Tesla potvrdila, že Model 3 bude mít v Evropě CCS konektor

Jan Horčík - 14 Listopad 2018

Když se Tesla stala součástí skupiny propagující standard CCS, už bylo jasné, že se něco chystá. Teď je to oficiální: Tesla Model 3 má CCS Combo 2 zásuvku, Tesla Model S a Tesla Model X dostanou adaptéry.auto elektromobil CCS Combo 2 konektor elektromobilu Tesla Model 3

CCS Combo 2 konektor elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla

Dodávky elektromobilu Tesla Model 3 do Evropy jsou takříkajíc "za rohem" (mají začít únor/březen 2019), a tak Tesla vypouští podrobnější informace o autě. Potvrzení CCS je dobrou zprávou pro standardizaci nabíjení.

Majitelé elektromobilů Tesla Model 3 tak budou mít přístup nejen k nativní síti nabíječek Tesla Supercharger, ale také ke stále se rozšiřující sítí CCS nabíječek. Právě na tomto standardu jsou postaveny i nové ultra-rychlé sítě jako Ionity.

Tesla také potvrdila, že bude zpětně osazovat své evropské Superchargery "duálními nabíjecími kabely", které budou podporovat jak stávající konektor, tak ten nový ve standardu CCS. Elektromobily Tesla Model S a Model X budou moct síť Superchargerů využívat samozřejmě i nadále beze změn.

Kromě toho pro ně chystá Tesla speciální redukci CCS Combo 2, podobnou té pro CHAdeMO.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Osobné stretnutie 3 druhu
https://youtu.be/7YtzMv2hHJE

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

mám dotaz, bohužel mi google nedal jednoznačnou odpověď a tak se ptám zde

Jaká je vazba mezi konektory CCS a Menekens?

podle obrázků jsem si dokázal něco vyvodit, ale stále mám jisté pochybnosti

A jake jsou ty pochybnosti?
Je to mennekes a k nemu pridane dva piny pro rychle DC dobijeni. AC cast zustava stejna a funguje, jak kdyby tam ty DC piny nebyly. Pri DC nabijeni se pouzivaji stejne signalizacni piny z AC konektoru.

EDIT: Puvodni (S, X) Tesla EU konektor mennekes "zneuziva" trosku jinak, misto aby byly DC piny vedle (pod), tak jsou "obojetne" primo v tom AC konektoru.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Troška opozdene, ale na doplnenie, ak to niekto niekedy objaví.
Ten typ 2 konektor má aj DC režim. Tesla ho "zneužíva" len tým, že tento konektor používa tak na 2x vyšší výkon.

Viď https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector

Diky za doplneni. Nicmene ta wiki rika low / mid current DC. Bez toho, ze by bylo specifikovano kolik to je (u CCS DC casti je 300A a "extra high"). Takze predpokladam, ze to bude min nez soucasnych 50kW, jinak by se to pouzivalo. Ale to je vcelku jedno.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Na jednom obrázku je DC-low 80A - 500V čo je max 40kW a DC-mid 140A - 500V je zas max 70kW.

Ale napr. tu som našiel DC-low len 70A, čo by bolo max 35kW
https://circabc.europa.eu/webdav/CircaBC/GROW/wltp-dtp/Library/wltp-dtp_evhev_specific/Standardisation/EV-HEV%20Standardisation.pdf

Minimálne ten DC-mid by mal väčšine doterajších áut stačiť, ale kdesi som čítal (či to je pravda netuším) že teraz musí mať tesla nejaké spínacie prvky, čo nie je lacná záležitosť.
Takže možno oddelené DC piny vyjdu lacnejšie a hlavne je takto koncovka kompatibilná do budúcna s vozmi s väčším napätím a prúdom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tom Tvém odkazu narozdíl od Tebe rozlišují Type2 (AC) a jeho odvozeninu Combo2 (DC). To jen pro upřesnění.

eee... treba si pozrieť pinout
AC piny L1, L2, L3, N môžu byť aj DC

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha, pardon, dík za doplnění.

díky za potvrzení mé doměnky

vždycky jsem totiž našel buď jeden pojem, nebo druhej, ale nikdy společně a pak to evokuje, že se jedná o dva nekompatibilní konektory, takže pak když se člověk u nabíječky ve článku dočte, že má konektor Menekens a v jiném článku u auta konektor CCS, tak je pak zmaten

možná podnět místním redaktorům k CCS do závorky připsat "Menekens + DC", těm kteří se v tom orientují to sice bude připadat jako zbytečné, ale náhodnému čtenáři, či čtenáři který se o elektromobilitu začíná zajímat, to velice usnadní a urychlí orientaci

off

cena baterek Tesly je na $95-$116 USD za kWh

Prices of Tesla Batteries now est. at $95-$116 USD per KWh. This means #Tesla has a huge price advantage over other #EV competitors.
https://twitter.com/ElonMuskScience/status/1062373552052228097

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Hmm, tak to jsem zvědavej, jak moc srovnatelné bude auto od VW, které má být o 15 tisíc $ levnější s o 5 tisíc $ dražšími baterkami a ještě pár tisíc $ provizí dealerům.
Můj tip je, že v roce 2020 nepůjde koupit 50+ kWh auto na českém trhu pod 900 tisíc (a možná ani pod milion).

