Škoda Auto představuje návštěvníkům 5. ročníku tradičního veletrhu čisté mobility
své elektrifikované vozy i navazující služby.
Škoda Auto se opět prezentuje na veletrhu čisté mobility e-SALON. Ukazuje zde své elektrické i plug-in hybridní modely, současně představuje všechny navazující služby.
Podobně jako trh s elektromobily obecně, rostou utěšeně i registrace vozů Škoda Enyaq. V roce 2021 se jich prodalo 738, loni 1293 a za prvních 10 měsíců letošního roku už 1242. Aby tomu tak bylo i nadále, prochází Enyaq kontinuální modelovou péčí.
Nové verze se dočkaly nejen řady designových změn karoserie a interiéru, ale i rozsáhlých technických vylepšení. Výkonnější generace hnacího ústrojí poskytuje vyšší maximální systémový výkon 210 kW, zároveň se podařilo zvýšit maximální dojezd na 570 km (WLTP) a udržet nabíjecí časy z 10 % na 80 % kapacity baterie pod 30 minut.
V neposlední řadě byl implementován systém předehřevu baterie. Jedná se o funkci, která optimalizuje výkon nabíjení i v chladném počasí. V rámci kategorie vozů s plug-in hybridním pohonem se letos nejlépe daří modelům Škoda Octavia (549 prodaných kusů za prvních 10 měsíců roku 2023) a Škoda Superb (363 ks), celkem se od ledna do října prodalo na českém trhu 4746 plug-in hybridů.
Elektromobilů se však u nás prodává v porovnání s okolními zeměmi stále relativně málo, a to nejen ve srovnání s Rakouskem či Německem, ale třeba i vůči Polsku. Přesto i u nás postupně registrace BEV rostou a podobný trend lze očekávat i v následujících letech.
Ruku v ruce s tím jde výstavba nabíjecí infrastruktury. Zatímco v roce 2020 bylo v ČR 1516 nabíjecích bodů, v říjnu 2023 jich bylo už přes 5000. Do roku 2030 by toto číslo mělo stoupnout na 35 000, z toho by mělo být 2300 vysokovýkonných HPC.
Budoucnost blízká i vzdálenější
Škoda Auto jako lídr českého automobilového trhu má na e-SALONu reprezentativní zastoupení. Na jejím stánku hrají hlavní roli dva nejnovější modely, které teprve nedávno absolvovaly světové premiéry.
Škoda Kodiaq jako symbol všestrannosti a inovací si už získala srdce více než 800 000 zákazníků na 60 světových trzích a posbírala řadu prestižních ocenění. Také Škoda Superb brzy začne psát další kapitolu svého úspěšného příběhu.
Oba vozy jsou na e-SALONU vystaveny ve verzi iV s plug-in hybridním pohonem druhé generace. Ten se vyznačuje rychlejším nabíjením (z 10 % na 80 % kapacity trvá jen 25 minut) a čistě elektrickým dojezdem přes 100 km.
Do prodeje vstupuje v případě modelu Škoda Superb jako první varianta kombi s motorizací 2,0 TDI 110 kW DSG. Vlajková loď mladoboleslavské automobilky portfolia modelů se spalovacími motory bude na tuzemském trhu dostupná ve 2 výbavových stupních za doporučené prodejní ceny od 1 035 000 Kč včetně DPH.
Škoda Auto věří, že tyto ikonické modely budou hrát klíčovou roli v transformaci k elektromobilitě. Pohled do budoucnosti prezentují sochy budoucích elektrických modelů značky Škoda. Jde o kompaktní SUV Elroq a městský elektromobil segmentu A0.
Škoda Auto prezentuje na e-Salonu komplexní pohled na ekosystém elektromobility. Návštěvníci se dovědí, jak si správně vybrat vůz, jak ho nabíjet v domácím či veřejném prostředí, proč využívat a jaké výhody přináší aplikace Powerpass nebo Chargee, a dozví se podrobnosti o fungování baterií i servisních nákladech. Už 37 servisních partnerů Škoda Auto v České republice má certifikaci na servisní služby vysokonapěťových baterií a jejich počet nadále roste.
Vzhledem k tomu, že se elektromobily postupně začínají objevovat i v prodeji ojetých vozů, přišli obchodní partneři programu Škoda Plus s tzv. certifikátem BHC. Ten osvědčuje stav baterie prostřednictvím její aktuální zbytkové kapacity a zákazník ho při nákupu ojetého vozu Škoda Enyaq dostane zdarma.
zdroj: tisková zpráva
off
Hype z kapesních reaktorů je v čudu. Jádro je drahý. :))
V USA odpískali projekt první jaderné elektrárny s malým modulární reaktorem. Nevyplatí se
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-usa-odpiskali-projekt-prvni-jaderne-elektrarny-s-malym-modularni-reaktorem-nevyplati-se-1411564
Vcera jsem nekde cetl, ze celoevropske dotace do jaderneho prumyslu daleko prevysuji dotace do OZE. A dotace do uhelnych dolu predstavuji nejvetsi dotace ktere v Evrope byly kdy nacpany do te spiny.
U těchto článků jak se to dotuje je zajímavé, že se pro jistotu neuvádějí žádná čísla.
