Škoda Muzeum zahájilo výstavu zaměřenou na udržitelný rozvoj

Škoda Muzeum nabízí novou výstavu podrobně popisující komplexní opatření automobilky ke snižování dopadů na životní prostředí.

Ochrana životního prostředí a snižování ekologických  dopadů činnosti společnosti je dlouhodobě nedílnou součástí firemní strategie společnosti Škoda Auto. V období od 17. ledna do 16. června probíhá ve Škoda Muzeu rozsáhlá výstava, která návštěvníkům představuje závazky společnosti v oblasti  udržitelnosti. Výstava je také příležitostí k veřejné premiéře zcela nového modelu Kodiaq,  který je nyní poprvé nabízen rovněž s plug-in hybridním pohonem

SOUVISEJÍCÍ: Nová Škoda Octavia v nabídce i jako mild-hybrid

Nová výstava ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi vyzdvihuje závazky společnosti v oblasti  elektrifikace a udržitelnosti. K vidění bude až do 16. června a návštěvníkům umožní podrobně  se seznámit s iniciativami společnosti Škoda Auto, jejichž cílem je neustálé snižování dopadu  na životní prostředí.

Expozice detailně popisuje konkrétní kroky, které automobilka činí pro snižování emisí v celém hodnotovém řetězci. Kromě toho představuje řadu historických  i současných ekologických projektů a aktivit a nastiňuje budoucí plány v oblasti udržitelnosti. 

Dlouhá tradice ekologických inovací 

Výstava ve Škoda Muzeu přibližuje nejen historii společnosti, ale také její dlouhodobý zájem o ochranu životního prostředí, na který poukazují vozidla jako Škoda Eltra. Tento plně elektrický model, odvozený od vozu Škoda Favorit, vznikl na počátku devadesátých let a představuje počátek novodobých snah o elektrifikaci u značky Škoda. 

Návštěvníci se dále mohou dozvědět o používání udržitelných materiálů v současných  modelech Škoda. Například v novém modelu Škoda Kodiaq jsou textilie použité na čalounění  sedadel a obložení stropu či koberce v kabině i zavazadlovém prostoru vyrobeny z větší části z recyklovaného polyesteru nebo v případě výbavového stupně Design Selection Lounge jsou  potahy sedadel vyrobené z kombinace recyklovaných přízí se 40 % přírodní vlny. Dokonce i  kožené potahy sedadel jsou vyráběny ekologickými postupy a ikonický deštník Škoda je nyní  zhotoven z recyklovaných materiálů.

Společnost Škoda Auto ve spolupráci se svými dodavateli intenzivně pracuje na vývoji  nových, trvale udržitelných materiálů pro budoucí výrobu, včetně snadno recyklovatelných jednosložkových materiálů a recyklovaných plastů pro sedadla a výplně dveří. Vystavená  studie interiéru vozu Škoda Octavia nabízí pohled na udržitelné materiály, které se uplatní  v interiérech vozů v budoucnosti. 

Udržitelný rozvoj jako pevná součást firemní strategie 

Od roku 2013 zastřešuje Škoda Auto své environmentální projekty pod strategii GreenFuture, kterou tvoří tři základní pilíře GreenFactory, GreenProduct a GreenRetail.  Ekologický přístup podtrhuje začlenění udržitelnosti také jako zásadní součásti firemní  strategie Next Level – Škoda Strategy 2030. 

Od roku 2020 automobilka neukládá žádný výrobní odpad na skládky. To znamená, že  veškerý odpad z výrobních procesů je materiálově nebo energeticky využit.

Do roku 2030 se Škoda Auto zavázala dosáhnout ve svých třech českých výrobních závodech stejně jako ve dvou závodech v Indii neutrálního provozu z hlediska emisí CO2 a zároveň snížit emise nově prodaných vozů v Evropě o 50 % ve srovnání s rokem 2020. Česká automobilka také rozšiřuje  využívání obnovitelných zdrojů energie prostřednictvím mnoha významných projektů.

Ve spolupráci s dodavatelem energií ŠKO-ENERGO modernizuje teplárnu na 100% využití  biomasy. Dále ve svých závodech v kooperaci s ostatními partnery rozvíjí projekty v oblasti  solární energie, což je dalším příkladem jejího komplexního přístupu k udržitelnosti. 

Podpora udržitelnosti v mezinárodní síti prodejců 

Společnost Škoda Auto rozšiřuje své úsilí o udržitelný rozvoj i na celosvětovou síť prodejců. Zavádí ekologické postupy v logistice, včetně používání recyklovatelných obalů, elektrických  nákladních vozidel a optimalizace tras s cílem minimalizovat emise.

Ve svých autorizovaných prodejnách a servisech podporuje udržitelný provoz instalací fotovoltaických panelů, bateriových úložišť a tepelných čerpadel pro snížení spotřeby energie. Vedle toho společnost  Škoda Auto zajišťuje odpovědné nakládání s chemickými látkami, odpady, energiemi a vodou. 

zdroj: tisková zpráva

5 Comments on “Škoda Muzeum zahájilo výstavu zaměřenou na udržitelný rozvoj”

  1. Greenwashingovej slogan “Dlouhá tradice ekologických inovací” nahraďte sloganem “Dlouhá tradice ropáckýho antiklimatickýho lobbingu a zpožďovacích podvodů v autokartelech”.

