Škoda chce vědět kde se pohybujete, investuje do izraelského AI start-upu Anagog

Strategická účast v izraelské společnosti Anagog umožňuje Škoda Auto přístup k novým technologiím v oblasti umělé inteligence.

Technologie Anagogu jsou již integrovány do více než 100 aplikací pro smartphony, které analyzují vzorce mobility uživatelů.
foto: Škoda

Škoda získala v izraelském technologickém startupu menšinový vlastnícký podíl. Izraelská společnost založená v roce 2010 vyvíjí technologie v oblasti umělé inteligence (AI). Tyto technologie již fungují ve více než sto různých aplikacích v chytrých telefonech.

„Strategickou účastí v technologickém startupu Anagog rozšiřujeme své schopnosti a získáváme přístup k novým technologiím. Umělá inteligence v oblasti mobility hraje důležitou roli,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier, a dodává:

„Naše společnost ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. se vyvíjí k důležitému hráči a pokračuje na naší cestě ke společnosti ‚Simply Clever‘. Díky technologii Anagogu jsme schopni lépe porozumět našim zákazníkům a nabídnout jim řešení šitá na míru.“

Strategická investice v Anagogu je pro Škoda Auto dalším krokem na izraelské scéně Start-up. Automobilka chce využít vývoj úspěšného Start-upu, aby důsledně rozšířila nabídku služeb digitální mobility.

Technologie Anagogu analyzují data ze senzorů smartphonu a na této bázi je používají k vytváření vzorků pohybu. Zpracování dat přebírá u společnosti Anagog prostřednictvím jedinečného Al-softwaru. Již dnes se technologie používají ve více než sto různých aplikacích smartphonů.

Strategický partner a dovozce Champion Motors přispěl k realizaci investice Škdoa Auto Společnost je technologickým investorem a na konci roku 2017 založila se Škoda Auto společný podnik Joint Venture Škoda Auto DigiLab Israel Ltd.

Vedle elektromobility a autonomního ježdění bude digitalizace, jedna ze tří megatrendů, ovlivňující mobilitu. Tel Aviv je jedním z celosvětově nejdynamičtějších míst pro IT-Start-up, proto zřídily Škoda Auto DigiLab v Praze a izraelský dovozce, společnosti Škoda, Champion Motors v místě Joint Venture – Škoda Auto DigiLab Israel Ltd. s cílem zaměřit prostřednictvím IT-Start-up na propojení sítí a těžit z dynamiky tamní scény IT-Start-up.

Na počátku roku 2018 zahájila Škoda Auto DigiLab Israel Ltd. kooperaci s deseti start-upy, šest projektů je již v konkrétní fázi vývoje projektu. Dotčené start-upy se zabývají především vývojem v oblasti umělé inteligence, Big Data, Cyber Security (kybernetické bezpečnosti) a senzoriky vozů.

tisková zpráva

23 Comments on “Škoda chce vědět kde se pohybujete, investuje do izraelského AI start-upu Anagog”

          1. Já to slýchám na křižovatce neustále, hlavně v
            Já to slýchám na křižovatce neustále, hlavně v dopoledním provozu, kdy jezdí většina nových firemních aut. Tiše dopluji k semaforům a kolem mne postupně dojíždějí hřmotící spalováky a utichají. Se žlutou nastává hromadné startování, někomu rychleji, někomu méně. Ale to už dále nevnímám, v té době jsem za křižovatkou. Bohužel pokud nejsem první na čáře, tak to neskutečně zdržuje kolonu. Jsou to sice sekundy, ale přidávají se k obvyklé prodlevě lidského faktoru a násobí počtem vozů v řadě. Většina lidí místo semaforu reaguje na rozjezd vozu před sebou. Pak místo 8 aut projede na zelenou jen 5-6 a za chvíli je před křižovatkou v provozu kolona.

            1. Vy jste opravdu extrémista, budete přepočítávat start
              Vy jste opravdu extrémista, budete přepočítávat start stop (které má u nás asi patnáctina aut) na sekundy a ještě špatně. Když se objeví oranžová, tak nastartují všichni prakticky současně, takže malé zdržení má jen ten první řidič.

              1. Nevím zda patnáctina, každopádně dopoledne kolem mne na
                Nevím zda patnáctina, každopádně dopoledne kolem mne na Ostravsku na velkých křižovatkách s více pruhy většina. A opravdu nestartují se žlutou. To jsou odpozorované věci, které z absolutně tichého elektromobilu, kór s otevřenými okny, prostě vnímáte. Denně těch křižovatek absolvuji minimálně desítky.

                1. Já na křižovatky nejezdím, takže nemám tak dokonalou
                  Já na křižovatky nejezdím, takže nemám tak dokonalou statistiku 🙂 Vzhledem k tomu že 75% aut je starších 10 let, tak pochybuji o vaší statistice start-stop, nehledě na to že spousta řidičů, která to má, to vypíná.

