Věra a Jan Horníčkovi se stali, podobně jako minulý rok, vítězi 35. ročníku soutěže Škoda Economy Run. S vozem Škoda Citigo dosáhli špičkové spotřeby pouhých 3 l/100 km.
Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 46 posádek. Start a cíl soutěžní trati dlouhé 323,3 kilometrů byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosích, v polovině cesty měly posádky zastávku v závodě společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí.
Soutěže se zúčastnily výhradně vozy značky Škoda se zážehovým nebo vznětovým motorem. Automobilka Škoda je oficiálním partnerem soutěže Škoda Economy Run již od samotného počátku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nižší spotřeba díky japonské superoceli
Škoda Servisní služby zajišťují technickou přípravu vozidel a kontrolu, stejně jako celý technický průběh soutěže. Soutěž je rozdělena do pěti kategorií.
Účastníci jsou hodnoceni podle nejnižších emisí CO2 na bázi celkové spotřeby vozu. Kromě toho pořadatel zohledňuje dosaženou průměrnou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou.
Při identických hodnotách emisí CO2 a spotřeby paliva rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem. Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj.
Tento přístroj zjišťuje, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nachází před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává přesnou spotřebu paliva.
Úžasný objev! Z vozů
Úžasný objev! Z vozů škoda má nejmenší spotřebu ten nejmenší. Koho by to napadlo?
Nejmenší spotřebu jsme
Nejmenší spotřebu jsme měli my s 10 let starou Octavií 1,9 TDI 😉 ….. Citigo vyhrálo jen na emise CO2, i když mělo o 3 desetiny vyšší spotřebu 😉
Krávoviny Šáde akorát !!
Krávoviny Šáde akorát !!
Nevím, koho by tohle mohlo
Nevím, koho by tohle mohlo v roce 2016 ještě zajímat.
+1
+1
Jinými slovy jsme na
Jinými slovy jsme na „úsporné ujetí“ 100 km vyrobili složitý spalovací automobil, který spotřeboval 3 litry složitě vytěženého a dovezeného paliva, kdy jen jeho přetvoření z ropy na benzín stálo 3 kWh elektřiny, na jejíž výrobu se spotřebovalo případně další palivo dle energetického mixu. Hmmm, co dodat?
Objel svět a nepotřeboval
Objel svět a nepotřeboval ani litr a postavil si to auto sám.
Video
A podobny pocin (s urcitym
A podobny pocin (s urcitym podilem lidske sily:) ) z ceskych (moravskych) luhu a haju: http://czech-solar-team.com/
Borec.
Borec.
Zajímavé, jak jde vývoj
Zajímavé, jak jde vývoj dopředu.
1985 škoda 120 … 2,27
1995 Favorit … 2,644
2006 Fabia … 2,888
2016 Citigo … 3
🙂
asi tak, ten ropný
asi tak, ten ropný terorismus Škoda prostě podporovat bude! 🙂
Nebo spotřeba musí jít
Nebo spotřeba musí jít nahoru. Každý katalyzátor a filtr je ucpávka. No a kila jdou lehce nahoru.
Důkaz, že tyto motory jsou zastaralé a je potřeba si sednout a najít jiný způsob jak rozhýbat kola, neb píst, který mění neustále směr pohybu a ztrácí svoji energii zbrzděním je prostě špatná volba, která nemůže ušetřit energii ani za dalších 30let.
Souhlasím. Také se musí
Souhlasím. Také se musí pohánět servořízení, pumpa ABS a milion věcí, co Favorit neměl. Ale na druhou stranu za těch 30 let došlo k vývoji spousty nových věcí, které by se mohly uplatnit. Nové materiály, pneumatiky, aerodynamika, maziva, elektronika …
Tříválcový motor s čtyřventilovou technikou, sofistikovaným vstřikováním atd má určitě větší potenciál než 60 let starý karburátorový čtyřválec OHV.
a hlavně penízky na servis
a hlavně penízky na servis přidaných miliónů věcí, které jistě přispívají na životním prostředí 😀
No presto ten motor vydrzi
No presto ten motor vydrzi podstatne vic nez ty stare „poctive ctrvalce“, ktere se s bidou dozili 100 000km
To máte nějaké divné
To máte nějaké divné výsledky, já vidím:
1982 škoda 120 …3,8
1996 Favorit … 3,51
1998 Felicia … 3,468
2004 Fabia … 3,0765
2016 Citigo … 3,000
3litry jsou fajn. Některé
3litry jsou fajn. Některé motorky a skutry jezdí i za 2,6 a nemusí jezdit Economy Run. Vyhazejte všechnu zátěž, dejte tomu jen dvě kola(čtyři kola jsou moc), udělejte tomu lepší tvar ať to má menší odpor vzduchu a může to jezdit za míň.
Kdyby to vypadalo tahle nějak.:-)
Stále dražší jak Tesla,
Stále dražší jak Tesla, čemu to slouží tyto nesmysly, když spotřeba stejně v průměru roste? 130kw za 5L a modernější diesel 66kw za 6 L, opravdu úžasný pokrok Škodovky v reálu…..
ještě dodám, že ten
ještě dodám, že ten modernější diesel je o 6 let „novější“ 😉