Problémy M3 v mrazech.
https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-cold-weather-flaws/?fbclid=IwAR1AeBXtbZkDKpuhmqisDVsKyg6xq3cUaC1lHy9uVAt-FVpa52h1rXOmcsQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jak se to jen mohlo stat, kdyz testovali na Novem Zelandu?
https://electrek.co/2017/07/28/tesla-model-3-spotted-testing-snow-new-zealand/

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Soudruzi v Tesle zapomněli nasimulovat mráz :-)

A proto maj mrazící komoru a bez testů by to nemohli prodávat. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

No evidentne se s tim testovanim moc nesnazili, kdyz kliky zamrzaji pri prvnich mrazech (a na videu je jen trochu ledu ve spare kliky, zbytek auta je cisty). Pritom se tvrdi, ze prvni S mely podobne problemy. Ale poucit se z predchozich chyb asi neni dost vizionarske...

Takze (stejne jak s prakticky kazdym firmware), vyzerou si to Americani a do Evropy uz prijde (snad) opravena verze.

EDIT: perlicka na zaver, na electreku nekdo psal, ze prvni S nemely ani ofuk predniho skla. Kdo by v Kalifornii ocekaval, ze by to mohlo byt treba...

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Úplně stejně zamrzají okna všem vozům, co mají bezrámová okna. A praskají u toho stahovačky. A na Soulu zamrzá krytka nabíjecího konektoru. To samé se bude stávat Koně a Niru. Vyřeší to rozmrazovací sprej a minuta času.

Proto jsem psal o klikach a ne o oknech.
I kdyz u noveho auta by snad i to tesneni osetrene byt mohlo.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ideální do Norska :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

od 07/2019 končí všechny dízlpopelnice do rv 2001 EURO 3 bez DPF v oblasti zvané Velká Paříž - FRANCIE ...

tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/stara-dieselova-auta-nebudou-smet-do-okoli-parize-uz-od-leta_502952.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podobná a mnohem přísnější omezení už léta fungují v některých německých městech (Mnichov, Stuttgart...) a nedělalo se z toho takové haló. Ty "popelnice" se postupně přesunuly na východ a nemalá část z nich skončila i v ČR, to je výhra :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

poslalfkině ne, dovoz dízlpopelnic do čr nebyla žádná výhra ale šrot

auto.cz/poplatky-na-stara-auta-chudym-brat-bohatym-davat-120273

umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony.html

kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

a když už něco plácáš tak to neflákej a odkazama dokládej at seš taky užitečný ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pointa mého sdělení byla v tom, že ten zákaz v Paříži, který se tak vítězoslávně prezentuje, není žádný zázrak, ale že to je něco, co už v Německu (některých městech) dááávno funguje :-)

A nevím, k čemu odkazy, když si to každý i jen průměrně gramotný člověk dokáže velmi lehce najít sám, když má zájem. A neplácám, co jsem uvedel, je fakt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no je fakt nevetsi pointou že pařížani vyměkli páč původní návrh byl zákaz dízl do rv 2006 ale čekali se barikády tak schvalili jen do 2001. Hele gramot negramot odkazy ulehčí ízyvole chápej ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

700.000 dízlpopelnic na export do čech ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v roce 2024 Paříž a okolí plánují zakázat veškeré dízlpopelnice

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

do roku 2030 Paříž a okolí plánují zakázat všechna auta se spalovacími motory, tedy i benzinová ;)

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/benzin-jed/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

staré dízlpopelnice jsou z velké části zodpovědné za škodlivé emise a jejich zákaz je nejrychlejší cestou ke zlepšení ovzduší ;)

tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/stara-dieselova-auta-nebudou-smet-do-okoli-parize-uz-od-leta_502952.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od 06/2017 hrozí dízlprasatům za jízdu s vykuchaným DPF sankce až 50.000 CZK a okamžitě eskorta a volat cajty ;))

auto.idnes.cz/emise-limity-stk-emisni-kontrola-dq0-/autoservis.aspx?c=A181022_154744_autoservis_fdv

žádný srrr s dízlksindlem ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla oficiálně vzdává pokus o vytváření alespoň částečného nabíjecího monopolu v Evropě, a bude v tom pokračovat už jen v USA a Kanadě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To asi budes muset rozvest, moc smysl to nedava...

Obrázek uživatele ozana

Je to troll

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Huraa, dalsi dovod preco kupovat Model 3 ;-) Uz sa neviem dockat konca zimy, aj ked 31.3.2019 to budu 3 roky co som v Tesla store zaplatil 1000 eur za miesto vo fronte na Model 3...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tomu římám fanda... čekat na auto víc než tři roky (než ho budeš mít), to je síla :-) Tak ať se dočkáš.

No, fanda do EV, ktory pred 3 rokmi nekupil Leaf... Tiez som to bral ako podprou Tesle nech Model 3 dokaze vyrobit a bol som ochotny zaplatit aj 50% zalhou ak by mi garantovali, ze mi auto aj dodaju ;-) Spalovak som musel dat do srotu a narychlo kupil aspon 10 rocny Prius kym pride Tesla...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Take mam zalohu. Ja z 1.4., ale nebral jsem to jako zalohu na auto, ale spis jako podporu blazniveho napadu. ;o) Ted si asi necham auto udelat a hned ho prodam.

Obrázek uživatele Josef

V Evropě se na tom nedá nic zásadního vydělat.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol