Škoda v Mladé Boleslavi řešila budoucnost automobilového průmyslu; Babiš odmítl dotace na elektromobily

Dnes se v sídle Škoda Auto v Mladé Boleslavi konalo druhé kolokvium na téma „Budoucnost automobilového průmyslu v ČR“.

Na pozvání Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP), diskutovali nejvyšší představitelé české vlády, automobilového průmyslu a odborů spolu se zástupci ostatních odvětví českého hospodářství, zahraničních expertů a akademické obce, v sídle společnosti Škoda v Mladé Boleslavi, důležité podmínky pro trvalý úspěch a dlouhodobou konkurenceschopnost tuzemského automobilového sektoru.
foto: Škoda

Na pozvání Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) se setkali předseda vlády ČR Andrej Babiš a další členové vládního kabinetu s předsedou představenstva Škoda Auto Bernhardem Maierem a dalšími zástupci automobilky, zástupci odborů, automobilového, energetického a telekomunikačního odvětví.

Společně se zahraničními experty, zástupci municipalit, akademické obce a výzkumných ústavů diskutovali o výsledcích realizace akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice. Ústředními tématy diskuze byla digitalizace, elektromobilita a chytrá mobilita, investice do vzdělávání, výzkum a vývoj.

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda AUto, zdůraznil v rámci kolokvia: „Škoda Auto utváří budoucnost mobility v úzké soudržnosti a otevřeném dialogu se všemi zainteresovanými stranami. S jistotou lze konstatovat, že zvládnutí náročných výzev, před kterými automobilový průmysl stojí, ve snaze zachovat vysokou výkonnost automobilového průmyslu v České republice, vyžaduje efektivní spolupráci celého odvětví, politické reprezentace a klíčových institucí státní správy a samosprávy.“

Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast řízení lidských zdrojů a prezident Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP), doplňuje: „Druhé kolokvium na posílení tuzemského automobilového průmyslu podnítilo konstruktivní dialog mezi politickou reprezentací a dalšími zástupci českého hospodářství. Dnes dosažené dohody pro realizaci souboru opatření vytvoří platformu pro aktivní spolupráci všech zainteresovaných stran a urychlí realizaci klíčových opatření akčního plánu stejně jako dalších projektů.“

Mimo to se účastníci kolokvia dále shodli na nutnosti úzké spolupráce v oblasti chytré mobility. Škoda nabízí v oblasti strategie chytré mobility otevřenou spolupráci v návaznosti na vládní program digitalizace České republiky pod názvem Digitální Česko a Inovační strategie.

Pro zlepšení a urychlení vývoje chytré mobility vznikne ve spolupráci s vládní agenturou pro podporu podnikání a investic – CzechInvest nové inovační centrum Mobility Innovation Hub, které propojí experty z automobilového sektoru, státní správy a napojí je na globální inovační centra s cílem identifkovat, otestovat a přinést do reálného provozu nová řešení na podporu mobility obyvatelstva České republiky.

Vedle elektromobility povede postupující digitalizace k trvalým změnám budoucích automobilů, stejně jako celého automobilového odvětví. Všechny strany se zároveň dohodly na nutnosti urychlení spolupráce v oblasti rozšiřování potřebné infrastruktury pro nabíjení elektromobilů. Aby bylo v budoucnu možné plně využít všechny možnosti a služby, které budou v automobilovém odvětví k dispozici díky pokročilé digitalizaci, dohodly se všechny zúčastněné strany na plošném zlepšení pokrytí dopravních tahů vysokorychlostním internetem.

V rámci Strategie 2025 pokračuje Škoda Auto v realizaci konkrétních opatření v oblastech eMobility a digitalizace. Elektrifikace modelové palety značky Škoda začne v letošním roce a učiní tak z roku 2019 zcela mimořádný milník v dosavadní více než 124leté historii podniku.

V Kvasinách začne sjíždět z výrobní linky Škoda Superb s plug-in-hybridním hnacím ústrojím, mimo to k němu přibude první sériově vyráběný elektromobil značky – model Citigo. Od příštího roku se v závodě v Mladé Boleslavi začnou vyrábět elektromobily využívající modulární elektrickou platformu MEB koncernu Volkswagen.

V pražském DigiLabu a společném podniku v izraelském Tel Avivu, vyvíjejí a testují digitální řešení a nové koncepty mobility, které postupně společnost přivádí do praxe a začíná nabízet zákazníkům.

