Škoda Auto DigiLab podpoří futuristický veletrh Future Port Prague ve dnech 6. a 7. září jako oficiální partner. Poprvé v Česku také vystaví studii crossoveru Vision X.
foto: Škoda
Andre Wehner, Chief Digital Officer a vedoucí zodpovědný za rozvoj společnosti a digitalizaci ve Škoda Auto vysvětluje: „Jako největší platforma pro výměnu technologických inovací ve střední Evropě nám Future Port Prague nabízí optimální prostředí pro získání mladých talentů pro naše vize o mobilitě budoucnosti.“ Zakladatel Martin Holečko doplňuje: „Future Port nabízí každému šanci zakusit budoucnost již dnes. Konkrétně, naživo, přímo na místě a skrze inspirativní rozhovory a přednášky,“ zdůrazňuje.
foto: Škoda
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2018: Škoda Vision X je CNG hybrid, kombinuje elektřinu a zemní plyn!
Kromě konference, workshopů a sympozia o etice strojů je centrální součástí Future Portu také festival. Škoda zde vystaví koncepční studii crossoveru VISION X, která oslavila svou světovou premiéru v březnu na autosalonu v Ženevě.
foto: Škoda
Automobilka ji na Future Port ukáže poprvé odbornému publiku v České republice. Studie je prvním hybridním vozidlem Škoda, které kombinuje pohon na CNG, benzin i elektřinu. Vozidlo důsledně rozvíjí digitalizaci modelů Škoda a nabízí digitální služby související s mobilitou, jako Smart Parking, carsharingovou službu HoppyGo nebo CareDriver – službu nabízející mobilitu lidem, kteří potřebují pomoc při každodenních cestách.
Kromě toho prezentuje Škoda se Škoda Auto DigiLab své dva carsharingové projekty: HoppyGo, službu sdílení vozu mezi soukromými osobami, a Uniqway, carsharingový model pro studenty. „Sdílenou ekonomiku“, tedy sdílení věcí a služeb, považuje automobilka za součást mobility zítřka, stejně jako digitální služby související s mobilitou.
foto: Škoda
Škoda Auto DigiLab prezentuje na festivalu Future Port Prague aktuální projekty a inovativní prvky. Součástí oficiálního programu bude Impact Meeting „Future of Mobility“ pořádáný v DigiLabu v druhý den akce.
K diskusi se sejdou nejuznávanější řečníci a odborníci z celého světa. Budou projednávat trendy budoucnosti mobility a s ní spojené businessové příležitosti, které mohou pomoci současnému automobilovému průmyslu k dalšímu rozvoji.
Kromě toho hledá pražská inovativní dílna nápadů na akci talentované mladé lidi, kteří přichází s vlastními nápady k rozvoji digitálních řešení mobility a chtějí aktivně spoluutvářet transformaci podniku na „Simply Clever společnost nabízející nejlepší řešení mobility“.
Špioni amatéři Daimler má z ostudy kabát
Špioni amatéři Daimler má z ostudy kabát :)))
auto.idnes.cz/spion-mercedes-daimler-streetscooter-d8s-/automoto.aspx?c=A180901_092329_automoto_fdv
ty automobilky jsou normálně banda korupčníků. Podle si
ty automobilky jsou normálně banda korupčníků. Podle si za každou cenu drží ten svůj kus žvance a myslí si že společnost nadále budou vydírat svýma starodávnýma fosilníma krámama
OT – Emisný škandál VW: Technici vypovedali – môže sa to
OT – Emisný škandál VW: Technici vypovedali – môže sa to týkať aj benzínových motorov.
https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1803013-novy-rozmer-do-emisneho-skandalu-volkswagenu-technici-vypovedali-ze-sa-to-moze-tykat-aj-benzinovych-motorov
OFF
Hezké … zvláště ta část o cílených sabotážích
OFF
Hezké … zvláště ta část o cílených sabotážích v servisu.
https://auto.idnes.cz/spion-mercedes-daimler-streetscooter-d8s-/automoto.aspx?c=A180901_092329_automoto_fdv
A co teprve ten hnus s úředníky. Ale to známe z ČR
A co teprve ten hnus s úředníky. Ale to známe z ČR dobře. Viz třeba poslední novela Zákona o zaměstnanosti a během 3 měsíců zánik 40% agentur práce ve prospěch nadnárodních kolosů. A ani se tím MPSV v důvodové zprávě k zákonu netají. Stejně bezostyšné jako Daimler.