    Der Spiegel: Přední německé automobilky tvořily od 90. let kartel, dohodly se i na podvodném softwaru – Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/der-spiegel-predni-nemecke-automobilky-tvorily-od-90-let-kartel-dohodly-se-i-na-podvodnem-softwaru-34639

  2. Ale houno, Škoda Eltra předsatvuje naprosto nulovou snahu mladoboleslavský Škodovky o vývoj elektromobilů. Zpočátku jako AZNP spolupráci odmítli a ani nikdy potom jako Škoda Auto se nezapojili. Veškerý aktivity převzala Škoda Plzeň, závod Ejpovice což je úplně jiná Škodovka než VW koncern. Koncernová Škoda Auto si akorát teď Eltru honem honem přisvojuje, protože se jí to hodí do krámu k tomu jejímu greenwashingu.

    Viz historie Eltry
    “V roce 1989 se konstruktér Jaromír Vegr zúčastnil závodů elektromobilů ve švýcarském Emmenu. Jeho podomácku zkonstruovaný elektromobil byl poháněn stejnosměrnými elektromotory 2× 25 kW z osmi obyčejných olověných akumulátorů a s velmi jednoduchou regulací – a ke všeobecnému překvapení závod vyhrál. Vzbudil tím zájem švýcarského obchodníka Bruno Frideze, který Vegrovým prostřednictvím požádal v ČSSR o dodání tisícovky bateriových elektromobilů na bázi tehdy nových sériových osobních automobilů Škoda Favorit. Výrobce AZNP však v roce 1989 řešil vlastní existenční problémy a nějakou malosériovou výrobu odmítl, přestože fyzickou přestavbu chtěl provést švýcarský dovozce sám a po AZNP požadoval jen dodání jinak kompletních vozů, ovšem bez spalovacího motoru, palivových a výfukových cest.
    Iniciativy se až mnohem později ujala Škoda Plzeň, přesněji řečeno její závod Škoda Engineering s.r.o., závod Ejpovice, kde navrhli provést plnou přestavbu Favorita za pomoci československých komponent (včetně nově vyvinutého elektromotoru z VVÚEST Brno a elektroniky ze Škody Stříbro). Oficiální začátek spolupráce „škodovek“ se udává 17. května 1991. Toto zpoždění na československé straně však znamenalo, že švýcarský trh se mezitím nasytil výrobky od konkurence, takže když v roce 1991 konečně začala malosériová výroba elektromobilů pod označením Škoda Eltra, byl zájem zákazníků o řád nižší a Fridez namísto plánované tisícovky vozů jich prodal ve Švýcarsku jen několik desítek. Další elektromobily se nejrůznějšími cestami podařilo prodat i do Německa, Spojeného království, Norska, Švédska, Finska a Kanady. Asi 40 kusů zůstalo v Česku, přičemž většinu z nich odebrala Česká pošta.
    Výroba vozů Eltra byla ukončena v roce 1993, resp. 1994, zároveň s ukončením výroby klasických Favoritů a Pick-upů a jejich nahrazení modelem Felicia. Škoda Auto v té době deklarovala nezájem o další spolupráci na podobných projektech a zároveň si novou smlouvou s podnikem Škoda Plzeň vyhradila používání ochranné známky Škoda v segmentu osobních a malých užitkových automobilů. Celkem tak bylo vyrobeno asi 150 (jiný údaj 200, jiný údaj 1100) elektromobilů Eltra, přičemž do roku 2017 se jich dochovalo nejméně 7 kusů.”

  3. Zapoměli tam udělat výstavku, která by adorovala jejich antiklimatický aktivity kolem podvádění s emisema, podílem na Dízlgejtu a na obřích zpožďovacích autokartelech… Dosud dělali vše proti udržitelnýmu rozvoji.

    Jak Škoda dementovala sama sebe, prostě řekla NE elektroautům a radši pokračovala v podvádění s emisema. 😀

    1/2012
    První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
    https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky

    5/2013
    Škoda neplánuje elektrické nebo hybridní automobily
    https://www.auto.cz/skoda-neplanuje-elektricke-nebo-hybridni-automobily-74587

    VW koncernové sliby
    Slibem nezarmoutíš.
    1. V roce 2018 VW sliboval, že nový lidový elektromobil VW ID.3 bude stát stejně jako dieselový Golf. Stojí o skoro půl milionu víc.
    2. V roce 2020 VW sliboval, že do roku 2023 uvedne na trh malý lidový elektromobil ID.1 s cenou 20.000 EUR. Neuvedl.
    3. Nyní slibuje, že v roce 2025 uvede na trh lidový elektromobil ID.2 za 25.000 EUR.

Napsat komentář