Prodej ojetých aut v Česku v uplynulých měsících vytrvale roste. Daří se jak autobazarům skupiny Aures Holdings, tak automobilce Škoda Auto a jejímu programu Škoda Plus.
Síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, provozovaná společností AURES Holdings, za uplynulých 12 měsíců od března 2023 dosáhla magické hranice 100 tisíc prodaných vozů. K tomuto výsledku skupině významně pomohly rekordní prodejní výsledky v letošním lednu a únoru, které přepsaly historické tabulky od roku 1992. O pokračujícím trendu růstu trhu ojetin svědčí i první březnové dny.
„Nejteplejší únor od roku 1961 a také den navíc nám pomohly k absolutním historickým prodejním rekordům v prvních dvou měsících roku. Bez dobré přípravy by to ale samozřejmě nešlo. Za vysokými prodeji je samozřejmě i posílení výkupu a nedávné rozšíření nabídky v síti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť provozuje.
TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO a Mototechna v únoru 2024 | |||
Česko | Polsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Škoda Octavia | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb | Kia Sportage | Kia Ceed |
4. | VW Golf | Ford Focus | VW Golf |
5. | VW Passat | Nissan Qashqai | VW Passat |
6. | Hyundai i30 | Toyota Yaris | Kia Sportage |
7. | Hyundai Tucson | Škoda Fabia | Škoda Superb |
8. | Škoda Kodiaq | VW Golf | Ford Focus |
9. | Kia Ceed | Kia Ceed | Hyundai i30 |
10. | Škoda Karoq | Opel Corsa | Hyundai Tucson |
Celkový prodej téměř 16,5 tisíce vozů za leden a únor je nejlepším výsledkem skupiny od roku 1992, který překonal i ten doposud nejlepší loňský. Za posledních pět let AURES zvýšil prodeje za první dva měsíce roku o 2000 vozů. Únor byl navíc rekordní ve všech třech zemích, kde AURES vozy prodává, tedy v Česku, na Slovensku i v Polsku.
V prodejích vedou v Česku standardně vozy Škoda, ale významně narostla poptávka i po modelech značky Hyundai, konkrétně o 22 %, nebo po BMW, kde to bylo dokonce o 24 %. Na Slovensku výrazně stoupl zájem o Fordy (o 46 %), v Polsku o Toyotu, která se s více než 19% nárůstem posunula až na 2. příčku nejprodávanějších značek.
V případě karoserií se v Česku o 33 % zvedla poptávka po vícemístných automobilech, nejčastěji Ford Tourneo Custom. V celé skupině roste zájem o pick-upy, což souvisí s kontinuálně rostoucí poptávkou v segmentu B2B, tedy podnikatelů, živnostníků a firem. Nejvíce u tohoto typu aut vzrostly prodeje na Slovensku, a to o 29 %. V Polsku se o 25 % navýšily prodeje dodávek.
Společnost za zvýšením prodejů vidí kromě silné poptávky a dobrého únorového počasí zejména neustálé zvyšování kvality zákaznického servisu a rozvoj digitalizace firmy. Oba faktory podle Karolíny Topolové stojí za zvyšováním hodnoty indexu zákaznické zkušenosti NPS (Net Promoter Score) a hodnocení jednotlivých autocenter ve vyhledávači Google, které je v Česku již v průměru nad hodnotou 4,5.
„Současnou vysokou poptávku se nám daří uspokojovat díky naší robustní výkupní infrastruktuře, která využívá nástrojů AI a strojového učení. Na prodeji nám pak při obsluze zákazníků pomáhá generativní umělá inteligence,“ dodala Karolína Topolová.
Škoda Plus se daří
Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus potvrdil i v roce 2023, že čeští motoristé dávají při nákupu přednost prověřené kvalitě značkových prodejců. Autorizovaní partneři sítě Škoda Plus loni prodali přes 49 tisíc automobilů, což představuje 15% nárůst oproti roku 2022. Nejprodávanějšími modely se staly Škoda Octavia a Škoda Fabia, zvýšený zájem byl i o vozy SUV.