Proč hybridní vozidlo Škoda, které kombinuje pohon na CNG,
Proč hybridní vozidlo Škoda, které kombinuje pohon na CNG, benzin i elektřinu nemá i nádrž na vodík? Bylo by to bezva složité a komplikované? Parádní věc na údržbu? 🙂 A přitom se stačilo inspirovat u elektrokola jak jednoduchý pohon pomáhá při zátěži do kopce.
Je to jen o trochu slozitejsi nez bezny hybrid, takze servis
Je to jen o trochu slozitejsi nez bezny hybrid, takze servis zcela bezny. Cena za km je podobna jako u elektra, ale clovek nemusi resit, kde a jak dlouho bude nabijet.
Proč tam je ten benzín?? Nestačilo by občas to strčit do
Proč tam je ten benzín?? Nestačilo by občas to strčit do zásuvky aby se to rozjelo a pak se přidal motor na cng? Kdyby tam byl i vodik, tak to mají komplet multifunkční.
Dneska jsem se byl mrknout na Kia Niro, podle mě použitelné
Dneska jsem se byl mrknout na Kia Niro, podle mě použitelné auto i pro rodinu, kufr výrazně větší než u Soulu, ano není to 500 litrů jako Octa, ale podle mě v pohodě, i na zadních sedladlech dost místa.
Já se zase podíval na Renault Zoe a vzadu mám na hlavu víc
Já se zase podíval na Renault Zoe a vzadu mám na hlavu víc místa než v Tesle 3 ;D
Kuku ty můžeš jezdit jedině v kufru, lítáním jsi už
Kuku ty můžeš jezdit jedině v kufru, lítáním jsi už tak zasvinil planetu že nemáš nárok sedět na sedadle :-))
vykukouš má pravdu, nevím jak 3jka ale luxusní Tesla Sko
vykukouš má pravdu, nevím jak 3jka ale luxusní Tesla Sko má vzadu tak málo místa nad hlavou, až sem se bál rozbytí hlavy vo střešní sklo anebo navopak a to při výšce 180 ftáku, a to nic není. Nechápu jak to tohle mohli vyprojektóvt, nejspíš upřednostnili kapenkovitý tvar káry na lepší obtéhání vzduchu a menší odpor ale vzádu na sedačkách v káře za 3 mega soudruzi to je teda velký ÁLE ;)))
V Sku vzadu to taky stojí za prd. Tam se mlátím hlavou zase
V Sku vzadu to taky stojí za prd. Tam se mlátím hlavou zase do temene.
Narozdíl vod tebe lítám v éru co má menší uhlíkovou
Narozdíl vod tebe lítám v éru co má menší uhlíkovou stopu než tvoje Fabka ve dvou. 😛
Tohleto je dobrý
Tohleto je dobrý nápad:
https://www.novinky.cz/auto/482141-obytne-privesy-budou-mit-vlastni-pohon.html
Pak to utáhne i e-UP. 😉
Naopak, to pak toho eUPa s malým dojezdem dotlačí až do
Naopak, to pak toho eUPa s malým dojezdem dotlačí až do cíle, tedy do Chorvatska :-))))
To jo. Hezky pěkně.
To jo. Hezky pěkně.
Pozor!! aktualizace applikace Newmotion, rychlonabijecky
Pozor!! aktualizace applikace Newmotion, rychlonabijecky EON v CZ lze ovladat kartou Newmotion,zrejme jednorazove nabijeni za dvermi !!operator Virta ??
Nabíjel jste někdo teď v září u EONu, zda je stále
Nabíjel jste někdo teď v září u EONu, zda je stále zdarma a zda je možné spuštění bez identifikace?
Já včera v Třebíči, Jihlavě a Čestlicích. Stále
Já včera v Třebíči, Jihlavě a Čestlicích. Stále zdarma a bez identifikace.
Dotaz na vsechny elektromobilisty – davate “check in” v
Dotaz na vsechny elektromobilisty – davate “check in” v PlugShare a ChargeMap, kdyz nabijite? Mam pocit, ze se na to vseobecne kasle. Pro me predchozi “check in” je indikace, jestli je nabijecka provozuschopna a zaroven muzu aspon trochu verit informacim o nabijecce v aplikacich. Sam jsem nekolikrat menil info o zahranicnich nabijeckach v obou aplikacich (vetsinou byly oznacene jako “free charging”). Diky
Za moji malickost sdeluji, ze nikoliv.
