Škoda Auto modernizuje svůj ikonický model Škoda Octavia, dosud nejprodávanější vůz značky. Jeho čtvrtá moderní generace nyní dostala hlavně osvěžený vzhled.
Škoda Auto modernizuje liftback a kombi svého ikonického modelu Octavia. S více než 7 miliony prodanými vozy se jedná s jasným odstupem o nejprodávanější model značky Škoda.
Jeho čtvrtá moderní generace nyní dostala osvěžený vzhled, který zahrnuje přepracovanou masku chladiče a Matrix‑LED přední světlomety druhé generace.

Zákazníci mají k dispozici ještě bohatší standardní výbavu, jako je 10″ virtuální kokpit mini nebo dvouzónová automatická klimatizace Climatronic. Kromě toho se zvýšil podíl udržitelných materiálů v interiéru. Další bezpečnostní a asistenční systémy zvyšují aktivní a pasivní bezpečnost.
Poprvé je u modelu Octavia na přání k dispozici infotainment s 13″ displejem. Do hlasové asistentky Laury bude standardně integrován chatbot ChatGPT založený na umělé inteligenci. Integrace ChatGPT do hlasové asistentky Laury přináší řadu nových možností, které dalece přesahují dosavadní úroveň hlasových povelů.

Premiéru ve voze Octavia mají také novinky v podobě uloženého parkovacího manévru a parkování na dálku. Nabídku motorů tvoří dva benzinové motory 1,5 TSI, na přání dostupné s mild‑hybridní technologií, dva benzinové motory 2,0 TSI se zvýšeným výkonem a dva naftové motory, celkově s výkony od 85 kW do 195 kW.
Nabídka pohonných jednotek modernizovaného modelu Octavia začíná benzinovým motorem 1,5 TSI s výkonem 85 kW a naftovým motorem 2,0 TDI s výkonem 85 kW. Oba motory se pojí s manuální šestistupňovou převodovkou.

Základní benzinový motor je stejně jako verze 1,5 TSI s výkonem 110 kW k dispozici s mild-hybridní technologií ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Mild-hybridní technologie využívá k ukládání energie do 48V lithium-iontové baterie kapalinou chlazený 48V startér-generátor poháněný řemenem.
Tato energie získaná při rekuperaci může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Octavia plachtit se zcela vypnutým motorem. Oba motory 1,5 TSI jsou vybaveny systémem automatického odpojování válců ACT+, který při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a tím dále snižuje spotřebu. Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek má vynikající tepelnou účinnost.

Kromě toho Škoda Auto dále rozšířila své rozsáhlé portfolio prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Nové rozpoznání únavy a pozornosti řidiče nyní využívá širokou škálu informací a parametrů k vyhodnocení chování řidiče. Modernizovaná Octavia také nabízí až 10 airbagů.

Novodobá Škoda Octavia je od zahájení výroby před 27 lety v roce 1996 základním modelem české automobilky a oblíbeným vozem širokého spektra zákazníků. Její čtyři dosavadní moderní generace si díky své prostornosti, nejmodernějším technologiím, vynikající úrovni bezpečnosti a skvělému poměru ceny a užitné hodnoty získaly na více než 60 trzích přes sedm milionů zákazníků.

Škoda Octavia je vysoce ceněna i mezinárodními automobilovými médii. Čtvrtá generace se například stala finalistou ankety Evropské auto roku 2021 a ve stejném roce vyhrála titul Auto roku ve Švýcarsku.
zdroj: tisková zpráva
Blá blá blá.
O kolik maj ty mildy nižší spotřebu než obyˇčejný spalováky?
A o kolik maj nižší emise, pokud vůbec?
A o kolik jsou dražší? A vyplatí se to vůbec? 🤔
Není to celý jen další marketingová greenwashing blamáž pro udání ještě většího počtu rakovinometů? 🤔🤷♂️