V závodě v Mladé Boleslavi zahájila Škoda Auto sériovou výrobu kompaktního SUV elektromobilu Škoda Elroq.
Výroba kompaktního SUV bude probíhat na flexibilní lince po boku oblíbených modelů Škoda Enyaq a Octavia. Aby byla dosažena výrobní kapacita 600 vozů Elroq denně, došlo vloni k přesunutí části produkce modelu Octavia do závodu v Kvasinách.
Škoda Elroq představuje jednu z nejvýhodnějších nabídek ve své třídě na evropských trzích a na mnoha z nich je cenou plně srovnatelný se svým protějškem se spalovacím motorem. Vůz sdílí platformu MEB s modelem Enyaq, který se vloni stal jedním z nejžádanějších elektromobilů v Evropě.

Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky, říká: „Zahájení výroby nového kompaktního SUV Elroq v našem hlavním závodě je velkým úspěchem pro celý kolektiv. Rád bych poděkoval všem kolegům za jejich nasazení při přípravě tohoto milníku. Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů, z čehož v konečném důsledku profitují naši zákazníci. Výrobou tohoto klíčového modelu v naší centrále potvrzujeme strategickou roli mladoboleslavského závodu, který je skutečným srdcem naší značky.“
Výroba na ojedinělé flexibilní lince
Zcela nová Škoda Elroq se vyrábí v hlavním závodě české automobilky v Mladé Boleslavi – v jediném evropském závodě koncernu Volkswagen, v němž současně vznikají automobily Octavia se spalovacími motory (na modulární platformě MQB) a nedávno modernizovaný elektromobil Škoda Enyaq (na platformě MEB). Toto strategické rozhodnutí umožňuje závodu rychle se přizpůsobit změnám v poptávce zákazníků.
Pro zajištění výrobní kapacity byla během roku 2024 výroba modelu Octavia zčásti přenesena do závodu v Kvasinách. V Mladé Boleslavi tak může denně vzniknout až 600 vozů Elroq.
Pro tyto modely na platformě MEB se v závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy. Vedle nového modelu Elroq a modernizovaného vozu Enyaq stejné trakční akumulátory používají i další elektromobily koncernu Volkswagen. Vloni v prosinci zde automobilka vyrobila již miliontý bateriový systém.
Kompaktní SUV Elroq: strategicky významný model v nabídce
Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky Škoda ve strategicky důležitém segmentu kompaktních SUV a vůz jako první používá nový designový jazyk Škoda Modern Solid.
Současně je to jeden z cenově nejdostupnějších elektromobilů ve svém segmentu na trhu, který se v ČR prodává za konkurenceschopnou základní cenu 799 000 Kč včetně DPH a v Evropě za částky kolem 33 000 eur (před případnými státními pobídkami). Výhodnost vyniká zvláště s ohledem na kapacity baterie a rozsáhlou standardní výbavu.

Škoda Auto nabízí model Elroq na mnoha trzích za srovnatelné ceny jako jeho protějšek se spalovacím motorem a tím naplňuje svůj záměr nabídnout zákazníkům svobodnou volbu a to nejlepší z obou typů pohonných jednotek. Více informací o výhodách elektromobilů je k dispozici na portále koncernu Volkswagen“ o e-mobilitě „Enter Electric!“.
Model Elroq je k dispozici se třemi velikostmi baterie a v různých výkonových verzích. Systémový výkon činí 125 až 210 kW, kapacita trakčního akumulátoru činí až 82 kWh (využitelných 77 kWh). Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu až 581 km v režimu WLTP. Dobití z 10 % na 80 % kapacity proběhne podle baterie již za 25 až 28 minut.
Poptávka po zcela novém modelu Škoda Elroq je vysoká, do konce roku automobilka zaregistrovala přes 20 000 závazných objednávek.
zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto
Pokud dealerská sleva časem stoupne někam k 20%, tak by mohli těch 100 -130 tisíc ročně dát. Už teď to ale není technologicky žádná špička , takže se tu bavíme o roce 2025-26. Pak to bude chtít hodně zvednout parametry, nebo výrazně snížit cenu.
Takže kolik? Kolik bude tratit Škodovka na jednom autě, a kolik bude muset vybrat od kupců spalovacích aut navíc? Nestyďte se a napište to. Zatím jsme slyšeli od Jahna „Přiznávám, že to není nejziskovější auto v naší nabídce“ a už a něj dáváte statisícové slevy a to se ještě neprodávalo.
Takže kolik? 400 klacků mínus na kusu?
Dal bych za to 300 K, víc ne.