Neni cas poustet mobil
Za moji malickost sdeluji, ze nikoliv.
Neni cas poustet mobil zapinat data zapnout polohu poustet pgsh otevirat misto a formular vyplnit. To uz mam castokrat nabito a nabijecka je za zady.
Casto nabijim 5…7 minut, takze na to neni kdy.
Pokud by ale byla nepouzitelna, napsal bych to tam.
Tak asi tak.
Dělal jsem to… ovšem když jsem zjistil, že jsem jeden z
Dělal jsem to… ovšem když jsem zjistil, že jsem jeden z mála a že se tam objevuji jen já a pár dalších, tak jsem se na to s odpuštěním vyprd (velebnosti). Je to služba nikoli „sám sobě“, ale ostatním. Ovšem pokud se všude nabíjí, až se hory zelenají, zejména v Praze na Duhové, kde by se to opravdu vyloženě hodilo… a přitom na to většina lidí kašle, tak já nápodobně. Jak se říká „jak vy k mi, tak my k vy“. Stejně na to kolikrát není čas. Mimo jiné i díky tomu je u mě appka Plugshare jako první kandidát na odinstalaci, zatím vždy pouze dočasně, když nestačí v paměti místo na instalaci nebo aktualizaci jiné aplikace.
A co se na nich má tou kartou ovládat? Jestli je displej
A co se na nich má tou kartou ovládat? Jestli je displej bílý nebo černý?
Mám kartu NewMotion, ale i bez přihlášení v jejich
Mám kartu NewMotion, ale i bez přihlášení v jejich aplikaci je vidět, zda je nabíječka obsazena.
Aha, takže nejde o ovládání čili aktivní funkci
Aha, takže nejde o ovládání čili aktivní funkci aplikace, ale o monitoring čili pouze pasivní funkci.
Jinak byl už někdo z vás u nabíječky EONu v Ostrovačicích?
Podle mapy na kdenabijet.cz GPS: 49.2181978N, 16.4128325E
Zajímavé je, že zpráva o ní je z 24/7, tedy stejné jako u zpráv o nabíječkách EONu u Penny v Praze a v Třebíči – o obou tu byly články. Možná se autor upsal a správné datum tam mělo být 24/8.
Vypadá to, že je to v areálu firmy 67 s.r.o.
Ano, já tam byl asi před měsíce, je to jak píšete v
Ano, já tam byl asi před měsíce, je to jak píšete v areálu firmy 67.
Ale tak jako už několikrát, vůbec nechápu smysl zde vybudované rychlonabíječky.
Možná po delším čase, snad. Potřeba jsou dnes úplně jiná místa.
O Třebíči vím také ale jel jsem okolo asi 3 dny před zprovozněním, takže tam jsme ještě nenabíjel. No a v Praze si můžete vybrat z desítek jiných nabíječek.
Jasně, chápu narážku na 2 stojany ČEZu naproti přes
Jasně, chápu narážku na 2 stojany ČEZu naproti přes dálnici, ovšem zrovna minulý měsíc se mi minimálně 2x stalo, že oba stojany byly obsazené, takže by se ten od EONu náramně hodil – kdybych o něm věděl.
Jen jestli to 24/7 neznamená klasicky otevřeno 24 hodin
Jen jestli to 24/7 neznamená klasicky otevřeno 24 hodin denně 7 dní v týdnu 🙂
Máte pravdu, (pane) předsedo, 24/7 tam má v přehledu
Máte pravdu, (pane) předsedo, 24/7 tam má v přehledu vícero stanic, i těch starších a na kartě každé stanice je opening hours 24/7 – to jsem přehlédl. Díky za upozornění. 🙂
ČEZ rychlonabíječky u Kauflandu,
možná to zde již
ČEZ rychlonabíječky u Kauflandu,
možná to zde již prošlo, pokud ne, tak jsem si v pátek všimnul na ceduli v Hodoníně napsáno, že po dobu otevírací doby Kauflandu je nabíjení grátis (a na Chademu samo nasosnutá Tesla) Je to na té ceduli napsáno sice malým písmem, ale že by se jim to vyplatilo přepisovat nebo přetírat se mi nezdá. Asi to bude trochu trvalejší záležitost.