HoppyGo je tak již nyní největší peer-to-peer službou v oblasti sdílení automobilů v České republice, CareDriver je služba, která kombinuje mobilitu a sociální péči, pro děti, seniory a lidi s postižením, a Uniqway je projekt komunitního sdílení vozidel pro studenty. Do konce roku 2022 plánuje Škoda Auto investovat do rozvoje alternativních pohonů a digitalizace 2 miliardy eur. Jedná se o největší investiční program v dosavadní historii automobilky.

Premiér Babiš na kolokviu, kromě úpění nad postupným odklonem od biopaliv, řekl, že dotace pro fyzické osoby na nákup elektromobilů se nechystají. Vyzdvihl nutnost investic do vývoje a výzkumu autonomního řízení. „Všude na cestách jsem viděl autonomní řízení, to je velký hit všude. Například v Singapuru a v Izraeli jsem měl možnost na vlastní oči vidět nebo si vyzkoušet jízdu ve vozu s autonomním řízením. Domnívám se, že v tom je velký přínos,“ řekl doslova.

tisková zpráva

66 Comments on “Škoda v Mladé Boleslavi řešila budoucnost automobilového průmyslu; Babiš odmítl dotace na elektromobily”

  1. Za mě v budoucnosti automobilového průmyslu nezapomínat na
    Za mě v budoucnosti automobilového průmyslu nezapomínat na elektro ,,nákupní city auta“ (micro-van s rampou vč. kolečkového nákupního košíku vzadu v kufru a jeho automatického ukotvení v autě), a stejný typ auta jako auto pro postižené, pro řízení rovnou z elektrického invalidního vozíku, pro samostatnost řidiče, který si sám nedokáže z invalidního vozíku přesednout na místo řidiče, na které se v EU doposud ,,těžce zapomíná“ (EU automobilky potřeby takto postižených řidičů prostě ,,přehlíží“, respektive na to různými výmluvami jen kašlou), ale např. v Japonsku na tyto automobilky pro nakupující, důchodce, postižené, atd. rozhodně nezapomínají a mají tyto autíčka pro vozíčkáře nejen levné, ale i ,,těžce vymakané“: https://www.youtube.com/watch?v=rEvTxKYr_vQ .

  2. hle lukačovák šíří šáde píár o rychnovským ghetu
    hle lukačovák šíří šáde píár o rychnovským ghetu ;))

    seznamzpravy.cz/clanek/po-ctyrech-letech-v-kvasinach-napeti-a-strach-mistnich-pominul-pomohly-miliony-68715

    seznamzpravy.cz/clanek/stat-slibil-miliardy-na-rozvoj-zony-v-kvasinach-babisova-vlada-ale-penize-neposila-66121

    1. Tomu neverím 😀
      Veď na autokokotforum.cz hlásajú ropní

      Tomu neverím 😀
      Veď na autokokotforum.cz hlásajú ropní teroristi, že dízel je menej škodlivý ako BEV !!!
      Každého obhajcu fosilnej technologie by som na pol hodinku zatvoril do garáže a naštartoval jeho miláčika. Ako by sa nám to tu krásne preriedilo a vyriešil by sa aj problém s preludnenou planétou 😉
      Zasa sa potvrdilo, že „garážový test“ vždy odhalí pravdu.

  3. off
    VW naráží na protichůdné reakce u lobbystické

    off

    VW naráží na protichůdné reakce u lobbystické skupiny Asociace výrobců automobilů VDA díky tomu, že chtěj hodně investovat do elektromobility zatímco ostatní ne i když se navenek tvářej, že jo (greenwashing). VW by údajně chtělo lobovat za elektroauta zatímco ostatní jen za spalováky. 🙂

    VW threatens to exit important automaker lobbying group over electric vehicle policies
    https://electrek.co/2019/03/18/vw-threatens-exit-automaker-lobbying-electric-vehicle-policies/

    1. Tak většina nejvyšších účastněných věděla, že jde
      Tak většina nejvyšších účastněných věděla, že jde o další past hlavně na VW, protože automobilka nejvíc vlastněná globalisty Daimler-Mercedes, na čistá elektroauta nejvíc kašlala.
      Ale VW doufá, že z toho zase vybruslí přez čínskou poptávku.

        1. Tak ať si to tu chvilku ještě užijou. Dávám tomu tak 8
          Tak ať si to tu chvilku ještě užijou. Dávám tomu tak 8 let, než budou v Číně kompletně soběstačný, tedy nějakých 20M elektroaut za rok (letos to bude už skoro 2M, z toho dovoz téměř nula). Baterky mají, Evropu už k ničemu potřebovat nebudou, naopak za 10+ let jejich výroba překročí potřebu a budou je ve velkém posílat k nám, Volkswagen skončí jako Nokia a my tu budeme jezdit v autech Xiaomi 😀

  4. Nejjednoduší a nejlevnější by byl státní příkaz
    Nejjednoduší a nejlevnější by byl státní příkaz benzínkám, že musí mít příští rok komerčně přístupný pětikolík na minimálně 20 kW, a podle výtoče do několika let povinně rychlonabíječku schopnou 140 kW pro jedno auto čí 70 kW pro dvě zároveň.
    Tak by byl učiněn konec strachu, a zároveň by se zbytečně nevyhazovali dotace placené přetěžce daňově zatíženými pracujícími ve prospěch bohatých obchodních cestujících atd.

    1. A přikážeš těm benzinkám taky to, za jakou cenu mají
      A přikážeš těm benzinkám taky to, za jakou cenu mají prodávat kWh? Jako za socialismu? To je nesmysl… pokud by se to benzinkám vyplatilo, tak už dnes budují nabíječky a některé to už i mají v plánu. Tak proč zas něco nařizovat? Máme volný trh, komu se to vyplatí, ať buduje.

      V začátcích automobilismu taky asi nikdo nikomu nepřikazoval ať buduje benzinky, že? A šlo to samo, velmi rychle, zákazník rozhodl, že to chce.

      1. On tam nikde nepíše, za kolik mají prodávat.. Stejně
        On tam nikde nepíše, za kolik mají prodávat.. Stejně každý nabíjíme na domácí FVE a na těch občasných cestách není cena energie už moc podstatná.. Stačí, aby každou čerpačku s neekologickou energii vybavili povinně místem pro čerpání čisté energie.

      2. Když může stát nařizovat někomu EET, cenu cigaret,
        Když může stát nařizovat někomu EET, cenu cigaret, zakazovat kouření v hospodách, určovat ti kolik si smíš doma vyrobit piva, kolik si na zahradě mužeš volně pěstovat máku, evidovat a kontrolovat každou palírnu a každého chovatele ovcí a koz….. atd…. Tam všude mají nějakou povinnost.
        Ptám se tedy, proč by nemohla mít čerpací stanice povinnost nabízet alternativní energii v podobě elektřiny??? O cenu té energie bych se nebál. Buď se dohodnou, tak jako se umí dohodnout s cenou benzínu, nebo jim cenu sníží konkurence(Lidl,Eon, a jiné).

        1. Ano, jsem i proti ostatním nesmyslným zákazům, příkazům
          Ano, jsem i proti ostatním nesmyslným zákazům, příkazům a omezením…
          Pokud se to benzince vyplatí, ať staví nabíječky. Zatím evidentně moc ne, takže v duchu starého známého, poklud něco nefunguje, zadotujeme/nařídíme to 🙁

          „Ptám se tedy, proč by nemohla mít čerpací stanice povinnost nabízet alternativní energii v podobě elektřiny???“

          Může mít, ale dobrovolně na tržném principu, ne povinnost. Ale je to můj názor…

          1. Žijete v domnění svobodného státu. Probuďte se.
            Nemá

            Žijete v domnění svobodného státu. Probuďte se.
            Nemá cenu nad pivem brojit proti dotování nabíječek, pak dojít k tomu že vlastně brojíte proti dotacím a křivení trhu jako takovému abyste zjistil že s tím vlastně nic udělat nemůžete a nebo nechcete…

            Ale vyjádřit názor můžete, to vám neberu 🙂
            (a i s ním souhlasím, jen bych to vyjádřil trochu klasičtěji „v tomto státě se málo střílí“)

      3. Benzínky už jsou v EU těžce regulované a jsou na to
        Benzínky už jsou v EU těžce regulované a jsou na to zvyklé, v Česku je jich zbytečně moc, a přirozeně by to zajistilo nouzové nabíječky plošně po celém území na náklady zdražení benzínu o pár haléřů i bez zvětšování přerozdělování daněmi.

      4. jenže benzínka jde teoreticky postavit kdekoliv, narozdíl
        jenže benzínka jde teoreticky postavit kdekoliv, narozdíl od NS která potřebuje kabely a dostatečný příkon a ten není všude (na nějaké normální nabíjení do 11kW asi ano) ale třeba 3x 50kW už ne
        a ČEZ PRE … distribuce nic netlačí něco vymýšlet

        dal jsem i tady někde četl že postavení NS trvá včetně různých povolení i 2 roky, to je taky zvěrstvo teda

        1. No a? To je problém elektromobilistů a toho, jak a jestli
          No a? To je problém elektromobilistů a toho, jak a jestli vůbec se vyplatí stavět nabíječky pro jejich nabíjení. Ukazuje se totiž, že ono to moc ekonomicky smysl nedává, takže se „logicky“ vymýšlí jak tomu násilím pomoct. A to se mi nelíbí.