Zákazníci upřednostňují kategorii Roční vozy
Za celý rok 2023 se v síti Škoda Plus prodalo 49 248 vozů. To představuje nárůst 15 % proti roku 2022, kdy nové majitele našlo téměř 43 000 ojetých vozů. Tento trend potvrzuje, že čeští zákazníci při koupi ojetého automobilu stále více oceňují důvěryhodné partnery a vozy prověřené podle nejpřísnějších podmínek.
Výrazné oživení se dostavilo v kategorii Roční vozy, která zahrnuje automobily do stáří 18 měsíců a s limitem do 30 000 ujetých kilometrů. V této kategorii vlivem stabilizace výroby a dostupnosti většího množství vozů stouply prodeje meziročně o 85 %. Roční vozy jsou předpokladem nejlepšího technického stavu, a to i zásluhou garantovaného nízkého počtu najetých kilometrů.
Roční vozy poskytují nejvyšší záruku kvality technického stavu a garanci skutečného kilometrového nájezdu. Díky přímému propojení programu Škoda Plus s automobilkou v Mladé Boleslavi se u těchto automobilů standardně nabízí prodloužená 5letá tovární záruka. Roční vozy loni tvořily 32,3 % celkového odbytu.
V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2–5 let) si svůj vůz vybralo 21,1 % zákazníků a zbývajících 46,6 % se rozhodlo pro ojetý vůz starší 5 let. Prodejci Škoda Plus procházejí stejně náročným školením a procesem certifikace jako prodejci nových vozů, a zákazníkům tak poskytují plně srovnatelné služby na profesionální úrovni.
Naprostá většina automobilů prodaných prostřednictvím programu Škoda Plus byla zakoupena jako nová v ČR, což s sebou nese značnou výhodu prověřené historie. Průměrná prodejní cena činila 462 155 Kč, průměrný věk 5 let a průměrný nájezd 72 513 kilometrů.
Škoda Octavia a Škoda Fabia – stálice i mezi ojetými vozy
Program Škoda Plus se neomezuje jen na vozy Škoda. Přes deset tisíc zákazníků si loni vybralo automobil některé z dalších značek. Nejpopulárnějším modelem byla Škoda Octavia, pro niž se rozhodlo 24,7 % kupujících.
Následovaly další modely domácí značky – Fabia (22,1 %), Scala (10,2 %) a Superb (9,5 %). I na trhu ojetin se potvrzuje trend vzrůstající obliby vozů SUV. Téměř každé 4. prodané vozidlo v programu Škoda Plus (23,8 %) patřilo do této kategorie.
Motorům dominují benzinové jednotky. Celkem 65,1 % vozů se prodalo s tímto pohonem, 32,8 % vozů bylo vybaveno naftovým motorem a 1,2 % připadlo na alternativní pohonná ústrojí. Nejoblíbenějším elektrifikovaným modelem se stala Škoda Enyaq.
Kvalita a serióznost na prvním místě
Program Škoda Plus v současnosti nabízí téměř 9 700 vozů, z nichž zhruba 34 % tvoří Roční vozy a přibližně 44 % Vyzkoušené vozy. Prověřené ojeté vozy z certifikovaného programu Škoda Plus jsou k dispozici na více než 150 prodejních místech po celé České republice. Denně aktualizovaný přehled vozů najdou zájemci na online portálu a zde se mohou seznámit s vyhlédnutým automobilem dříve, než se vydají ke konkrétnímu prodejci.
Značka Škoda Plus patří k největším obchodníkům s ojetými automobily na českém trhu a díky pobočkám u většiny autorizovaných prodejců nových vozů Škoda je i regionálně nejdostupnější.
zdroj: tisková zpráva
za bitcoun si koupite 2 nove octavie, pritom v CR se vzdy prepocitavalo na fabie 🙂 takže 3 fabie za bitcoin 😀 a kolik asi zajetych z bazaru? 🙂