Asi o obojí, vyzkouším v tomto týdnu. Kdo používá APP
Asi o obojí, vyzkouším v tomto týdnu. Kdo používá APP NewMotion, tak přišla aktualizace, jak uvádí Vašek_ION, se kterou by mělo jít spustit nabíjení, jelikož jsou u nabíječek v ČR uváděny ceny a také je vidět zda je volno (podobně jako u EVmapy). Faktura pak předpokládám přijde také v eurech, neb máme karty hlavně z německa nebo holandska.
Skutečně to vypadá, že se EON dohodl s Newmotion. Zatím
Skutečně to vypadá, že se EON dohodl s Newmotion. Zatím ceny nevidím, takže bezplatné až do dne D. Kartou posléze bude možné spustit nabíjení (jako jinde v evropě) a toto bude vyfakturováno v následujícím měsíci v eurech. Nabíjení lze spustit též přes aplikaci, pochopitelně pouze tehdy, stojíte-li u nabíječky a jste na ni napojeni.
Nejenom EON je pod NeWmotionem. V Praze je vidět více
Nejenom EON je pod NeWmotionem. V Praze je vidět více nabíječek (nezjišťoval jsem komu patří) a placených…
EON získal v Německu část nabíječek Tank&Rast, dal na ně svoje polepy a zatím je tam má také zdarma (nedávno ještě měl).
A co Vystrkov? Ten je pod EVmapou.
A co Vystrkov? Ten je pod EVmapou.
Tak tam je zřejmě uzavřená smlouva s EV mapou, takže
Tak tam je zřejmě uzavřená smlouva s EV mapou, takže přes ni, alespoň prozatím. Přes kartu NM je spuštění jednodušší – přiložíš, nabíjíš, faktura přijde za měsíc.
Nechci se hádat, ale podle mě přes EVmapu:
– přiložím
Nechci se hádat, ale podle mě přes EVmapu:
– přiložím čip ČEZ (nebo jakoukoli RFID kartu)
– nebo prozvoním tel.číslo
– nebo odemknu příslušný stojan přes web.prohlížeč
jak co komu víc vyhovuje… a nabíjím.
Pravda, je třeba mít přednabitý kredit, ale zas na druhé straně nemusím platit došlou fakturu a navíc převodem, to už je pro mě jednodušší nabít přes kartu kredit.
Ale asi je to fakt o tom, co komu vyhovuje víc.
NM si to strhnou (samozřejmě musí mít povolené inkaso)
NM si to strhnou (samozřejmě musí mít povolené inkaso) sami ze zadaného účtu.
Je jedno od koho a komu budeme platit, důležitý je, aby to bylo jednoduchý a člověk nemusel mít hromadu čípů, karet a bůhvíčehoještě.
Máte pravdu, souhlasím s Vámi. EVmapa je dobré řešení,
Máte pravdu, souhlasím s Vámi. EVmapa je dobré řešení, bohužel obsluhuje málo ale nabíječek. NewMotion je gigant rozšířený po „celém“ světě a myslím, že se dá přes ně obsloužit nejvíce nabíječek (kartu pošlou zdarma a pokud nenabíjíte, nic neplatíte).
V ČR vidím pod NM 25 nabíječek v Praze 14.
Vystrkov tam
V ČR vidím pod NM 25 nabíječek v Praze 14.
Vystrkov tam není.
https://my.newmotion.com/
OK, mám nastaveno pouze Chademo, v tom to bude.
OK, mám nastaveno pouze Chademo, v tom to bude.
Mě teda v Praze ukazuje jen dvě – v Čestlicích a Ikea
Mě teda v Praze ukazuje jen dvě – v Čestlicích a Ikea Černý most – a to je PRE !!!!
Že by i PRE ??? A ano, 24/7 je NONSTOP
Nabíjel jsem tam asi před měsícem. Pán co hlídá
Nabíjel jsem tam asi před měsícem. Pán co hlídá čerpací stanici říkal, že tam ještě nikoho neviděl. Je to paráda když jedeš naproti na ČEZ, tam je obsazeno,tak se jen posuneš kousek na eOn.
Hodnotim takto:
Libi se mi to, ale „Simply Never“.
Hodnotim takto:
Libi se mi to, ale „Simply Never“.
Mně se to vyspělé plynové řešení taky líbí, ale pro
Mně se to vyspělé plynové řešení taky líbí, ale pro nákladní dopravu a autobusy, pro osobní auto průměrným lidem jako já taky „Neber“ 🙂
7000 čechů zažaluje
7000 čechů zažaluje konzervu
tyden.cz/rubriky/auta/sedm-tisic-poskozenych-zazaluje-volkswagen-chteji-odskodne_493808.html
MiEV_2018 dostal pádla pod volant… (Mezinárodní autosalon
MiEV_2018 dostal pádla pod volant… (Mezinárodní autosalon Ženeva 2018)
https://www.youtube.com/watch?v=0-xIUYRCUOo
Týjo voni to ještě furt vyráběj?
