Nová verze Škoda Enyaq L&K nabízí vyšší výkon 210 kW, dojezd až 570 km WLTP, kratší nabíjecí časy, funkci předehřevu baterie a nejnovější software ME 4.
Škoda Auto uvádí na trh nový Enyaq L&K a doplňuje tak své čistě elektrické SUV o vrcholný model. Tato varianta pojmenovaná po zakladatelích Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi se vyznačuje specifickými designovými prvky karoserie i interiéru a přichází s mimořádně bohatou standardní výbavou.
Nechybí ani rozsáhlá technická vylepšení. Modely Enyaq L&K 85 s pohonem zadních kol a Enyaq L&K 85x s pohonem všech kol poskytují maximální systémový výkon 210 kW. Nabízejí zvýšený dojezd až 570 km a dobu nabíjení z 10 % na 80 % kapacity baterie již za méně než 30 minut.
Elektromobil Škoda Enyaq L&K je prvním modelem značky Škoda, který má nové uživatelské rozhraní pro snadnější ovládání a modernizovanou grafiku, která odráží novou firemní identitu značky Škoda. V nabídce bude jak Enyaq L&K, tak Enyaq Coupé L&K.
Má zde premiéru nová baterie a pohon, který si vyrábí přímo koncern Volkswagen. Vůz díky tomu nabízí vyšší maximální systémový výkon 210 kW*, lepší zrychlení a delší dojezd. Enyaq L&K 85 s pohonem zadních kol zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s, což je téměř o dvě sekundy méně než předchozí model Enyaq iV 80 s pohonem zadních kol.
Nejvyšší rychlost nyní činí 180 km/h a maximální dojezd se dále zvýšil na 570 km WLTP. Škoda Enyaq L&K 85x s pohonem všech kol zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 6,6 s a nabízí dojezd až 550 km. Nabíjecí křivka baterie byla optimalizována, a tak trvá vozu Enyaq L&K dobíjení akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity méně než 30 minut.
Enyaq Laurin & Klement je vybaven nejnovějším softwarem ME 4, který bude součástí všech modelů řady Enyaq vyráběných ke konci tohoto roku. Nový software přináší řadu vylepšení a nových funkcí. Patří mezi ně i funkce předehřevu, která baterii před zahájením nabíjení uvede do optimální teploty. Na výběr jsou dva režimy – proces lze spustit jak ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, tak automaticky bez zásahu řidiče během cesty k rychlonabíjecí stanici, a to na základě údajů z navigace.
S příchodem nové verze softwaru bude mít Enyaq L&K i všechny budoucí modely vylepšené uživatelské rozhraní, které přinese snadnější ovládání a zlepší zákaznickou zkušenost ve voze. Uživatelské rozhraní odráží novou firemní identitu značky Škoda a nové barvy značky Škoda jsou použity také v menu infotainmentu, ve virtuálním kokpitu a head-up displeji. Nová je také celá struktura menu v infotainmentu. Obsahuje tři základní softwarová tlačítka zobrazená ve třech rozích obrazovky.
Po stisknutí ikony v levém horním rohu získá řidič přístup k nastavení vozidla, v pravém dolním rohu jsou k dispozici aplikace. Klepnutím do levého dolního rohu se řidič dostane na přepracovanou domovskou obrazovku. Ta nabízí pět podoken se třemi přednastavenými rozloženími, jejichž obsah lze upravovat. Vylepšená byla také tlačítka „Oblíbené“ pro rychlý přístup k vybraným funkcím.
Řidič si může nastavit až pět oblíbených funkcí pro jejich rychlé spuštění, kterými ovládá vybrané funkce vozu, například adaptivní vedení v jízdním pruhu (Lane Assist+), vyhřívání čelního skla nebo funkci recirkulace vzduchu. Ty jsou poté přístupné přímo v horní části displeje. Kromě toho lze prostřednictvím lišty ve spodní části displeje aktivovat až tři aplikace, například navigaci, menu mobilního telefonu nebo přehrávač médií.
zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto
Když se člověk poohledne do minulosti Skokově se to vylepšuje
https://www.hybrid.cz/skodovka-letos-vypusti-flotilu-elektromobilu/
ME4 software nebude pro starší Enijaky.
Ruční předehřev se prý budou snažit do některých starších modelů implementovat.