        2. To mi přijde trochu „vychcané“, koupit si EV s tím
          To mi přijde trochu „vychcané“, koupit si EV s tím vědomím že není moc kde nabíjet a pak řvát a chtít od ostatních daňových poplatníků, ať na ty jejich nabíječky přispějí. Proč? Proč netlačí na komerční subjekty, aby budovaly nabíječky na komerční báze. Nebo možná i tlačí, ale nikomu se do toho nechce. Proč asi? Asi se to ekonomicky nevyplatí. A nebo… když nakonec někdo nabíječku postaví, nasadí tržní cenu, tak zase řvou, že je to drahé a že se na to můžou vys… 🙂 No je to zábava.

                1. Přesně tak, takže nevidím důvod, proč by tomu u
                  Přesně tak, takže nevidím důvod, proč by tomu u nabíječek mělo být jinak.

        3. To s těmi dvěma lety je nesmysl. Ledaže do toho započteš
          To s těmi dvěma lety je nesmysl. Ledaže do toho započteš dohadování se distributora s majitelem pozemku na kterém chce NS postavit a který mu neříká pane. Hraje to na věcné břemeno že si na tom pozemku může dělat co chce. A pak se hrozně diví že to není pravda. Podobně jako ŘSD. Kdo z vás co to tu čtete máte drzost postavit si bejvák na cizím pozemku a ještě si stěžovat že vám všichni házej klacky pod nohy?
          A když jim zákon dal v roce 2000 povinnost do SEDMNÁCTI let zaknihovat věcná břemena do katastru tak se těsně před koncem lhůty normalizačně v prdlamentě potichu odhlasovalo že to byl úlet a že si nadále budou moct dělat na cizím co chtějí. A teď se majitelům salámovou metodou ve jménu zrychlení stavebního řízení zabrání chránit si svůj majetek před nájezdem této loupežné hordy!

      5. Kecy. Stejně jako že pokud by se automobilkám vyplatilo
        Kecy. Stejně jako že pokud by se automobilkám vyplatilo vyrábět EV tak by je vyráběly. Tesla a Čína ukázaly, že se to vyplatí. A GM zabil před dvaceti lety EV. Proč asi? Protože je nikdo nechtěl? To řekni těm co stáli před šrotištěm s naditou šrajtoflí a k EV se z nich nedostal NIKDO! Ne tady nabídka a poptávka nefungují. Ale politika a petrodolar ve jménu vývozu toho nejlepšího systému vlády nad lidmi ano.

    2. A co takhle prikazat kazdemu majiteli EV s baterii pod 50kWh,
      A co takhle prikazat kazdemu majiteli EV s baterii pod 50kWh, ze musi za pul milionu koupit a na vlastni naklady u sveho bydliste provozovat rychlonabijecku (s tim, ze cenu enenrgie si muzou urcit)? Co na tom, ze neni sance, aby si na sebe v dnesni dobe vydelala.

      Hlavne, ze tech par lidi, kteri se mestska auta (malobaterkace) snazi zneuzivat na neco, na co nejsou urcena, budou spokojeni (budou mit dost hustou sit)… Takze bude jen spravedlive, ze kdyz maji nadstandardni pozadavky, budou mit i nadstandardni naklady.

        1. A proc by melo 7 milionu vlastniku spalovaku prrispivat
          A proc by melo 7 milionu vlastniku spalovaku prrispivat jakykoliv halir tem 700 vlastnikum malobaterkacu, kteri si vybrali spatne auto pro sve potreby?

          Mame tady cca 4000 pump, kdyz kazda koupi rychlonabijeci stojan za 500k, tak to mi hrube vychazi na 2 miliardy Kc (a to nepocitam naklady na provoz). Necht je tech malobaterkacu 2000, at se to dobre pocita. Takze bys nekoho donutil splachnout do stoupy milion na spatne rozhodnuti kazdeho z nich.

          Cili, kdyz jsi do toho dotovani tak zhavy, posles mi milion na ma spatna rozhodnuti? Vzdyt za kazdy den tveho zivota to bude „jen par haliru“…

              1. Ahaaaaaa.
                Nicméně moje “špatný” rozhodnutí mi už

                Ahaaaaaa.
                Nicméně moje “špatný” rozhodnutí mi už jenom na PHM zatím ušetřilo 275.000,- Kč. Když bych přičetl i neuskutečněné roční servisy, jsme na podstatně víc než 300.000,-
                Takže za mě dóst dobrý.
                Jsem spokojen.