Týjo voni to ještě furt vyráběj?
Nechápem na čo tam stále dávajú klasickú spínaciu
Nechápem na čo tam stále dávajú klasickú spínaciu skrinku na klúčik?! V dnešnej dobe 😀
Mají to mechanicky propojené s řadičkou a jisté kouzlo to
Mají to mechanicky propojené s řadičkou a jisté kouzlo to má 🙂
Krom pádel (čímž asi prodloužili dojezd na 160 km), tam vidím ještě nová sedadla (vnější polep nepočítám). Jinak je vše asi při starém.
Aby se to nedalo tak lehce krást jako ty dnešní keyless
Aby se to nedalo tak lehce krást jako ty dnešní keyless imbecility, které už přestávají pojišťovny v některých zemích chránit, pokud je nemáte v garáži.
Ano, i mne to překvapilo, prý od konce roku 2017. Prostě
Ano, i mne to překvapilo, prý od konce roku 2017. Prostě proto, že v kategorii malých aut nikdo s ničím lepším za 11 let nepřišel.
off
Pár dalších detailů o Tesla
off
Pár dalších detailů o Tesla Semi
https://youtu.be/Tu0tH4DRDtM
Zrovna je to k vidění na náplavce.
Zrovna je to k vidění na náplavce.
NJN… Škodovka potřebuje snižovat flotilový průměr
NJN… Škodovka potřebuje snižovat flotilový průměr emisí CO2, protože jak vstupujou do platnosti jednotlivé normy, tak se postupně začnou uplatňovat sankce ze strany EU. Ty se promítají do cen nových vozů a logicky klesá konkurenceschopnost. Shodou okolností ode dneška platí Euro 6c a k tomu i přísnejší postupy testování, kde už není tak lehké přechcat přístroje, jak to kdysi zvládal VW….
Takže i plynoprd jim mírně vylepší čísla a ego….
Nejsem obdivovatel Toyoty,ale kluci japonští se už dneska vejdou do normy na rok 2020 a za nima Škodováci a VW s 2-3 letým zpožděním jenom šoupou bačkorama a ukazujou studie, inovativní prvky a blábolej nad excelovýma tabulkama, s výhledem, jací budou kabrňáci za 5 let, kdy si i normální človíček, co živí 3-4 děti a má doma nezaměstnanou ženu, lehkým krokem naběhne do bazaru koupit 10-ti letou Teslu..:-)
autodebilka (automobilka NEvyrábějící elektromobily) sama
autodebilka (automobilka NEvyrábějící elektromobily) sama vod sebe pro lidi nehne prstem, žádný svědomí nemá!! co jí nenařídí to neudělá 😉
Nová emisní norma zpozdí dodávky některých typů aut
novinky.cz/ekonomika/482086-nova-emisni-norma-zpozdi-dodavky-nekterych-typu-aut.html
off
Bjornův test
Nissan e-NV200 40 kWh taky trpí rapidgejtem
off
Bjornův test
Nissan e-NV200 40 kWh taky trpí rapidgejtem i když má aktivní temperaci baterky
https://www.youtube.com/watch?v=9c5LykE4J28
VUT Super El II (2011) JEZDÍ už 7 let SKVĚLE :))))) díky
VUT Super El II (2011) JEZDÍ už 7 let SKVĚLE :))))) díky Superbe 2jko
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-super-el-ii/
VW ŠKODA Octavia Green E-Line (2011) … dojezdil do šrotu…
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
byla to krásná kombi elkára, škoda že ji autodebilka
byla to krásná kombi elkára, škoda že ji autodebilka sobecky 2011 sešrotovala a ani nám ji nepůjčila… wintrkorn byl umoci 😉 a vahlandovic vosina fzadku :)))))
youtube.com/watch?v=Xk6wRBpObgM
tyoe ta Majerovic Slibotechnová Vobluda co Nebude prostě
tyoe ta Majerovic Slibotechnová Vobluda co Nebude prostě nemá na dávno jezdící Parádní SUPERB ELEKTRIK 2011 :))))
stream.cz/meziplyn/10001914-elektro-superb
Fakt k smichu 😀 Studie v roce 2018, ktera kombinuje CNG,
Fakt k smichu 😀 Studie v roce 2018, ktera kombinuje CNG, benzin, elektrinu 😀 😀 😀
Normální plynový hybrid, nová masová auta jezdící na
Normální plynový hybrid, nová masová auta jezdící na metan taková budou brzy všechna.
