluboko pod unijním průměrem. Zatímco registrace elektrifikovaných vozů, tedy elektromobilů a dobíjecích hybridů, dosáhl loni v EU 11,4 %, Česká republika zaznamenala jen 2,6 % a obsadila tak poslední příčky.
Například Maďarsko vykázalo téměř dvojnásobek nových vozů s elektrickým pohonem, v Německu činí podíl 13,5 % a velmi rychle roste. Z hlediska váženého průměru emisí nově prodaných vozů je mezi zcela posledními státy: lepší hodnoty vykazují např. Polsko i Rumunsko.
SDA proto zaslal předsedovi vlády, ministryním a ministrům průmyslu a obchodu, financí, dopravy, životního prostředí a místního rozvoje, ale i představitelům hlavních politických stran návrh na efektivní podporu nízkoemisních automobilů v ČR po vzoru okolních zemí.
SDA navrhuje podpořit nákup elektromobilů (i vodíkových) 200 000 Kč, u plug-in hybridů by dotace měla činit 100 000 Kč. Zároveň navrhuje SDA snížení nepeněžního plnění zohledněného v daňovém základu pro uživatele služebního vozidla i k soukromým účelům z 1 % na 0,5 % měsíčně.
Ještě nějak pochopím podporu pro EV (byť s ní
Ještě nějak pochopím podporu pro EV (byť s ní nesouhlasím), ale podpora pro pluginy (+ EL značky pro ně) je podfuk největšího kalibru.
Papírově to jezdí na elektřinu + semtam na ropu, ale v reálu drtivá většina uživatelů (zejména firemních, protože dańové úlevy) ani nevytáhne kabel z obalu a jezdí to jen na ropu. Ve městě přínos minimální, protože nelze přinutit plugin, aby po městě jel pouze na elektriku a nesmrděl.
Mnoha lidem original nabíjecí kabel dodávaný výrobcem
Mnoha lidem original nabíjecí kabel dodávaný výrobcem nevyhovuje .
Doma / ve Firmě využívají Wallbox s kabelem Takže ten originální nepoužívají .
Moc slovíčkaříte. 🙂 Narážím na nějaký průzkum z
Moc slovíčkaříte. 🙂 Narážím na nějaký průzkum z Německa (UK? – teď přesně nevím), že v případě firemních prodejů (tam jdou pluginy nejčastěji kvůli daňovým výhodám), tak uživatelé (zaměstnanci) z drtivé většiny nenabíjí, protože je jim to fuk. Náklady platí firma a jestli jezdí na elektřinu nebo ne, to je jim ukradený. A bylo u toho, že většina těchto „nenabíječů“ ani nevybalili kabel z obalu.
Jak potom jezdí. Na co jezdí. Ti „nenabíječi“ co ani
Jak potom jezdí. Na co jezdí. Ti „nenabíječi“ co ani nevybalili original kabel u Čistého Elektromobilu ?
To jestli nabiji nebo NE Lze jednoduše a jasné vyčíst s palubního infotainmentu Plug- in- Hybridu .
Jestli nenabíjejí tak se to prostě provozuje v režimu Full Hybrid
https://www.youtube.com/watch?v=SnqEUyO10ZY
https://www.autonabijeni.cz/vyhledavani/?string=Plug-In+Hybrid
Ano, ale nenabíjí. Proč by to dělali, když jednoduše
Ano, ale nenabíjí. Proč by to dělali, když jednoduše natankují a jezdí. To by firma musela je k tomu nutit, ale to neudělá. Nedovedu si představit, že by v naší firmě někdo někoho nutil nabíjet. To je úplné sci-fi. V nejlepším případě, vzhledem k velmi dobrým vztahům co tady máme, by to skončilo přátelským jdi do …, v horším výpovědí.
No právě, doma/ve firmě s dodávaným kabelem manipulovat
No právě, doma/ve firmě s dodávaným kabelem manipulovat nemusí.
Jak píšete – tam je wallbox.
Takže to že je nenabíjí už tuplem nedává smysl
To není dobré pro nikoho, jen pro jejich business
To není dobré pro nikoho, jen pro jejich business
Zloději.
Zloději.
Jo, jo, SDA jde o jejich kšeft, podpora prodeje nových aut a
Jo, jo, SDA jde o jejich kšeft, podpora prodeje nových aut a je jim úplně jedno, na co budou jezdit, jestli elektřina, benzín nebo mazut, hlavně ať se prodávají. Kecy o ekologii jsou jenom kecy a blbci jim na to skáčou.
Z jiného zdroje:
„Hlavním cílem by měla být obnova vozového parku, který u nás patří k nejstarším v EU, aniž by bylo přesně jasné, jakou metodikou tento výpočet přesně vznikl. U nás chybí legislativa, bránící dovozu přestárlých vozidel a navíc panuje obava, že k nám časem začnou ve velkém proudit značně ojeté elektromobily s vysokým rizikem sekundárních nákladů na likvidaci jejich baterií.“
Takže ani dovoz EV ze zahraničí jim nevoní, prostě prodej nových aut je jediná správná cesta, žádná ekologie, jenom jejich kšeft a jejich zájmy.
A pak že bolševická sebranka nechce krást. Chcete elektro,
A pak že bolševická sebranka nechce krást. Chcete elektro, zaplaťte to ze svého zloději.