Škoda i AAA Auto: rekordní nárůst prodejů ojetých vozů

Prodej ojetých aut v Česku v uplynulých měsících vytrvale roste. Daří se jak autobazarům skupiny Aures Holdings, tak automobilce Škoda Auto a jejímu programu Škoda Plus.

Síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, provozovaná společností AURES Holdings, za uplynulých 12 měsíců od března 2023 dosáhla magické hranice 100 tisíc prodaných vozů. K tomuto výsledku skupině významně pomohly rekordní prodejní výsledky v letošním lednu a únoru, které přepsaly historické tabulky od roku 1992. O pokračujícím trendu růstu trhu ojetin svědčí i první březnové dny.

„Nejteplejší únor od roku 1961 a také den navíc nám pomohly k absolutním historickým prodejním rekordům v prvních dvou měsících roku. Bez dobré přípravy by to ale samozřejmě nešlo. Za vysokými prodeji je samozřejmě i posílení výkupu a nedávné rozšíření nabídky v síti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť provozuje.

TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO a Mototechna v únoru 2024
ČeskoPolskoSlovensko
1.Škoda OctaviaOpel AstraŠkoda Octavia
2.Škoda FabiaŠkoda OctaviaŠkoda Fabia
3.Škoda SuperbKia SportageKia Ceed
4.VW GolfFord FocusVW Golf
5.VW PassatNissan QashqaiVW Passat
6.Hyundai i30Toyota YarisKia Sportage
7.Hyundai TucsonŠkoda FabiaŠkoda Superb
8.Škoda KodiaqVW GolfFord Focus
9.Kia CeedKia CeedHyundai i30
10.Škoda KaroqOpel CorsaHyundai Tucson

Celkový prodej téměř 16,5 tisíce vozů za leden a únor je nejlepším výsledkem skupiny od roku 1992, který překonal i ten doposud nejlepší loňský. Za posledních pět let AURES zvýšil prodeje za první dva měsíce roku o 2000 vozů. Únor byl navíc rekordní ve všech třech zemích, kde AURES vozy prodává, tedy v Česku, na Slovensku i v Polsku.

V prodejích vedou v Česku standardně vozy Škoda, ale významně narostla poptávka i po modelech značky Hyundai, konkrétně o 22 %, nebo po BMW, kde to bylo dokonce o 24 %. Na Slovensku výrazně stoupl zájem o Fordy (o 46 %), v Polsku o Toyotu, která se s více než 19% nárůstem posunula až na 2. příčku nejprodávanějších značek.

V případě karoserií se v Česku o 33 % zvedla poptávka po vícemístných automobilech, nejčastěji Ford Tourneo Custom. V celé skupině roste zájem o pick-upy, což souvisí s kontinuálně rostoucí poptávkou v segmentu B2B, tedy podnikatelů, živnostníků a firem. Nejvíce u tohoto typu aut vzrostly prodeje na Slovensku, a to o 29 %. V Polsku se o 25 % navýšily prodeje dodávek.

Společnost za zvýšením prodejů vidí kromě silné poptávky a dobrého únorového počasí zejména neustálé zvyšování kvality zákaznického servisu a rozvoj digitalizace firmy. Oba faktory podle Karolíny Topolové stojí za zvyšováním hodnoty indexu zákaznické zkušenosti NPS (Net Promoter Score) a hodnocení jednotlivých autocenter ve vyhledávači Google, které je v Česku již v průměru nad hodnotou 4,5.

„Současnou vysokou poptávku se nám daří uspokojovat díky naší robustní výkupní infrastruktuře, která využívá nástrojů AI a strojového učení. Na prodeji nám pak při obsluze zákazníků pomáhá generativní umělá inteligence,“ dodala Karolína Topolová.

Škoda Plus se daří

Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus potvrdil i v roce 2023, že čeští motoristé dávají při nákupu přednost prověřené kvalitě značkových prodejců. Autorizovaní partneři sítě Škoda Plus loni prodali přes 49 tisíc automobilů, což představuje 15% nárůst oproti roku 2022. Nejprodávanějšími modely se staly Škoda Octavia a Škoda Fabia, zvýšený zájem byl i o vozy SUV. 