Lepšie ako vodíkový nezmysel.
Lepšie ako vodíkový nezmysel.
Nikoli, jsou to Katastrofální nouzovky z Boleslavy kdy
Nikoli, jsou to Katastrofální nouzovky z Boleslavy kdy prodanou něvěstku škrtí mateřská konzerva páč nemá na baterky :)))))) Zapoměli jaksi že internet v roce 2018 má dávno každý a dělat z lidí blbce tak jako z votroků dělají vofce už nelze :)))))))))))))))))))
At žije jediná poctivá TESLAAAAAAAAAAA
Jediné co Tesla dokázala výborně je zajistit si
Jediné co Tesla dokázala výborně je zajistit si přednostně baterky od jiného výrobce.
Ale jinak jako automobilka je tragická, vždyť se jim ta nejnovější auta už začínají dokonce rozpadat v dešti.
Jó a ještě se jim teda do auta podařilo „zázračně“ narvat všechny důležité funkce, které už ovšem dávno má každý v kapse na mobilu.
Ja to vidím tak, že Tesla dokázala viac ako všetky
Ja to vidím tak, že Tesla dokázala viac ako všetky fosilautomobilky dohromady a jediné, čo sa rozpadá sú princípy na ktorých fungujú – klamstvá a podvody.
At žije TESLA !! … kerý chudák prodaná nevěstka
At žije TESLA !! … kerý chudák prodaná nevěstka šádevole nesahá ani po kotníky ;))))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/
TESLA dokázala nakopat dopr všechny autodebilky světa
TESLA dokázala nakopat dopr všechny autodebilky světa elektromobilem který tvrdili že nelze, to za1vý.
Zadruhý Šáde dokázalo krom kravin zakomančů a pár elektromobilů v meziobdobí než ho sežrala konzerva vyrábět jen milijony jedovatých autopopelnic, potom dokonce milijon podvodných autopopelnic a taky milijon voblbovacích studií pro debily tohoto světa :))))))))))
Ne pardon, ještě v předvahlkandovský době vypleskly 16ks schponých eletrických vochcávek s prdítkem u motóru a podle vzoru Velkýho Američana je taky fofrem sešrotovat 😉 Tak to je asi tak jediný pozitivní co ubohá čecháčská šáde dokázala :))))))))DDDDDDDDDDDDD
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
kcc-hho.webnode.cz/znacka/skoda-auto-germany-/
;)))))))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/znacka/skoda-auto-germany-/
;))))))))))))))))))))))))))))))))) milijon podvodů bouleslavských :DD
off
Elon Musk as an Indie Synth-Pop
off
Elon Musk as an Indie Synth-Pop Song
https://www.youtube.com/watch?v=fmZ1UPGlhoE
off
Uz jen 17 dnu a 11 hod, kdy v San Franciscu predstavi Audi
off
Uz jen 17 dnu a 11 hod, kdy v San Franciscu predstavi Audi e-tron verejnosti.
Se dozvime, kolik zlataku za to.
Také se těším! Jsem zvědavý na skutečnou spotřebu
Také se těším! Jsem zvědavý na skutečnou spotřebu kWh/100km. Doufám, že to nebude tak strašné jako u I-pace. Audi nakonec použilo asynchronní motory jako Tesla, to bude teprve porovnání!
A v toto úterý snad mají ukázat i finální Mercedes EQC
A v toto úterý snad mají ukázat i finální Mercedes EQC
A akú má spotrebu I-pace, ked je to tragédia?
A akú má spotrebu I-pace, ked je to tragédia?
K určení finální hodnoty spotřeby/dojezdu I-Pace se
K určení finální hodnoty spotřeby/dojezdu I-Pace se čeká na dvě věci
1) Jaguar slibuje na září velký softwarový update pro své jinak „naprosto dokonalé vozidlo, testované 3 roky největšími odborníky v nejextrémnějších podmínkách“ od kterého se očekává významný pokles spotřeby.
2) Až potom udělá Bjorn kompletní sérii testů.
V současné době je reálná spotřeba I-Pace zhruba na úrovni TMX, tzn. ke své velikosti je dnes I-Pace nejužranější elektromobil na trhu.