                2. Vždyť Radovan píše: „dopolední provoz“ – to už jsme my
                  Vždyť Radovan píše: „dopolední provoz“ – to už jsme my zaměstnanci v práci a většina starých pekáčů tou dobou někde parkuje. A v provozu jsou většinou jenom firemní vozy, tj. novější…

                  Myslím, že by jeho pozorování mohlo odpovídat realitě.
                  🙂

  1. S umelou inteligenci to u automobilek zase tak horke nebude.
    S umelou inteligenci to u automobilek zase tak horke nebude. Muj Leaf ma sice bezklicove startovani a odemykani dveri. Ale kdyz vypnu motor, tak nezavru okna. Takze musim si sednout a nastartovat se zmacknutou brzdou. Nekdo by tem inteligentum mel rict, ze s tim inteligentnim klicem umoznujou ukrast auto, ale zabezpecit uz neumi. Proc neumozni Leaf zavreni oken kdyz rozpozna muj klic v kapse?
    Ma prosim nekdo zkusenost s montazi automatickeho zavirani oken pri zamceni dveri? U spalovaku se instaluje elektronika ktera pres OBD zavre okna. EV nema stejny OBD jako spalovak.

    1. Detail na který zapomněli. Njn nikdo není dokonalý. Jsou
      Detail na který zapomněli. Njn nikdo není dokonalý. Jsou to drobné maličkosti, které dělají rozdíly mezi Nissanem, BMW a Renaultem….. atd.
      Služební Renault bez klíčku v zapalování rovněž okna nezavře. Zvláštností je pak že u stejné značky Renault se stejným klíčkem u jednoho auta otevřeš zadní dveře samostatně a u druhého samostatně otevřít nejdou. K nasrání je to zvláště u dodávky, kdy vykládá šofér ze zadních dveří a musí mít odemčené celé auto. Trochu prekérní situace, kterou neumí vyřešit ani autorizovaný servis.
      Například u aplikace ConnectedDrive od BMW se občas ptají co by jste na svém autě vylepšil. A oni to asi vyhodnotí a vylepšují. Udělají to nejdříve v jedné zemi, kde dle mého mají nejvíce zákazníků(ČR to rozhodně není) a pak se to postupně rozšiřuje do celého světa. V době facebooku se tyhle informace velmi rychle šíří přes skupiny, kdy si majitelé stejných aut v různých zemích předávají poznatky a zkušenosti. Zkuste nějakou skupinu s Leafem, třeba už to někdo řešil a zná metodu jak to vyřešit.

    2. Ale tohle prece nema s umelou inteligenci nic spolecneho,
      Ale tohle prece nema s umelou inteligenci nic spolecneho, ne?

      Pokud (podle „musim si sednout“) jde predpokladam o situaci po vystoupeni, tak to snad tak ma naprosta vetsina aut, ze pokud otevru dvere, uz okynka nelze ovladat a je treba zapnout klicek, aby to zas ozilo. Ale duvod netusim.

    3. Dělal jsem s tím nedávno pokusy u vývojově 11 let
      Dělal jsem s tím nedávno pokusy u vývojově 11 let starých trojčat, protože jezdím hodně krátké trasy a větrám převážně zadními okny a oknem spolujezdce, a zjistil jsem, že po vypnutí motoru Peugeotu Ion ještě všechna okna čudlíky od řidiče zavřu, ale jakmile někdo otevře dveře nebo vyndám klíč ze zapalování, tak konečná a musím ne nastartovat, ale vložit klíč do zapalování a dát do druhé polohy (první odemyká volant, třetí startuje). Určitě by to šlo přeprogramovat, ale co chtít po automobilkách, které dodnes nutí řidiče jen trochu starších aut, aby jezdili aktualizovat navigaci fyzicky do značkového servisu. A ty s ještě staršími, aby za to platili. Když Sygic na libovolné zařízení stojí v několikrát ročně se opakující akci 5-7 stovek za doživotní online aktualizace.

    1. Už jsem si zvykl. Naštěstí je na trhu konkurence a mohu si
      Už jsem si zvykl. Naštěstí je na trhu konkurence a mohu si vybrat elektrické auto od někoho jiného. Horší je to z pohledu občana, kdy tato země dost žije z daní automotive a výroby aut všeobecně. Spalovacích ovšem. Pouze. To je daleko větší průser, na který dojedeme.
      VW se ovšem obecně nijak neženě, výrobu eGolfů zvýšil v březnu 2018 sice dvojnásobně, ale fakticky z 36 na 72 eGolfů denně. Spalovacích dělá 2.000 denně. O eUP čísla nemám.
      Renault je na tom o něco lépe, jen Zoe dělá skoro 500 denně, k tomu ještě Twizy, Kangoo Z.E. a donedávna Fluence. Chystá dodávky.
      Pořád jsou to ovšem drobky.

    1. zvlastni, kdys je to Skodovka, tak to vadi, ale kdys to delaji
      zvlastni, kdys je to Skodovka, tak to vadi, ale kdys to delaji jine automobilky, tak to nevadi? automobilky ktere dnes maji informace o polohach vozu jsou vesmes vsechny ktere maji nejak pokrocilejsi funkce navigace a tisnovych systemu, coz bude v Evrope a Asii stejne povinne od 2020, a kuprikladu Tesla si polohu a trasy vsech Tesel uklada vesmes nonstop, mimo jine diky tomu muzou vylepsovat i funkci Autopilot

Napsat komentář