Jakmile by se uvedli čísla, někdo by je (chraň bůh) mohl začít porovnávat s podporou OZE
ci cisla se totiz hodne blbe hledaj, dotace na e bezeli v dobe kdy nebyl jeste verejny rejstrik Europarlamentu, a tech dotacnich titulu bylo desne moc a casto nazvane tak aby se to hodne blbe hledalo
no koho by treba napadlo ze grant na modernizaci cerpacich stanic nekdo nazve „Renewal of public infrastructure“ 😀 pod tim nazvem uplne cicsi ten duvod, ze si mezinarodni retezce za to zmodernizuji cerpaci stanice
u uhli to bude asi jeste daleko lepsi detektivka, tam si to casto dotuji vlady sami, tim ze zachranuji nejakeho tezare, viz treba OKD v CR
u toho jdra je to jasne, vesmes spada pod staty (cest vyjimkam jako je CR kde kus jaderne elektarny vlastni vesmes kazdy akcionar CEZ :D…. huraaa mam kousicek Temelina a Dukovan :D) a vesmes je to opet plne dotovane, tu jadernou elektrarnu zaplati stat, stat ma penize z dani, takze to ze 100% zaplati vsichni obcane dane zeme, a nasledne jeste plati vsichni odberatele za tu elektrinu z te elektrarny, CEZ to dostane zdarma od statu a s garantovanou vykupni cenou za MWh aby ta elektrarna nahodou nebyla prodelecna….. ja bejt CEZ tak chci aby se postavilo jeste aspon 10 jaderek jako je Temelin, no kdo by nechtel dostat jadernou elektrarnu zadarmo a jeste pak dostavat pravidelnej garantovanej prijem z toho ze ta elektrarna vyrabi a dodava do site, a ze to jeste nasledne prodam zakaznikum tu elektrinu 😀
asi jako kdyby me stat koupil auto, a jeste me platil za kazdy ujety km nejakou pausalni sumu… + by odeme vykupoval vsechny emise co to auto vypusti z vejfuku, no kdo by to nechtel? 😀
Nejaka cisla tam byly, ale ty sem si samozrejme nezapisoval. A z pameti sem nic nebudu hazet. Jen sem videl ty cisla a udelal si obrazek o pomerech a to bylo to nejdulezitejsi pro me. A tak jsem to tady take napsal.
A jak Saman pise, dotace se drive schovavaly do vselijakych programu ktere spis zastiraly nez byly transparentni jako dnes. Tedy aspon s tendenci k transparentnosti. Diky EU mame tak nejak tlak na vlady priznat pravdu a ne to pouzivat jako maskovaci sit. EU chce transparentnost, prave to nekomu hodne vadi, tak mobilizuji armadu luzeru aby ukamenovala celou EU. Luza je nas nejvetsi nepritel a ze ji v CR mame hodne, to je videt na kazdem rohu.
https://www.hybrid.cz/besedy-o-energetice-bezi-v-ceskych-skolach-nepretrzite-uz-23-let/#comment-310618
Podle lektoru a financnika techto besed uz chapu, proc je OZE tak neoblibena a JE je v CR vnimana jako spasa lidstva. To je husteni nesmyslu do hlav skolaku. Jaderny lobbyismus u deti v rannem veku.
Značná je taky masáž mediální a politická. Včera zase v televizi řešili, jak evropu ničí zelení šílenci. Z toho si leckdo odnese, že záruka dlouhodobé prosperity je udržení fosilní závislosti a za všechno zlé může snižování CO2 a OZE…
Nedávno tam zase nějaká bába prohlašovala, že se neobejdeme bez jádra, protože u nás prostě nesvítí a nefouká… Tak se honem dívám z okna jestli se neudála nějaká katastrofa, ale nic zvláštního se nedělo, svítilo a foukalo, no jak je to možný, vždyť říkali v televizi…;-)
Ebuee, ebueee, fnuk…. a nikdo nas nema raaad, mamiiii, hazou nam klacky pod nohyyy, my to s tou planetou – a HLAVNE s nasima kapsama myslime tak dobre, ebuee…. Skyt, fnuk, prd…..
pro lih…. A kdyby náhodou byl někdo rozumný a chápal potřebu akutní změny v průmyslu, energetice a dopravě, na toho mají přípraveny ,,rozbíječe galerií a přilepovače k asfaltu“.
Kdo by chtěl být spojován s těma debilama, že…
Možná je to jen drb a konspirace, ale prý jeden z velkých donátorů těchto sabotáží lidské inteligence, je údajně dcera ropáckého multimilionáře (asi bych dohledal i příjmení)…
Co nejdéle udržet fosilní byznys – těch pár šupů prodejným aktivistům se vrátí mnohonásobně.
Němci už si někdy v 80. letech spočítali, že by je vyšlo levněji vzít všech tehdejších cca 50 000 zaměstnanců černouhelných dolů a platit jim jejich mzdy než dotovat provoz těch dolů.
Ale poslední se zavřely až za Angely Merkel, tuším v roce 2018 nebo 2019. A ostravské koksovny koksují uhlí z Austrálie a JAR.
Hlavní překážka je výrobní cena – 89USD/MWh – když si vezmu současné ceny, tak se mi to nezdá nijak hrozné. Ale je fakt že na poměry USA, kde energie mají levné je to nereálné
Technologie co je za zenitem je hvězdou alektro autosalonu. Lol 😀
vždyť je to jen reklamní článek.