Solární kolo skutečností?

O elektrických kolech, ať už od americké firmy Schwinn nebo domácí Cyclestar, jsme již v minulosti informovali. Elektromotor v náboji předního kola nebo baterie na nosiči proto nejsou žádné novinky.


Nyní se však na Internetu objevily zprávy o zajímavé inovaci, a sice solárních panelech zabudovaných v samotných kolech. Myšlenka je pak jednoduchá – pokud je kolo zaparkované nebo se jezdci šlape bez problémů, solární panely dobíjí baterii. Nashromážděnou energii je pak možné využít v zabudovaném elektromotoru pro podporu šlapání. Otazník však visí nad tím, jestli je takové kolo reálně použitelné. O zabudovaných solárních panelech zdroje neuvádí žádné přenější informace. Zato s cenou se netají, činí 1 295 USD
Myslíte si, že takové kolo může fungovat?

autoblogreen.com, therapyproducts.com

5 Comments on “Solární kolo skutečností?”

  1. Citlivost na bocni vitr tady
    Citlivost na bocni vitr tady bude naprosto brutalni a v podstate nebude mozne na tom ve vetru jezdit. Taktez na silnici, kdyz vas mine nakladak nebo autobus vas to prestehuje tak metr nebo dva do strany, v horsim pripade upadnete. Z energetickeho hlediska je to zajimavy napad, ale bohuzel jako kolo je to nepouzitelne. Vozil jsem loukotova kola s vysokymi rafky a uz to nebyla legrace kdyz foukalo.

  2. Váhu bych nepřiřknul
    Váhu bych nepřiřknul kolům. Solární články jsou lehké jestly diskové kolo váží 1kg tak tohle bude mít tak dva asi jako moje sjezdové. Problem s váhou bude akorát v baterii. Navíc je strašně vysoko a takže bude strašně tahat v zatáčkách a celkově bude manevrovatelnost horší. Ne nadarmo si cyklisti dávají na výpravy těžké věci so nejníž do bočních kapes.

    Jako odborník přes solar musím však říct, že si nedovedu představit kolik dní by tohle kolo muselo bejt položený v ideálnim ůhlu na prudkým slunci a nejlépe ještě v chladu, aby ty solární šlánky nabyly tu baterku. 😀

  3. A proč ne? Měl bych ale
    A proč ne? Měl bych ale strach z bočního větru, profi cyklisté dobře ví, proč se disková kola používají jenom na časovky… Otázkou je také hmotnost, dobré diskové kolo váží lehce pod 1kg, tohle bude určitě podstatně víc, a ještě k tomu ta baterie. Takže se to bude hmotností hodit spíš do Holandska, kde zase není třeba podpory elektromotoru. Stejně by se mi ale líbilo :-).

    1. V holandsku se jezdí ve
      V holandsku se jezdí ve velomobilech(Versatile, mango, qwest, Go-One) nebo na lehokolech, ty sou na rovinkách mnohem rychlejší než obyčejný kolo s nějakýma elektromotorama. určitě by bylo lepší místo tohodle HighTech solarJakoKola normální bajcykl s LiFePo4 baterkou(36V 10-15Ah, kerá váží jenom cca 5kg)+ zpěvodovaný elektromotor cca 250W s váhou 2-3kg který vypomáhá cyklistovy. celé kolo by mělo maximálně 18-20kg a bylo by cenově dostupné 🙂

Napsat komentář