                1. Gratululace Spetakovi a dík za “prorážení cestičky”
                  Gratululace Spetakovi a dík za “prorážení cestičky” nám, co jezdíme, v snad už posledním, rakovinometu.

                2. Děkuji. Jako ve většině případů, jde hlavně o
                  Děkuji. Jako ve většině případů, jde hlavně o rozhodnutí, pak už to jen šetří prachy. A během roku, max dvou, si EV, díky rostoucí konkurenci a tím i snižování cen, bude moct každý, kdo se rozhodne, byť ojeté pořídit.
                  Vydržte a špekulujte, Váš spalovák je ten poslední, co máte. Vím to ….

      1. Ano,neplatí, protože ta daň je tam jako kompenzace za to
        Ano,neplatí, protože ta daň je tam jako kompenzace za to že něco poškozujete, u paliv životní prostředí, u alkoholu a cigaret zdraví, následky obého jsou pro stát velmi drahé, proto se to takto kompenzuje. Ta daň je řekl bych malá, ale nejde ji jen tak zvednout když sme se na ropě kterou kupujeme z ciziny staly kompletně závislý a ceny se promítají naprosto do všeho.

  5. je jasné že Šádekára utváří budoucnost mobility
    je jasné že Šádekára utváří budoucnost mobility minimálně v čr a to stylem natahovágn brzda 😉 2019 let fprrr a že nemá elektromobil? Ale vždyt už 19 let ví že její popelnice práší raka na čezký lid. Ví to, věděli to a přesto srrrrrrli na to 🙂 Ano Šádekára utvořila posledních 19 let mobility fdíře český a ted nám voblbuje premijéra 🙂 ZASLOUŽÍ SI METÁL !! :))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vut-super-el-ii/

  6. dotace jako taková je špatně…tak, že nebudou dotovat EV
    dotace jako taková je špatně…tak, že nebudou dotovat EV mi celkem nevadí, kdo nemá na nové může koupit starší levnější
    taky jsem nekupoval funglovku

    ale co by mohli nějakým způsobem podpořit je výstavba NS, těch je v CZ žalostně málo, stačí se podívat přes hranice na západ a tam jich je 5-10x tolik !!!

      1. … a vidíte to špatně. Babiš si tímto získá spoustu
        … a vidíte to špatně. Babiš si tímto získá spoustu nových voličů z prostého důvodu. Dotace do elektroaut je stav, kdy méně majetní a chudí přispívají bohatším a bohatým. A pokud to Babišoví marketéři uchopí správně (a že marketing umí, o tom žádná), tak to budou body pro Babiše a zelená lobby s tím nijak nepohne.

        1. Ano největší plátce daní, což je Škodovka, bude lidem
          Ano největší plátce daní, což je Škodovka, bude lidem doplácet na elektroauta. :)))

          Zároveň dostává milijardy od státu na podporu podnikání. Další milijardy dostalo Hjůndaj na výrobu spalovacích popelnic v Nošovicích a BMW dostane půlmilijardy na výstabu svýho polygonu.

          http://www.auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/darek-pro-bmw-na-polygon-u-sokolova-da-vlada-pul-miliardy.html

      2. To, že se tu přímo přiznáš, že chceš ti chudí chodci
        To, že se tu přímo přiznáš, že chceš ti chudí chodci zadotovali nákup superdrahého auta na hnědé uhlí, a už si nadále nemusel platit palivovou daň na silnice, se cení. V inteligentní společnosti nějakou promyšlenou urážkou 🙂

            1. U nás ale žádné dotace přímo na řepku nejsou.
              Hlavní

              U nás ale žádné dotace přímo na řepku nejsou.
              Hlavní zemědělské dotace v Česku jsou na plochu, a můžete si na ní pěstovat v podstatě co chcete. A pak jsou dotace na biopaliva, ale do nich můžete klidně míchat ještě několik let dokonce i palmový olej z vypálených pralesů na druhém konci světa.
              Záplava řepky v Česku je způsobena tím, že jsme v EU nejvíc ve vnitrozemí se slabou lodní dopravou, máme tu už půl století nejmenší zaměstnanost v zemědělství skoro na celém světě a vyspělý domácí chemický průmysl.

                1. a nie je presne opačne? to „85“ je čistýBYOlieh, kam lejú
                  a nie je presne opačne? to „85“ je čistýBYOlieh, kam lejú 15% benzínu.
                  alebo sa mýlim?

Napsat komentář