Spotřeba u BEV trochu relativní pojem.
Pokud se to bere jako
Spotřeba u BEV trochu relativní pojem.
Pokud se to bere jako u fosilů, tj kolik nabiji dle vstupu před konektory, je to podstatně zkreslené tím, že při vstupu AC není vždy změřeno a navíc je tam kolem 10 procent ztrát (u leafa tím víc, čím je menší AC proud /16A…6A/), u DC některé stojany udávají kolik ony mají na AC straně (typ. DBT), jiné udávají stranu DC (typ. T53). Když bude statistika jen z DC nabíjení na T53 vůči jen AC dobíjení nissanským kabelem doma, rozdíly budou velké.
Proto se u leafa vždy dívám na spotřebu dle něj. A zde je to zajímavé sledovat na třech parametrech: Spotřeba trakce, rekuperace a spotřeba příslušenství. Pro info si dovolím data posledního týdne srpnového:
trakce od 150W/km do 185W/km
rekup. od 28W/km do 68W/km (max v týdnu byla 36% z trakce)
přísluš. od 4W/km do 8W/km (klima 22,5st v režimu Auto);
Spotřeba je tedy a-b+c: od 10,3 do 13,6kWh/100km.
Měsíční nájezd je v průměru 2200km.
Na tom je optimistické to, že loudání a svižná jízda (až mírně brutální a s rozumnou akcelerací) má ve výsledku ne zásadní rozdíl ve spotřebě, pochopitelně v závislosti na délce trasy (kraťoučké trasy mají spotřebu dvojnásobnou). Řekněme, že při 50km trase to vyjde dosti podobně (samosebou louda má to menší číslo). Je jasné proč.. díky rekuperaci tak při svižné jízdě získaná hybnost více vrátí do baterie. Výsledkem svižné jízdy je tedy hlavně úspora času a více adrenalinu.
Konečně jeden zajímavý příspěvek, kde je prakticky a
Konečně jeden zajímavý příspěvek, kde je prakticky a jasně popsaná logika spotřeby / výroby rekuperací a její rozdělení na procenta.
I když je to zatím sen, podle předběžných měření i reklamní jízdy z Pikes Peak by premiantem v rekuperaci mělo být Audi E-tron. Kdo ví… ale budoucím majitelům bude co závidět (i dopřát)…
Môžem potvrdiť – „…, že loudání a svižná jízda (až
Môžem potvrdiť – „…, že loudání a svižná jízda (až mírně brutální a s rozumnou akcelerací) má ve výsledku ne zásadní rozdíl ve spotřebě …“
Na to, že ho 3 roky testovali je to trochu smutné. Tak
Na to, že ho 3 roky testovali je to trochu smutné. Tak dúfam, že sa im to podarí vyladiť. Inak prejazd terénom má oproti TMX lepší.
Na to že Jaguar závodí i v e-formuli je to fakt
Na to že Jaguar závodí i v e-formuli je to fakt nedostatečné takhle pokulhávat.
Já s I-Pace v současné produkční podobě nemám zásadní
Já s I-Pace v současné produkční podobě nemám zásadní problém. To jen díky Nissanu jsem si vypěstoval alergii na nehorázné reklamní kecy před uvedením na trh. Přitom dnes vidíme, že to jde i bez nich. Možná to je moje selektivní slepota, ale od Hyundai jsem nic tak nehorázného neslyšel a bác Ioniq, bác Kona což jsou výborné elektromobily a rozhodně se nezdá, že by se absence těch arogantních chvalozpěvů podepsala na jejich prodejnosti.
Jo abych nezapomněl, další update I-Pace se čeká „u nejlepšího vozidlového infotainmentu všech dob“ kde o „groundbreaking“ 100% zvýší odezvu dotykového diplaye na posouvání obrazovek prstem. (rozuměj ze 2 sekund na 1 sekundu viz recenze od Bjorna)
Já už ty jejich hype future leader kecy neposlouchám a
Já už ty jejich hype future leader kecy neposlouchám a rovnou se podívám na testy vod Bjorna a pak je konfrontuju na jejich YT, FB účtech 🙂
a co ste jinýho čekali vod namachrovanýho anglána, ten
a co ste jinýho čekali vod namachrovanýho anglána, ten nikdy pro lidi nic pořádnýho neudělal, dyt je to všeobecně autsajdr co nestojí ani za řeč. pár přepálených kár pro zbohatlý a toje všechno
Fíha tak to je hustý.
