Právě dnes, v pondělí 2. září, se slavnostně otevírá již 48. veřejná plnicí stanice na stlačený zemní plyn (CNG). Jedná se o CNG stanici Králův Dvůr u Berouna. Na dálnici D5 tak budou již 2 veřejné CNG stanice.
foto: Vemex
V České republice je nyní 48 veřejných plnicích stanic na CNG. V pondělí bude slavnostně otevřena CNG stanice Králův Dvůr u Berouna. Stanice je součástí klasické čerpací stanice společnosti LUKOIL.
„Motoristé jistě ocení možnost natankovat CNG na klasických čerpacích stanicích, tak jako například od dnešního dne i na dálnici D5,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „Motoristé nyní využívají veřejnou CNG stanici u Žebráku na D5 exit 34, kam mohou zajet z obou směrů,“ dodává Prokopec.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mýty a fakta o CNG: 10 nejčastějších omylů
Počet motoristů, kteří využívají zemní plyn jako pohonnou hmotu, stále narůstá. Dnes je u nás již přes 5 500 CNG vozidel celkem, z toho je přes 4 900 osobních a užitkových vozidel.
„V nejbližší době lze očekávat další veřejné stanice v Příbrami, Jindřichově Hradci a Praze“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „Do roku 2015 očekáváme v ČR minimálně 35 dalších nových CNG stanic,“ dodává Prokopec.
Králův Dvůr u Berouna D5 – směr Praha – čerpací stanice LUKOIL
Provozovatel: Vemex s.r.o.
Otevírací doba: NON STOP
Platební způsoby: bankovní karty, hotovost
Cena CNG: 26 Kč/kg
GPS souřadnice: 49.9333, 14.0195
Kdy se dočkáme zprávy
Kdy se dočkáme zprávy ,že byla právě otevřena 28.rychlonabíjecí stanice? České scifi.
To by všude, kde se
To by všude, kde se nabízela, nesměli všichni mít otevřenou ruku a chtít nesmysly za pronájem, provoz apod. Každý si myslí u nás v absurdistánu, že se dá na všem novém pohádkově a rychle vydělat. Zainvestovat nechtěl mimo opravdových srdcařů, jako např. pánové Kosek, Marušinec, Švestka a sem tam někdo z distributorů, nikdo. A řekněte mi, kdo má dnes z českých investorů navíc nějakých alespoň 20mil. na prvních cca.20 stanic s návratností 10, 20 nebo taky 30 let. když se v čechách prodá max. 1 el.auto týdně. s tím, že 95% lidí si to stejně dobije doma. Jo kdyby tak např. česká pošta nebo taxikáři si pořídili 5-10 aut a jednu stanici a provozovali, to by bylo jiné kafe, ale za ty peníze si prostě pořídí raději passata 1,4 TSI ecofuel a jsou vychechtaní s dnešní sítí CNG stanic. A další kámen úrazu je 100+1 nabíjecích konektorů, CNG má NGV 1 pro auta a NGV 2 pro autobusy a šmitec. Snažili jsme se skoro 3 roky, ale s prodělkem se to prostě dělat nedá.
Byznys to není ,je to o
Byznys to není ,je to o ekologii. Tak proč se třeba pan Bursík nezasadí o to , aby z prodeje emisních povolenek nešlo třeba 5% na stavbu rychlonabíjecí infrastruktury.Ve městech,kde auta parkují,se také v garáži dobijí,ale na silnici není kde dobít a tím je každý odkázán na malý dojezdový radius a s tím souvisí malý zájem o tyto auta ,jinak by se prodávaly mnohem více,starší se dají sehnat od cca 200tis a kdo by nechtěl jezdit za 30 hal. / km.?