Zákazníci upřednostňují kategorii Roční vozy  

Za celý rok 2023 se v síti Škoda Plus prodalo 49 248 vozů. To představuje nárůst 15 % proti  roku 2022, kdy nové majitele našlo téměř 43 000 ojetých vozů. Tento trend potvrzuje, že  čeští zákazníci při koupi ojetého automobilu stále více oceňují důvěryhodné partnery a vozy  prověřené podle nejpřísnějších podmínek. 

Výrazné oživení se dostavilo v kategorii Roční vozy, která zahrnuje automobily do stáří 18 měsíců a s limitem do 30 000 ujetých kilometrů. V této kategorii vlivem stabilizace výroby  a dostupnosti většího množství vozů stouply prodeje meziročně o 85 %. Roční vozy jsou  předpokladem nejlepšího technického stavu, a to i zásluhou garantovaného nízkého počtu  najetých kilometrů. 

Roční vozy poskytují nejvyšší záruku kvality technického stavu a garanci skutečného  kilometrového nájezdu. Díky přímému propojení programu Škoda Plus s automobilkou  v Mladé Boleslavi se u těchto automobilů standardně nabízí prodloužená 5letá tovární záruka.  Roční vozy loni tvořily 32,3 % celkového odbytu. 

V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2–5 let) si svůj vůz vybralo 21,1 % zákazníků a zbývajících  46,6 % se rozhodlo pro ojetý vůz starší 5 let. Prodejci Škoda Plus procházejí stejně náročným školením a procesem certifikace jako prodejci nových vozů, a zákazníkům tak poskytují plně  srovnatelné služby na profesionální úrovni.

Naprostá většina automobilů prodaných prostřednictvím programu Škoda Plus byla zakoupena jako nová v ČR, což s sebou nese  značnou výhodu prověřené historie. Průměrná prodejní cena činila 462 155 Kč, průměrný věk  5 let a průměrný nájezd 72 513 kilometrů. 

Škoda Octavia a Škoda Fabia – stálice i mezi ojetými vozy 

Program Škoda Plus se neomezuje jen na vozy Škoda. Přes deset tisíc zákazníků si loni vybralo  automobil některé z dalších značek. Nejpopulárnějším modelem byla Škoda Octavia, pro niž  se rozhodlo 24,7 % kupujících.

Následovaly další modely domácí značky – Fabia (22,1 %),  Scala (10,2 %) a Superb (9,5 %). I na trhu ojetin se potvrzuje trend vzrůstající obliby vozů SUV.  Téměř každé 4. prodané vozidlo v programu Škoda Plus (23,8 %) patřilo do této kategorie. 

Motorům dominují benzinové jednotky. Celkem 65,1 % vozů se prodalo s tímto pohonem,  32,8 % vozů bylo vybaveno naftovým motorem a 1,2 % připadlo na alternativní pohonná ústrojí. Nejoblíbenějším elektrifikovaným modelem se stala Škoda Enyaq

Kvalita a serióznost na prvním místě 

Program Škoda Plus v současnosti nabízí téměř 9 700 vozů, z nichž zhruba 34 % tvoří Roční  vozy a přibližně 44 % Vyzkoušené vozy. Prověřené ojeté vozy z certifikovaného programu  Škoda Plus jsou k dispozici na více než 150 prodejních místech po celé České republice.  Denně aktualizovaný přehled vozů najdou zájemci na online portálu a zde  se mohou seznámit s vyhlédnutým automobilem dříve, než se vydají ke konkrétnímu prodejci.  

Značka Škoda Plus patří k největším obchodníkům s ojetými automobily na českém trhu  a díky pobočkám u většiny autorizovaných prodejců nových vozů Škoda je i regionálně nejdostupnější.

zdroj: tisková zpráva

One Comment on “Škoda i AAA Auto: rekordní nárůst prodejů ojetých vozů”

Napsat komentář