Bjorn vždycky přináší nejvíc
Fíha tak to je hustý.
Bjorn vždycky přináší nejvíc poznatků o EV. Díky jemu chápu jak vlastně funguje cestování s Teslou po SCH a jinejch nabíječkách aniž bych v tom kdy jel.
Na to není potřeba čekat, kalkulaci dám z hlavy, chvilku,
Na to není potřeba čekat, kalkulaci dám z hlavy, chvilku, počkej, jo už to mám, 2 mil. Kč 🙂
S dph anebo bez?
Urcite bude rozdil v usa a v eu v cene bez
S dph anebo bez?
Urcite bude rozdil v usa a v eu v cene bez dph.
S DPH v USA to bude bez daně a jako vždy levnější.
S DPH v USA to bude bez daně a jako vždy levnější.
off
Dyson, propagátor Brexitu, postaví 16 km testovací
off
Dyson, propagátor Brexitu, postaví 16 km testovací dráhy na letišti Hullavington Airfield jižní Anglii. Bude tam barák pro 2000 pracovníků. Se svým elektroautem přitrhne v roce 2021.
Dyson plans expansion for electric car facility in UK
http://www.foxnews.com/auto/2018/08/30/dyson-plans-expansion-for-electric-car-facility-in-uk.html
off
Warren Buffet si myslí že nápad, aby Japko innvestovalo
off
Warren Buffet si myslí že nápad, aby Japko innvestovalo do Tesly je naprd a taky radí Elonovi, že blbost může říct (twítnout) každý, ake měl by jí vzápětí aspoň opravit.
Warren Buffett: Apple investing in Tesla is a ‘very poor idea’
https://www.marketwatch.com/story/warren-buffett-apple-investing-in-tesla-is-a-very-poor-idea-2018-08-30?mod=cx_picks&cx_navSource=cx_picks&cx_tag=mw&cx_artPos=7#cxrecs_s
a bufeták at už táhne dodůchodu kšefták jeden, co ten
a bufeták at už táhne dodůchodu kšefták jeden, co ten pro svět udělal dobrýho prosimtě? leda houno z volstrýtu minulýho století :))
off
GM se s elektrifikací v Číne moc nedaří, čínský
off
GM se s elektrifikací v Číne moc nedaří, čínský dodavatel baterek pro jejich čínské Buick Volty stojí za prd jak kvalitou tak výkony a musejí najít jiného.
GM’s Electric Dream in China Suddenly Looks Underpowered
The launch of a new Buick electric vehicle has been put on hold until a new battery supplier can be identified
https://www.wsj.com/articles/gms-electric-dream-in-china-suddenly-looks-underpowered-1535542446?redirect=amp#click=https://t.co/Dw2wOXs2a3
džíem mělo krachnout a už nevotravovat svět a vod tý
džíem mělo krachnout a už nevotravovat svět a vod tý doby málokoho zajmá nula jedna nenažraná :)))))) špatná strana ameriky!!! jak skomárama fčégivole, měli se zakázat…
offf
Výrobce eletrotříkolky Solo firma Elektromechanika se
offf
Výrobce eletrotříkolky Solo firma Elektromechanika se včera upsala na burze NASDAQ jako SOLO. Další příležitost pro spekulanty.
Loni bylo na Future Port Prague k vidění opravdu něco
Loni bylo na Future Port Prague k vidění opravdu něco FUTURE, TEDY SOUČASNÉ TESLY. Letos to vidím podobně, vedle nich bude stát studie plynoprdu od Škodofky. Aneb v zemi, kde zítra znamená včera…..
Plynoprd prd prd prd.
VW Konzern technologii 10 let s
Plynoprd prd prd prd.
VW Konzern technologii 10 let s křížkem po fůnuse po Hjůndaji u nás uváděj jako revoluci. Simply clever :)))
p.s. Zrovna sedím na hajzlu a lezou ze mě plyny :)))
České auto a u nás? Neuvěřitelné, jak moc nám v
České auto a u nás? Neuvěřitelné, jak moc nám v Německu dovolí. Proč ale v roce 2018 je to jen studie? Schopná automobilka by už měla pětileté v bazarech.
Protože jim tam ještě chybí pružina, klíček a krteček,
Protože jim tam ještě chybí pružina, klíček a krteček, kterej to bude natahovat. Problém je právě s krtečkem, neb ten se odstěhoval do Číny.